Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מימון רכב, יתרונות וחסרונות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7539 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מברר בשביל חבר שרוצה להחליף את הבאלנו שלו אבל אין לו יותר מדיי כסף.

הציעו לו הצעת מימון (ליסינג לא תפעולי). הוא משלם 40% מערך הרכב בזמן קבלת הרכב, אח"כ משלם סכום של כ-1000 ש"ח לחודש למשך 3 שנים. לאחר מכן נשאר כ-30-35% מערך הרכב לשלם ואז יש לו 2 אופציות. אחת זה לשלם את היתרה ואז הרכב עובר לבעלותו, שניה זה להשאיר את הרכב בבעלות החברה ולהזמין רכב חדש באותה שיטה.

הוא צריך לדאוג לכל ההוצאות (דלק, טיפולים, תיקונים) והוא חייב לעשות ביטוח דרך החברת מימון כולל לאבזר במיגונים על חשבונו (ההצעות זולות ביחס לפניה פרטית לחברת ביטוח).

עשינו חישוב מדויק של כל העלויות, יוצא שהחברה "מרוויחה עליו" 2K ש"ח. לדוגמא, אם רכב X עולה 120K ש"ח אז אם בתום ה-3 שנים הוא יקנה את הרכב אז יוצא שהוא משלם 122K ש"ח.

אני יודע שהחברות קונות את הרכבים בהנחה מהיבואן (נגיד 10-20 אלף ש"ח) אבל לא נשמע לי הגיוני כי רווח מקסימלי של 22K ש"ח לרכב שמתקבל רק אחרי 3 שנים זה מעט מדיי (לפי דעתי). אז איפה פה הקאטץ'?

ד"א, הוא יכול לקחת כל רכב שהוא רוצה ולא רק את הגרסאות ליסינג, לדוגמא הוא יכול לקחת קורולה GLI, אימפרזה 2 ליטר וכו'. במקום הפקידה מכניסה את המחירון של הרכב חדש בחברה למחשב והוא מחשב לך את כל התשלומים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

הקטש עד כמה שבדקתי את הנושא הוא שהרכב שווה הרבה פחות אחרי 3 שנים וכשאתה מנסה למכור אותו אתה בעצם משלם "קנס" יקר.

 

אם נשתמש בדוגמה שנתת ונניח שהוא בוחר באופצית הרכישה, היתרה שעליו לשלם היא:

הפרש הרכישה פחות ההחזר החודשי:

סכום הרכישה - 120000, פחות 40% תשלום ראשוני = 72000

החזר חודשי - 36X1000=36000

72K-36K=36K

 

אם נניח כי הרכב מאבד 10% מערכו במחירון כל שנה יוצא שבתום 3 השנים הוא ישלם כמעט בדיוק את ההפרש הזה של ירידת הערך (30 אחוז מ120K יוצא 36K) כשהוא רוכש את הרכב.

מכאן יוצא שבהנחה כללית סכום אופציית הרכישה = לירידת ערך הרכב במחירון.

 

לגבי האופציה השניה שציינת, "להשאיר את הרכב בבעלות החברה ולהזמין רכב חדש באותה שיטה"

זה דבר שאני מנסה לברר ועוד לא קיבלתי תשובה חד משמעית בנושא -

אם אתה מזמין רכב חדש באותה השיטה, לאיפה הלך כל הכסף של התשלום הראשוני (40% לפי הדוגמא שלך) מהרכב הראשון? האם הוא עובר איתך או משנה את ערכו כשאתה בא להזמין את הרכב הבא?

האם הוא מאבד מערכו ובעצם אתה צריך להביא תשלום ראשוני חדש?

פורסם

לא הבנתי את משמעות "קנס יקר".

אתה הרי קונה רכב ששווה 120K בתשלומים.

מה זה משנה כמה הוא עולה בעוד שלוש שנים?

אתה קונה עכשיו - מקבל עכשיו - נהנה עכשיו - ומסיים לשלם עוד שלוש שנים.

אתה הרי לא קונה רכב בן שלוש במחיר של חדש - בגלל זה לא נכון לקרוא לזה "קנס יקר".

אלא אם כן אתה קורא לרכישת רכב חדש מחברה - "קנס יקר".

כי מי שמשקיע, שוקע....

פורסם

למה קטצ' ?

אתה מדבר על ליסינג מימוני. זה בגדול כמו הלוואה מהבנק (גם בבנק הם ישעבדו לך את הרכב על ההלוואה אז זה לא שונה בהרבה מהתנאים האלו).

לך לבנק ותנסה לקבל הלוואה בתנאים דומים (הלוואה על 60% מהסכום שאותה אתה מחזיר 1000 ש"ח כל חודש ואת היתרה בסוף השלוש שנים) ותראה כמה הם מרוויחים שם על התקופה הזאת.

זה יהיה פחות מה-10-12 אלף שהערכת עבור החברות האלה רק ששם כל הרווח שלהם מגיע ממך (הריבית) ולא על חשבון היבואן.

 

ניר

פורסם
למה קטצ' ?

אתה מדבר על ליסינג מימוני. זה בגדול כמו הלוואה מהבנק (גם בבנק הם ישעבדו לך את הרכב על ההלוואה אז זה לא שונה בהרבה מהתנאים האלו).

לך לבנק ותנסה לקבל הלוואה בתנאים דומים (הלוואה על 60% מהסכום שאותה אתה מחזיר 1000 ש"ח כל חודש ואת היתרה בסוף השלוש שנים) ותראה כמה הם מרוויחים שם על התקופה הזאת.

