Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6540 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מעבדים יכולים לעבוד גם ללא מאוורר, עם היטסינק בלבד. זה לא רצוי אבל ניתן לפחות כאשר מורכב בסביבה מאווררת כמו שצריך..

 

שטויות

המעבד מגיע ל 90 מעלות בתוך כמה דקות והBIOS מכבה את המחשב מייד.

מעבר לזה - כשחם למעבד, הוא עושה שטויות.

יש שגיאות, יש איטיות נוראה ויש בלגאן.

 

לגבי הספק

פתח 4 ברגים - הוצא את הספק - זרוק לפח וקנה חדש.

במחירים של היום לא רואה למה צריך להתעסק עם מאווררים וספריי - מה גם שאם אין לך ספריי כזה - הוא יעלה לך במחיר של חצי ספק ויחזיק גג חודש. עד שהוא יתייבש ויהפוך למקור נוסף למשיכת אבק.

 

אם יש לך WD40 - נסה להתיז לתוך ציר המאוורר. עזר? יופי. לא עזר? זרוק

פורסם
שטויות

המעבד מגיע ל 90 מעלות בתוך כמה דקות והBIOS מכבה את המחשב מייד.

מעבר לזה - כשחם למעבד, הוא עושה שטויות.

יש שגיאות, יש איטיות נוראה ויש בלגאן.

 

לגבי הספק

פתח 4 ברגים - הוצא את הספק - זרוק לפח וקנה חדש.

במחירים של היום לא רואה למה צריך להתעסק עם מאווררים וספריי - מה גם שאם אין לך ספריי כזה - הוא יעלה לך במחיר של חצי ספק ויחזיק גג חודש. עד שהוא יתייבש ויהפוך למקור נוסף למשיכת אבק.

 

אם יש לך WD40 - נסה להתיז לתוך ציר המאוורר. עזר? יופי. לא עזר? זרוק

 

חבר, שטויות תגיב על דברים שאתה יודע, לא מה שאתה לא יודע, ההערה שלי לגבי המעבד הייתה כרקע כללי ולא כהמלצה, בעקבות הערה שאלכס ב כתב שמעבד נמס וכאלה.

 

אני טכנאי PC ורשתות ובעל ניסיון מקצועי של למעלה מ10 שנים, חובבני כבר מימי האפל 2, טפלתי הרכבתי וקנפגתי למעלה מאלף מחשבים (לא ספרתי אחד אחד לכל המעוניין ball park figure) אז אל תצהיר דברים סתם, זה לא מכובד, אני לא זלזלתי בך.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

תלוי באיזה מעבד מדובר.

אני טכנאי מחשבים בדימוס, כבר שנתיים אאוט לגמרי אבל מנסיון העבר (שרפתי הרבה מעבדים בחקירות דרכי קירור יעילות ואוברקלוקינג) , הפנטיום נמס ונשרף גם חיצונית, הAMD (במקרה הספציפי XP2400) עבד ללא מאוורר בטמפ' של 110 מעלות בצורה איטית אבל ללא שגיאות.

פורסם
חבר, שטויות תגיב על דברים שאתה יודע, לא מה שאתה לא יודע, ההערה שלי לגבי המעבד הייתה כרקע כללי ולא כהמלצה, בעקבות הערה שאלכס ב כתב שמעבד נמס וכאלה.

 

אני טכנאי PC ורשתות ובעל ניסיון מקצועי של למעלה מ10 שנים, חובבני כבר מימי האפל 2, טפלתי הרכבתי וקנפגתי למעלה מאלף מחשבים (לא ספרתי אחד אחד לכל המעוניין ball park figure) אז אל תצהיר דברים סתם, זה לא מכובד, אני לא זלזלתי בך.

 

בוא לא נתחיל עם של מי יותר גדול.את הנסיון שלך תכפיל וכמעט תשלש

ואל תפגע אבל אלו שטויות.אף אחד לא אמר שאין לך נסיון או שאתה לא מקצועי או שאתה לא יודע לעבוד

זה הכל.

 

תתחיל להתעסק קצת עם אוברקלוק אז אולי תגלה דברים חדשים על טמפרטורות.

ושוב - בסביבות ה 90 מעלות הBIOS יכבה את המחשב בדיוק כדי למנוע שריפת מעבד.

 

מעבד בלי מאוורר יוכל לעבוד יותר מכמה דקות רק אם הוא במצב BIOS ללא עבודה עם מערכת ההפעלה.

או שהוא מעבד מלפני 10 שנים

 

ודווקא AMD פחות עמידים למשחקים

http://www.youtube.com/watch?v=y39D4529FM4&feature=related דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם

כיום אולי, בעבר לא לכל הלוחות היו הגנות (לAMD זכור לי שלא היו, בכל אופן סף ההאטה של המעבדים ההם היה גבוה מ90 מעלות) וגם באלה שהיו ניתן לעקוף אותה. פנטיום מודרני כמדומני יתפחם הרבה לפני 90 מעלות.

מעבדי AMD ATHLON לסוגיהם (סדרת XP זכורה לי בעיקר) יכולים לעבוד ללא מאוורר כולל טעינת מערכת הפעלה אם כי הם מגיעים לסף ההאטה כך שאין סיבה להפעיל אותם במצב כזה.

