Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חישוב הוצאות\הפסד על רכב בשנה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6703 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

 

חשבתי לבנות מערכת \תוכנה פשוטה שתחשב הוצאות על הרכב ותשאפר לנו לחזות (בערך) עלויות אחזקה.

 

1. ירידת ערך

2. ביטוח

3. טסט

4. טיפול 30,000 (גדול)

5. הוצאות תיקונים לא צפויות (אפשר ע"פ סטטיסטיקה)

6. דלק (ע"פ ק"מ בשנה)

 

בסוף לחשב כמה עולה להחזיק רכב מסוג X ולהשוות כמה רכבים בסוף ולראות מי הכי משתלם.

 

לדוגמא:

הרכב שלי כרגע (אמת)

1.ירידת ערך 700 ש"ח בשנה

2. טסט 1000 ש"ח

3. ביטוח 3600 צג ג + חובה

4. טיפול 30,000 באזור ה 1800 ש"ח

5. הוצאות תיקונים שהיו לי השנה 7000 ש"ח

6. דלק - 4200 ש"ח 7,750 ק"מ בשנה, הרכב עושה 1-12 בממוצא.

סכה"כ עולה לי כרגע בחודש: 1525

שווי הרכב מחירון: 18,500 בערך.

 

אני שוקל לרכוש רכב שנתוניו הם:

1. ירידת ערך 12,000 ש"ח בשנה

2. טסט 1300 ש"ח (אני מעריך)

3. ביטוח מקיף סביב ה 5,000 ש"ח

4. טיפול גדול 1800

5. הוצאות תיקונים 1000 ש"ח (למרות שאין סיבה שתהיה הרכב חדש ונחשב מאד אמין)

6. דלק 7750 ק"מ לפי 1-14 בממוצא = 3598 ש"ח.

סכ"ה צפוי לעלות בחודש: 1758 ש"ח.

שווי הרכב מחירון: 64,000 ש"ח.

 

* המחירים דומים עקב הוצאות גבוהות מאד על תיקונים היות והרכב שלי כרגע הוא בן 9 שנים, וסובל מסטיגמות אמינות ירודה (סקסו) ולכן עלה לי 7000 ש"ח בשנה שהוא אצלי!

אם כי זאת שנה ראשונה והוחלפה הרבה חלקים, לכן יש להניח כי ה"הפתעות" יפחתו.

 

מה אתם אומרים? האם שווה לעשות מעבר? האם יש עוד נתונים שלדעתכם לא לקחתי בחשבון?

 

תודה רבה!

אגב אם למישהו יש תוכנה כזאת\כוח לבנות מערכב פשוטה כזאת באקסל\VB זה יכול להיות שימושי מאד!

פורסם

סך הכל להישתמש ב SUM של האקסל, זה הדבר הכי בסיסי שיש

 

שכחת גם טיפולי 10K או דומיהם, וטיפולים גודלים יותר שבהם מחליפים טיימינג, פלאגים, בלמים, החלפות צמיגים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

גם רכב חסק שוק שמחירו 64,000 שח לא ירד בשנה 12,000 שח כך שחישוב שלך לא נכון.

 

דוגמא, הייתה לי קוואליר, רכב לא שכיר לכל הדעות, כשקניתי אותו המחירון היה 40 לאחר שנה 37.

 

הונדה אקורד 2001 דגם LS - מחירון היה 54 היום 50.

 

בכל אופן לבנות תוכנה כזאת זה דיי פשוט, אין פה דברים יותר מידי מתוחכמים, אפשר אפילו לעשות בעזרת נוסחאות פשוטות באקסל.

פורסם

איך אפשר לחשב ירידת ערך?

* אין לי מחירון ביד, אני תמיד משתמש במחירון און-ליין באתר של YNET

לכן אשמח מאד אם מישהו שיש לו מחירון יציין את ירידת הערך עבור:

Yaris TS 2003

 

יכול להיות שטעיתי..

