Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

הרכב יונדאי אקסנט 99'.

ברכב בעיה שיש כבר הרבה זמן ולא ייחסתי לה חשיבות יותר מידי, כנראה בגלל שקוראת לעיתים רחוקות.

 

מה שקורה, בעת בלימה, בעיקר לצורך עצירה מלאה וכאשר העצירה היא בירידה, נשמעים מן תיקתוקים חלשים. קשה לי לתאר את הרעש, אבל לשם ההמחשה, זה נשמע בקצב של דהירה של סוס (וזה לא סוס שעובר ליידי באותו רגע :lol: ). בעת העצירה המוחלטת, כבר אין רעש. גם בנסיעה רגילה או בלימה במישור זה לא נשמע.

 

חשבתי על כיוון, שמשהו בתא המטען זז וגורם לרעש אך זה נשלל לאחר בדיקה.

הרעש הוא גם לא רעש של בלמים שחוקים. פשוט תיקתוקים, בעצירה בירידה שכל המשקל של הרכב נוטה קדימה.

 

יש רעיונות לכיוונים לבדיקה?

 

תודה, איציק.

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

שני דברים עולים לי בראש

1. יכול להיות שהצלחות מעט עקומות וכאשר יש עליהם לחץ יותר מהרגיל (ירידה) אתה שומע את הרעש.

2. יכול להיות שאתה לוחץ על הבלם חזק מידי בירידה ואתה מפעיל את ה asb? מצד שני אין לא רעש של סוסים :wink:

בכל מקרה הייתי מייעץ לך לקפוץ למוסך לאיבחון, יכול להיות שיש איזה חופש, שמורגש בזמן עומס וכדאי לטפל בו.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

גם לי יש יונדאי אקסנט ויש לי את אותם הרעשים שציינת. זה קורה בירידה כשכל המשקל של הרכב מוטה קדימה ואם אתה לא לוחץ מספיק חזק על הבלמים הגלגל זז טיפה קדימה. עקב התזוזה הקלה של הגלגל עוד בזמן שאתה לוחץ על הבלמים ישנו את התקתוק הזה...

בשביל לבדוק אם זה באמת זה אתה יכול לבצע ניסוי פשוט. גש לירידה, עמוד שם בעצירה מוחלטת, לחץ חזק יחסית על הבלמים ואז שחרר אבל ממש ממש טיפה. ברגע שאתה שומע את התקתוקים מתחילים נסה להשאיר את הדוושה בדיוק באותה נקודה. ותראה. אם התקתוקים לא מפסיקים עד שאתה לא לוחץ שוב בחוזקה על הבלמים או משחרר אותם, זאת הבעיה... אני לא חושב שזאת בעיה אמיתית. פשוט בירידה תשתדל להחזיק את הבלמים לחוצים ברמה כזאת שלא תשמע את הרעשים האלו. אבל שים לב שכשתרצה לנוע שוב, כשתעזוב את הבלם בדיוק עד הנקודה "ההיא" האוטו שוב ירעיש...

 

אורן

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם

תודה על התגובות.

 

בכל מקרה, michael carmi, זה לא רעש מהטאסות כי הן לא עקומות, וגם מחוברות לגלגלים מתחת לברגים של הגלגל.

זה לא קשור לABS כי אין לי ABS וזה גם לא רעש של החלקה.

 

X plane, הרעש שאתה מתאר לא קשור. אתה מדבר על הרעש שנוצר משחרור ולחיצה על הבלם כשהרכב בירידה / גם בעמידה , מהלחץ על הבלם... וזה לא רעש של תקתוק אלא רעש של לחץ על הבלם. ואכן זו לא בעייה.

 

מה שיש אצלי לא נשמע קשור לבלמים. אני יודע שקשה לנחש מה הבעייה מרחוק...

 

עוד מישהו מהמומחים?

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

אני אומנם לא מומחה גדול... אבל הייתי בודק לכיוון הציריות.

אומנם זה ניחוש דיי פרוע, אבל אם אתה שומע רעש תקתוק (נקישות), זה יכול להיות גם זה.

