Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש :למה לא רנו קפצ'ור?


חיפה TROC

פוסטים מומלצים

אחרי התלבטות ונהיגות מבחן בלא מעט אפשרויות כמעט וניסגרתי על פולקסוואגן  טי קרוס,  אבל ברגע האחרון נכנסתי  לאולם של רנו,  ועם ההנחות והתוספות שהם נותנים,  נראה שעל הנייר הוא עדיף.

מה אני מחפש ומה חשוב לי:

בעיקר נסיעה בעיר , עם לא מעט עליות וקצת פקקים. חשוב לי הזריזות והתגובה של המנוע+תיבת הילוכים.  הטי קרוס סביר+  אבל אני מניח ש הרנו עדיף - מנוע חזק יותר, נתוני תאוצה, וגם ה מיילד-הייבריד יכול לעזור קצת ביציאה מ0 ל20-30 קמש.  מדי פעם נסיעות ארוכות (אילת) אז חשוב שגם יהיה  סביר בנסיעות כאלה. סה"כ פחות מ15K בשנה.  אז צריכת הדלק לא מאוד קריטית , ביחוד שההבדל ביניהם הוא קטן , לפחות על הנייר.

המרחב של הטי קרוס מספיק לי, כולל תא מטען והמושב האחורי.  המידות החיצוניות הקצת יותר קטנות אפילו עדיפות,   אבל זה מתקזז עם הגודל של תא מטען.

לרוב רק שני נוסעים,   אבל דוקא בנסיעות הארוכות זה עם שני מבוגרים(מאוד)  מאחור,  וחשוב שזה יהיה נח.

באיבזור לכל אחד יש כמה יתרונות קטנים,  אבל סה"כ  די דומה. בשניהם  יש "מספיק"   ,  אבל הטי קרוס מרגיש  קצת יותר איכותי.

חשוב לי נוחות הנסיעה וההרגשה בנהיגה - הטי קרוס די טוב.  אשמח לחוות דעת על הקפצור.

אני מתכנן להחזיק את הרכב 3-5 שנים,  וחשובה לי האמינות ו הסיכוי לתקלות בזמן הזה. אני מבין שהטיקרוס די אמין , אבל לא מצאתי הרבה על הקפצ'ור והמנוע 1.33 או תיבת ההילוכים שלו.

האם הקפצור אמין?  יש לו בעיות ידועות?    יש לו יתרון שאני מקבל תוספת שנתיים אחריות - סה"כ 5 לעומת 3 על הטיקרוס.

 

הקפצור נראה לי הצעה לא רעה ביחס לרכבים אחרים שבדקתי (קאמיק, 2008,  ויטארה ) - 3-4K שח יותר  אבל נותן שילוב של מנוע ואבזור עדיף עליהם.  למרות זאת לא ראיתי כמעט שפה בפורום ממליצים עליו.

אז  למה לא קפצ'ור? 

ןבהנחה שהמחיר שלו זהה לטי-קרוס,  הוא לא עדיף?

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת אמינות לגרמניות יש גיר שנחשב לפחות אמין, ובכלל בגיר רובוטים שמבלה בפקקים ובעיקר בעיקר בעיר תהיה שחיקה מוגברת של המצמדים, גם לרנו יש רובוטי.

למנוע 1.33 הייתה בעיה עם בית תרמוסטט שיכל לנזול ואם לא תופסים בזמן היו כאלה שהמנוע התחמם להם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתייחס רק לנושא של שמירת הערך (בכל זאת אתה מתכנן להחזיק את הרכב עד 5 שנים וזה לא פרק זמן ארוך מאוד) וברנו היא פחות טובה בלשון המעטה
החזקתי קפצ'ור ישנה (2016) ובמקביל אני מחזיק מגאן אסטייט 2018 וירידת הערך שלהם (לפחות של המגאן) היא פשוט חריגה ושלא נדבר על ההצעות שקיבלתי שהיו נמוכות משמעותית מהמחירון.

 

שוב תמיד רכב שמור במיוחד עם קלומטרג' נמוך ימכר כנראה מהר אבל רנו לא מצטיינת בשמירת ערך גבוהה.

 

מניח שהסוזוקי תהיה טובה יותר בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב מבחינת תמורה למחיר

 

המנוע הוא אמין , משנת 2019-2021 היה בית טרמוסטט שנבדק וגורם לבריחת נוזל קירור , העיצוב שלו שופר לאחר 2021 ועדיין צריך לשים לב שאין ירידה של מפלס קירור ביחד עם בדיקת השמן 

ממליץ גם לבדוק על הארכת אחריות אם יש

 

מעבר לזה הגיר גם כן יחסית סבבה . 

