ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,545 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום ההתלבטות בגוף הכותרת. מה דעתכם? כולם פחות או יותר בתקציב דומה אלפייה או שתיים לכל כיוון.
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
-
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
מה קורה? אני מתחיל לימודים באוניברסיטת אריאל עוד מעט ואני צריך רכב, הרכב ישמש אותי לנסיעות יומיומיות מפתח תקווה לאריאל, ומכאן האילוץ הראשון - רכב שאני אדע שמחזיק נסיעות אשר מעבר לנסיעות עירוניות קריטריון שני - חסכונות בשימוש בדלק כמובן, קריטריון חובה לכל סטודנט קריטריון שלישי - אמינות אחזקה וטיפולים (חלפים לא יקרים וזמינים) קריטריון אחרון - שיהיה רכב נוח ושיהיה בו כיף סך הכל לנהוג בו תקציב : 12000, תאכלס אני מעדיף שהרכב יהיה כמה שיותר זול אז אם יש רכבים טובים בזול יותר זה יהיה מצויין האופציות שראיתי :הונדה סיוויק 99(או שנה אחרת אם זה יהיה בסביבות של המחיר הזה), פיגו 206 מישהו אמר לי שזה טוב, סיאט איביזה 2002-2000 רק אדגיש שאני לא מבין גדול בתח…
הודעה אחרונה מאת mark_Avn, -
-
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היי, מחפש רכב עם בקרת שיוט וכרגע האופציה שיותר קורצת לי היא רנו קליאו 1.6 אין לצערי כמעט מידע עליו,מישהו יכול לשפוך אור? המחירים שלו הם בדיחה(רכב שמור 2008 אפשר להשיג גם ב 15 אלף) אופציה אחרת שחשבתי עליה היא אופל אסטרה 1.8 לצערי הרכב חייב להיות אוטומט ובתקציב עד 20 אלף, האם האופציות הנ״ל טובות או שיש אופציות יותר טובות?
הודעה אחרונה מאת davemustaine87, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אני חושב לקנות פנדה 2009 עם 165k קילומטראג' כרכב לנסיעות עירוניות קצרות (קניות, סידורים). האם הרכב נחשב אמין וחסכוני באמת? האם ישנם בעיות ידועות אחרי 8 שנים על הכביש ברכב מסוג זה. מה הסיכויי שזהו סוף חיי הממיר הקטליטי?
הודעה אחרונה מאת mark_Avn, -
-
- 7 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
מדובר ביד שניה, לא נוסעת הרבה אבל צריכה את הנפח של תא מטען ובגאז' ביחד חשוב לי שאחזקה לא תיהיה יקרה תודה מראש
הודעה אחרונה מאת Amit Hershko, -
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 637 צפיות
שלום, אני סטודנט ומחפש לקנות רכב משומש, עד 30,000 ש"ח בער( פחות או יותר). חשוב לי שיהיה חסכוני בדלק, אוטומטי ויהיה עם בקרת שיוט ( אני נוסע הרבה). עדיף כמובן רכב עם שנתון כמה שיותר גבוה וחדש. איזה רכב הייתם ממליצים לקנות? תודה
הודעה אחרונה מאת OFF-RoaD, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
מתלבט כרכב מחברה משפחתי - מאזדה 3 2000 2017 הדגם החדש או יונדאי אלנטרה - 2017 או יונדאי איוניק הברידי או שברולט קרוז החדשה או הצעה אחרת באותה רמת מחיר חשוב איבזור , בטיחות , שווי שימוש נמוך יותר להיברדי שרכב יהיה נוח אמין וסוחב תודה נא התיחסות של מי נסע/רכש/מבין
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
בס"ד שלום לכם, אני מעוניין בהצעות לרכב אמין, שנתון 2010-2015 בעלות 30-60K עבור סוכנת מכירות. הרכב משמש לנסיעות ארוכות, צריך להיות אמין מאוד מבחינה טכנית + חסכוני מאוד בדלק. אודה לכם על הצעות ואף על הפניות לרכבים כאלה עם ק"מ נמוך מאוד. בברכה, אסף סנה.
