Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר טכני - ממיר קטליטי סתום


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 6670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל, החכמתי. תודה רבה.

 

יש לי משהו להוסיף. במזדה 323 (89-93) יש עוד בעייה של חוסר סחיבה הנגרמת לאו דווקא בממיר עצמו. מי שמכיר את מערכת הפליטה של ה-323/323F יודע שהברך שמחבר בין הסעפת לבין הממיר מורכב מסיבים כדי לתת גמישות. במשך הזמן, הסיבים מתפוררים ומתחילים לסתום את אותו הברך. ראיתי מקרים שהברך סתום לגמרי ותנועה של גזים הייתה ממש מינימלית.

 

אני כמעט בטוח שיש את זה בעוד רכבים (שאני לא ממש מכיר חוץ ממזדה) וזה עוד גורם לבעיית סחיבה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר בממיר עסקינן..

כשאני מניע את הרכב והמנוע קר, ישנו רעש מהממיר כאילו ישנו חור בצנרת. בוודאות אני יכול לומר שהרעש מגיע מתוך הממיר. מה יכולה להיות הסיבה? ומה הנזק (אם יש) אם הממיר מתפרק בפנים?

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יעזור לי מפל הלחץ על הממיר? מה שאני צריך לדעת זה אם הוא סתום או לא.

(איש באמונתו יחייה).

חשבתי שברור שמפל הלחץ על הממיר מצביע על התנגדותו לזרימת גזי הפליטה דרכו, ולכן על העובדה שהוא סתום ואם כן, אז באיזו מידה. מסתבר שצריך הייתי לנקד את דברי, אז בבקשה.

ראה את התייחסותו הענינית של דניאל, המציין שמניסיונו ישנם מקרים בהם ההפרעה לזרימה נובעת מדוד לקוי, ואת דבריו של שמוליק המדבר על סתימה כתוצאה מהתפוררות של קטע גמיש בצנרת הפליטה.

אני חסיד של הבנת הבעיה ומיקודה לפני שנוקטים באמצעי תיקון אבל אם יצירת התפוצצות בגלל הצתת עודף דלק בצנרת הפליטה היא הפתרון המועדף, ואם מישהו חושב שזהו פתרון קסמים, אז בבקשה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק.

אתה כותב ששמעת על רכבים, שקרעו את הדוד בגלל זה.ז.א שאתה מכיר את הנושא.

דוד שנקרע בגלל זה,מוכיח שהיה סתום,וממיילא היה צורך להחליף אותו.

 

מאחר שאין ברשותי כרגע רכב ידני הזרקה,ביצעתי את הפעולה על הסוברית (קרבורטור)

נסעתי עם הבן, הוא עמד בצד הכביש,הבחין בכמות גדולה של פיח וחתיכות ג"יפה שעפו מהאגזוז.

לא נגרם כל נזק.

 

ניקוי האגזוז והממיר בהזרקה (גיר ידני).

חמם את המנוע לטמפר" העבודה.

נתק חוט הצתה (רצוי מס" 1)הוצא אותו מהמנוע,כדי שלא יתן ניצוץ ויגרום שריפה.

סע על 3 פלגים ובצע את הפעולה שכתבתי קודם. כך יתמלא האגזוז לזמן קצר באדים של דלק.

ברור שתמיד יהיה מי מחברי הפורום שיכתוב על נזק "שעלול להיגרם".לדעת הזקן,ולדעתי

לא יגרם כל נזק,מעבר לנזק שכבר קיים,(אם קיים בממיר).

 

פעולה דומה לניקוי דיזות קרבורטור,במקרה של זיוף כתוצאה מסתימה.

נתק כבלי הצתה מס" 1 ו- 4 את כבל מס" 4 חבר לפלג מס" 1

הדלק מנוע תן גז,יהיו בקפיירים בקרבורטור,זאת שיטה שאני משתמש בה הרבה שנים.

צביקה, זה אינו תחליף לשיפוץ קרבורטור.

 

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי סוף סוף את הרעיון של דוד, ליצור פיצוץ כל כך עז בממיר עד שהוא יתפורר לאבקה דקה, שתפלט החוצה דרך האגזוז :-D

 

והופ ...אין סתימה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי האגזוז והממיר בהזרקה (גיר ידני).

נתק חוט הצתה (רצוי מס" 1)הוצא אותו מהמנוע,כדי שלא יתן ניצוץ ויגרום שריפה.

סע על 3 פלגים.

לא פורסם בפורום שהפעלת המנוע ללא חוט הצתה במכוניות מודרניות מסוימות עם הצתה אלקטרונית ממוחשבת במתח גבוה תזיק (לא עלולה, תזיק) למערכת ההצתה?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בל נגזימה,לא תוכל לגרום לפיצוץ שיפורר את הממיר לאבקה.

 

(מי יכול עלייכם בדיבורים?):roll:

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי.

לא כל מה שפורסם בפורום.הוא תורה מסיניי.