 ירידת ערך ממליץ לבדוק עד כמה היא משמעותית וצריך לקחת בחשבון 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידת ערך אכן צריך לבדוק בפועל כמה הייתה במחירון יצחק לוי.

 

יתרון גדול לדעתי של הרנו הוא בלם יד חשמלי עם אוטו הולד לעומת בלם יד רגיל ללא אוטו הולד בפולקסווגן.

 

(בטי רוק שכלול בשם הכינוי שלך יש בלם יד חשמלי עם אוטו הולד).

 

יש את הקפצ'ור למישהי מהעבודה שלי והיא מתלוננת על קופצניות של הגיר, לא יודע אם הפולקסווגן טובה יותר מהבחינה הזאת אבל יש תלונות על שילוב מנוע גיר לא מיטבי בין מנוע ה- 1 ליטר וגיר ה- dsg.

 

 בתוואי נסיעה כמו שלך הייתי חושב פעמיים לגבי גירים רובוטיים מאחר ויכולה להיגרם שחיקה מהירה של המצמדים.

 

אומרים שאם תסגל צורת נהיגה מסויימת שחיקת המצמדים תפחת השאלה אם אתה רוצה לסגל אותה. 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, nissan1211 כתב:

ממליץ גם לבדוק על הארכת אחריות אם יש

כן, במחיר שקיבלתי כלולה גם הארחת אחריות ל5 שנים. ועדיין לא יותר יקר מהטיקרוס עם 3 שנים אחריות

 

לגבי ירידת ערך ל5 שנים,  היא אכן קצת יותר מטי-קרוס,  אבל ההפרש לא גדול, בוודאי לא כשמחלקים אותו ל5 שנים.

ברור לי שטויוטה או סוזוקי היו עדיפים מהבחינה הזאת, אבל לטויוטה אין משהו קרוב (היאריס קרוס הרבה פחות מוצלחת לדעתי).  ויטארה הוא בעדיפות השלישית שלי ,אבל אני מוכן לשלם קצת יותר בירידת ערך וטיפולים בשביל האיכות/אבזור/נוחות  שאני מקבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, חיפה TROC כתב:

כן, במחיר שקיבלתי כלולה גם הארחת אחריות ל5 שנים. ועדיין לא יותר יקר מהטיקרוס עם 3 שנים אחריות

 

לגבי ירידת ערך ל5 שנים,  היא אכן קצת יותר מטי-קרוס,  אבל ההפרש לא גדול, בוודאי לא כשמחלקים אותו ל5 שנים.

ברור לי שטויוטה או סוזוקי היו עדיפים מהבחינה הזאת, אבל לטויוטה אין משהו קרוב (היאריס קרוס הרבה פחות מוצלחת לדעתי).  ויטארה הוא בעדיפות השלישית שלי ,אבל אני מוכן לשלם קצת יותר בירידת ערך וטיפולים בשביל האיכות/אבזור/נוחות  שאני מקבל.

אם כך זו נשמעת כמו תמורה טובה לכסף, מניסיוני זה רכב עדכני וחזק . נסיעת מבחן תיתן לך את התשובה שאתה מחפש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, green כתב:

בטי רוק שכלול בשם הכינוי שלך יש בלם יד חשמלי עם אוטו הולד

בהתחלה באמת רציתי אותו , גם בגלל זה וגם בגלל המנוע החזק יותר,  אבל  כרגע יש רק את הגרסת אבזור השניה, וזה כבר  יותר יקר בצורה משמעותית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרנו הוא רכב טוב ומודרני. אם אתה מודע לסחירות הנמוכה יותר, קח לנסיעת מבחן ותראה אם מתאים לך יחסית ל פולקסווגן. אני הייתי מציע לך לבדוק את הסיאט ארונה. הוא מוצלח וזול יחסית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, yahaga כתב:

הבעיה היא במחירי הטיפולים במוסכי היבואן

הטיפולי אחזקה שלו אצל היבואן באמת יותר יקרים מפולקסוואגן?

אם הוא די אמין, ויחד עם אחריות,  אז אני מקווה שזה בעיקר  טיפולי האחזקה השיגרתיים.

מה ההבדל במחירי הטיפול השנתי לעומת יצרנים אחרים?

