Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות עם המזגן (סובארו לאונה).


mcyossi
שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן.

 

אתמול נהגתי עם מזגן בעיר, תדלקתי בתחנת הדלק (לא חושב שזה קשור) וכשהנעתי את האוטו, רציתי להפעיל את המזגן, ולא הייתה שום תגובה ממנו.

 

הגעתי לעבודה, כשחזרתי הנעתי שוב (אחרי 7\8 שעות בערך) ראיתי שהמזגן פועל. סגרתי אותו ונסעתי הביתה שמח וטוב לב.

 

היום, שוב התנעתי והדלקתי את המזגן, הוא פעל אבל הרוח הקרה שיצאה מהתריסים הייתה חלשה (משמעותית!) ממה שאני רגיל אליו.

 

אני חייב לציין שאני לא נוסע המון עם מזגן, אבל בזמן האחרון כשהתנעתי את האוטו הפעלתי את המזגן, היה רעש מוזר (מין תקתוקים) מאזור החגורות מלפנים (אור מהפורום בדק את זה ויוכל אולי להרחיב בנושא, הוא אמר שאיזשהו גלגל שהחגורה יושבת עליו כנראה לא יושב טוב) בכל מקרה כל החגורות במקום והכל כרגיל כלא היה כלום, נדמה לי שזה קורה רק כשהמנוע קר, וזה נפסק לאחר כ-2 דקות. רק המזגן (לאחר שפתאום לא פעל וחזר לפעולה לאחר מכן) הרבה יותר חלש כיום.

 

לפני שאני נוסע לחשמלאי שידבר איתי סינית ויחלוב אותי ממיטב כספי (שאני דיי קצר בו), אולי תוכלו לעזור לי להבין מה קורה? התופעה מוכרת? מה זה יכול להיות?

 

 

תודה, יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאתה אומר שהרוח הקרה היתה "חלשה משמעותית" אתה מתכוון לומר ש:

א. הרוח היתה קרה כרגיל, אבל נשבה לאיטה.

ב. הרוח נשבה בהירות הרגילה שלה, אבל לא היתה קרה כרגיל.

 

בחר את התשובה הנכונה כדי שנוכל לקבל מושג טוב יותר :wink:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז ככה:

מבדיקה שנערכה בימים עברו:

הפולי של המדחס רוקד בשמיניות, כאילו הקלאץ' הלך שם, הנושא לא נבדק יותר מידי לעומק מעבר לזה, השאלה היא האם יכול להיות שהוא רץ על ריק בגלל התופעה.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיקתוקים ששמעת מכיוון הרצועות הן כנראה מהמדחס שהשתלב, ניתק, השתלב, ניתק וחוזר חלילה.

 

ברכבים אלה הסיבה יכולה לנבוע מלחץ נמוך (חוסר גז מוגזם ובאם הותקנה יוניט מתאימה בזמן ההתקנה, בהנחה שהמזגן הותקן בארץ) או לחילופין לחץ גבוה.

נראה שהאפשרות הראשונה היא זו שגרמה לתופעה.

אם אכן האפשרות הראשונה גרמה לתופעה, יש לבדוק כמות גז, ואם חסר לבדוק מדוע.

אם האפשרות השנייה גרמה לתופעה יש לבדוק לחצים במערכת המיזוג, תקינות המאורר של רדיאטור המזגן, ושאין סתימה/סתימה חלקית

קיימות עוד אפשרויות, אך הסבירות גבוהה לגבי אלה, ובמיוחד לאור התיקתוקים.

שים לב, במדחסים של סובארו מסויימים קיים מנגנון זיהוי החלקת רצועת המדחס, החיישן הזה לפעמים תקול ויש לבצע עליו "גשר" (זהו לא תיקון ברמת יצרן, אך ממש בסדר גמור)

זוהי פעולה פשוטה, ויש לבדוק האם אכן זהו המדחס עם חיישן זה, והאם הוא מייצר את התופעה, זאת אם לא חסר גז, ואין לחצים גבוהים, בכל מקרה חייב בדיקה כללית, היא פשוטה מהירה וברוב המקרים אף לא עולה כסף, ואם כן אז לא הרבה.

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שנאמר, ומניסיון, בדגמים עם ההרכבה המקומית התקינו פיוז אוטומטי על הדופן השמאלית של הרכב. עם הזמן העסק שם נוטה להחליד והמגע רופף וגורם בדיוק לתופעה שתיארת.

