Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8256 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

soundwave אתה נותן פה מידע באמת מרשים

אז מה אתה אומר אני פשוט אקנה 2 מגברים אחבר ביניהם ואקבל 1000 אר אמ אס

וואלה

אחלה פיתרון נתת פה .....

יש לי רעיון יותר טוב. למה להסתבך .. אני פשוט "אחבר" את היציאה הראשונה במגבר שלי

לINPUT של היציאה השניה במגבר שלי ..... ואני בעצם יכפיל את העוצמה של המגבר שלי

פשש תותח אתה !

 

להגביר מגבר.............. חידשתם לי הרבה דברים .... את זה אני חייב לשמוע !

בהקשר לרוקפורד הספציפי הזה . הוא לא חזק ולא נעליים - ואת זה מניסיון

"זה לא משנה איזה מגבר של רוקפורד" תביא לו

הסאב חלש - וזה אומנם יחסי

אולי לפיוניר הוא חזק - אבל לעומת סאב של באזוקה 250 אר אמ אס - הוא חלש ביותר.

 

ואני חוזר על מה שאמרתי . ההגברה האחרונה היא זאת שקובעת בכמה האות מוגבר.

ואני חוזר. א-ו-ת לא הספק כל שהו שחשבת שאתה דוחף לו ופתאום קיבלת 300 אר אמ אס

שזה כמובן "בדוק" ומוכח מדעית ....

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אי אפשר לחבר מגבר למגבר ...... בשביל זה המציאו קדם מגבר שיכול להגביר את האות עוד לפני שהוא מגיע למגבר .... ומה זה השטויות האלה .... "המגבר האחרון זה מה שקובע" מי אמר לך את השטות הזאת....?

פורסם

שיקו: אין טעם להשוות רוקפורד או פיוניר (שמות של חברות) לסאבוופר של באזוקה שאתה אומר שהוא 250 RMS ואתה לא נותן אפילו דגם.

 

יש להרבה חברות סאבים שיש להם אותה יכולת והדגם שלהם שונה כי אחד נותן עוצמה בעוד שהשני יורד נמוך או איכותי מאוד ופחות עוצמתי.

 

ואני לא מבין למה אתה מתווכח.

האות יוצא מההד יוניט. מגיע למגבר. הוא מגביר אותו בשביל הרמקולים. אם יש קרוסים פסיביים הם מפרידים את התדרים שבאות לאלה שמתאימים לכל אלמנט במערכת וכשהאות מגיע לרמקול- הוא מתרגם את המתח לתדרים אקוסטיים.

 

זה המצב ברוב המכוניות (לא נדבר פה על איל :lol: ).

 

לחבר שני מגברים ולהכפיל עוצמה? מה פתאום! אמרתי שאם אתה רוצה להגביר יותר את העוצמה- עדיף לעשות את זה כמה שיותר קרוב למקור האות עצמו כדיי לא לאבד מידע מהאות (במקרה והתוספת שלך כוללת מעגלים חשמליים או שפורפרות אפילו שהאות עובר דרכם ויש פוטנציאל לאיבוד מידע). נניח שהד יוניט מוציא 2 וולט. הקדם מגבר יגביר אותו כך שהוא יתאים למגבר (Power-Amplifier). במקרה שאין צורך בזה - הקדם מגבר יתפקד כמגבר של האות שמגיע מההד יוניט. אבל אם אני לא טועה (בזה אני לא בטוח ואני מקווה שאיל יתקן אותי אם אני טועה) מגבר טוב יכול לקבל עד משהו בסביבות 8 וולט... ככה שיש גבול מסויים לקדם הגברה.

פורסם

soundwave

עזוב את כל החירטוטים מסביב.

הוא לא מקבל 300 אר אמ אס "בדוק ומוכח מדעית"

אז תפסיק לז****ן תשכל

 

elad-aviv תמשיך ככה. זה מאוד נכון והגיוני מה שאתה אומר

וזה בטוח מוכח מדעית

 

הרמתי ידיים .. אני רוצה לראות שאיל יבוא ויגיד שמוכח מדעית יש לו 300 אר אמ אס :)

כשאיל אומר את זה אני רץ לקנות לאנזר.....

פורסם

מי אמר שהוא יכול להפיק 300 אראמאס עם הלאנזר? בטח שלא אני. אולי הוא מסוגל לספק 300 RMS ואולי לא. זה שנוי במחלוקת.

 

הלאנזר סביר... הוא יספיק בשביל הפיוניר לדעתי... וחוץ מזה - אם זה מה שיש לו אז למה להתווכח?

אלעד: אם עוד לא קנית את המגבר - חפש המלצות יותר טובות... אבל אם יש לך אותו כבר אז באמת שאין עוד מה לדבר על זה.

 

אה ושמתי לב לעוד משהו- אם אתה מחפש איכות, אתה יכול לוותר על הרמקולים מאחורה.

פורסם

בוא תעשה לי טובה..

תקרא מהתחלה את הטרד נראה לי פסחת על כמה שלבים

בוא תראה לי בידיוק איפה

"אני טועה"

ואיפה הוא או - אתה "צודקים"

...