הודעה אחרונה מאת AssaFiles, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכולם בדקתי עכשיו שברולט מאליבו 2008 יד שנייה, 170,000 ק"מ השאסי נקי, גיר תקין, אך יש נזילת שמן. המחירון של הרכב 34,000, המוכר מוכן לסגור על 24,000. הבודק אומר שהרכב שמור, אמריקאי מקורי ושהתקלות הן תקלות של בלאי. הבדיקה גם מראה שהקומפרסיה של המנוע טובה מאוד. אני באמת צריך את עזרתכם להחליט אם שווה לקחת ולתקן את הסיפור או לברוח. עלות הבדיקה היתה כ 700 ש"ח. מצרף את הטפסים תודה לכל מי שעוזר אני מעריך את זה! מתן
הודעה אחרונה מאת ramik33, -
-
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אהלן כולם אני מתכוון לקנות סקודה פאביה יד שנייה בקרוב. אחרי חפירות ובירורים רבים החלטתי שזה הרכב שהכי יתאים לי. התקציב שלי הוא 30000 ש"ח. ראיתי שאפשר למצוא רכבים מ2012 בסכום הזה ולפעמים נדירות גם מ2013 אך אלו יהיו לרב עם קילומטרז' רב... השאלה אם יש הבדלים משמעותיים בין השנתונים ושווה להתאמץ ולחפש 2013 במצב טוב.
הודעה אחרונה מאת Peaches, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 983 צפיות
שלום, מחפשים רכב אמין, בטיחותי ונוח. רוב הנסיעות הן בתוך העיר, פעם בשבועיים נסיעה ארוכה מחוץ לעיר, הרכב צריך להתאים גם לילדים היות והתכנון הוא להחזיק בו כ4-6 שנים. נשמח לעזרתכם.
הודעה אחרונה מאת maorkere, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 981 צפיות
הי, אשמח לקצת יעוץ בעניין: יש לנו חיבה גדולה לסיטרואן מבחינת נוחות והנאה אבל נסיון גרוע איתם בכל עניין עלויות התחזוקה והמכירה. על הפרק החלפת רכב ולאחר כמה וכמה שנים עם טויוטה (שנת 2006!) אני מתקשה לראות אותנו חוזרים לרכישת סיטרואן באופן פרטי. מבחינתנו, עדיף להתפשר קצת על נוחות נהיגה, ולהנות מטיפול אחד שנתי, וזהו. על הפרק - הגארנד פיקאסו C4. זוג+2+2 כלבים (+חבר של הילדים מדי פעם, או אחד מההורים). נסועה שנתית: 12K ק"מ. רוב הנסיעות עירוניות קצרות. מכיון שיש לי חברה בבעלותי, חשבתי על הצטרפות למסלולי הליסינג הפרטיים כולל אחזקה/טיפולים, בלי לרכוש את הרכב בסוף. כמובן שיש כאן משמעות מבחינת זקיפת שווי רכב. אם לא נצטרף למסלול הזה, נחכה כמה חודשים ונחליף את הטיוטה בטו…
הודעה אחרונה מאת ayelett, -
-
- 1 תגובות
- 543 צפיות
אני צריך את הרכב בעיקר לנסיעות בתוך העיר. הרכב המדובר עשה 145k. עד כמה הוא אמין, חסכוני בדלק? משהו מיוחד שצריך לבדוק לפני קנית רכב מסוג זה?
הודעה אחרונה מאת dorban3, -
- 12 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
התקשרתי לברר על רכב. הרכב לפי הקריטריונים מאוד משתלם. כששאלתי למה הוא מוכר הוא אמר לי שהוא לא החזיק ברכב אלא הרכב נמכר בטרייד אין ליונדאי והוא עובד כפרילנסר בלמכור את הרכבים. הרכב כרגע בהפקדת סוחר אצלו. הוא נתן לי את מספר הרכב (שהיה מחוק בתמונות שהעלה ליד 2) ואמר שאני יכול ליצור קשר עם מיצובישי בעכו שם טופל הרכב ולקבל את ההיסטוריית טיפולים שלו. מצד אחד - סוחר וזה, לכאורה לא חלק ותמיד עדיף לקנות מהאדם שנסע ברכב. מצד שני - לפי מה שהוא מתאר זה לא בהכרח מעיד על רכב שהיה קשה למכור ולכן עבר לסוחר אלא על מקרה לכאורה קלאסי של טרייד אין. מה אומרים המנוסים/מבינים?
