Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

מנסה להבין מה האופציות שלי

אני סטודנט שמחפש לקנות רכב אמין וחסכוני, באיזור ה1:20 ק"מ לליטר

רכבים היברידיים נוטים להיות כאלה

ואני מחפש דגמי רכבים אמינים, שמספיק טובים ולא עושים בעיות

הבנתי שיש את ההונדה ג'אז והטויוטה יאריס

אילו שנתונים כדאי לקנות גם? אני מוכן להתגמש עד 25k בתמורה לרכב אמין שיהיה איתי נגיד לשנתיים שלוש הקרובות, וישרת אותי, אני לא משתמש ברכב באופן מרובה יותר מדי

עד כמה קילומטראז זה שיקול בדברים האלה?

אילו דגמים כדאי לחפש?

יש מקומות שאפשר למצוא בהם מה שאני מחפש?

אשמח לייעוץ בקטנה

פורסם

בתקציב שלך לא תמצא יפנית היברידית שלא שחוטה/קרועה אם בכלל.

 

בנסועה קטנה כפי שציינת אין משקל גדול לצריכת הדלק בשיקולי הבחירה,

ובתקציב כזה כדאי לתת דגש על אמינות בעיקר.

אם גיר ידני בא בחשבון, סוזוקי אלטו יוכל להיות בחירה טובה.

אם אוטומט בלבד - מיצובישי ספייסטאר תהיה אמינה וחסכונית יחסית.

דוגמה אקראית מהלוח: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/vs9bhs1n

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, AliEli כתב:

אני לא משתמש ברכב באופן מרובה יותר מדי

לפני 3 שעות, AliEli כתב:

עד כמה קילומטראז זה שיקול בדברים האלה?

בתור סטודנט, לימדו אותך חשיבה ביקורתית?...

תגיד לי אתה, בתור אדם שמתעתד לרכוש רכב והוא לא מתכנן להשתמש בו "יותר מדי" (נניח, רק נניח עד 7,000 ק"מ בשנה?) - עד כמה אתה חושב שהחסכוניות של הרכב תבוא לידי ביטוי בנסועה כזו?

עד כמה אתה חושב שאם הרכב צורך 1:20 או 1:18 או 1:16 זה שיקול כל כך מכריע ומתועדף גבוה במכלול השיקולים בנסועה של 7,000 ק"מ בשנה, או 10,000 ק"מ בשנה, בתקציב של 20,000 ש"ח?

היברידי וגם חסכוני בתקציב של 20,000 ש"ח עבור אדם שמתעתד לנסוע בקושי (?) 7,000 ק"מ בשנה.

מתמטיקה אתה יודע?

מזמין אותך לעשות פה את החישוב.

אפשר לקחת בכיף עלות של 8 ש"ח/ליטר דלק לצורך הדוגמה בלבד.

מה ההפרשים שאתה מתעתד לספוג ברכב "לא חסכוני" שצורך 1:16? וברכב עוד יותר לא חסכוני שצורך 1:14?

ולמה שתעדיף לרכוש היברידי ישן בן עשור לפחות אם לא בן 15 שנים, שהוא מורכב יותר מכאנית, יקר יותר לאחזקה, ובמחירים כאלו אולי חלילה עם סוללה חצי-גמורה, רק בשביל שצריכת הדלק בק"מ המועט שאתה לא מתכנן לעשות תהיה 1:20 (נניח) לעומת 1:14 (נניח)?

 

(במאמר מוסגר, האנאליות של אנשים לרכב חסכוני עם צריכת דלק נמוכה רק כי לימדו אותם לחשוב ככה היא פשוט מופרעת).

  • אהבתי 3
פורסם

ספייס סטאר אחלה רכב לסטודנט, תהיה יחסית חדשה לתקציב, אמינה וחסכונית, החל מסוף 2014 גם מאובזרת במיוחד.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 15 שעות, DAHUJI כתב:

בתור סטודנט, לימדו אותך חשיבה ביקורתית?...

תגיד לי אתה, בתור אדם שמתעתד לרכוש רכב והוא לא מתכנן להשתמש בו "יותר מדי" (נניח, רק נניח עד 7,000 ק"מ בשנה?) - עד כמה אתה חושב שהחסכוניות של הרכב תבוא לידי ביטוי בנסועה כזו?

