Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7224 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת השאלה!

אני כרגע מחפש רכב, יש לי בערך 50 K.

לאחרונה נתקלתי במס' מודעות מעניינות של חברות ליסינג המציעות רכבים באיכות, בשנתון ובטווח מחיר גבוה יותר ממה שני יכול לחלום להשיג בסכום כזה בתשלום חודשי קבוע לתקופה ארוכה.

היתרונות ברורים:

1. אתה נוסע על אוטו שבחיים לא היית יכול לקנות במחיר מלא

2. אתה לא שובר ת'ראש עם מכירה- פשוט מחזיר להם האוטו ושלום על ישראל

3. אתה יכול כל 3 שנים להחליף לאוטו חדש

 

החיסרון היחיד הוא שהאוטו לא שלך אחרי 3 השנים האלה... ואז מה!!!

אוטו הוא לא בית, והוא כבר לא ממש שווה משהוא אחרי 8-10 שנים. אז זה לא משנה

 

נראה לי שהיתרונות רבים על החסרונות.

אז למה בעצם עניין הליסינג לפרטיים לא תופס בארץ, הרי באירופה ובארה"ב זו השיטה כבר שנים!!!

מה הישראלים יודעים על זה שהאמריקאים לא?

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

פורסם

מה שקורה זה שאתה משלם כמעט מחיר מלא על הרכב... הוא 80% מערך הרכב ולאחר 3 שנים אתה נשאר עם אוויר.. בלי רכב ובלי כלום..

לדוגמא - אתה לוקח בליסינג רכב של 500 אלף שקל.

אתה משלם כ10,000 שקל בחודש (לפני מע"מ) למשך 3 שנים (36 חודש).

זה יוצא 360,000 ש"ח לאורך התקופה לפני מע"מ! תוסיף לזה 16.5 אחוז, 57600 ש"ח, זה יוצא כ420 אלף שקל..

אחרי 3 שנים, הרכב שאתה מוכר בוודאות שווה יותר מ80 אלף שקל.. נגיד והוא מאבד 50% מערכו ב3 השנים האלו (שזה דבר שלא קורה.. למעט אם זו אלפא;)), זה עדיין 250 אלף שקל.. יותר מפי 3(!) מההפרש.

 

ההבדל בין ארה"ב לארץ הוא בבסיסו של סוג הליסינג..

בארה"ב הליסינג המדובר הוא ליסינג מימוני, ולא ליסינג תפעולי כמו בארץ - וגם מי שנותן את ה"ליסינג" הזה הוא בד"כ היצרן.. ולא חברה צד ג'.

מה שאומר שאתה משלם את מחיר הרכב בפריסה ארוכה (3-4-5 שנים) - ללא ריבית והצמדה ישירות ליצרן..

ליצרן זה טוב כי הוא מכר את הרכב.. והוא יודע שיש לו תזרים מזומנים קבוע ל3-4-5 השנים הקרובות (וזה גם נראה טוב לבנק כשהוא צריך ממנו אשראי..)

לך זה טוב כי אתה פורס את התשלום לתקופה ארוכה ובסופה נשאר עם הרכב כשהוא שלך.

 

פרט עיקרי - הליסינג התפעולי שאתה מדבר עליו, כולל בארץ את הטיפולים של הרכב (פה בעצם יש רווח די עיקרי של החברות ליסינג הישראליות.. שמטפלות ברכבים בצורה מכפירה (או יותר נכון, לא מטפלות בהם..)).

בארה"ב, כפי שאמרתי, מדובר בליסינג מימוני. פרט לתשלום על הרכב עצמו - כל השאר באחריותך..

טיפולים, אחזקה, ביטוח הכל..

 

לחברה שיש לה מאות רכבים - זה משתלם.. אין לה דאגות לטפל במכירה של הרכבים ובטיפול שלהם וכשיש תאונה אז לדאוג לרכב חילופי וכו' וכו' וכו'..

לבנאדם פרטי - זה ממש לא משתלם.. ההבדל גבוהה מידי.