הודעה אחרונה מאת Yogevv, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היי לכולם אני רוצה לקנות את הרכב הראשון שלי. יש לי תקציב של 12000 שקל ואני לא יודע מה כדאי לקנות. אשמח להצעות לרכבים ידניים בלבד,אני רציתי לקנות אלפא 156 שנת 2000 מנוע 2.0 אבל אמרו לי שלא כדאי אולי אתם תוכלו לעזור לי... תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת dorban3, -
-
- 8 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום וברכה חבר מציע לי בחינם רכב דייהדסו אפלאהוז שנת 97 מנוע 1600 ברכב כרגע אין טסט האם שווה לקחת את הרכב כי שמעתי שצריך לעשות פעמיים בשנה טסט [מעל 20 שנה] מה גם שביטח בשבילי כנהג חדש עולה בסביבות 400 ש"ח לחודש.
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
- אחראי פורום
- 23 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
ככה, בחיפושי אחרי מיצובישי גרנדיס נחלתי כבר מספר תבוסות... כל רכב שמתפרסם ואני שם עליו עין (קילומטראז'ים סבירים) נמכר לפני שאני בא מרמת הגולן לראות אותו... כעת ישנה אפשרות של רכב משנת 2006 אמנם אך יד ראשונה, טיפולים מוסך מורשה ו153,000 ק"מ. נשמע כדאי או שהשנתון ישן מדי? והאם מישהו יודע מה ההבדלים בין דגם ספורט לקומפורט וכו'? (בלוי יצחק הספורט מתומחר גבוה יותר וביד 2 הפוך. אבל מה ההבדל בתכלס?)
הודעה אחרונה מאת moshe128, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לכולם, רציתי להתייעץ לגבי רכב שגיסי מעוניין לקנות יש את חברת ניו דרייב שמציעים רכב בעלות שנעה בין 700-1200 ש"ח לחודש כאשר אחרי 3 שנים או שמחזירים אתה רכב ולוקחים אחר,או שמסיימים את ההלוואה וקונים את הרכב או שמוכרים בשוק הפרטי. מה שלא מסתדר זה שבטופס הזמנה רשום שם מפורשות כי הרכב יירשם על שם הלקוח כרכב פרטי יד ראשונה 00 ק"מ אבל ממה שידוע לי בחברות הביטוח מחשיבים את זה בתור יד 2 עם ירידה של 10 אחוזים. כשגיסי אמר לו על ליסינג מימוני אז המוכר אמר לו שהעיסקה שלהם היא שלב 1 מעל ליסינג מימוני כי הרכב לא נרשם על שם חברה אלה על שמו האם יכולים להסביר לי אם זה נכון שהרכב נחשב יד ראשונה?? תודה
הודעה אחרונה מאת rashe, -
-
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 9.1 אלף צפיות
נהגתי על הרבה מכוניות אבל לא יצא לי לנהוג על מכונית עם בלם רגל, רציתי לשאול מה ההבדלים בין השניים? לי נראה שקונסולה נקייה מידית בלם יד מגושמת נראת הרבה יותר אסתטית ונוחה מאשר עם בלם יד, מה גם זה נראה יותר יוקרתי כשאפשר לטעות ולחשוב שמדובר במכונית עם כפתור בלם חשמלי... מה ההבדלים באופן השימוש ומה יותר נוח? איך בכלל יודעים אם הבלם על און או אוף מעבר לחיווי מחווונים? למשל, כשהרכב כבוי? בלם יד אתה רואה את מצב הידית אם היא למעלה או למטה אבל בבלם רגל איך יודעים ? איך משתמשים בזה בכלל? כי ראיתי במרצדס ישנה שיש בכלל מין ידית שמושכים מהדשבורד משמאל להגה ליד החלון ...אשמח לאיזה הסבר.. האם בלם רגל הוא אותה הדוושה השלישית בלבד, או שזה מגיע עם עוד חלק שמושכים מהדשבורד כמו במרצדס?