 

שווה להציץ ולבדוק שהחיבורים שם בסדר לפני שממשיכים הלאה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה אפשרויות,

 

אני יכל להמליץ לך על מכון מיזוג "משה מזגנים" שמתעסק במע' מיזוג לכל הרכבים

 

העסק נמצא בר'ח נורדאו 4 יהוד. כמו כן העסק מייבא את חלקי המיזוג בעצמו.

 

להלן תמונות מהתיקון האחרון בגולף 99 הוחלף מאייד מזגן פנימי שדלף.

במקרה זה גם האוטו שלי וכן אני גם עובד שם.

 

בעבר התקלה תוקנה אצל צמפיון מוטורס ברשלנות פושעת שכן לא החליפו את פילטר המזגן "מייבש" ולכן כנראה התקלה אירעה שוב אחרי שנתיים לערך.

befor.JPG

2.JPG

3.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאתה אומר שהרוח הקרה היתה "חלשה משמעותית" אתה מתכוון לומר ש:

א. הרוח היתה קרה כרגיל, אבל נשבה לאיטה.

ב. הרוח נשבה בהירות הרגילה שלה, אבל לא היתה קרה כרגיל.

 

בחר את התשובה הנכונה כדי שנוכל לקבל מושג טוב יותר :wink:

היה קור, זה שולל את האפשרות של חוסר גז?

 

פשוט הרוח לא הייתה חזקה, כאילו הקור נפלט לאיטו.

 

אל תשכחו גם שהמזגן עבד, לאחר ההתנעה החוזרת הפסיק לעבוד, ולאחר מספר שעות כשהתנעתי שוב, המזגן פעל אך האוויר חלש מאוד (שמתי לב לזה מייד, כי בדר"כ הגז שנפלט בתריס של הנהג לימין הנהג, תמיד נפלט יותר חזק מהגז בשאר התריסים, היה קור אך הרוח הייתה חלשה).

 

 

 

דבר כזה בודקים אצל חשמלאי רכב, מוסכניק או ישר למתקן מזגנים?

 

תודה, יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכון מיזוג שמכבד את עצמו גם יודע לטפל בחשמל וגם במזגן בלי בעיה

 

קודם בודקים שהמדחס נכנס לפעולה , נוגעים בצנרת לבדוק אם מקרר ומתחברים לצנרת כדי לבדוק לחצים.

 

אם המאוורר הפנימי עובד רק במהירות איטית יכל להיות שנגד המהירויות נשרף...

 

צריך לבדוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה רושם שיש לך בעיה בונטה, אולי זה המנוע מה שלא סביר, אולי הפוטנציומטר(מתג)-בורר המהירות רוח או אולי יש נפילת מתח לונטה/ חוסר הארקה באיזור זה הכי הגיוני לדעתי וחשמלאי/מזגניסט יסדר אותה בלי בעיה. בערך מה שאיציק אמר, מגע רופף במקום מסויים, נפילת מתח.

 

נ.ב. אולי זה ישמע תמוה אבל בזמן האחרון הרבה אנשים חושבים שיש להם בעיה במזגן כי מפאת החום הכבד יש מזגנים שלא מצליחים להקפיא. וודא שזה לא משהו פסיכולוגי אצלך שחשבת שהמזגן יותר חלש.

 

עוד דבר שאני חושב עליו בדוק את כפתור הסירקולציה וודא שהוא לחוץ-זתומרת מושך אויר מפנים הרכב ולא מבחוץ-כך עושים בקיץ. יש רכבים שבהם מצב כזה או אחר בסירקולציה מכביד על יניקת האויר של הונטה וכתוצאה מכך ירידה בעצמת הרוח

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה באמת איזשהם מגעים, כי לרגע המזגן כלל לא הגיב, ועכשיו הוא לא עבד כלל, ולאחר מכן עבד אבל בלי כוח, רק קירור.

 

אמרתם שאולי זו בעיה פסיכולוגית, הייתי מסכים עם זה אם המזגן היה רק חלש ולא נכבה לי. אבל הוא נכבה ואז התחיל לעבוד חלש (קירר אבל ללא רוח כמעט).

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הפעלתי כרגע את המזגן. הוא חזר לפעילות רגילה!

 

אבא שלי אמר שהוא מקרר אפילו יותר טוב מהמזגן בפג'ו 306 שלו.

 

הוא גם המליץ לי שמתי שאני מפעיל את המזגן, להפעיל אותו בהדרגה ולא להעביר במהירות לרמה הגבוהה ביותר. זה נכון?

 

 

תודה לכל מי שעזר, במיוחד לרפי לין שתמך עזר והמליץ!

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...