(מה גם, שלחברה זה יורד בהוצאות התפעוליות שלה.. לבנאדם פרטי זה יורד מהנטו של המשכורת שלו..)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

זה נכון.... אבל כל הקטע הוא שאני לא קונה

אני נוסע 3 שנים ומחליף. אם אני קונה חדש נגיד ב150K, אחרי 3 שנים אם ארצה להחליף שוב למשהו ב150K אספוג משהו כמו 40 K נכון? זה גם מה שאני משלם לליסינג ב 3 שנים. (כאן נכנס לתמונה היתרון שאתה לא מתעסק עם מכירת הרכב)

 

שיקול נוסף (אני כלכלן במקצועי ואני יודע על מה אני מדבר) אם אני לוקח את ה150 K האלה ושם בבנק, הריבית שאני מקבל מהבנק מכסה לי כמעט את כל התשלומים לליסינג!

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

פורסם

מעניין אותי באיזה בנק, באיזה סוג פיקדון, אתה מקבל ריבית של 1.5-2 אחוז בחודש..

בד"כ מקבלים משהו כמו 3.5-4 אחוז ריבית בשנה!

עריכה:

שכחתי לציין בהודעתי הראשונה את ה DOWN-PAYMENT שאתה צריך בפעם הראשונה..

שזה בד"כ העלות החודש של ה3-6 חודשים האחרונים של החוזה..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

לא דיברתי כלל על ליסינג תפעולי, אלא רק על ליסינג מימוני.....

וברור שזה לא משתלם אם אני לוקח רכב ב500K (מי שנוסע ברכב של 500 K הוא מספיק עשיר כדי לקנותו וגם לא ממש לדאוג לירידת ערך..) אני מדבר על משפחתית למעמד הבינוני, בערך 150K וההחזר הוא בין 1500 ל2000 שקל תלוי באורך הפריסה.

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

פורסם
זה נכון.... אבל כל הקטע הוא שאני לא קונה

אני נוסע 3 שנים ומחליף. אם אני קונה חדש נגיד ב150K, אחרי 3 שנים אם ארצה להחליף שוב למשהו ב150K אספוג משהו כמו 40 K נכון? זה גם מה שאני משלם לליסינג ב 3 שנים. (כאן נכנס לתמונה היתרון שאתה לא מתעסק עם מכירת הרכב)

 

שיקול נוסף (אני כלכלן במקצועי ואני יודע על מה אני מדבר) אם אני לוקח את ה150 K האלה ושם בפקדון בבנק, הריבית שאני מקבל מהבנק מכסה לי כמעט את כל התשלומים לליסינג!

:shock:

אתה בטוח?

אתה רוצה להגיד שהריבית שאתה מקבל על 150k בבנק, תניב לך סך של 8-9 אלף בחודש(תלוי ברכב שתיקח) ?

 

בחישוב פשוט, בלי לערב חישובי ריבית מסובכים, זה יוצא לך יותר מ 80% ריבית שנתית.

 

ניראה לי התבלבלת.

פורסם

שיקול נוסף (אני כלכלן במקצועי ואני יודע על מה אני מדבר) אם אני לוקח את ה150 K האלה ושם בפקדון בבנק, הריבית שאני מקבל מהבנק מכסה לי כמעט את כל התשלומים לליסינג!

באיזה בנק מקבלים ריבית כזו על פקדונות?
פורסם
מעניין אותי באיזה בנק, באיזה סוג פיקדון, אתה מקבל ריבית של 1.5-2 אחוז בחודש..

בד"כ מקבלים משהו כמו 3.5-4 אחוז ריבית בשנה!

עריכה:

שכחתי לציין בהודעתי הראשונה את ה DOWN-PAYMENT שאתה צריך בפעם הראשונה..

שזה בד"כ העלות החודש של ה3-6 חודשים האחרונים של החוזה..

מקדמה של בערך 30 K, ולגבי הריבית, קרן נאמנות טובה ואמינה יכולה לתת לך בשקט אפילו 4% בחודש, כמובן שלא באופן קבוע...