אני מת לראות נקודות נקודתייות

:)

כמובן אחרי הפעם הראשונה שאתה מתכוון לקרוא את הטרד הזה .. ולא להגיב על שלב אחרון של ויכוח ..

פורסם
ידיד יקר שלי .... יש לי 300 RMS לספק לסאב.....וזה בדוק ומדוד ובלי להעליב ... אל תשחק אותה מבין גדול.....וחוץ מזה ... מאיפה הבאת את השטות הזאת שההגברה האחרונה זה מה שקובע ???!!!

בקיצור אני רוצה סאב איכותי וחזק ... מה אתם ממליצים ????

 

soundwave כשאתה עובר על הכל .. אל תשכח לעבור על זה.

פורסם

שיקו: לא אמרתי שזאת אמת... אני פשוט לא יכול להגיב לגבי זה כי יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שזה לא נכון. הגבתי לגבי נושא ההגברה עצמה.

 

ככל שהאות שמגיע למגבר יותר גבוה (בוולט) - הכפולה של ה- Volt RMS תצא יותר גדולה - משמע - יותר עוצמה.

 

לכן אם האות מוגבר לפני שהוא מגיע למגבר (כמה שיותר קרוב למקור האות ובמקרה הזה - ההד יוניט), הוא יהיה יותר עוצמתי.

 

ה-RMS תלוי במתח שניתן למגבר.

 

אלעד: לגבי מה שאמרת שיש לך 300 RMS לתת לסאב החדש - אל תהיה בטוח כי זה יכול להיות גם חצי מזה. ואם זה באמת מדוד - בעזרת מה מדדת?

פורסם

אז אני חוזר על עצמי.

כמובן שאפשר להגביר את האות שמגיע למגבר.

אבל המסקנה שהוא קיבל = שאם מכפילים את את העוצמה של האות

אז בעצם במקום 150 אר אמ אס. יש לנו מגבר עם 300 אר אמ אס

אני באמת לא מבין איך לא הבנת את צורת החשיבה - השגוייה שלו

שניסיתי להסביר לו שוב ושוב ולא בידיוק הצלחתי

ואז אתה באת לתמונה ומנסה להסביר לי שאני טועה ויש דבר כזה קדם מגבר שמגביר עוצמה פי 19 ואז יש לך מגבר מסדרת POWER של רוקפורד ולפני שאתה מבין מה קורה

ניצחת בתחרות SPL רק בעזרת מגבר ו19 "קדם מגבר" קרוס אוברים אקטיביים שעשו 15000 אר אמ אס ב19 אוממ

....

פורסם

קדם מגבר לא יכפיל את העוצמה אבל הוא צריך להגביר אותה בצורה כזו שאפשר לשמוע.

ולא אמרתי שוםדבר על סידרת power של רוקפורד אלא שיש

Pre-Amp

ו

Power-Amp

 

שהם המגברים שקונים לאוטו, או המגברים שיש במועדונים שלפניהם כמובן יש מיקסר שהוא קדם מגבר.

פורסם

חחחחחחחחחח

אל תתיחס למה שכתבתי בסוף ...... זה ציניות מוחצנת .........

בהקשר לקדם מגבר ......... גם בהקשר "להגברה שלו" אני שם ספק משמעותי

זה בסך הכל קרוס אובר אקטיבי שהתפקיד שלו לתת לך שליטה יותר טובה באות

כן. הוא יכול להגביר את האות.

אבל לפי דעתי זה באותו יחס של "המגבר" יכול להגביר את ה

,GAIN,

אחרת למה אנשים פשוט לא יקנו מגברים זולים ויחברו קרוס אוברים שיגבירו עוד קצת ?

פורסם

ברור שזה היה ציני... וגם לא רע :lol:

 

אני גם לא מדבר על זה שהוא קרוס אקטיבי... אין לי מושג על מה הוא מדבר (לא שמעתי אפילו על קרוס שהוא גם קדם מגבר אבל גם אני חדש בעסק ולכן יש דברים שאני לא יודע 8) )

אבל קדם מגבר מסוגל (יש שכן ויש שלא) להגביר את האות שהוא מקבל.

למשל פטיפון - כדיי לשמוע אותו אתה חייב קדם מגבר (מיקסר שהוא קדם מגבר בעצמו או רסיבר בעל קדם מגבר מובנה) שיגביר את האות כי ככה סתם - מגבר לא יוכל להגביר אותו בצורה משמעותית (המקסימום יהיה ווליום המקביל לווליום 5 בערך ברדיו דיסק - לצורך הדוגמא).

 

אז אם האות שההדיוניט שלך מוציאהוא 2 וולט, ויש פוטנציאל של עד 5 וולט שהמגבר יוכל לקבל- יש טעם להגביר את האות בעזרת קדם מגבר ואז ישמע אפילו שינוי לטובה בעוצמה ואולי האיכות אפילו.

 

המגבר עצמו במקרה הזה באמת יעשהאת ההבדל - ולכן לא כדאי ללכת על מגברים זולים, כי המגבר בכל זאת צריך להגביר את האות לרמקולים :D


×
×
  • תוכן חדש...