Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8258 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה ...... רק כדי שתכנסו לתמונה .... המגבר שלי נותן 200 RMS בגישור .... והתוצאה הכללית שאני מקבל היא 300 RMS אולי כמה יותר\פחות .....

אתם רוצים לדעת איך אני יודע ??? שרפתי סאב של רוקפורד 250 RMS ואם אתם לא מאמינים לנתונים של רוקפורד אז כבר אין לי מה להגיד.....

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ובקשר לרמקולים האחוריים ..... הם מוציאים רק מיד ובאס .... וחוץ מזה כל אחד והטעם שלו..... לפי דעתי ...אם מגיעים לאיזון הנכון זה נשמע פצצה.... יכול להיות שאתם חושבים אחרת ....

פורסם
אז ככה ...... רק כדי שתכנסו לתמונה .... המגבר שלי נותן 200 RMS בגישור .... והתוצאה הכללית שאני מקבל היא 300 RMS אולי כמה יותר\פחות .....

אתם רוצים לדעת איך אני יודע ??? שרפתי סאב של רוקפורד 250 RMS ואם אתם לא מאמינים לנתונים של רוקפורד אז כבר אין לי מה להגיד.....

ביגלל זה אתה אומר שהמגבר מספק 300W??? :shock:

פורסם

לא אמרתי שהמגבר מספק את זה ... אמרתי שהתוצאה הסופית היא 300 ותאמין לי צריך לתת לסאב של רוקפורד לפחות 40 RMS מעל היכולת שלו כדי לשרוף אותו !!!!!!

פורסם

סלח לי אבל מה שאתה אומר זו שטות אחת גמורה!

בהחלט ניתן לישרוף סאב/רמקול גם עם מגבר חלש יותר.

 

ד"א, מה זה קדם מגבר שנותך לך עוד 8דציבלים?!

פורסם

כל כך הרבה מילים וכל כך הרבה שטויות. פשוט מצער לקרוא פה את הדברים שנאמרו ואולי היה עדיף למחוק את כל הת'רד הזה.

 

נבהיר דבר אחד ושיהיה ברור לחלוטין:

מתח הסיגנל שהמגבר מקבל (שנקרא pre amp שזה קדם מגבר בעברית ואת הסיגנל הזה מקבלים מהרדיו דיסק) לא משפיע על ההספק שהמגבר יפיק. לכל מגבר יש רגישות כניסה שהיא בין בערך 0.25V - 5V בעזרת כל סיגנל שהמגבר יקבל בתחום הזה (שזה אומר אפילו הסיגנל החלש ביותר) הוא יוכל להפיק את מלוא הפוטנציאל שלו.

 

קיימים מכשירים שנקראים LINE DRIVER שמגבירים את מתח סיגנל הPRE לגבוה יותר. הדבר היחידי שלו המכשיר הזה יעיל הוא אם יש לנו מגבר שכאשר מכוונים אותו לרגישות גבוהה (כאשר יש מתח PRE נמוך) הוא גם מכניס/רגיש לרעשים נוכל לכוון את רגישות הכניסה (GAIN) נמוך יותר (מתח סיגנל גבוה אומר רגישות נמוכה יותר בכניסה של המגבר) וכך להמנע מכניסת הרעשים הללו.

 

לגבי סאבים, יש סאבים שניתן לספק להם הספק כפול מזה שמוצהר שבו הם יוכלו לעמוד ויש כאלו שפחות. סאבים טובים אשר הנתונים שלהם אמינים רצוי לספק להם הספק שווה או גבוה מההספק שבו מוצהר שהם יכולים לעמוד.

פורסם

אבל המגבר לא עובד יותר חזק (יחסית) כשהוא ברגישות גבוהה?

כי אם כן, כשהמתח שהוא יקבל יהיה גבוה יותר - הוא יתחמם פחות ויוכל להתעלות על עצמו...

לא?

פורסם

יש להבהיר דבר פשוט. אתה מתאים את רגישות המגבר למתח הסיגנל המתקבל ככה שלאחר ההתאמה הזו, שמתבצעת באמצעות הGAIN ומעגלי הPRE במגבר, המגבר עובד עם מתח הסיגנל שאיתו הוא תוכנן לעבוד.

כלומר בין אם תספק לו סיגנל של 1V ותתאים את הרגישות אליו (רגישות גבוהה - גיין "פתוח") ובין אם תספק לו סיגנל 5V ותתאים את הרגישות אליו (רגישות נמוכה - גיין "סגור" ) המתח שאיתו המגבר יעבוד בסופו של דבר יהיה זהה. בשביל זה יש לנו את פוטנציומטר הGAIN.

הכל כאן זה עניין יחסי. אם יש לך סיגנל של 1V זה אומר שהגיין יהיה פתוח גבוה אבל עדיין הרגישות תותאם ביחס של 1:1. אם תשאיר את הGAIN באותו המצב ותספק למגבר סיגנל במתח של 5V אז אתה תכניס אותו לעיוותים.

ברגע שאנחנו מכוונים את רגישות המגבר ביחס גבוה מ1:1 למתח הסיגנל אז אנחנו יכולים לאמץ יותר את המגבר אך זה יכול לקרות גם עם GAIN נמוך וגם עם גבוה.

 

צריך להבין שלא משנה מה, מגבר לא יכול לספק הספק גבוה מהספק הRMS שנמדד בו. לא משנה איזה סיגנל הוא יקבל.