אבל הכל טוב ויפה כל עוד יש לך תזרים מזומנים (משכורת) שתוכל לגבות אותך..... כל הסיפור הזה לא ממש יעזור למי שאין לו שקל על התחת, כאלה עדיין יסעו באוטובוס.:wink:

:shock:

אתה רוצה להגיד שהריבית שאתה מקבל על 150k בבנק, תניב לך סך של 8-9 אלף בחודש(תלוי ברכב שתיקח) ?

ניראה לי התבלבלת.

אם אני לוקח אוטו ב150 K ההחזר החודשי לא יתקרב ל8K, הוא יהיה 2K גג

 

נ.ב

אתם צודקים, בטעות כתבתי "פקדונות" .... הנה ערכתי...

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

פורסם
מקדמה של בערך 30 K, ולגבי הריבית, קרן נאמנות טובה ואמינה יכולה לתת לך בשקט אפילו 4% בחודש, כמובן שלא באופן קבוע...
אין שום קרן נאמנות בסיכון נמוך שתתן לך תשואה כזו. אם אתה מכיר אחת, לבטח לא תצטרך לנסוע זמן רב ברכב בשווי 150K.

 

לצורך העניין תשואה שנתית של 10% נחשבת ליפה מאוד ורוב המשקיעים הקטנים היו שמחים מאוד איתה. גם כדי לקבל תשואה כזו תצטרך לסכן את הכסף. בפקדונות (בלי סיכון) גם 5% לשנה היא תשואה גבוהה.

פורסם

היתרונות שגלומים בעסקת ליסינג, בארץ לפחות, הם בעיקר לחברות ולעמצאיים שרשומים כעוסק מורשה.

 

 

רכישת רכב היא פעולה שמבחינת מיסוי היא פעולה במישור ההוני וההכרה המיסויית בה היא דרך הפחת ודרך עלויות האחזקה אם יוצגו בגינם חשבוניות מס. כיום עם הכניסה הקרובה של תקנות ה"מינוס" עסקים רבים לא רוצים לפגוע באובליגו ולא רוצים להגדיל התחייבויות לאשראי בנקאי.

 

רכישת רכב בליסינג הינה פעולה במישור ה"פירותי" והתשלום הליסינג מוכר גם כהוצאה וגם לצורך מע"מ בנוסף מסלול הליסינג הוא אשראי חוץ בנקאי שלא פוגע באובליגו ומאפשר תכנון הוצאות ותזמ"ז קל יותר.

 

לחברות גם קיים היתרון בכך שהם יכולים לפטר את קצין הרכב מאחר והרכבים מטופלים על ידי חברת הליסינג.

 

 

לאדם פרטי שצריך לשלם מע"מ על העסקה והוצאות לא מוכרות אין יתרון כלכלי מובהק ברכישת רכב באמצעות ליסינג תפעולי ובד"כ גם באמצעות ליסינג מימוני.

 

 

למרות עליית הריבית ההלוואות עדיין זולות כך שהאופציה למימון בנקאי עדיפה ברוב המקרים. חלק גדול מחברות הליסינג קשורות בשותפות עיסקית עם מוסדות פיננסיים כך שבנקרה הזה גם הבנק וגם חברת הליסינג צריכים להרוויח.

 

עם אתה עצמאי אז כדאי לך, ברוב המקרים, להחזיק רכב דרך ליסינג. לאדם פרטי זה לא מומלץ.

"המבקר צריך שיהיה כאבן משחזת: משחיז ואינו חותך" (ר' משה אבן עזרא)

"אם אתה משבח את מה שאינך מבין בו - זה מעשה רע. אם דיברת בגנותו - מעשה רע יותר" (ליאונרדו דה וינצ'י)

Never underestimate the power of human stupidity - Robert A. Heinlein

פורסם

אם אתה מתכוון לקחת רכב בליסנג למשך כל חייך, אז זה אולי שווה.