לדוגמא קח את התגובה של דניאל,"פיצוץ שיגרום לפורר את הממיר לאבקה"(ואני מוסיף גם לא לגושים)

זה יכול לקרות רק אם אתא חבר בחמס.:roll:

האמת לא יודע אם הוא הדבדח,כי ראיתי סמייל כזה:roll:

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד, ברור שהתבדחתי....

 

ניתוק צילינדר, תגרום לההפך הגמור מניקיון (קרא את המאמר שוב).

 

אתה מכניס דלק חי וחמצן רב לממיר, וגורם לחימום הממיר מעבר ליכולותו עד שהוא ניתך! ראיתי רכב שנסע ככה, הממיר היה אדום לוהט!!

וכמובן עוד לפני זה עלול הדלק להשרף ולשבור את חלקי הממיר (לא לאבקה דקה- אלה לגושים ):

 

goodbadugly.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי לדעתי הבדיקה של הלחץ לפני הממיר היא כמו שאמרת לא הכי הכי אבל מספיקה במקרה הזה.

אם ה"ברך" תהיה סתומה ניתן לאבחן את זה בבדיקת הלחץ כי יהיה מאוד נמוך ודוד אחורי סתום ישפיע פחות ופה זה גבולי אך עדיין ניתן לזהות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לעניין שמצאתי בשרשור , אני חייב לציין שדויד הפחיד אותי קמעא.

 

פטנט לניקוי הממיר ללא פירוק,שלמדתי ממכונאי זקן,בעל מוסך אופל,בערוב ימיו.

אח"כ

כרגע צילצלתי לזקן,אישתו אמרה הוא ישן,צלצל עוד שעה.יותר מאוחר אוסיף פרטים(אם יהי חדש)

למען האמת הלחצת אותי. יש לא מעט כאלה שבערוב ימיהם הולכים לישון ולא מתעוררים. כבר חששתי שניוותר ללא תשובה.

 

ולענייננו - נראה לי שהזקן מהאופל מתכוון לפתיחת סתימות ברכבים מוזני קרבורטורים עם אגזוזים עתיקים.

 

ממיר לא יוכל להיפתח בצורה כזו.

רוצה לנסות ?

קח בקבוק קולה חתוך בחלקו התחתון.

הכנס אליו חתיכת ספוג טבולה בגי'פה (לקבלת אפקט מרשים , קח טונר משומש ופזר את האבקה על הספוג) בצורה שתתאים לבקבוק.

 

עכשיו אחוז את פיית הבקבוק בידיך , ותן לחץ אוויר במכה לכיוון הספוג.

 

להגברת השעשוע , נסה לקרב את הפנים אל האיזור באותו רגע.

 

מומלץ להסתובב עם אפוד זוהר בשעות החשיכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת הלחצת אותי. יש לא מעט כאלה שבערוב ימיהם הולכים לישון ולא מתעוררים. כבר חששתי שניוותר ללא תשובה.

:lol: :lol: :lol:

 

הוצאת לי את המילים מבין התותבות...

 

גם אני נתקלתי בפרסומת למוצר שמנקה את הממיר- וזה במגזין מכובד ואמין בתחום הרכב בחו"ל.

אולי בכל זאת יש בזה משהוא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל כתב:אתה מכניס דלק חי וחמצן רב לממיר, וגורם לחימום הממיר מעבר ליכולותו עד שהוא ניתך! ראיתי רכב שנסע ככה, הממיר היה אדום לוהט!!

הרכב שראית שנסע ככה,נסע, כנראה מס ק"מ,או מס" ימים.

במקרה המדובר,הרכב יסע לא יותר מדקה במצב הזה.אין מצב שהממיר יהיה "אדום ולוהט!!"

לכן אני כותב שוב לא יגרם כל נזק.קח בחשבון שכדי להתיך או להאדים ברזל, או קרמיקה.

ישנה גם פונקציה של זמן,ולא רק עוצמת האש.

מצב של ממיר נקי ויפה,כפי שהצגת בתמונה יש רק בחלומות,או בחנות.:roll:

עוד פרט שלא שמת לב, כתבתי,לבצע רק לאחר בדיקה,ואישור שאכן הממיר סתום.

ויש צורך להחליפו.נו, אז היכן הסיכון?

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר היקר כתב:

ממיר לא יוכל להיפתח בצורה כזו.רוצה לנסות?

כן,רוצה לנסות אבל לנסות עם בקבוק קולה,קטן עלי.נפיחת אוויר לא תיתן את האפקט של

הצתת אדיי דלק.אשתדל לבצב את הפעולה של העפת הג"יפה ברכב מוזרק, תוך צילום בוידאו ולהעלות לפורום.

I PROMIS

(רק אל תגידו שאני משועמם):roll:

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הממיר כבר נפגם, עדיף לרוקנו או כדומה, מי שנסע עם ממיר סתום ויוריד אותו יחוש בהבדל קל(משתנה ע"פ רמת הסתימה)

 

אני זוכר שראיתי מדריך לבניית שעון לחץ שמתחבר לחיישן הלמדה, לבדיקת הממיר הקטליטי-כל אחד יכול לבנות לבד.

אני אחפש ואסרוק,אעתיק לפה.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...