Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

 

יש לי רכב VW עם מנוע 1.5 טורבו חדש (2024) מהיבואן בן שנה וכמה חודשים ונראה שהוא אוכל שמן מנוע בתאבון בריא.

 

ב 6000 ק"מ, נדלקה נורה של מפלס לחץ שמן נמוך והיה נדרש להוסיף כחצי ליטר.

בטיפול 15 אלף, שוב היה חוסר של כחצי ליטר.

היום, כ 21 אלף שוב נדלקה נורה וחוסר של כחצי ליטר שמן.

 

הרגל לא כבדה על הגז, נהיגה רגילה לחלוטין בתמהיל של 50-50 עירוני בינעירוני. נוסע כ 20 אלף בשנה.

אני ממלא שמן 0-20W לפי תקן VW-508/509 (זה גם מה שמופיע על המנוע עצמו..)

 

1. הגיוני התצרוכת הזו? זה יישאר ככה כל חיי הרכב?

2. במידה ולא, מה יכולה להיות הבעיה?

3. משיחת טלפון עם המוסך טוענים שזו התנהגות "טבעית" למנועי VW, האומנם כך?

 

עוד נקודה, חונה בחנייה קבועה בבית (ובמשרד) אין כתמי שמן מתחת לאוטו.

 

תודה!

 

פורסם (נערך)

עד 2 ליטר פר 20,000 ק"מ זה נחשב תקין אם אין נזילות. יש מי שיגיד שאפילו יותר מזה זה תקין, "כי המנוע שורף שמן והשמן מתחבא שם"

ברדיט דנו על זה המון במנועים של BMW-PSA ודיברו על זה שבגלל שהשמן נדבק לכל מיני גומיות, אטמים וכדומה, הוא נשרף שם ומתחבא שם.

 

יש ברדיט אנשים עם מנוע Prince שצריכים להוסיף 1 ליטר על כל 3,000 ק"מ.

 

בגלל זה אם תקרא ברדיט תראה אנשים שממליצים להחליף שמן גג כל 10K ק"מ לא משנה עירוני או בינעירוני.

 

אני החלפתי שמן אחרי 15.5K ק"מ וחשבו שאני מטורף. נסעתי לרוב בין עירוני.

 

אצלי במנוע פרינס BMW-PSA הצטרכתי להוסיף רק 1.2 ליטרים בתקופה של 15K ק"מ. נחשב מעט.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

היה כאן גם אחד עם ג'אקו שהיה אוכל שמן בהתחלה המנוע עדיין ב"הרצה" והפסיק לו האכילת שמן.

המקרה שלך לא נשמע תקין בכלל, הרכב עדיין מכוסה באחריות נראה שמשהו במנוע לא תקין.

פורסם
לפני 28 דקות, Deutz912 כתב:

המקרה שלך לא נשמע תקין בכלל, הרכב עדיין מכוסה באחריות נראה שמשהו במנוע לא תקין.

 

בהצלחה עם לעשות עם זה משהו. יצרנים לרוב מגדירים צריכה של עד ליטר ל-1,000 ק"מ כתקינה. רוב האנשים לא חווים צריכה כזו, אז האם תקין שהם מגדירים את זה תקין? לא יודע. אבל משפטית, יהיה קשה לטעון אחרת.

  • מצחיק 1
פורסם
לפני 2 דקות, chrono כתב:

 

בהצלחה עם לעשות עם זה משהו. יצרנים לרוב מגדירים צריכה של עד ליטר ל-1,000 ק"מ כתקינה. רוב האנשים לא חווים צריכה כזו, אז האם תקין שהם מגדירים את זה תקין? לא יודע. אבל משפטית, יהיה קשה לטעון אחרת.

