Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות חלק שני: Punto HGT vs. yaris T-Sport


Ziv
שימו לב! השרשור הזה בן 6230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למי שזוכר את הדיון הקודם, לפני זמן לא רב, התלבטתי בין פז'ו 206 GTI לבין הפונטו. הוחלט כי ה-206 לא נותנת ערך מוסף ביחס למחיר שנדרש עליה, ועל כן ירדה מהפרק.

את הקליאו אין להשיג, קשה מאוד למצוא אחת כזו, וכשמוצאים מסתבר שיש לה פגיעה בשאסי, או שזו אחת שדורשים עליה מחיר לא מוצדק (9K מעל המחירון) והנתונים שלה לא מצדיקים את המחיר הנדרש (ממש בקרוב תצטרך לעבור פולי מנוע). אני אמשיך לחפש אחת כזו, אבל ככל הנראה אצטרך להתפשר. וכאן נכנסות הפונטו HGT והיאריס TS.

 

ישנם הפרשים אדירים במחירים בין ה-TS וה-HGT, אך כאן המקום לשאול האם הם מוצדקים.

 

לפני הכל, אציין שאני נהג חדש. הרכב אמור להוות את דריכת הרגל הראשונה בתחום הנהיגה הספורטיבית, כך שעליו להיות סלחן.

 

האחזקה של היאריס להבנתי היא בדיחה, כמו טיפול ברכב משפחתי (ויש במשפחה כבר קורולה אחת). אך לעומתה הפונטו גם היא נחשבת זולה לאחזקה. עד כמה ההפרשים באחזקה ביניהן גדולים?

 

האם ההגה של הפונטו כל כך נורא, הגם לנהג חדש שספק יבחין בין רכב אחד למשנהו?

*אבקש רק מאלו שהתנסו בנהיגה על הפונטו לענות על שאלה זו. אני חוזר: נהגים שהתנסו על הפונטו בלבד. בכל לשון של בקשה!

 

כמובן להכניס את הפרמטרים: התנהגות, משקל הגה (לטובת הטויוטה כמובן :lol:), התנהגות, עוצמת המנוע והאם הוא מרגיש ספורטיבי וחפץ סל"ד גבוה, התנהגות ולבסוף - סלחנות כלפי הנהג הצעיר.:oops:

והאם כדאי לשקול גם האיביזה, או שזו נופלת בתחום האחזקה (אחרי הכל, צ'מפיון, טורבו, מצלצל טוב באוזן של מנהל הבנק)

 

תודה מראש לעונים,

זיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9 מעל מחירון לקליאו טובה (בלי שאסי) זה כן מוצדק. צורך בהחלפת פולי מנוע זה לא תירוץ לא לקנות - העלות כ-1500 שקלים וזה בטח שלא הרבה ביחס לעלויות אחזקה שנתיות.

 

בכל מקרה TS ו-HGT הן הרבה יותר "ספורטיביות לייט" מהקליאו. ה-TS אכן זולה מאוד לאחזקה וגם לא חזקה במיוחד. היא קלילה וזריזה ומהנה לנהיגה. ההגה בסדר גמור. הפונטו חזקה יותר, קצת פחות מהנה מבחינת התנהגות כביש וגם בעלת הגה סביר (אפשר לומר - פחות טוב אבל עדיין בסדר).

 

סלחנות - שתיהן יותר מהקליאו. האיביזה תהיה יותר יקרה לאחזקה ופחות סלחנית לנהג לא מנוסה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה התקציב שלך, כי אני לא מכיר את השרשור הקודם ולא ציינת זאת פה - אבל היה שבוע שעבר כמדומני יאריס TS בלוח מכירה כאן בפורום..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לחלוטין!

את התקציב לא ציינתי כי ישנם הבדלים משמעותיים במחירים בהם נסחרים שני הדגמים.

היאריס נסחרת סביב המחירון - 69K. (שנת '03)

הפונטו נסחרת הרבה מתחת למחירון - עניין של היצע וביקוש. (מחירון 63K לשנת 03').

 

העניין הוא שניתן לגרד כמה אלפים בשביל היאריס, אך האם היא שווה 15K שקל יותר? הפונטו מציעה אבזור רב יחסית (כולל מע' בלאונקפוט וסאב), ולעומתה היאריס מציעה אך ורק אמינות ושם.

