Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בטוחה


Croc
שימו לב! השרשור הזה בן 6106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולנו יודעים שקורות הרבה תאונות דרכים ושדי מסוכן שם בכביש.

 

ברור שאנו צריכים לנהוג בצורה בטוחה כדי לא לסכן את עצמינו ולא את אחרים (לא לעבור באדום, לתת זכות קדימה וכו').

 

אבל, אם ננהג לפי החוקים - האם זה מבטיח חזרתינו הביתה בשלום?

 

התשובה היא "לא".

כי למה בעצם כל כך מסוכן שם בכביש?

 

מסוכן שם בגלל שיש יותר מדיי נהגים שלא נוהגים לפי החוק ואף עושים עבירות חמורות על ימין ועל שמאל.

 

לכן מאוד חשוב לנהוג בצורה שתצמצם את הסיכון לפגיעה (או תפחית את התוצאותיה) ע"י נהג/ת אחר/ת.

 

צריך לאמץ הרגלים שעשוים להציל חיים במקרה שנהג אחר ייתרשל.

הגישה "אני עושה את שלי ואחרים שיעשו את שלהם" פשוט לא מספיק טובה אם איכפת לכם מעצמכם.

 

כבר מזמן רציתי לכתוב כמה דברים בנושא - בעיקר בגלל שכבר לא פעם חבריי מתחום המוטורי הרימו גבה כאשר אמרתי שנהג שפגעו בו מאחור או שפגעו בו מהצד כאשר נסע באור ירוק גם הוא קצת אשם.

מסתבר שזה לא ברור לכולם שאותו נהג היה יכול לבצע צעדים מונעים כדי לא להיכנס לסיטואציה הזו בכלל.

 

אז רציתי מזמן אבל היום היגיע אליי לינק הזה עם הסרטון (מסבתר שלא כל כך חדש) המצוין של אלטרנטיבי שמדגים חלק גדול מההמלצות והוא מבחינתי כאילו התפרץ לדלת פתוחה.

 

אז היות ואין כמו מראה עיניים - קבלו את הלינק:

http://www.youtube.com/watch?v=btzMVLVm3qw דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

סיכום מסכנות העיקריות משם:

1. כאשר אתם ראשונים ברמזור - לא מזנקים בירוק לפני שמוודאים שאף רכב לא בא מהצד.

יש חוק פשוט שנקרה "2 שניות" ואומר שבכל החלפה של ירוק ממתינים 2 שניות לפני שמתחילים נסיעה.

תחשבו - בכמה אחוזים זה מפחית את הסיכון להיות מרוסק מהצד ע"י גאון שבמודע או לא במודע לא עצר באדום?

 

2. בכל פעם שמאיטים בודקים במראה אחורית מה קורה מאוחורינו. זה פשוט רפלקס שצריך לפתח שבכל בלימה מעיפים מבט אחורה.

בצורה כזו חוסכים פגיעות כואבות מאחור וטראוומות של עמוד שדרה - שהן "מתנה לכל החיים" :cry:.

כך גם אפשר למנוע (או לפחות לצמצם את הנזק) עלייה עליכם של משאית שנהג שלה חולם/מאונן/מדבר בטלפון/כו'.

 

3. גם כאשר עוצרים (ברמזור למשל וגם בפקק) לא נדבקים לרכב שלפניכם. פשוט לא.

הכלל אומר שיש לעצור במקום בו תוכלו לראות את הנקודה בה צמיגים אחרוים של רכב מלפניכם נוגעים באספלט.

 

למה?

ברגע שזיהיתם מאחוריכם רכב שלא הולך לעצור יהיה לכם מרווח לברוח הצידה. ואם חו"ח תהיה פגיעה אז לפחות מפחותו משמעותית את הסיכוי שתפגעו ברכב מלפניכם (תחסכו בכסף ובבריאות שלכם).

 

יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות - אבל בואו נתחיל מהבסיס העיקרי.

 

כאמור - המטרה של הפעולות האלו היא להפחית בצורה משמעותית ביותר את הסיכון להפגע בתאונה בגלל תעות של נהג אחר.

וגם אם בכל זאת חו"ח כן תהיה תאונה - הנזק לרכוש ולגוף יהיה קטן הרבה יותר.

 

פח מעוך - כפארה עליו.

פגיעות גוף - זה כואב. ולא פעם זהו נזק לכל החיים.

 

כך שכדאי שנעשה טובה כגדולה לעצמינו ונגדיל ראש בכביש וננהג בצורה בטיחה.

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן כללים טובים,

 

אבל, מצב שקרה לפני יומיים,

אני נוסע בנתיב האמצעי בכביש גהה מכיוון פתח תקווה לקרית אונו,

ליד תחנת פז[להלן מאיר השתגע בגהה] כמה אוטובוסים תופסים את הנתיב הימני ונהג ברלינגו מפגר נדחף במהירות 0 לנתיב של 90 קמ"ש, תוך כדי שאני כמעט נכנס באמ אמו, אני רואה במראה שמאחוריי הונדה ערסים שצמודה אליי,

תיאורתית, במידה והייתה פגיעה מקדימה[כדי לא להיפגע מאחור], כל הצד הקידמי ימני שלי, נמעך, ואיתו חבר שישב ברכב תוך כדי שאני נכנס בדלת הימנית של נהג הברלינגו והוא היה יוצא מהרכב בחתיכות.

