Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים עם קוד עומס שונה על אותו סרן או שני סרנים בעייתי?


avri6

פוסטים מומלצים

גלגלים לא מסתובבים כמו מכבש הם מחליקים הרבה אמנם בצורה מבוקרת 

ומכאן ההבדל  

אני היום יעשה ניסוי. בכביש ישר אני יסמן עם גיר את הנקודה הקרובה לריצפה של הצמיגים אני יראה אם הם יהיו אותו דבר אחרי מרחק. מה שסיפרו לי זה שלא אבל הכי טוב ניסוי

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. גלגלים לא מחליקים. כשהגלגל מחליק, אין לך יותר אחיזה. אחיזה זה חיכוך סטטי, כלומר כשהצמיג לא מחליק כלל (לא ניכנס לזוויות החלקה בדיון הזה, זה קצת יותר מורכב וגם לא רלוונטי בקו ישר).

ב. אתה מסכים איתי שהגלגל עושה בדיוק (אבל בדיוק) את כמות הסיבובים שעושה הצמיג? הרי הצמיג לא מחליק על הג'אנט. מאיפה האוטו יודע שהוא נוסע 100 קמ"ש? מזה שהוא מודד כמה סיבובים עושה הגלגל בפרק זמן מסוים (והמחשב גם יודע מה הקוטר של הגלגל, ולפי זה יכול לחשב את המרחק).

 

אז בוא נעשה ניסוי מחשבתי, עוד לפני שאתה רץ לסמן גלגלים עם גיר כמו פקח חניה בארה"ב. אתה נוסע באותו הרכב, עם צמיגים באותה מידה המנופחים לאותו הלחץ (כך שההיקף שלהם זהה), פעם עם צמיג איכותי ופעם עם צמיג זבל, אך בשני המקרים במהירות שלא עוברת את מגבלת הצמיג הזבל. אתה דואג לכך שהרכב יראה לך את אותה המהירות, נגיד 100 קמ"ש כמו בדוגמא שלך. אם הוא מראה את אותה המהירות - הגלגלים (והצמיגים) עושים בדיוק את אותה כמות הסיבובים. אם אחד מהם היה מחליק (או שניהם היו מחליקים, אבל אחד יותר מהשני), מהירות התנועה של הרכב בפועל הייתה שונה ממה שמד המהירות מציג (שכן הוא מצפה שאין החלקה כלל). אז במצב התיאורטי הזה, אתה באמת מצפה שאם תמדוד מהירות עם GPS, תגלה שנסעת במהירויות שונות? זה נשמע לך הגיוני שמהירות הנסיעה בפועל של רכב משתנה בהתאם לאיכות הצמיג שאתה מרכיב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמה עם ה-GPS לא רלוונטית, אבל הדיבה לכך לא רלוונטית לשרשור הסיבה היא:
1. במד מהירות יש שגיאה מובנה, המד יראה מהירות גבוהה מהאמיתית. זו דרישה חוקית בהרבה מדינות.

2. חישוב המהירות על ידי ה-GPS תמיד יפגר אחרי שינוי המהירות כי נדרשת סדרת דגימות על מנת לחשב את המהירות.

אבל, כאמור, זה לא רלוונטי לנושא הדיון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה שלי עם ה-GPS הייתה להדגיש שהמהירות שתוצג שם צפויה להיות זהה בשני המקרים (ביניהם). כמובן שהיא יכולה להיות שונה מעט מהמהירות המוצגת במד מהירות בגלל ענייני כיול וכד'. ושינוי המהירות לא רלוונטי בנסיעה במהירות קבועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שספריאל אמר, מד המהירות מכויל מלכתחילה להציג מהירות מעט יותר גבוהה מהמהירות האמיתית בפועל (שאתה רואה בתוכנות GPS, כמו Waze). אבל אין לזה שום משמעות כשמדברים על הבדל בין מדידות עם אותו המכשיר (מד מהירות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסברתי - שניהם לא מדוייקים.

המד ברכב מבוסס על קוטר הגלגלים, ולפי תקנות בהרבה מדינות הוא מחוייב בתוספת של כמה אחוזים למהירות האמיתית, בגבול של 5-10%. ברכבים שונים הסטיה שונה. אם אתה מחליף את הגלגלים לכאלה שקוטרם החיצוני גדול או קטן מזה שנקבע בתכנון מד המהירותלגבל סטיה נוספת.