השאלה הנשאלת היא האם ההבדלים בהתנהגות משמעותיים?

אני אקח את שתי המכוניות למבחן בשבוע הבא, אך לא אוכל לקחת אותן "עד הקצה" גם בגלל חוסר היכולת שלי להביאן עד הקצה, וגם עקב כך שהן נלקחות לנסיעת מבחן קצרה. על כן אשמח אם תרחיבו.

 

ואבקש פעם נוספת: חברים אשמח נהגו על שני הרכבים או על אחד מהם שיתנו את דעתם, כי ממביני עניין שמעתי שההגה בפונטו לא גרוע כמו שאנשים חושבים (ומעבירים הלאה - וכך נפוצה השמועה הזו). כמו שגם רוני דאג לציין בפניי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפו שרמזו לפני הקליאו והפז'ו (והאיביזה) לא ממש ברות השוואה ל-TS ול-HGT

שיתאימו יותר לנהג חדש.

אני במקומך הייתי הולך לראות כל אחת מהן ולהחליט מה יותר מתאים.

העדפה שלי - HGT - בגדול

יותר חזקה ונראית הרבה יותר טוב לטעמי

ולגבי ההגה של הפונטו - למרות שפה בפורום מאוד פופולרי לקטול אותו..

אני בטוח ש-90% מהקוטלים אותו לא נסעו כלל על הרכב

מוזר,אבל לא תשמע פה ביקורת על ההגה של ה-s2000 או z350 (חשמליים גם כן)

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שניתן לגרד כמה אלפים בשביל היאריס, אך האם היא שווה 15K שקל יותר?

 

בחיים לא!!

 

ואבקש פעם נוספת: חברים אשמח נהגו על שני הרכבים או על אחד מהם שיתנו את דעתם, כי ממביני עניין שמעתי שההגה בפונטו לא גרוע כמו שאנשים חושבים (ומעבירים הלאה - וכך נפוצה השמועה הזו). .

 

מסכים (מכיר את ה-HGT)

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה-HGT

אין מחלות יוצאות דופן,בדוק מתי עשו טיימינג לאחרונה (מחזיקה 60K ק''מ)

בדוק תושבת מנוע עליונה

בדוק וריאטור - בצע הנעה קרה לרכב ותראה שהוריאטור לא מתקתק חזק ליותר מכמה שניות

אם הוא לא הוחלף צריך לקחת בחשבון עלות החלפה של 2500 שקל כולל עבודה.

משנת 03 והילך יש את דגם ה- Abarth (פגושים שונים, חצאיות צד שונות, ספוילר לדלת האחורית, הגה שונה, ידית הילוכים שונה, ספי דלתות שונים וחישוקי סגסוגת שונים. כולם נושאים את סמל העקרב של קרלו אבארת')

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ששתי המכוניות במצב דומה וההפרש הוא 15K (שזה 20% פחות ממחיר היאריס) אני חושב שהייתי הולך עם הפונטו. היא גם נראית הרבה יותר טוב לטעמי מהיאריס הביצתית.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר,אבל לא תשמע פה ביקורת על ההגה של ה-s2000 או z350 (חשמליים גם כן)

 

הגה חשמלי זה לא אוטומטית אומר הגה רע, בדיוק כמו שהגה הידרואלי זה לא תמיד הגה טוב.

ההכללות הללו (יפניות אמינות, חשמלי לא מהנה, טווינגו זה לכוסיות :shock: ) בדרך כלל די מטופשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיו שלום

יש לי HGT ואני מאוד מאושר ממנו , זהו הרכב הראשון שלי ואני חושב שסתם קוטלים אותו אנשים שבחיים

לא נהגו עליו, אלה קראו תגובה של מישהו בפורם וגילגלו את הנושא הלאה.

 

אני יודה ויגיד שרמת הנסיעה לא בשמיים אבל טובה , אני חושב שהרכב שווה את המחיר שלו והאחזקה שלו לא

בשמיים ,אם אתה מוצא אחד שמורה שתוחזקה כמו שצריך .

המחלה של הרכב זהו הוריאטור המדובר , לא נורא וניתן לפתור את הבעיה.

 

אני חושב שעדיף לך לקנות את ה HGT מאשר ה TS , ה-HGT זולה יותר וחזקה יותר ולדעתי יפה יותר.

 

ניר.

הסמוראי "נירו" האחרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הסיכוי שתמצא TS במצב סביר ובמחיר מחירון היא אפסית.