 

תנסה לשים לב אם גם בסיבובים חדים (תחת עומס רב/במהירות גבוהה) נשמעים תקתוקים דומים... אם כן: אז זאת ציריה פגומה.

 

בכל מקרה, הייתי בודק את הציריות.

בברכה!

יונתן.

פורסם

זה לא רעש מהטאסות כי הן לא עקומות

 

הבן אדם בדיבר על צלחות בלמים על מה שהרפידות בלם לוחצות ולא עם צלחות של כיסוי גלגלים

פורסם
זה לא רעש מהטאסות כי הן לא עקומות

 

הבן אדם בדיבר על צלחות בלמים על מה שהרפידות בלם לוחצות ולא עם צלחות של כיסוי גלגלים

צודק! לא שמתי לב באותו הרגע לכוונתו.

בעקרון, אין בעיה עם הברקסים ... אין חריקה או משהו בסגנון, והם מגיבים טוב. הם גם נבדקו במוסך בזמן האחרון.

 

לגבי צירייה, לא נראה לי שזה זה. זה לא קורה בסיבובים. חוץ מזה שחוויתי בעבר ציריות שבורות עם רכבים מהעבודה וזה נשמע אחרת לגמריי.

 

זה רעש מוזר ומעצבן!

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

יתכן ואלו רפידות שממש גמורות ואז מהחיכוך של ברזל וברזל נשמעים קולות משונים ומוזרים..הבלימה יותר קשה מאז הרעשים?

!Blue Subaru Impreza

פורסם
יתכן ואלו רפידות שממש גמורות ואז מהחיכוך של ברזל וברזל נשמעים קולות משונים ומוזרים..הבלימה יותר קשה מאז הרעשים?

לא... כתבתי כבר שזה לא רעש של חיכוך. התקתוקים האלה היו מאז ומתמיד שהרכב אצלי. מעולם לא היו חריקות של רפידות גמורות או בעיה של ברקסים קשים.

בגלל שזה קורה במקומות מסויימים בלבד בהם אני נוסע , ירידות בהן אני נוהג לחנות ,זנחתי את הנושא עד עכשיו.

ושוב להבהרה, אם אני נוסע בירידה ולוחץ מעט על הבלמים זה לא נשמע. רק לקראת עצירה מוחלטת . הרעש הוא תקתוקים ולא חריקות, כאשר כל המשקל של הרכב פונה קדימה.

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

עדכון...

 

אני לא יודע אם יש קשר. אבל אתמול, לאחר נסיעה של 30 ק"מ, מלבד לתקתוקים שתיארתי בבלימה, לאחר דימום הרכב ויציאה ממנו שמעתי תקתוקים דומים מהחלק האחורי ימני של הרכב ( זה נשמע מאחור ליד גלגל ימין). כמו של ברזל חם שמתקרר או משהו בסגנון, תקתוקים שהולכים ונעלמים עם קירור הרכב.

 

יכול להיות שיש קשר בין הדברים?

מאין יכול לבוא הרעש?

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם
גם לי יש יונדאי אקסנט

אני לא מאמין! עדיין לא השבתת אותה? :lol:

 

לפותח השירשור: הרעש יכול גם לבוא ממיסב שחוק.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

פורסם
לפותח השירשור: הרעש יכול גם לבוא ממיסב שחוק.
לגבי המיסב, אתה מתכוון לרעש התקתוקים שתיארתי בעת הבלימה? או לרעש שנשמע מאחור כאשר הרכב עומד?

 

עוד רעיונות?

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

אצלי ברכב היה את הרעש תיקתוק הזה,שהתברר כנזילה בקליפר או משהו דומה,השמן היה מטפטף בעומסים,ואחרי נסיעה מאומצת,תבדוק מפלס נוזל שמן ברקס ותראה האם ישנו חוסר,כמו כן תן מבט לכיוון הרעש תראה אם אתה מזהה נזילה כלשהיא,

 

לא לאכול הרבה מופלטות בערב:-P

רן.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

×
×
  • תוכן חדש...