Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות חלק שני: Punto HGT vs. yaris T-Sport


Ziv
שימו לב! השרשור הזה בן 6230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה HGT שלי כבר שנה אצלי. שנת 2003, רמת גימור Abarth. זהו לא הרכב הראשון שלי אגב.

נרשם מעלי מה כוללת חבילת האיבזור, אז אני רק אוסיף שהרכב מגיע גם עם מחליף דיסקים (Changer) ל5 דיסקים בקונסולה מקדימה, או ל10 בתא המטען מאחורה. בנוסף, ידוע לי גם על רכב אחד (אולי יד עוד) שמסתובב על כבישי הארץ עם 4 כריות אויר מקוריות.

 

אני אתחיל בזה שהרכב לא גרוע כמו המוניטין שלו. לדעתי הכנה (והיא לא אובייקטיבית מה לעשות, אבל ביקשת דעה מאנשים בעלי ניסיון בלבד), הוא אפילו דיי רחוק מהמוניטין. נכון, מערכת ההיגוי שלה היא לא אחת מהמתקשרות, אבל אני חושב שלמי שלא מחפש רכב יותר מידי "Hardcore" היא תתאים בדיוק. עובדה, שאני חיפשתי משהו לא יותר מידי קיצוני, והיא מתאימה לי בדיוק. אפשר להנות איתה, אפשר להגיעה איתה להחלקות נחמדות בסיבובים (בזהירות כמובן כן? :)) וכמובן שמאוד קל לשלוט בה במצבים אלו.

סלחנית היא כן, הרכב נוטה ברובו הגדול של המקרים לתת היגוי, כמובן שאפשר בקלות להתגבר על זה (מבלי לבצע כל מיני שינויים מכאניים), אבל בגדול כך הרכב ממכויל.

 

הדברים הרגישים ברכב הם התושבת מנוע העליונה והוריאטור שכולם מדברים עליו.

תושבת חדשה עולה בסביבות ה 600 ש"ח עם עבודה (אין לידי כרגע את ספר הטיפולים של הרכב שלי), והיא לא דורשת החלפה כל שני וחמישי, אלא כל כמה שנים. לדוגמא, אני החלפתי אצלי פעם ראשונה מזה 3 שנים שהרכב היה על הכביש.

לגבי הוריאטור שכולם מדברים עליו.

נתחיל בזה שחוץ מרעש לא נעים שהוא עושה בהנעה, ולחדי השמיעה עם ניסיון עם הפונטו גם בשאר זמן עבודת המנוע, הוא לא עושה בעיות. בהנחה שהרכב מטופל כראוי, החלק דורש החלפה פעם ב 80,000 ק"מ. אני אסתייג ואומר שראיתי ושמעתי על רכבים שהחליפו אפילו יותר מאוחר.

נמשיך בזה שהבעיה אינה נעוצה בוריאטור עצמו. זהו חלק שמשתמשים בו גם במנועים של אלפא ושם הוא לא עושה בעיות. למה? מפני שהבעיה נעוצה בתיעול השמן אליו. הוא לא הכי יעיל וזה אומר שלמספר שניות בודדות לאחר ההנעה, החלק עובד ללא שמן. בסופו של דבר הוא פשוט נשחק. מדובר כמובן על הנעות קרות, כאלה שמתבצעות לאחר שהרכב עמד כבוי מספר שעות, נאמר לאחר הלילה. אילו בעיות כן הוא יכול ליצור? רק אחת. אם לא דואגים להחליפו, בסופו של דבר מקבלים תופעה דומה למצמד מחליק. יצא לי לנהוג במספר רכבים שזה קורה אצלהם, וזה לא הכי כיף. בעיקר רכבים שעמדו במגרשי מכירה.

 

ההחלפה יקרה, אני יודע, אבל אנחנו עובדים על זה, ואלי יש אור בקצה המנהרה. סתם לידע כללי, באירופה היצרן מכיר את הבעיה, והוא בא לקראת הלקוחות. מה שאומר שהמחיר שם עבור החלפת החלק הוא זול משמעותית, פחות מ50% מהמחיר המלא. אבל ברוכים הבאים למדינת ישראל, זה כל מה שיש לי לומר.