הודעה אחרונה מאת saharmen, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 927 צפיות
השאלה בכותרת. הסיפר הוא זה: בתחילת החודש היתה מכת ברד בחיפה כולל באזור הנמל ונפגעו גם מכוניות חדשת שעמדו שם. פגיעות גג ומכסה מנוע תוקנו בלחץ ללא צורך בפחחות/צבע ולטענת נציג אחד היבואנים ששוחחתי איתו "אין שום נזק" , גם לא קוסמטי. השאלה היא כמה צריך להוריד על רכב כזה אם בכלל, והאם במהלך חייו הפגיעה כן תהפוך משמעותית (כדאי אולי שאשאל גם בפורום טכני). למשל הונדה מציעים על רכב כזה הנחה של 3K, שנראה לי מעט אם במכירה זה יהפוך להיות עניין (הנציג רמז שהרוכש לא מחויב לדווח על זה לקונה הבא מה שלא נראה לי לעניין). תודה
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום אני רוצה לקנות אוטו חדש וראיתי ש-AVIS מציעה מסלול בשם AVIS EXPRESS שבו מקבלים רכב חדש שנת 2017 , והתנאים הם: 7500 אלף מקדמה ועוד תשלום חודשי של 1200 שקל+-. ההצעה ממש מפתה הבעיה שאני לא מבין מזה ירידת ערך, ומה עושים אם הרכב בסוף המסלול(3 שנים) פשוט מחזירים אותו וזהו ?, והאם אני צריך לקחת הלוואה מהבנק. אני כרגע בן 19 ומקבל משכורת של 3000 שקל בערך. אני רוצה לעשות את המסלול הזה להורים שלי שמוגבלים בבנק והם יעזרו לי אם המקדמה ואני ישלם את התשלום חודשי של 1200 שקל כל חודש השאלה האם התוכנית הזאת משתלמת, והאם הבנק יאשר לי כזה דבר בגיל כזה אני רוצה לעשות את זה כי אין לי מספיק מזומן נזיל לקנות אוטו אפילו ישן וההורים שלי צריכים אוטו אז...זה האופציה היחידה שנותרה לי .תודה ל…
הודעה אחרונה מאת Katom, -
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום, אשמח לחוות דעתכם לבדיקה שעשיתי הבוקר לרכב. הרכב עבר 85000 קמ ואני מניח שהבעיות במנוע יפתרו לאחר טיפול 90000. הדבר שמדאיג אותי הוא הרטיבות בבולם האחורי. האם הדבר משמעותי או לחילופין יקר להחלפה? תודה! Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת colauti 9, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 620 צפיות
היי חברים, אשמח להלצות ברכישת רכש (עדיפות לסופר מיני) בעלות של עד 50K. חשוב שהרכב יהיה חסכוני , בטיחותי ואמין - ולא אירופאי! תודה לכולם
הודעה אחרונה מאת wa11a, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 579 צפיות
נסיעות של עד 7000 ק"מ בשנה ( לא למטרות עבודה). עדיפות לסופר מיני אוטומט ולא רכבי מיני למינהן. צריכת דלק פחות חשובה לי (עקב הנסיעות הקצרות) אמינה ובטוחה ככל הניתן. רצוי רכב שמכירתו אחרי שימוש היא לא כאב ראש מתמשך. אשמח לדעת האם עליי להעדיף יפניות מאשר גרמניות בטווח הזה (כמו פולו לדוגמא) תודה מראש!
הודעה אחרונה מאת Klieber, -
-
גיר רציף - חסרונות? 1 2
מאת שי.א-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 29.1 אלף צפיות
היי, אני חושב לקנות סובארו b4 חדשה (במבצע ב-150,000 שנראה לי סביר). הבנתי שיש לה גיר רציף ורציתי לדעת קצת לגבי אמינות הגיר, פעולה וכו׳. עד עכשיו נהגתי בגיר פלנטרי אוטומטי רגיל שאני מאד אוהב...
הודעה אחרונה מאת Jeka88, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 607 צפיות
היי נהג חדש (לא צעיר) במחפש רכב אוטו', ואחרי חיפושים רבים לפי תקציב אני שוקל ברצינות את המזדה 2. האם הרכב אמין? חיסכון בדלק פחות חשוב לי שכן אני לא מתכוון לנסוע איתו הרבה.