לעומת זאת HGT, יש בלוחות, רק תבוא ותיקח....

 

עם זאת , אין שום סיכוי שהייתי מעדיף את הHGT על פני היאריס או האיביזה.

היא לא עד כדי כך מהנה לנהיגה ששווה להכנס איתה להרפתקאה.

 

נ.ב. בנוגע ליאריס בפורום : הרכב נסע קילומטרז' מטורף של 150 אלף ב4 שנים,

ולמרות זאת מבקשים עליו אלפייה מעל המחירון.

 

הייתי מוכן לשקול רכישת רכב כזה תמורת 10 מתחת.

 

אייל.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לחלוטין, אייל, לא בא בחשבון!

לדרוש מחירון על רכב שעבר 35K-40K ק"מ בשנה, אפילו אם הוא שמור ומלוקק, זה מעל ומעבר. זה קילומטראז' כמעט כפול מהממוצע!

 

אכן ישנה הבעיה ביאריס. קשה מאוד למצוא כזו. במיוחד בשנת 2003 (לפני מתיחת הפנים).

אך גם HGT מדגמי 02'-03' אין בכמויות, ועליהן דורשים מעל המחירון ומתייבשים חודשים (ואני לא מגזים, אתם מוזמנים להביט בלוחות רכב ולראות רכבים במצב טוב שעומדים חודשיים!) עד שמבינים שהרכב אינו נמכר במחירון. מי שהולך עם הראש בקיר, שלא יתפלא שזה עלול לכאוב מתישהו.

 

אני עדיין לא מוכן לוותר על קליאו ספורט MK1, הרכב פשוט נותן את החבילה הכי טובה לכסף. למרות שיש כאלו שמגזימים, נראה שמנסים למכור אותו במחיר שקנו אותו לפני כשנה. דוגמה יפה לכך היא קליאו מסויימת שעומדת כבר שבועיים למכירה, למרות מצבה הטוב, הנתונים שלה לא מזהירים והמחיר פשוט גבוה מדי.

 

היה וישנו חבר בפורום (או חבר של חבר בפורום) שמעוניין למכור את רכבו בחודשים הקרובים או מתלבט - אני מוכן להציע מחיר על רכבו, בהתאם למצבו. ואני מתכוון אפילו עד 8K-10K מעל המחירון! (שעומד נכון לרגע זה על 47.5K, וצפוי לרדת במאי עוד ירידה מסויימת). מי שזה מחיר נמוך בשבילו אני לא בא בטענות נגדו, אך אני מצטער אבל זה חוצה את התקציב שלי וגובל בחור עמוק בכיס.

 

אני מוכן לחכות חודשיים-שלושה לאקזמפלר שמור, ואפילו לשלם מראש. אם ישנם "מתלבטים" ביניכם - יש ליצור קשר בה"פ.

 

זיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדרוש מחירון על רכב שעבר 35K-40K ק"מ בשנה, אפילו אם הוא שמור ומלוקק, זה מעל ומעבר. זה קילומטראז' כמעט כפול מהממוצע! זיו.

תרשה לי לתקן אותך,רק בישראל יש את המונח הזה ממוצע לשנה -

כמובן שכמה שפחות יותר טוב וכמובן שאם אתה רוצה למכור אותה עוד שנה זה נתון חשוב , אבל תגיד לי אתה מה היית לוקח:?

רכב שעבר 50 אלף ק"מ ב3 שנים ולא טופל כראוי , או רכב שעבר 120 ב 3 שנים אבל טופל ברמה מדהימה?

רוב הסיכויים שהראשון גם נראה כמו זבל וחוץ מלהסיע אנשים לבית קברות ירקון עשו איתו הכל....

עם איזה רכב אתה חושב שתתקע באמצע הדרך ואיזה רכב יפתיע אותך עם הוצאות בילתי מתוכננות יחסית לגילו?

לכן אל תקפוץ - כל מקרה לגופו במיוחד שמדובר על טויוטה ופיאט.

אני לעומתך הייתי שם דגש על מספר ידיים לא הגיוני והיסטוריית טיפולים מדוקדקת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה נכון לגבי הטיפולים. אבל רכב שעבר 150K ק"מ ב-3 שנים - צפה לבלאי מוקדם יותר של כל המכלולים השונים באוטו.

גם זה כסף.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...