 

מעבר לדברים האלה, אין יותר מידי מה לדאוג בנושא האחזקה. כמובן שהיא תהיה יקרה יותר מזו של דגמי ה 1242 סמ"ק, אבל אני מניח שכבר לקחת את זה בחשבון. בהנחה שהרכב מטופל כראוי, באמת שאין מה לדאוג. יצא לי גם להתנסות בכמה רכבים שלא תוחזקו כמו שצריך כלל וכלל, ועדיין נוסעים טוב, ולא מתקלקלים לטענת הבעלים. לפעמים זה גורם לי לחשוב שאני סתם שומר על הרכב שלי :)

 

אני לא יודע איך הפונטו בהשוואה ליאריס. אני אישית מאוד אוהב את היאריס, היא נראית צעירה, בעלת ביצועים טובים מאוד לפי מה שיוצא לי לראות, לשמוע ולקרוא, נעימה לנסיעה (יצא לי כמה פעמים להיות נוסע) וסה"כ נראית כמו חבילה מאוד מאוד משתלמת. כמובן שה"שם" (שמתי במרכאות כי אני מכיר בני משפחה שהיה להם ניסיון מר עם יאריס רגילות, ואני לא שופט רכב לפי הסמל מקדימה) של טויוטה לא מזיק לרכב, ואני חושב שזה דבר שאנשים מאוד מסתמכים עליו שהם מחפשים רכב. שוב, אני לא יודע דבר לגבי האמינות של הרכב, אבל מהכתוב אני מסיק שהיא טובה.

 

בזמנו שחיפשתי רכב, זו הייתה ההתלבטות שלי בדיוק. בסופו של דבר רכשתי את הפונטו בגלל שהיה לי ניסיון מספיק טוב עם הספייס, ניסיון של שנתיים ליתר דיוק וידעתי המון על דגם הHGT הרבה לפני שהגעתי למעמד של בדיקה עם אחת (הפורומים האנגלים מאוד אינפומרמטיבים).

 

אם יש לך עוד שאלות, מעוניין להיפגש ולהתרשם מהרכב בעצמך (אני תמיד שמח להסביר ולהראות גם מה באמת קורה שם מתחת למכסה המנוע), אתה יותר ממוזמן לשאול.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ואני מתכוון אפילו עד 8K-10K מעל המחירון! זה המחיר פחות או יותר שיקבלו גם בלעדיך

אני מוכן לחכות חודשיים-שלושה לאקזמפלר שמור, ואפילו לשלם מראש תגיד אתה רציני???.

זיו.

 

הרכב לא מתאים לנהג חדש.תפנים את זה.

ותוציא את הבטרייה מהגב.זה כולה קליאו.

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון דוקטור, אין לך מה לתקוף. קראתי לעומק את הערתך הראשונה על כך שהרכב אינו מתאים כרכב ראשון, והיו עוד שטענו כך, אך לראיה - היו גם שאמרו שהרכב דווקא כן יכול להוות "רכב כניסה".

 

לקרוא ולהעתיק רק חלק קטן מהמשפט זה יפה בשביל לעקוץ. לא אמרתי שהם לא יקבלו מחיר דומה, או אפילו גבוה (אני אפילו מאמין שחלקם יקבל!). אבל ציינתי מפורשות שזה התקציב שיש לי, ולא הכרחתי אף אחד למכור לי את הרכב. אתה אפילו לא יכול לטעון שאני מוריד את מחיר הרכב לזנות, כי זה מחיר משמעותית גבוה מהמחירון (20% יותר).

 

הפעם תשתדל לקרוא עד הסוף:

אני מתכוון אפילו עד 8K-10K מעל המחירון!(47.5K) מי שזה מחיר נמוך בשבילו אני לא בא בטענות נגדו, אך אני מצטער אבל זה חוצה את התקציב שלי וגובל בחור עמוק בכיס.

זיו.

 

הסיבה שאני לא יכול להציע יותר מזה היא שאין לי! אם היה לי, הייתי חוטף אותן.

 

לשלם מראש. כן. קנית פעם דירה? אז אתה בטח מכיר את הפרוצדורה. חותמים על חוזה, אני נותן מקדמה על הרכב - וברגע שהוא מגיע אליי, את כל השאר. היה ואחד הצדדים הפר את החוזה, ישלם "קנס" לצד הנפגע. מקל מאוד על אלו שרוצים להתקדם לרכב הבא, אבל קודם צריכים למכור את רכבם.

