Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים עם קוד עומס שונה על אותו סרן או שני סרנים בעייתי?


avri6

פוסטים מומלצים

עליתי על משהוא שחתך את הצמיג ( אולי דוקרן) 

יש לי פאלקן עם קוד מהירות 92H

אין להשיג צמיג דומה במידות של הצמיג 

אפשר   להשיג רק עם קוד 96V  

בפנצריה ששאלתי טענו שאין בעיה אפילו על אותו סרן לשים אחד 96V ואחד 92H

לי זה נראה בעייתי  ואין מנוס להחליף 2 ואני לא בטוח שאפילו על 2 סרנים   מומלץ לשים זוגות עם קודי עומס שונים

 

דעתכם?

תודה

 

 

עריכה אחרונה על ידי avri6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנא רשום את הדגם המדוייק של הצמיג פלקאן/ דגם/  כל האותיות והמספרים.

כמו שמופיע על דופן הצמיג , כמו שמופיע ברשיון הרכב. (במידה ויש הבדל בין שני המקורות).

בגדול מדיוני צמיגים שנערכו כאן לאחרונה, נראה לי שדעתך היא הצודקת.

העצה הכללית לשים את הזוג עם קוד מהירות גבוה יותר מאחור.

 

הנה קישור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מצד שמאל של הדף יש קובץ להורדה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוד עומס שונה - לא טוב.

כבר עדיף לרכוש זוג צמיגים מיצרן שונה ולהרכיב זוג זהים מקדימה וזוג זהים מאחורה, כולם עם קוד עומס 92.

אפשר קוד מהירות שונה בין שני סרנים, כאשר מקדימה H ומאחורה V.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, chrono כתב:

מה ההגיון לשים את קוד המהירות הגבוה יותר מאחור?

הגיון קלוש.

(כאילו ש)אם יתרחש אובדן אחיזה במהירות גבוהה, אז שהזוג האוחז יותר יהיה על הציר האחורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שההגיון דומה במידה מסויימת לענין הוויכוח בנושא 'צמיגים חדשים - מקדימה או מאחור' (באמ'שלכם אל תיכנסו לזה 😅).

דירוג מהירות גבוה יותר עבור אותו דגם צמיג מתקבל בדר"כ משימוש בגומי רך יותר ו/או חיזוק מסוים של של הצמיג מה שעשוי (כן, הכל מסוייג) לתרום לאחיזה והתנהגות משופרות וכפועל יוצא שליטה טובה יותר על הזנב והפחתת סיכוי להיגוי יתר (למרות שבעקרון הקשחת סרן אחורי מגדילה אותו). 

 

בהתאם לכך, ישנה המלצה ברמה המקצועית להתקין זוג צמיגים עם קוד מהירות גבוה יותר מאחור.

זה נתמך ע"י מספר יצרני צמיגים (ספציפית, מצאתי התייחסות באתרי פירלי וקונטיננטל) וגם ע"י גופים מקצועיים בארץ (אגף רכב משרד התחבורה, ועד ענף הצמיגים).

 

הייתה לי פעם התכתבות בנושא עם מהנדס באגף הרכב במשרד התחבורה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Tom_22 כתב:

אני מניח שההגיון דומה במידה מסויימת לענין הוויכוח בנושא 'צמיגים חדשים - מקדימה או מאחור' (באמ'שלכם אל תיכנסו לזה 😅).

 

הייתה לי תחושה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידות הצnיג 205/60/16 

בגלל החרם הטורקי יש בעיית מלאים עם פאלקן

בקיצור פנצ'ריות מחרטטות . 

אפשר לסכם קוד עומס לא מערבבים בכלל 

קוד מהירות אפשר 2 גבוהים יותר בציר האחורי

או לקחת חברה אחרת עם אותו קוד מהירות.

אחפש קלבר  או משהוא דומה

בהערת אגב חומר מילוי לא היה עוזר לא מבין איך מבטלים את הצמיג הרזרבי.

עריכה אחרונה על ידי avri6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, דובצע כתב:

ההיגיון מאוד פשוט. עדיף שהקדמיים האיטיים תמיד יעכבו את האחוריים

מאשר שהקדמיים המהירים תמיד ״יזרזו״ את האחוריים

 

 

אני לא יודע אם אתה צוחק או לא...

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, avri6 כתב:

בהערת אגב חומר מילוי לא היה עוזר לא מבין איך מבטלים את הצמיג הרזרבי.