ברגע שתחליט להפסיק את הליסינג, אז אתה מפסיד בעצם = לא נשאר לך שום רכב ביד וכל הכסף הלך לכלום בעצם.

 

בכל מקרה מתיישהו תצטרך להפסיק כך...בן כה וכו אתה מפסיד.

כמו בכל דבר יש מרוויח ויש מפסיד, החברה לא תפסיק, ובטח כשמדובר בישראלים שיתכמנו אותך בכל

צורה אפשרית.

 

אני לא בעד.

פורסם
לא דיברתי כלל על ליסינג תפעולי, אלא רק על ליסינג מימוני.....

וברור שזה לא משתלם אם אני לוקח רכב ב500K (מי שנוסע ברכב של 500 K הוא מספיק עשיר כדי לקנותו וגם לא ממש לדאוג לירידת ערך..) אני מדבר על משפחתית למעמד הבינוני, בערך 150K וההחזר הוא בין 1500 ל2000 שקל תלוי באורך הפריסה.

הדוגמא של ה500K הייתה רק לצורך הנוחות..

 

 

איך עשית חשבון של 1500-2000 ש"ח בחודש אני לא יודע..

אני יודע שאנשים משלמים את הסכום הזה מהנטו שלהם במשכורת..

ככה שיש תוספת שיורדת מהברוטו..

ולכל זה צריך להוסיף את המע"מ שהחברה הרשומה לא משלמת, אבל לקוח פרטי כן משלם..

וכל זה על רכב מקבוצה 2 של 122 אלף ש"ח (אם אני לא טועה) כשאתה מגיע ל150 אתה קופץ כבר 2 מדרגות ומגיע לקבוצה 4 - שם המחירים גבוהים יותר..

לכן תבנה על משהו באיזור ה3500 ש"ח בחודש כולל מע"מ..

תכפיל את זה ב36 ותקבל 126000 אלף ש"ח..

הפער של 25 אלף ש"ח באמת נראה לך מצדיק את העשרות אלפי שקלים שתאבד במכירה את הרכב בעתיד?

 

ופרט חשוב ששכחתי לציין...

הגרסאות שאתה מקבל עליהן את ההצעות המלהיבות של הליסינג הן חסרות כל איבזור בסיסי שתקבל במחיר שאתה תשלם כשתקנה את הרכב באופן פרטי מהיבואן.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

אתה יכול לבנות לעצמך עסקת ליסינג באתר הזה:

http://www.dorent.co.il

לדעתי זה יסביר בצורה הכי טובה למה זה לא כדאי לבנאדם פרטי..

(ההבדל בעלות החודשית ללקוח פרטי שלוקח רכב אחד בין החברות השונות הוא ממש זניח..)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

ראיתי כאן המון תגובות ללא ניסיון בכללל!!!!

 

לאבי הייתה בליסינג פיאט פונטו מודל 2003 1.25 ידני..

הוא היה משלם עליה כל חודש 1000 שקל->כולל ביטוח עליו וכולל טסט וכולל ביטוח..

יצא לו ל-3 שנים 36 אלף.(לא כולל הדלק).

 

לחבר טוב שלי יש מזדה 3 מליסינג כבר יותר משנה.הוא (משמע אביו) משלם עליה 2000 לחודש. זה עדין משתלם מאוד. זה כולל הכל.אין דאגות. הוא עשה תאונה מביאים לו אוטו חלופי במקום,האוטו נתקע אחרי שעה אתה נוסע הבייתה באוטו אחר.

אתה לא צריך לשבור את הראש כשהאוטו במוסך איך תסע לעבודה,אתה מקבל רכב חלופי במקום!

 

אז אחרי 3 שנים ביזבזת 72 אלף שקל. נכון.

אם הית עושה ביטוח לנהג צעיר על המאזדה כולל החובה יוצא בערך 7 אלף בשנה (מאזדה שנת 2005)

ירידת ערך של האוטו ב3 שנים בערך 30 אלף(במקרה הטוב ביותר).

יוצא בערך 51 אלף.

×
×
  • תוכן חדש...