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 6 תגובות
- 847 צפיות
אהלן, אני נדרש לבחור רכב עבודה מקטגוריה a - לא מעוניין לשלם יותר על מנת לקחת רכב גדול יותר לכן אני יודע שאצטרך להתפשר. אסע עם הרכב לפחות 100 ק"מ כל יום באזור גוש דן, ולא מעט נסיעות ארוכות יותר צפונה או דרומה. העדיפות היא קודם כל לרכב הבטיחותי ביותר, לאחר מכן נוחות נסיעה ובהחלט יהיה אחלה אם תהיה מערכת שמע שתאפשר לחבר טלפון ומוסיקה. האופציות העומדות לפני כרגע: ניסאן מיקרה קיה פיקנטו lx סוזוקי סלריו אשמח לעזרתכם,
הודעה אחרונה מאת sfargol, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 918 צפיות
שלום, הייתה ברשותי איביזה רפרנס שנת 2013 שדיי נהנתי ממנה (הפריעו לי דברים קטנים אל מערכת מולטימדיה ללא USB) אבל לצערי נגנבה. אני מחפש כאט רכב שיחליף את האיביזה בתקציב של עד 45-50K. סגנון איביזה, כלומר סופר מיני. ממש קטנות כמו פיקנטו לא מדברות אלי, משפחתיות גם לא - אני נוסע לרוב לבד. איביזה אגב גם בא בחשבון. חשוב לי בטיחות הרכב ואמינות הרכב (האיביזה בהיותה גם חדשה, הפגינה אמינות מבחינתי כי הייתה רק פעם אחת במוסך לטיפול שוטף). אין לי בעיה עם ידני. 3 דלתות גם אופציה. רכבים שבדקתי: קליאו 0.9טורבו, פורד פיאטסה, איביזה, ג'ולייטה (למרות שחורגת מהתקציב וגם לא זולה לאחזקה להבנתי). תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת raiden, -
-
- 4 תגובות
- 647 צפיות
משפחה עם 2 ילדים כרגע שנהנית מהשימושיות של הטויוטה ורסו 2011 למרות שלא צריכים את ה 7 מקומות. מחפשים לשדרג לרכב חדש או כמעט חדש שמתכננים להחזיק כ 5-6 שנים. נוסעים כ 15 אלף ק"מ בשנה. C4 פיקאסו 5 מושבים נראית מושלמת אבל העובדה שמחיר המכירה שלה יהיה נמוך הופך אותה ליקרה יחסית. כנ"ל פיז'ו 3008. הונדה וטויוטה אנחנו לא רוצים כי עדיין מפחדים מנושא כריות האויר התקולות. אוקטביה, ליאון סטיישן וכו' אטרקטיביות מבחינת שימושיות אך מפחידות עם עניין הגיר. מאלימינציה הגענו להשוות בין קשקאי, ספורטאג' ונירו. האם ישנם דגמים נוספים ששווה לשקול? מבין השלושה, מה נחשב כיותר שימושי למשפחה?
הודעה אחרונה מאת nangel, -
- 6 תגובות
- 1 אלף צפיות
יש כמה רכבים שראיתי שהקילומטר די נמוך איך לדעת שלא נגעו?
הודעה אחרונה מאת save,
-
מי מחובר 43 משתמשים רשומים, 11 אנונימיים, 309 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- lanosforce
- יבגניפ
- meir_gi
- גולדן191
- Chmimo
- גרנד פריקס
- Avia
- נעם101
- Mech Morphix
- makatuvkan
- פאר האורה
- Itzik-b
- שביט
- bigfoot7375nadav
- אביתר א.
- amosbmw
- שימי 85
- שחר 1
- MRobot
- נולד לליסינג
- benny62
- shlomiko
- eladts
- itamar_by
- MIHAEL
- save
- tan tan
- motior
- sagi_11
- David32
- davemustaine87
- mh53
- FuriousLift
- nir eli
- natco
- Night Driver
- מחכה
- נהג מירוצים ותיק
- עוזי ל
- רועי5
- דניאל1983
- סולל הדרך
- Shay Shd Dave