אני עשיתי ככה:

 

מחיר מודל 2003 כרגע : 64,000

מחיר מודל 2002 כרגע: 53,000

 

סכ"ה ירידת ערך משנה לשנה: 11,000

 

תתקנו אותי אם אני טועה (הלוואי!)

 

 

ושאלה מוזרה נוספת:

איך יכול להיות שב MOTOCar המחירון של 2003 הוא 55,300? לאומת יצחק לוי 64,000

תודה רבה!

פורסם

המחירון לפיו מתנהל שוק הרכב הוא של לוי יצחק ככה שהמחירון של ממוטוקאר ממש לא רלוונטי מבחינתי

 

איזה רכב ירד משנת 2003 ל 2002 ב 11 אלף שח במחירון לוי יצחק?

פורסם

תיקון טעות הירידה מ 2003 ל 2003 הינה 7,000 בשנה, שזה גם המון

 

הרכב הנ"ל הינו טויוטה יאריס TS 2003

 

המחיר ב 2003 - 64

המחיר ב 2002 - 56

 

האם החישוב נכון? או שישנה ירידת ערך שונה? (מצויין בדרך כלל במחירון המודפס שלא נמצא ברשותי - אני מסתכל באינטרנט)

 

 

תודה רבה!

פורסם

ירידת ערך של 7 אלף שח בשנה זה באמת יחסית גבוה

 

אבל זה עדיין לא 12 כמו שאמרת בהתחלה, זה כמעט חצי ממה שחשבת.

פורסם

זה לא קשור. הירידת יחס היא באחוזים. ממש תבדוק כמה אחוזים זה ירידה מ64 ל56, ואז הירידת ערך תהיה באחוז דומה לשנה שאחרי זה.

 

בנוסף, יש לשים לב לשינויים בין דגמים, במקרה הספציפי אכן ב2002 וב2003 הייתה אותה טויוטה יאריס.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

תגידו, מה נסגר איתכם? אולי תכנסו עכשיו לחישובי NPV וריביות נומינאליות ואח"כ גם אל תשכחו לעשות היוון להיום על מנת לקבל תוצאות מדוייקות ולקחת בחשבון את נפילת הדולר, וכמו כן צריך כמובן לבנות גם טבלת לוח סילוקין שפיצר. במילים אחרות, מכונית היא לא מניה, כל הרישומים האלה וההתחשבנויות האלה מתאימים לפורום רואי חשבון או כלכלנים.

ROOONEEYY

פורסם
תגידו, מה נסגר איתכם? אולי תכנסו עכשיו לחישובי NPV וריביות נומינאליות ואח"כ גם אל תשכחו לעשות היוון להיום על מנת לקבל תוצאות מדוייקות ולקחת בחשבון את נפילת הדולר, וכמו כן צריך כמובן לבנות גם טבלת לוח סילוקין שפיצר. במילים אחרות, מכונית היא לא מניה, כל הרישומים האלה וההתחשבנויות האלה מתאימים לפורום רואי חשבון או כלכלנים.

 

 

אני לא רואה מה פסול בלהפעיל קצת את הראש ולהית מודע להוצאות שלך בטרם עת,

מה גם שאני לא רואה מה פסול בכלכלנים\רואי חשבון בפורום רכב..

 

ו.. במידה ואין לך מה להוסיף שיכול לעזור אז שיא לחוכמה שתיקה :)

 

תודה לכל הח'ברה שמגיבים ותורמים מהידע שלהם!

פורסם

דווקא אני הייתי לוקח משהו מדבריו של פליקס.

מה הכסף שלך יכול לעשות במקום להיות "מושקע" ברכב, בהנחה שיש לך את כל הכסף זמין.

לוח סילוקין ושפיצר אחרת :-)

 

כמובן שמכונית היא אינה השקעה... אבל לפחות תוכל לכמת כמה התענוג באמת עולה.

×
×
  • תוכן חדש...