לפני 11 שעות, guy.a כתב:

אני הייתי מציע לך לבדוק את הסיאט ארונה. הוא מוצלח וזול יחסית

אם היה אותו זמין עם מנוע 1.5 אז כנראה הייתי לוקח אותו. נהגתי על הקאמיק שאמור להיות דומה, ולא התלהבתי.  איכשהוא הטיקרוס עם אותו מנוע 1 ליטר הרגיש לי קצץ יותר זריז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, חיפה TROC כתב:

כן, במחיר שקיבלתי כלולה גם הארחת אחריות ל5 שנים. ועדיין לא יותר יקר מהטיקרוס עם 3 שנים אחריות

 

לגבי ירידת ערך ל5 שנים,  היא אכן קצת יותר מטי-קרוס,  אבל ההפרש לא גדול, בוודאי לא כשמחלקים אותו ל5 שנים.

ברור לי שטויוטה או סוזוקי היו עדיפים מהבחינה הזאת, אבל לטויוטה אין משהו קרוב (היאריס קרוס הרבה פחות מוצלחת לדעתי).  ויטארה הוא בעדיפות השלישית שלי ,אבל אני מוכן לשלם קצת יותר בירידת ערך וטיפולים בשביל האיכות/אבזור/נוחות  שאני מקבל.

סבבה, אבל לא יודע אם זה רק "קצת יותר" בירידת הערך,
שוב אם אתה נוסע בממוצע והרכב שלך לא צפוי להיות עם נתונים יוצאי דופן בעוד 5 שנים, אז המחירון ברנו פחות משחק תפקיד...למרות ששוב תמיד יש יוצאים מהכלל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.10.2024 בשעה 06:31, yulianx כתב:

מבחינת אמינות לגרמניות יש גיר שנחשב לפחות אמין, ובכלל בגיר רובוטים שמבלה בפקקים ובעיקר בעיקר בעיר תהיה שחיקה מוגברת של המצמדים

לדעתי, ומנסיוני - אמינות הגירים הרוביטיים של vag השתפרה מאוד בשנים האחרונות.

ב-2017 קיבלתי אוקטביה 1.2 שנסעה כל יום מי-ם לת"א כולל פקיי הכניסה והיציאה מת"א והפקקים של י-ם.

ברכב בוצע עדכון תוכנה לאחר 75k קמ והגיר תפקד לחא דופי עד שהחזרתי את הרכב בתחילת 2020 עם 120k קמ.

ב-2020 קיבלתי אוקטביה דור 3 1.5 שנסעה בתוואי זהה ועברה במשך 4 שנים 132k קמ והגיר תפקד היטב ללא שום טיפול מיוחד בו.

בתחילת 2024 קיבלתי אטקה 1.5 ותוואי הנסיעה נותר זהה, הסםקתי כבר לנסוע 30k קמ באטקה, ושוב הגיר מתפקד היטב.

אני חושב שהגיר הרובוטי של vag הגיע להשלות ןהוא מתפקד היטב.

אני בהחלט שוקל בבוא הזמן להחליף את הרכב השני שלנו שנוסע 2000 קמ בשנה בתוואי עירוני בסיאט ארונה.

עריכה אחרונה על ידי mottis
.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, mottis כתב:

אמינות הגירים הרוביטיים של vag השתפרה מאוד בשנים האחרונות

כן,  זה הקונצנזוס של ההתשובות שקיבלתי פה על טי-רוק וטי-קרוס, ובגלל זה עכשיו פחות שאלתי על ה vag.  אולי צריך לנהוג טיפה שונה בפקקים,  אבל עד 80-100K , לא צפויות בעיות, ואני אמכור הרבה לפני.

גם הרנו הוא רובוטי,   אבל עליו לא מצאתי הרבה, לא לטוב ולא לרע,  בגלל זה אני שואל.

לפני 20 דקות, llaavvii כתב:

אבל לא יודע אם זה רק "קצת יותר" בירידת הערך

אני מניח שההבדל בין שניהם בירידת ערך הוא פחות מ10K על 5 שנים,  ואז אם המחיר בשביל רכב יותר טוב ,  הבדל של פחות מ2000 שקל לשנה אני מוכן לקבל.

האם במציאות (לא רק מחירון) ההבדל יותר מזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעה, תפתח יד 2 ותחפש רנו מאנשים שגרים באיזור חיפה, תבין מהם הכי טוב למה כן ולמה לא. אם בא לך ממש להבין, תספר שגם לך יש רנו למכירה ואתה לא מקבל טלפונים, ככה תשמע סיפורים "אמיתים" ותבין לבד.

אם אתה יודע מראש שאתה מוכר עוד 3-4 שנים אז אתה הולך כנראה להפסיד עם רכב צרפתי יותר מאשר יפני/קוריאני. לגבי VW אני לא יודע. 

 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...