 

עניין של ניהול סיכונים. אפשר גם לעלות על דוקרנים ולפנצ'ר שני גלגלים, אז גם גלגל רזרבי לא היה עוזר. אם הסיכוי לפנצ'ר נמוך, ומתוך כלל הפנצ'רים האפשריים הסבירות לכזה שאינו ניתן לטיפול זמני נמוכה, אפשר לחיות עם הסיכון הזה. אני כבר עשור ועשרות אלפי ק"מ ללא גלגל רזרבי, היו לי מס' פנצ'רים לאורך השנים האלה, ותמיד הסתדרתי עם ערכת תיקון או נסיעה איטית לפנצ'ריה (כשבריחת האוויר לא הייתה מוגזמת). אז אם סטטיסטית אחת ל-10 שנים (או יותר) אצטרך גרר, וואלה - זה לא משמעותי בהחלטה בעד או נגד צמיג רזרבי.

לפני 2 דקות, דובצע כתב:

לא צוחק בכלל

 

אז תגיד בבקשה, על איזה עיכובים וזירוזים אתה מדבר? קוד מהירות לא אומר שהצמיג מסתובב מהר יותר. הוא בסה"כ אומר שיכולת האחיזה שלו ו/או העמידות שלו מתדרדרות ברגע שעוברים גבול מסויים. ובלי קשר, לצמיג בסרן מסויים אין שום אפשרות לעכב או לזרז צמיג בסרן אחר. אתה בסה"כ מוגבל באחיזה של הצמיגים בכל אחד מהסרנים. בין אם אתה נוסע רגוע על 120 קמ"ש בכביש 6, או טס שם על 160 קמ"ש, אתה רחוק מאוד מקצה היכולת של צמיג המדורג H (שהוא 210 קמ"ש). כן, אם תגיע ל-210 קמ"ש - אתה עלול לאבד אחיזה בסרן עם צמיגי ה-H. כשזה יקרה, הצמיגים בסרן זה לא יעכבו ולא יזרזו שום דבר (הם איבדו אחיזה). אם איבוד האחיזה הוא זמני (כלומר, הורדת המהירות תחזיר אותה), אז אני יכול עוד איכשהו לדמיין מצב קלוש בו איבוד האחיזה מקדימה קל יותר להשתלטות לאדם הממוצע. לעומת זאת, אם איבוד האחיזה נובע מפגיעה בצמיג בגלל המהירות, כלומר - הוא לא יחזור לאחוז (מה שסביר יותר), אז אני לא רואה הבדל בין איבוד הסרן האחורי לקדמי, כך או כך הרכב מחליק ואין לך מה לעשות בנידון (אם כבר, עם אחיזה מקדימה אתה סוג של יכול לכוון את הגלגלים בכיוון הנכון אם אתה יודע מה אתה עושה).

 

אבל בכל מקרה ההתפלספויות האלה לא רלוונטיות למי שלא מגיע למהירויות כאלה, ומי שכן - אמור להיות נהג מיומן בהרבה מ-"נהג ממוצע שמסתדר יותר טוב עם תת היגוי מאשר עם היגוי יתר, כי התגובה הטבעית זה לדפוק ברקס".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היגויי אני לא מכניס בכלל

אבל לדוגמא אוטו פעם ראשונה עם 4 צמיגים בדרוג נמוך לצורך העניין נוסע על 100 קמ״ש ופעם. שניה אותו רכב נוסע עם 4 צמיגים עם דרוג גבוה גם על 100 קמ״ש האם הגלגלים עושים את אותה פעולה בדיוק-אותו מספר סיבובים? לא-ולכן ההבדלים בצריכת דלק ועוד פראמטרים

ברגע שהצמיגים בסרן הקדמי שונים מהסרן האחורי יש לך הבדל פעולה בין הסרנים אל אף שמהירות הרכב עצמו קבועה. למשל 100 קמ״ש 

עכשיו לצורך הדוגמא 2 אנשים רצים השני עם ידיים בגב של הראשון מה יהיה יותר יציב א השני קצת יותר מהיר ובעצם קצת דוחף את הראשון או ב הראשון קצת יותר מהיר וקצת בורח לו

אמנם ברכב יש שילדה מקשרת בין הסרנים

אבל עדיין 

עריכה אחרונה על ידי דובצע
  • לא הבנתי... 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@דובצעאני מקווה שאתה צוחק

 

גלגלים באותה מידה יעשו בדיוק אותו מספר סיבובים על פני אותו מרחק (פחוס מינוס ההפרשים על ידי הדיפרנציאל בפניות), בדיוק כפי ששתי גלגלות במנוף שלך יעשו אותו מספר סיבובים כאשר אתה מניף מטען לגובה מסויים.

 

 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...