עצוב

רק לעבור לחשמלית. אין ברירה 🤣

פורסם
לפני 8 דקות, tribel כתב:

דבר ראשון תטפל בנזילה

 

לא בהכרח יש נזילה (חיצונית). בד"כ באכילת שמן מתייחסים לשמן שעובר את הרינגים ונשרף כחלק מהבעירה במנוע. אז במקום לחיות עם זה ולהוסיף פעם בכמה אלפי קילומטרים חצי ליטר שמן (עם הנסועה שלו פות"ש זה יוצא מה, 50-100 ש"ח בשנה?), אתה מציע לו לעשות overall למנוע?

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, tribel כתב:

דבר ראשון תטפל בנזילה

זהו שאין לו נזילה. 

השמן העודף "נאכל" במנוע בקצב מוגזם למנוע חדש. לא מופרע אבל מופרז. רינגים? בינתיים גם הממיר הקטליטי אוכל שמן שרוף לתאבון. 

אני חושב שאתה צריך חוות דעת של מוסך עצמאי שעובד בשבילך ולא בשביל החברה (למשל "רון") ואם הוא חושב שזה רק יחמיר, גש עם זה לחברה. תנסה גם לקרוא ברשת אם יש חומר על המנוע הזה. (מקריאה חפוזה זו בעיה מדווחת).

יש תוספים למניעת אכילת שמן שהופכים אותו לסמיך יותר (ופחות אפקטיבי), אבל מה פתאום לרכב בן שנה. 

לפני 11 דקות, chrono כתב:

יצרנים לרוב מגדירים צריכה של עד ליטר ל-1,000 ק"מ כתקינה

סליחה, מאיפה זה? 1L/1,000KM זו "צריכה" חריגה, שום מנוע לא יחזיק מעמד ככה לאורך זמן.

ליטר לנגיד 8000 אפילו 6000 במנוע לא-חדש הייתי מקבל. פות"ש שם ליטר וחצי ב-21,000 במנוע חדש. זה נשמע לי מוגזם. 

לפני 7 דקות, chrono כתב:

אתה מציע לו לעשות overall למנוע?

אם זה לא יטופל, הוא יגיע בדיוק לזה.

ליטר ל-1,000 זה מה שאוכלים מנועי פיורטק בני 7 שנדרשים או לשיפוץ או להחלפה, מי שקנה וואגית חדשה בוודאי לא התכוון לזה. 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם
לפני 9 דקות, chrono כתב:

 

לא בהכרח יש נזילה (חיצונית). בד"כ באכילת שמן מתייחסים לשמן שעובר את הרינגים ונשרף כחלק מהבעירה במנוע. אז במקום לחיות עם זה ולהוסיף פעם בכמה אלפי קילומטרים חצי ליטר שמן (עם הנסועה שלו פות"ש זה יוצא מה, 50-100 ש"ח בשנה?), אתה מציע לו לעשות overall למנוע?

אתב מגיב לי או שצטטת אותי מבלי לשים לב?

פורסם
לפני 7 דקות, Jack457 כתב:

סליחה, מאיפה זה? 1L/1,000KM זו "צריכה" חריגה, שום מנוע לא יחזיק מעמד ככה לאורך זמן.

 

אכן התבלבלתי. הנה דוגמא ל-0.5 ליטר ל-1000 ק"מ (תראה את הפסקה השניה): https://www.user-manual.renault.com/en/content/bja/section-4-maintenance/engine-oil-level-general-information

 

אבל גם 0.5 ליטר ל-1000 ק"מ זה הרבה יותר מהצריכה שפות"ש תיאר. לא נעים? כן. מקצר את חיי הממיר? כן. יגיע ל-overall למנוע? בוא לא נגזים, הוא צריך לנסוע כך הרבה שנים לפני שזה יקרה.

 

לפני 7 דקות, tribel כתב:

אתב מגיב לי או שצטטת אותי מבלי לשים לב?