עד כמה אתה חושב שאם הרכב צורך 1:20 או 1:18 או 1:16 זה שיקול כל כך מכריע ומתועדף גבוה במכלול השיקולים בנסועה של 7,000 ק"מ בשנה, או 10,000 ק"מ בשנה, בתקציב של 20,000 ש"ח?

היברידי וגם חסכוני בתקציב של 20,000 ש"ח עבור אדם שמתעתד לנסוע בקושי (?) 7,000 ק"מ בשנה.

מתמטיקה אתה יודע?

מזמין אותך לעשות פה את החישוב.

אפשר לקחת בכיף עלות של 8 ש"ח/ליטר דלק לצורך הדוגמה בלבד.

מה ההפרשים שאתה מתעתד לספוג ברכב "לא חסכוני" שצורך 1:16? וברכב עוד יותר לא חסכוני שצורך 1:14?

ולמה שתעדיף לרכוש היברידי ישן בן עשור לפחות אם לא בן 15 שנים, שהוא מורכב יותר מכאנית, יקר יותר לאחזקה, ובמחירים כאלו אולי חלילה עם סוללה חצי-גמורה, רק בשביל שצריכת הדלק בק"מ המועט שאתה לא מתכנן לעשות תהיה 1:20 (נניח) לעומת 1:14 (נניח)?

 

(במאמר מוסגר, האנאליות של אנשים לרכב חסכוני עם צריכת דלק נמוכה רק כי לימדו אותם לחשוב ככה היא פשוט מופרעת).

תודה על התשובה

אני לא באמת מבין ברכבים

אז איזה דגמים כדאי לחפש?

פורסם
לפני 9 שעות, AliEli כתב:

תודה על התשובה

אני לא באמת מבין ברכבים

הכל אחלה, אנחנו פה לעזור.

רק רציתי להסביר לך שלחפש רכב ולתעדף גבוה גבוה צריכת דלק נמוכה כשיודעים מראש שלא הולכים לנסוע הרבה (מעל 10,000 ק"מ בשנה נניח) זה ברכה לבטלה.

התשובה של רזי פזי מעולה ונכונה 10/10.

לפני 14 שעות, razi_pazi כתב:

כמו שנכתב כאן, אתה מתעדף ביתר את עניין צריכת הדלק.

זה צריך להיות שיקול משני.

בכל מקרה בתקציב הזה יש רק שיקול אחד: אמינות

 

איך מתעדפים אמינות?

מחפשים דגמים ספציפיים של יצרנים ספציפיים שהוכיחו אמינות בפועל.

לפני 9 שעות, AliEli כתב:

אז איזה דגמים כדאי לחפש?

עד 20,000 ש"ח כסטודנט (תשאיר לך 5,000 ש"ח בצד לביטוחים, יישור קו, תיקונים וכו'), יש לך לא מעט אפשרויות...

תענה על השאלה ששאלו אותך מקודם - אתה חייב תיבת הילוכים אוטומאטית או שיכול להסתדר ולנהוג בתיבת הילוכים ידנית שנתיים-שלוש?

אם תחפש רכב ידני, הוא יהיה זול יותר ותוכל להתקדם 2-3 שנים יותר בשנתון הרכב.

ענו לך פה תשובות מצויינות.

בתאריך 1.9.2025 בשעה 17:32, BoazB11 כתב:

אם גיר ידני בא בחשבון, סוזוקי אלטו יוכל להיות בחירה טובה.

אם אוטומט בלבד - מיצובישי ספייסטאר תהיה אמינה וחסכונית יחסית.

בתאריך 1.9.2025 בשעה 20:22, yulianx כתב:

[מיציבושי] ספייס סטאר אחלה רכב לסטודנט, תהיה יחסית חדשה לתקציב, אמינה וחסכונית, החל מסוף 2014 גם מאובזרת במיוחד.

לפני 9 שעות, razi_pazi כתב:

אני ממליץ על סוזוקי אלטו או ספלאש או סוויפט. רכבים זולים, אמינים ועמידים.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...