 

במידה ויש פגיעה מאחור, הנזק כנראה יסתכם בטוטאל לוסט לפיגו 306, במקרה הזה החלטתי ללכת על כל הקופה ולסחוט את הברקסים, למזלי לא היתה לא פגיעה מאחור ולא פגיעה מקדימה,

נהג הברלינגו יימח שמו התחיל בנסיעה, וההונדה של הערסים חתכה את כל הנתיבים עד לנתיב השמאלי, ובמזל, כל האירוע נגמר תוך 3 שניות ארוכות.

 

יש גם אמרה מטומטמת, שלפני בלימת חירום יש להתסכל על המראה, ואם יש מכוניות שצמודה אליי? אז מה? להתפלל לאלוהי המוטוריזם?

 

כי במידה וזאת משאית, רוב הסיכויים שאני ימעך מקדימה, ואז יהפך לשישקבב מהמשאית. בשני המקרים אני מפסיד.

 

 

את שיטת השתי שניות אני מבצע כמעט תמיד[עד שהקלאצ נלחץ וההילוך נכנס] או לחלופין, אם אני ממהר, מבט זריז ימין ושמאל ותחילת נסיעה. כנ"ל בצמתים לא מרומזרים, יש מקומות קריטים בקרית אונו שאני מגיע לעצירה מוחלטת ועובר את הצומת במהירות 0 כשזכות הקדימה שלי.

 

כי עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע.

----

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל הדברים הללו מלמדים אותי בשיעור נהיגה.

מה שמעצבן זה שיש אנשים שיש להם את החוצפה להתייחס לכביש כאל שטחם הפרטי.(כמו למשל הנהג במאגן הצהובה)

מעשים כאלה פשוט מרתיחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא מסתכל במראה המרכזית, אני מחפש נתיב מילוט שמאלה ימינה, רק אם זה מתברר כחסום אני חושב על בלימה (מדובר בעשירית שנייה). כל זה רלוונטי אף יותר בכביש המהיר שבו בלימת חירום עלולה להיגמר במישהו שתול בבגאז' שלך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי בדיוק אותו הדבר כמו עם המגאן הצהובה!

הייתי ברכב הראשון ברמזור עם עוד 2 נתיבים בכיוון נסיעה שלי,

אני עמדתי בנתיב הכי שמאלי - פונה שמאלה. ומאחוריי הגיע אמבולנס.

ראיתי שרמזור אדום, ובכל זאת החלטתי להתקדם לנתיב הימיני תוך כדי שאני עוקף בזהירות (עם 4 וינקרים) את הרכב בנתיב הימני.

האמבולנס עבר ורציתי לחזור לנתיב שלי, אבל אחד החליט לחתוך אותי ולא לתת לי אפשרות לחזור חזרה.

כמה שזה עיצבן אותי. אבל...אנחנו ישראלים אחרי הכל, צריך להתחשב גם בזה. :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר מציק בארצנו,

שגם אם אתה רוצה לשמור מרחק, אתה לא יכול,

תמיד יידחפו במרווח הצר בינך לבין זה שלפניך,

 

 

ככה שיוצא, שעל איילון צפון, או שאתה נוסע 60 בנתיב הכי ימני עם כל הסבתות ואלא שלא ממהרים לשום מקום,

או שאתה נוסע 160 בנתיב הכי שמאלי.

 

 

בנתיבים האמצעיים, לא שמעו על המושג שמירת מרחק.

----

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

KERNELL,

אתה צודק - יש ניואנסים לכל מצב ובכל מקרה נדרש שיקול דעת.

העיניין הוא לנהגו כך שיהיה לנו יותר זמן/מרחק כדי לקבל את ההחלטה.

 

ובעיקר - אם לא עשית תכנון מראש - אז יכול להיות פשוט מאוחר מדיי לצעדים הנ"ל.

 

במקרה שתיארת הייתה אמור לזהות כבר מזמן שיש נתיבים חסומים וכדי להתכונן - להאט.

גם ברלינגו לא יכול לקפוץ לנתיב שלך במהירות 0 תוך חצי שניה - לקח לו בטח כמה שניות - גם את זה אפשר לראות מראש וכך להרוויח זמן יקר.

 

שלייקס כבר אמר - נתיב מילוט. הרעיון הוא שכל הזמן אתה בחיפוש אחרי נתיב מילוט שתוכל לנצלו ברגע האמת.

אכן זה לא פשוט לפתח את ההרגל הזה - אבל זה מה שצריך לעשות - והבחירה עכשיו בידיך.

ד"א - נתיב מילוט יכול להיות גם להידחף בין 2 מכוניות תוך פגיעה בהן.

 

גם הונדה דבוקה מאחורה - זה ממש מחדל שלך.

 

רכב שנדבק אליכם - באחריותינו להפתר מהמצב הזה.

קודם כל מאטים ולא מאיצים!!!!

מסמנים לו לעקוף.

אפילו לוקחים ימינה ומפנים לו את הדרך - העיקר שימשיך בדהירתו קדימה ולא יסכן אותכם.

 

SMIRO,

הם מורה נהיגה שלך מלמד אותך דברים כאלו - הוא צדיק.

כי לרוב מורה נהיגה לא רק לא טורחים ליידע את התלמידים על דברים כאלו אלא בכלל רבים מהם עדיין שרויים בסטיגמות של העבר הרחוק (אני לא אתפלא עם עדיין מלמדים לבלום תוך פומפום לאמרות שרוב הרכבים היום הם בעלי ABS)

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...