אם אתה לא מתכוון למכור לי רכב, למה אתה מתלונן על מה שכתבתי?

נראה לך הזוי? אולי מישהו אחר מבין אותי, ואיזה פלא - הסידור הזה מתאים לו.

 

את התגובות העוקצניות והירידות שלך תשמור לעצמך, עם כל הכבוד (ויש כבוד - פיאט קופה זה אחד החלומות שלי מאז ששכן שלי הביא את הקופה החדשה מהחברה שלו הביתה, והיא נראתה לי כמו חללית).

 

זיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשה לי לתקן אותך,רק בישראל יש את המונח הזה ממוצע לשנה -

כמובן שכמה שפחות יותר טוב וכמובן שאם אתה רוצה למכור אותה עוד שנה זה נתון חשוב , אבל תגיד לי אתה מה היית לוקח:?

רכב שעבר 50 אלף ק"מ ב3 שנים ולא טופל כראוי , או רכב שעבר 120 ב 3 שנים אבל טופל ברמה מדהימה?

רוב הסיכויים שהראשון גם נראה כמו זבל וחוץ מלהסיע אנשים לבית קברות ירקון עשו איתו הכל....

עם איזה רכב אתה חושב שתתקע באמצע הדרך ואיזה רכב יפתיע אותך עם הוצאות בילתי מתוכננות יחסית לגילו?

לכן אל תקפוץ - כל מקרה לגופו במיוחד שמדובר על טויוטה ופיאט.

אני לעומתך הייתי שם דגש על מספר ידיים לא הגיוני והיסטוריית טיפולים מדוקדקת.

 

מה שאתה מתעלם ממנו זה שבלקסיקון של האנשים כאן לא קיים (או לא אמור להיות קיים) רכישה של רכב לא שמור.

 

רכב שעבר 150 אלף ק"מ , גם אם הוא טויוטה, קיים בו בלאי מואץ בחלקי מתלה, משולשים, בולמים וקפיצים ומה לא.

אני בטוח שגם החלק הפנימי בלוי : כסאות, הגה פלסטיקה וכו'... כי מדובר בשימוש אינטנסיבי.

 

אייל, שחיכה חודשיים , ומצא גולף 2001 עם 80 אלף ק"מ שעונה לכל דרישות הליקוק.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חמש שנים עם hgt זה מספיק זמן? אם כן אתה מוזמן לשאול בה.פ. כל מה

שמתחשק לך. בנוסף יש לי קרוב ל 10,000 ק"מ מאחורי ההגה של t sport

אז נראה לי שאני נמצא בעמדה שאני יכול להשוות בין השניים. אז ככה:

כרכב יומיומי שניהם טובים, אמנם קופצניים ותזזיתיים אבל עושים את העבודה. הפיאט

מרווחת יותר בצורה משמעותית (לפחות בהרגשה), היא בין המרווחות בקבוצתה אם לא

המרווחת ביותר. היאריס צפופה יותר בצורה משמעותית.

איכות הנסיעה- שתיהן קשות יחסית.

איכות חומרים- האיטלקייה חוטפת אגרוף.

מנוע- האיטלקיה מחזירה בנוקאאוט.למרות שבזכות הגיר הקצר שלה, היאריס

מרגישה חזקה יותר ממה שהיא באמת.

צריכת דלק- זהה. חישוב משולב- היאריס לוקחת בעיר בזכות מנוע קטן יותר, הפונטו

לוקחת בבין עירוני בזכות גיר ארוך יותר.

אמינות- שמעתי הרבה על "האמינות האיטלקית" הידועה לשימצה. אמנם אני הוצאתי

את הפונטו מהסוכנות "עם הניילונים" אך בזכות טיפול ראוי היא הפגינה אמינות נהדרת!!!

היאריס היתה אצלי רק כמה חודשים שבהם לא נתקלתי איתה בבעיות.

ולעניין הספורטיביות... השאלה מה אתה מחפש מהרכב? אם אתה מחפש רכב מהיר

מנקודה X ל Y אז הפונטו לוקחת. כן, גם אם נס הרים נמצא בין הנקודות הללו...