זה יהיה פחות מה-10-12 אלף שהערכת עבור החברות האלה רק ששם כל הרווח שלהם מגיע ממך (הריבית) ולא על חשבון היבואן.

 

ניר

יש עוד יתרון ששכחת, אם הרכב לא מוצא חן בעינייך אחרי 3 שנים אתה לא צריך להתעסק עם המכירה שלו.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

לשעתי למי שאין כסף לקנות אותו חדש שלא יקנה אוטו חדש בשום דרך כי יש לאוטו ירידת ערך די גדולה שהוא חדש, לבנאדם אין כסף לקנות אוטו חדש אז יש לו כסף להחזיק אוטו חדש-ביטוח מטעם החברה/דרך החברה. טיפולים במוסכים מורשים שמחירם גבוה יותר. ספיגת הירידת ערך של הרכב. לדעתי סתם בזבוז וניהול כלכלי לקוי ביותרר.

 

הכי בריא לאדם מן המניין לקנות רכב בן 4-6 (3 אם ממש רוצים) ולמכור אותו בערך שהוא בין 8-10.

 

הוא יכול לעמוד ב1000 שקל לחודש ? (וגם להחזיק את הרכב!)

אחרי 3 שנים תהיה לו היתרה? (מאיפה הוא יודע מה יהיה מצבו)

ואם לתת לחברה ושוב להיכנס איתה למעגלים עד שיהיה לו היתרה ואם לא יהיה לו לעולם? ואז מה כל שלוש שנים לשלם ולשלם ולשלם.

 

בקיצור אני רואה את הדברים מהצד השני והבנאדם צריך לענות כן על השאלות וכן ברור ולא כן נקווה, כן אולי.

 

ואם אתה משלם את היתרה אולי כתוב במקוריות הרכב ליסינג/חברה. ואז יש כאלה שבורחים מזה.

אני לא מבין גדול בעניין כי אני לא מתעסק עם הלוואות אבל לדעתי לקנות רכב בהלוואה זה צעד כלכלי דפוק מכל הבחינות ולא משנה אם מהבנק או מליסינג או מחברה או משוק אפור.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

פורסם

ליסינג מימוני הוא בעצם הלוואה (יקרה) מחברת הליסינג. מבחינת עלות עדיף תמיד לבקש הלוואה לרכישת רכב מבנק (יש דבר כזה והם נותנים) ולשעבד את הרכב לבנק.

פורסם

ליסינג מימוני הוא לא הלוואה מחברת הליסינג!

 

הלוואה לרכישת רכב מקבלים מהבנק או מחברת מימון!

 

ליסינג מימוני הוא הסכם שכירות לרכב לתקופה מסויימת ולרוב גם עם אופצית רכישה של הרכב לאחרת תום השכירות.

בתקופת השכירות הזו, הרכב כמובן שייך למשכיר (חברת הליסינג).

בעוד ברכב שנרכש בעזרת מימון, הרכב משועבד לחברה זו/בנק.

 

עוד פרט חשוב, ליסינג מימוני ניתן רק על מכוניות חדשות בעוד הלוואת מימון ניתנת לרכבים חדשים ומשומשים.

פורסם
לשעתי למי שאין כסף לקנות אותו חדש שלא יקנה אוטו חדש בשום דרך כי יש לאוטו ירידת ערך די גדולה שהוא חדש, לבנאדם אין כסף לקנות אוטו חדש אז יש לו כסף להחזיק אוטו חדש-ביטוח מטעם החברה/דרך החברה. טיפולים במוסכים מורשים שמחירם גבוה יותר. ספיגת הירידת ערך של הרכב. לדעתי סתם בזבוז וניהול כלכלי לקוי ביותרר.

 

הכי בריא לאדם מן המניין לקנות רכב בן 4-6 (3 אם ממש רוצים) ולמכור אותו בערך שהוא בין 8-10.

 

הוא יכול לעמוד ב1000 שקל לחודש ? (וגם להחזיק את הרכב!)

אחרי 3 שנים תהיה לו היתרה? (מאיפה הוא יודע מה יהיה מצבו)

ואם לתת לחברה ושוב להיכנס איתה למעגלים עד שיהיה לו היתרה ואם לא יהיה לו לעולם? ואז מה כל שלוש שנים לשלם ולשלם ולשלם.

 

בקיצור אני רואה את הדברים מהצד השני והבנאדם צריך לענות כן על השאלות וכן ברור ולא כן נקווה, כן אולי.

 

ואם אתה משלם את היתרה אולי כתוב במקוריות הרכב ליסינג/חברה. ואז יש כאלה שבורחים מזה.

אני לא מבין גדול בעניין כי אני לא מתעסק עם הלוואות אבל לדעתי לקנות רכב בהלוואה זה צעד כלכלי דפוק מכל הבחינות ולא משנה אם מהבנק או מליסינג או מחברה או משוק אפור.

נו, איפה הפואנטה? אם אתה לוקח הלוואה מהבנק אתה גם צריך להחזיר אותה, כלומר לפחות 2K ש"ח בחודש לתקופה של 3 שנים אם אתה רוצה רכב משומש שעולה כ-70K ש"ח. בנוסף אתה צריך להחזיק את הרכב שזה עוד לפחות 1500 ש"ח לחודש (עם מחירי הדלק של היום).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

×
×
  • תוכן חדש...