Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום 

2 שאלות לחברי הפורום :

 

1. פגעתי לפני כשנה בפגוש של רכב יקר, הפעלתי ביטוח (פניקס) כי הנזק היה בסדר גודל של 8 אלף שח - הוא הביע הסכמה לעשות את התיקון במוסך הסדר - ככה שלא אצטרך לשלם השתתפות עצמית של 2500 שח. היום הוא עדכן אותי שהוא מכר את הרכב והוא רוצה לתבוע מהביטוח את עלות הנזק - שאלתי איך זה עובד החישוב האם מחשבים כאילו תיקן במוסך הסדר (ואז לא אשלם השתתפות עצמית) או שזה נחשב "כתיקון" במוסך פרטי  ואצטרך לשלם 2500 שח השתתפות עצמית ?

 

2. בגלל הפעלת הביטוח עלות הביטוח לטויוטא קורולה היברידית 2019 אמורה לגדול ב-30 אחוז, רק בחברת פניקס הם מוכנים לשמור את רמת המחיר - התנאי היחיד הוא שאתקן רק במוסכי הסדר ולא תהיה לי אופציה לתיקון מוסך אחר בכלל גם בהשתתפות עצמית. רשימת מוסכי ההסדר שלהם נראית טובה ויש גם את ככה את המוסך שאני מטפל בו בשוטף - האם אני מפספס משהו ?

 

בתודה מראש

פורסם

1. לא בטוח שהבנתי. הפעלת את צד ג' שלך לפני כשנה והסיפור הסתיים. אם אני מבין נכון, הבחור מכר עכשיו את הרכב ומי שרכש ממנו כנראה הוריד לו משהו מהמחיר על התאונה ועל זה הוא רוצה לתבוע? באופן עקרוני התשלום שהיה אז היה אמור לכלול ירידת ערך, אם יש, הכל לפי קביעת השמאי. 

פורסם

לדעתי אתה מבלבל מושגים.

בין פוגע לנפגע.

בין תובע לנתבע.

יחסייכם הסתיימו לפני שנה.

את זה אתה יכול לברר בחברת בה היית מבוטח לפני שנה.

 

לגבי סעיף 2, נשמע סביר.

 

(*) הכותב אינו סוכן ביטוח.

פורסם
בתאריך 17.10.2025 בשעה 17:01, madmaxx כתב:

1. לא בטוח שהבנתי. הפעלת את צד ג' שלך לפני כשנה והסיפור הסתיים. אם אני מבין נכון, הבחור מכר עכשיו את הרכב ומי שרכש ממנו כנראה הוריד לו משהו מהמחיר על התאונה ועל זה הוא רוצה לתבוע? באופן עקרוני התשלום שהיה אז היה אמור לכלול ירידת ערך, אם יש, הכל לפי קביעת השמאי. 

 

מרחיב קצת - פתחתי תביעה בביטוח שלי כדי שהוא יוכל ללכת לתקן ולקבל החזר על תיקון הרכב , בפועל הוא בחר למכור את הרכב בלי לתקן ועכשיו הוא רוצה לקבל מהביטוח החזר על הנזק (שלפי מה שאני מבין זה בסדר) - השאלה היא אם הביטוח שלי יתייחס לתשלום הנזק כתיקון במוסך הסדר או תיקון במוסך פרטי (ואז אצטרך לשלם השתתפות עצמית)

פורסם

אבל המושג השתתפות עצמית (או ליתר דיוק ביטול השתתפות) זה על נזק שנגרם לרכב שלך. לא לרכב שפגעת בו. (ולקחת את האשמה על הפגיעה בו).

אני חושב שאתה לא מבין מושגים בסיסים בביטוח, וזה בסדר, אתה לא סוכן ביטוח. לכן אתה צריך להתייעץ עם הביטוח שלך.

 

להבנתי, מגיע לו מלוא התשלום שקבע השמאי שבדק את הרכב שלו.

השמאי מוציא דו"ח שמאות מסודר, אתה רשאי לעיין בו לפי דרישתך. (מסוכן הביטוח).

 

תעשה טובה לעצמך ולנו , דבר עם סוכן הביטוח. (ותחזור לדווח, מעניין לדעת מה יצא בסוף).

 

(*) שוב, אני לא סוכן ביטוח, לכן אני לא יכול לחתום במאה אחוז על מה שרשמתי.

פורסם
לפני 20 דקות, Mediali כתב:

 

מרחיב קצת - פתחתי תביעה בביטוח שלי כדי שהוא יוכל ללכת לתקן ולקבל החזר על תיקון הרכב , בפועל הוא בחר למכור את הרכב בלי לתקן ועכשיו הוא רוצה לקבל מהביטוח החזר על הנזק (שלפי מה שאני מבין זה בסדר) - השאלה היא אם הביטוח שלי יתייחס לתשלום הנזק כתיקון במוסך הסדר או תיקון במוסך פרטי (ואז אצטרך לשלם השתתפות עצמית)

תצטרך כנראה לשלם השתתפות עצמית כי ה"הנחה" של ההשתתפות העצמית מבוססת על ההנחה שמקבלת המבטחת ממוסך ההסדר. אני במקצועי שמאי רכב 

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, IsraCar כתב:

אבל המושג השתתפות עצמית (או ליתר דיוק ביטול השתתפות) זה על נזק שנגרם לרכב שלך. לא לרכב שפגעת בו. (ולקחת את האשמה על הפגיעה בו).