מגיב לך - אתה הצעת לפות"ש לטפל בנזילה.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, chrono כתב:

 

אכן התבלבלתי. הנה דוגמא ל-0.5 ליטר ל-1000 ק"מ (תראה את הפסקה השניה): https://www.user-manual.renault.com/en/content/bja/section-4-maintenance/engine-oil-level-general-information

 

אבל גם 0.5 ליטר ל-1000 ק"מ זה הרבה יותר מהצריכה שפות"ש תיאר. לא נעים? כן. מקצר את חיי הממיר? כן. יגיע ל-overall למנוע? בוא לא נגזים, הוא צריך לנסוע כך הרבה שנים לפני שזה יקרה.

 

מגיב לך - אתה הצעת לפות"ש לטפל בנזילה.

מסכים

המנוע שלי גם נחשב יחסית חדש, בן 11 אמנם, אבל עם קילומטראז' נמוך מאד, 43K ק"מ,  אכל לי 1.2 ליטר בין טיפול לטיפול

פורסם
לפני 3 שעות, ronix כתב:

משיחת טלפון עם המוסך טוענים שזו התנהגות "טבעית" למנועי VW, האומנם כך

לטיפול ראשון (אחרי 5 אלף ק"מ) זה הגיוני בגלל שהמנוע בהרצה וזה הבדיקה הראשונית שעושים

אחרי 21 אלף ק"מ זה מוגזם לגמרי, הרכב שלך באחריות - ממליץ לך להחליף מוסך ובהקדם

פורסם

מוסך רציני היה עושה בחינה של הטענה, כדי לוודא מה צריכת השמן המדוייקת.

מרוקן לגמרי את השמן, ממלא באופן מדוד. מבקש שתגיע לאחר נסועה מסויימת ומבצע ריקון ושקילה.

 

אני חושב שכדאי שתדרוש דבר כזה בתור התחלה. 

 

בלי כל זה, כל הדיון הוא על בערך.

 

חשוב שיהיה תעוד כתוב בידך על התלונה ועל אופי הטיפול.

 

אישית הייתי מוטרד ממה שאתה מתאר. זו לא צריכה נורמאלית לנסיעה נורמאלית לרכב עם המאפיינים שלך.

פורסם (נערך)

אני עם מנוע 1.8 רכב שנת 2016 (לא אותו מנוע, אבל שייך לקונצרן), וממלא בערך חצי ליטר כל 1000 קמ.

זה הלך והחמיר ככל שעבר הזמן, אבל זה התחיל רק ב 100k קמ (היום 150)

אני חי עם זה סוג של בשלום היום כי זו המחלה היחידה ברכב והחלפת רכב תביא את הלא נודע.

לא הייתי חי עם זה באותה שלוות נפש ברכב חדש.

ההצעה שלי: תתחיל לטפל כל 10k. מה חיפושים שלי באינטרנט, זה מסוג הדברים שמעכב את התפתחות המחלה. סע כשהמנוע מתחיל להתחמם ולא קר

ותחזיק אצבעות שישאר מילוי שמן בגדר הסביר...

 

עריכה אחרונה על ידי yaniv572
  • אהבתי 2
פורסם
לפני 10 שעות, Jack457 כתב:

זהו שאין לו נזילה. 

טעות קריאה.

  

לפני 10 שעות, chrono כתב:

לא בהכרח יש נזילה (חיצונית). בד"כ באכילת שמן מתייחסים לשמן שעובר את הרינגים ונשרף כחלק מהבעירה במנוע. אז במקום לחיות עם זה ולהוסיף פעם בכמה אלפי קילומטרים חצי ליטר שמן (עם הנסועה שלו פות"ש זה יוצא מה, 50-100 ש"ח בשנה?), אתה מציע לו לעשות overall למנוע?

בטעות קראתי שיש נקודה קבועה של שמן בחניה ולכן...

איפה כתוב אני מציע לו אוברול? שרפת שמן לא מתרחשת רק מבעד לרינגים ולא מומלץ לחיות עם מנוע ששורף הרבה שמן.

לא צריך לייעץ לאחרים מה שלא מבינים בו אל תהיה חכם איפה שלא צריך.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...