הפונטו חזקה יותר, יציבה יותר ותמיד גם מהירה יותר.

יצא לי להשוות עם סטופר את שתי המכוניות הללו בקטעים מאתגרים שונים. הפונטו תמיד היתה

יותר מהירה אבל היאריס היתה זו שהרגישה יותר מהירה... מוזר קצת, אבל ההסבר הוא

שהיאריס הרבה יותר מהנה בנהיגה על "הקצה" אפשר להגיד שהיא מזכירה כמה צרפתיות

חביבות, בעוד ש hgt מזכירה... פונטו ספייס עם הרבה כוח!!

 

שורה תחתונה: אני העדפתי את הפונטו ולא הצטערתי מסיבה הפשוטה שהיא יותר התאימה לי

במרבית האספקטים.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הסיבה שאני לא יכול להציע יותר מזה היא שאין לי! אם היה לי, הייתי חוטף אותן.

סיבה מעולה לרדת הרכב - חובה להשאיר מזומנים ליישור קו+תקלות עתידיות

 

לשלם מראש. כן. קנית פעם דירה? אז אתה בטח מכיר את הפרוצדורה. חותמים על חוזה, אני נותן מקדמה על הרכב - וברגע שהוא מגיע אליי, את כל השאר. היה ואחד הצדדים הפר את החוזה, ישלם "קנס" לצד הנפגע. מקל מאוד על אלו שרוצים להתקדם לרכב הבא, אבל קודם צריכים למכור את רכבם.

אם אתה לא מתכוון למכור לי רכב, למה אתה מתלונן על מה שכתבתי?

נראה לך הזוי? אולי מישהו אחר מבין אותי, ואיזה פלא - הסידור הזה מתאים לו.

לצערי עוד לא קניתי דירה,אבל רכב זה לא דירה.

אלוהים גדול מה יכול לקרות לרכב תוך חודשיים-שלושה.

 

את התגובות העוקצניות והירידות שלך תשמור לעצמך, עם כל הכבוד

לא הייתה שום כוונה לעקוץ

זיו.

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר,אבל לא תשמע פה ביקורת על ההגה של ה-s2000 או z350 (חשמליים גם כן)

 

ההגה של ה-S2000 עבר קודם ב-NSX, ואני די בטוח ששם הוא היה מוצלח מספיק. מה גם שתמיד אפשר לשפר ובמתיחת הפנים הונדה עשו לו (ולמתלים) שינויים די נרחבים. בכל מקרה, על ה-Z350 נהגתי וההגה באמת די מת מבחינת תקשורת. משאר הבחינות הוא בסדר גמור.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוקטור, אני שמח שנרגעת :-)

 

אתה צודק ב-100%, אלוהים גדול. אבל הכל יכול להשתנות בחודשיים גם ללא קשר לאוטו. חייבים לקחת הימורים בחיים.

בשביל למתן עד כמה שאפשר את ההימור ישנו חוזה מפורט עד לעומק הבורג והתנאים שלו ברורים. את זה תשאיר לי :-D.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתרום את החלק שלי לסאגה הזו.

 

אם אתה נהג עירוני הפונטו בדיוק בשבילך ובייחוד אם הינך מבצע חניות למכביר.

 

כפתור "הקסם" המאפשר הפיכת ההגה החשמלי לרך כמו הציצי של אנה ניקול סמית ז"ל הוא פנטסטי.

 

אין שום בעיות מיוחדות בפונטו מלבד אלה שצוינו כאן וסייג שצויין כאן לגבי הוריאטור - עניין אסתטי ל3 שניות ראשונות בהנעה.

 

מבחינת מראה - עניין של טעם- אך הפונטו הרבה יותר מושכת אש (כמו אנה ניקול סמית) וסקסית למראה.

 

את ההתנהגות הרכה של הפונטו פותרים ופוטרים באמצעות קיט הנמכה ראוי.

 

במודלים מתקדמים של הפונטו אתה מקבל גם מערכת הכוללת סאב וקיט של "אבארט".

 

הכיסאות בפונטו תומכים טוב לעניות דעתי - כולל תמיכת צד לרגליים.

 

למען ההגינות אומר כי היום הייתי רוכש טויוטה. בכ"ז השם והאמינות מדברים אליי.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...