 

בביטוח הזה של הפניקס ניתן לבצע תיקון צד ג' במוסך הסדר שלהם ואז גם אין השתתפות עצמית. זה ביטוח שמחייב את הלקוח לתקן רק במוסך הסדר ואין אופציה בכלל לתקן במוסך שלא בהסדר (פשוט לא תקבל כלום מהביטוח). לכן הביטוח הזה זול. צד ג' כמובן יכול לבחור לתקן ואז יש תשלום ההשתתפות עצמית.

 

מכיוון שבפועל לא בוצע תיקון במוסך הסדר, אתה תשלם השתתפות עצמית בסך של 2,490 שקל (פשוט יש לי את אותה פוליסה "מסלול באחריות"). מה שכן, אם לא בוצעה הערכת שמאי, אין בכלל על מה לדבר על פיצוי. כמובן, שהוא יכול לתבוע אותך באופן פרטי, לדרוש פיצוי, לפי הערכת שמאי, ואז אתה תגיש תביעת צד ג' לביטוח שלך אבל בכל מקרה, תשלם השתתפות עצמית. 

עריכה אחרונה על ידי madmaxx
פורסם
בתאריך 18.10.2025 בשעה 20:03, IsraCar כתב:

אבל המושג השתתפות עצמית (או ליתר דיוק ביטול השתתפות) זה על נזק שנגרם לרכב שלך. לא לרכב שפגעת בו. (ולקחת את האשמה על הפגיעה בו).

אני חושב שאתה לא מבין מושגים בסיסים בביטוח, וזה בסדר, אתה לא סוכן ביטוח. לכן אתה צריך להתייעץ עם הביטוח שלך.

 

להבנתי, מגיע לו מלוא התשלום שקבע השמאי שבדק את הרכב שלו.

השמאי מוציא דו"ח שמאות מסודר, אתה רשאי לעיין בו לפי דרישתך. (מסוכן הביטוח).

 

תעשה טובה לעצמך ולנו , דבר עם סוכן הביטוח. (ותחזור לדווח, מעניין לדעת מה יצא בסוף).

 

(*) שוב, אני לא סוכן ביטוח, לכן אני לא יכול לחתום במאה אחוז על מה שרשמתי.

 

השתתפות עצמית זה ביטוי שיכול להתייחס גם להשתתפות בכיסוי הנזק הכללי מהתאונה 

המשמעות שלו לא חייבת להתייחס רק להשתתפות בעלות הנזק לרכב שלי 

מה דעתך ? 

לפני 10 שעות, madmaxx כתב:

 

בביטוח הזה של הפניקס ניתן לבצע תיקון צד ג' במוסך הסדר שלהם ואז גם אין השתתפות עצמית. זה ביטוח שמחייב את הלקוח לתקן רק במוסך הסדר ואין אופציה בכלל לתקן במוסך שלא בהסדר (פשוט לא תקבל כלום מהביטוח). לכן הביטוח הזה זול. צד ג' כמובן יכול לבחור לתקן ואז יש תשלום ההשתתפות עצמית.

 

מכיוון שבפועל לא בוצע תיקון במוסך הסדר, אתה תשלם השתתפות עצמית בסך של 2,490 שקל (פשוט יש לי את אותה פוליסה "מסלול באחריות"). מה שכן, אם לא בוצעה הערכת שמאי, אין בכלל על מה לדבר על פיצוי. כמובן, שהוא יכול לתבוע אותך באופן פרטי, לדרוש פיצוי, לפי הערכת שמאי, ואז אתה תגיש תביעת צד ג' לביטוח שלך אבל בכל מקרה, תשלם השתתפות עצמית. 

 

תודה

עד כמה זה חלוט ? 

יש ערך לזה שהוא הבטיח לי לתקן במוסך הסדר (מדובר בהחלפת פגוש ארור בגלל שריטה) ?

הערכת השמאי איננה שווה לכמה היה עולה לתקן את הנזק במוסך הסדר ? אם לא - כיצד היא מחושבת ? 
יש סיכוי שהיא תהיה יותר נמוכה מעלות התיקון ואז יהיה לי קייס מול חברת הביטוח שהתביעה היא יותר נמוכה מעלות התיקון במוסך הסדר ?  

פורסם (נערך)

"מדיאלי" , ענה לך "גורביץ1", שהוא שמאי רכב, ודווקא לדבריו לא הגבת/התייחסת. 

לגבי מה שרשמתי, תודה שתיקנת אותי, למדתי משהו חדש.

 

שנה שלמה הוא לא תיקן? (כנראה ה"נזק" לא ממש הפריע לו).

אין סוג התיישנות על זה ?

כבר התייעצת עם הביטוח שלך?

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם
בתאריך 18.10.2025 בשעה 20:12, gurvitz1 כתב:

תצטרך כנראה לשלם השתתפות עצמית כי ה"הנחה" של ההשתתפות העצמית מבוססת על ההנחה שמקבלת המבטחת ממוסך ההסדר. אני במקצועי שמאי רכב 

 

תודה, 

 

בתור שמאי, יודע להגיד כיצד הערכת שמאי מחושבת ? מה מחיר המחירון של הרכב אחרי השריטה הזאת ? 

 

הערכת השמאי איננה לא זהה לכמה היה עולה לתקן את הנזק במוסך הסדר ?
יש סיכוי שהיא תהיה יותר נמוכה מעלות התיקון ואז יהיה לי קייס מול חברת הביטוח שהתביעה היא יותר נמוכה מעלות התיקון במוסך הסדר ?  

 

מרגיז אותי שבגלל שהוא לא תיקן את השריטה בפגוש - אשלם 2000 של השתתפות עצמית

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...