ה-GPS מודד מהירות לפי מדידת מיקום והפרשי זמן. התהליך דורש סדרת דגימות והמדידה תהיה תמיד בפיגור מסויים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקובע אינו גודל חישוק אלא קוטרו החיצוני של הצמיג. אתה יכול לקבל צמיג ב(כמעט) אותו קוטר חיצוני עם חישוקים בקוטר משתנה וחתך שונה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז גם אם אני טועה בפרטים הרעיון שלי הוא שקוד נמוך באחד הסרנים יבלום קצת את הסרן השני עם הקוד הגבוה מהסיבות אשר תהיינה

ויותר יציב בלימה בגלגלים הקדמיים מאשר באחוריים

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, דובצע כתב:

מהסיבות אשר תהיינה

 

והסיבות הן..?

 

לפני 14 דקות, דובצע כתב:

ויותר יציב בלימה בגלגלים הקדמיים מאשר באחוריים

 

כי הסרן "בולם", לטענתך?

 

כמו שכבר הוסבר כמה פעמים - הצמיגים עם קוד מהירות נמוך יותר לא בולמים שום דבר. הם מסתובבים באותה מהירות כמו צמיגים עם קוד נמוך יותר, ולא מחליקים לשום מקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז שאלה אחרונה אותו אוטו בניוטרל בירידה ישרה פעם ראשונה עם צמיגים קוד נמוך ופעם שניה עם קוד גבוה פשוט מדרדר את הירידה. המהירות תהיה זהה וכן זמן משך הירידה או יהיה שונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, avri6 כתב:

בגלל החרם הטורקי יש בעיית מלאים עם פאלקן. בקיצור פנצ'ריות מחרטטות

אם התכוונת לענין המלאי, אז לא, הן לא.

אם התכוונת לענין התקנת קוד עומס שונה על אותו הסרן, אז כן.

אם כי בעיון מחדש בהנחיות המקצועיות לצמיגיות, אין יותר הפרדה בין קוד עומס למהירות בהקשר של התקנה על סרן אחורי אם רק זוג מוחלף לעומת החלפת רביעייה (זה גם תואם התייחסות דומה במסמך של ETRTO שעליו החוברת הזו מתבססת בין השאר), כמו שהיה כתוב בחוברת "הצמיג והטיפול בו" שממה שמצאתי בוטלה לטובת הנ"ל . מה שכן, בחוברת האחרונה יש עדין מידע רלוונטי ומענין בחלק ב' שלה שנוגע לענין אחיזת הצמיג ותכונותיו.

 

לפני שעתיים, דובצע כתב:

אגב מה יקרה באוטו שאני יחליף גלגל ממידה 13 ל16

יצרן הרכב מגדיר מידות מאושרות לרכב (שלפי החוק בארץ אתה מחויב אליהן), ששומרות על קוטר כללי יחסית דומה. ישנם לעיתים הבדלים קטנים של אחוזים בודדים שאכן יגרמו לשינוי קל במהירות המוצגת ברכב. אבל זה זניח.

אפשר להשתמש באתרים כמו זה, כדי לבצע השוואה ולראות את ההבדלים למיניהם. אתה יכול לראות בדוגמה המצורפת שההבדל עומד על 1 מ"מ בלבד מה שגורם לשינוי של 0.3% בלבד במהירות הסיבוב של הגלגל.

 

לפני 31 דקות, ArikB כתב:

דובצע, קוד מהירות פשוט קובע את המהירות המרבית המותרת לצמיג.

להוסיף, כי ישנם תקנים שונים שמבצעים את המדידה בצורה שונה כדי לקבוע זאת.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיג סיני הוא עם מרחק בלימה ארוך יותר כי הוא מחליק יותר מצמיג איכותי

לפני 9 שעות, chrono כתב:

והסיבות הן..?

חיכוך שונה

לפני 8 שעות, ArikB כתב:

דובצע, קוד מהירות פשוט קובע את המהירות המרבית המותרת לצמיג.

 

נכון אבל הוא עושה את זה על ידי יכולת באיכות הצמיג 

 

עשיתי את הניסוי שלי על אבל הכביש לא היה ישר מספיק אני יעשה אותו בהזדמנות בכביש ישר סרגל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...