אל תריבו, שניכם מוזמנים לראות את אוסף המעבדים השרופים שלי (לא צוחק, אני אוסף אותם :lol:) ואם דיברת על אובר קלוקינג.. את התוכניות למערכת קירור הגז למחשב שכבר היתה 90% בנויה ונפלה בגלל בעית עיבוי ומערכת קירור המים שהתחלתי לבנות לפני לא'ידע כמה ועדיין מחכה להשלמה..

פורסם

אני זוכר שלפני 12 שנה ניסיתי לעשות קירור מים לפנטיום 166 בשביל להקפיץ אותו ל 200:lol:

לקחתי רדיאטור של אופנוע וחיברתי לו משאבת מים וצינורות. הכל היה יופי טופי בתיאוריה רק שאחרי כמה דקות של הפעלה הסיליקון שהיה אמור להיות עמיד לחום נמס...

פורסם

מי שגורר כאן את הויכוח זה אתה, אתה כנראה ממש לא שמת לב לשרשור ולתוכן הדברים,

 

מעבדים יכולים לעבוד גם ללא מאוורר, עם היטסינק בלבד. זה לא רצוי אבל ניתן לפחות כאשר מורכב בסביבה מאווררת כמו שצריך..

 

הסרטון ביוטיוב ממש לא קשור כאן, לא מתאר מה שכתבתי, אוברקלוקינג ממש לא זר לי, אחד המחשבים שלי היו P2 300MHZ@450MHZ ללא מערכת מיוחדת במשך 7 שנים יציב. פנטיום 1 233@300 P166(NO MMX)@200,

וamd ואינטלים נוספים מסדרות שונות אזר זכו להמהרה, לא כולם נדרשו קירור מים או פעולות מיוחדות מלבד הוספת אוורור, חשוב מאד לוח טוב בנוסף לקירור. אך בכלל, לא היה מדובר כאן על אוברקלוק למלכתחילה!

 

הויכוח הזה די חסר תוכן, דברי מניסיון, ובסופו אשאר בדעתי.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

אצלי עבדו כמה וכמה AMD K2 ללא מאוורר תקופה ארוכה, הסימפטום היחיד שגרם לנו לפתוח את המחשב ולבדוק היה איטיות רצינית של המחשב. המעבדים לא נשרפו.

בריאות לכולם!

פורסם
מי שגורר כאן את הויכוח זה אתה, אתה כנראה ממש לא שמת לב לשרשור ולתוכן הדברים,

 

מעבדים יכולים לעבוד גם ללא מאוורר, עם היטסינק בלבד. זה לא רצוי אבל ניתן לפחות כאשר מורכב בסביבה מאווררת כמו שצריך..

 

הסרטון ביוטיוב ממש לא קשור כאן, לא מתאר מה שכתבתי, אוברקלוקינג ממש לא זר לי, אחד המחשבים שלי היו P2 300MHZ@450MHZ ללא מערכת מיוחדת במשך 7 שנים יציב. פנטיום 1 233@300 P166(NO MMX)@200,

וamd ואינטלים נוספים מסדרות שונות אזר זכו להמהרה, לא כולם נדרשו קירור מים או פעולות מיוחדות מלבד הוספת אוורור, חשוב מאד לוח טוב בנוסף לקירור. אך בכלל, לא היה מדובר כאן על אוברקלוק למלכתחילה!

 

הויכוח הזה די חסר תוכן, דברי מניסיון, ובסופו אשאר בדעתי.

 

 

אני אפילו לא מנסה להתווכח איתך

תנסה להפעיל פטניום 4 מהשנתונים האחרונים ללא מאוורר פועל ותראה

מה שאתה מכיר מלפני 10 שנים זה לא היום.

90 מעלות - המחשב כבה

אל תביא לי דוגמאות מלפני עשור

 

אבל שוב - חבל על הוויכוח.

 

הסרט ביוטיוב - הראה שמעבדי אינטל עמידים יותר לחום מAMD וזה הכל.

פורסם

עזוב שטויות, תנסה כמו שאמרתי לך. תן לו כמה כפות ניעורים והוא כבר יחזור לעצמו כנראה.

 

לנזקים, אגב, אני לא אחראי :lol:

 

למרות שאני סומך עליך שלא תתן לו מכות עם פטיש אז לא נראה לי שיקרה משהו.

פורסם

הביוס מכבה את המחשב (או מבצע ריסט במקרים מסויימים כדי להפחית מהעומס) אם הטמפ' עולה בגלל מאוורר לא עובד או מאוורר סתום מאבק.

 

פותח השרשור- אל תתעסק עם ניקוי המאוורר. פרק את הספק, זרוק אותו לפח הקרוב וקנה חדש- אין לך מה לנסות לשמן את ציר המאוורר ואל תמשיך לעבוד כך עם המחשב!

לי נשרף ספק ג'נרי בפנטיום 3 לאחר 6 שנות עבודה לאחר שהמאוורר הפסיק לעבוד. המחשב כבה ולא נדלק יותר ונאלצתי להישאר יום שלם בלי מחשב עד שניגשתי לחנות ורכשתי ספק חדש. 80 ש"ח ו- 5 דקות של עבודה עצמית פתרו את הבעיה, אבל היה לי מזל שהספק לא שרף איתו עוד כמה חלקים.

 

לי הרעיש מאוורר לקירור פנים המארז, אז הוצאתי אותו, הורדתי את המדבקה והמכסה ושימנתי אותו ע"י WD40 ופתרתי את הבעיה, אבל הכל טוב ויפה כל עוד לא מדובר בספק.

×
×
  • תוכן חדש...