 

תעשה חיפוש על המילה CLIPPING בפורום ותמצא הסברים שנתתי בעבר שיוכלו לעזור לך להבין את כל העניין יותר לעומק.

פורסם

כן ... הבנתי את זה ....

יש לי עוד שאלה קטנה ... מה אתה אומר על ה-HED של סרווין ?? הוא ישפר לי את הבאס משמעותית או לא ???

פורסם
או.... סוף סוף תשובה מקצועית !!!!

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

 

אז איל לפי דעתי הדרך הכי פשוטה להסביר את זה.. ככה אני הבנתי את זה לראשונה

נניח שהמגבר יכול להגביר 200 אר אמ אס.

אז הוא לוקח משהו. ומעביר אותו לצד השני עם +200 אר אמ אס

זאת אומרת. הגיין לא שולט בעוצמה של המגבר בעצם.. גם עם הגיין יהיה על 0. המגבר יגביר ב 200 אר אמ אס.

אני חושב שהם פשוט חשבו שהגיין שולט בעוצמה של המגבר - וככול שהעוצמה שמכניסים יותר גבוהה.. אז המגבר לא צריך "להגביר" "כל כך הרבה"

הגיין בעצם שולט ברגישות של הכניסה - זה הדבר היחידי שהפונטציומטר שולט בו

לא ב"עוצמה של ההספק"

.....

פורסם

שלום,

איל בבקשה תמחק את הנושא הזה כי אני לא רוצה שאנשים אחרים יעברו את העינוי שאני עברתי עכשיו של לקרוא את שלושת העמודים של הנושא הזה וכל כך להתעצבן מהתגובות שהיו פה שכמעט הרבצתי לכלב שלי....

כל הת'רד הזה היה טעות אחת ענקית ומעצבנת! באיזה עולם מגבר שמוצהר על x watts

יכול לספק יותר מזה? הסיבה היחידה להימצאות פרי אמפים וכו' היא להוריד עומס מהגבר וקבלת צליל יורת נקי ואיכותי כמו שאיל אמר. לא להגביר את העוצמה! השם הכולל של המכשירים האלה הוא פרוססורים - מעבדים, לא מגברים, מעבדים! יש בפורום הזה כל כך הרבה חומר על הנושאים האלה אז למה לא לקרוא אותו? ועוד דבר - קרוס אקטיבי לא נועד להיות פרי אמפ, זה לא שימוש נכון קרוס אקטיבי נועד לחלוקת תדרים בין האלמנטים השונים. זה כמו שמתקין אחד הראה לי את האי קיו שיש לו באוטו וכל הסקלה הייתה מאופסת שאלתי אותו למה זה מאופס הוא אמר לי שהוא לא נוגע בזה אלא שזה שם כדי שיהיה לו נוח להריץ כבלים או משהו - אי קיו ב4000 ש"ח לטענתו. ולעניין הסאב שנשרף - שנותנים לסאב מתח גבוה יחסית ומגבירים את הגיין של המגבר עד הסוף כי לא שומעים מספיק חזק (ולא חושבים שהבעיה היא שהמגבר לא מספיק חזק), מכניסים את כל העסק ל"גל מרובע טהור" (צורת ביטוי) שנשלח לסאב וופר - כן הוא יישרף וזה גם יכול לקרות כשאתה נותן לו רק 60-70% משיא הסיבולת שלו. אז תסיר דאגה מליבך המגבר שלך לא חזק מידי בשביל הסאב.

 

תום

כל חור שחור בלילה.... גם אגזוז.

פורסם

לשיקו -

הגיין שולט בעוצמה של המגבר או יותר נכון באות שהמגבר מוציא החוצה

-כאשר הגיין בטווח הנומינלי שלו, ורגישות הגיין מכוונת בצורה נכונה המגבר ייתן את הספק האר אמ אס הנקוב שלו - במגברים חסרי סוויץ' של רגישות הגיין המגבר מיועד לעבוד עם מתח x כדי להפיק את ההספק הנקוב שלו - במקרה שלנו 200 אר אמ אס במקרה של כוונון ידיני תחשוב על זה כאל פוטנציומטר שככל שהאות הנכנס יותר נמוך תסובב את הפוטנציומטר של הגיין יותר לכיוון הימני - יותר רגישות וככל שהאות הנכנס יותר גבוה תסובב לכיוון השמאלי - רגישות יותר נמוכה. כל זה נעשה במטרה של רגולציה לאות הנכנס להפוך אותו לאות האופטימלי שאיתו המגבר מיועד לעבוד. לעניין ההגברה עם תסובב את הגיין עוד מעבר לטווח הנומינלי של המגבר או מתחתיו בעצם שינית את העוצמה שלו - 200 אר אמ אס היא יחידת ממוצע הסיבה שנתון המקס לא נחשב הוא שזה הנתון של הפיקים של המגבר ולא של עבודה סדירה אך המגבר יכול להוציא יותר וגם עושה זאת - למשל הנתון של אותו מגבר הוא 400 וואט מקס (פיקים) - אתה תוכל להוציא מהמגבר 250 וואט אבל אתה תאבד מהאיכות שלו מכיוון שהמגבר מיועד לעבוד בטווח הנומינלי שלו ושם מוציא את הצליל הכי נקי ואיכותי.

מקווה שעזרתי

 

תום

כל חור שחור בלילה.... גם אגזוז.


×
×
  • תוכן חדש...