Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיגו 3008 - הימור או הברקה?


MZN

פוסטים מומלצים

היי חברים

חקרתי קצת והייתי נעול על טוסון ספורטאז או cx5 עם מנוע 2000 כולן.

פתאום חבר קרוב מוכר 3008 מטופלת שנת 2021 מנוע 1.6 טורבו ואני תוהה אם כדאי לי ללכת על זה. אני נוסע פחות מעשר אלף בשנה, מחפש בטיחות וראש שקט, זה רכב משפחתי להסיע ילדים לא מחפש ביצועים מטורפים או משהו בסגנון (בטיחות וקרוז קונטרול למשל כן חשובים לי).

בכל מקרה, אני מתלבט אם ללכת על הפיזו או להשקיע בערך עשר עשרים יותר ולהתפנק בcx5 טיפה יותר חדישה.

מצד אחד, ביטוח יקר יותר ועלות רכישה גבוה.

מצד שני, שמעתי שקשה למכור פיזו וגם האמינות נמוכה יותר, אין לי כח להיכנס לסרטים של בעיות חשמל / טורבו / טיימינג וכו

 

טוסון וסספורטאז ירדו קצת מהרשימה כי ספציפית באזור שלי לא מצאתי משהו מעניין ואני פחות בעניין של לנסוע רחוק.

 

אשמח לתובנות על הדגם הספציפי הזה מבחינת אמינות וסחירות. תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא דגם מוצלח וכמכונית היא תעניק לך איכות נסיעה ונהיגה מהטובים בסגמנט. המנוע מצויין, חזק, חלק וחסכוני - מבחינת אמינות הוא מוצלח יותר ממנוע 1.6 טורבו של הספורטאז׳ אך צפוי להיות יותר יקר לתחזוקה מהמנוע של מאזדה או ה-2.0 ליטר הפשוט של הספורטאז׳.

 

מבחינת סחירות, זה אחד הדגמים המוצלחים של פיג׳ו (ביחד עם הדיזל 1.6).

 

מומלץ מאד להקפיד על שגרת טיפולים של פעם ב-10k ק״מ או שנה.

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, menir1 כתב:

זה דווקא דגם מוצלח וכמכונית היא תעניק לך איכות נסיעה ונהיגה מהטובים בסגמנט. המנוע מצויין, חזק, חלק וחסכוני - מבחינת אמינות הוא מוצלח יותר ממנוע 1.6 טורבו של הספורטאז׳ אך צפוי להיות יותר יקר לתחזוקה מהמנוע של מאזדה או ה-2.0 ליטר הפשוט של הספורטאז׳.

 

מבחינת סחירות, זה אחד הדגמים המוצלחים של פיג׳ו (ביחד עם הדיזל 1.6).

 

מומלץ מאד להקפיד על שגרת טיפולים של פעם ב-10k ק״מ או שנה.

תודה רבה, אני תמיד מקפיד על טיפולים בזמן וגם פחות מ10K אפילו. מה בעצם יעלה יותר בתחזוקה? תקלות לא צפויות? האמת אם בדקתי נכון אפשר לחסוך 2,000 שח בשנה רק על ההבדלי ביטוח עם המאזדה, זה גם יכול לכסות על בלתמים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע בפיג׳ו מורכב יותר טכנולוגית, כולל מגדש טורבו עם מצנן ביניים - זה לכשעצמו מגדיל את הפוטנציאל להחלפת רכיבים כמו שסתום פריקה של המגדש וכד׳. במנועי יורו 6, היה בלאי מואץ יחסית של הממיר (שנטה להתפגר באזור ה-100k-120k ק״מ) - אני חושב שהנושא שופר בעדכונים הבאים אבל זאת דוגמא לגורמים שישיפיעו על עלות אחזקה לאורך זמן. המנוע גם דורש שמן בתקן ייעודי - היום קיימים בארץ כ-3 מותגים שעומדים בתקן. 

 

שוב למען הסר ספק, המנוע הזה במיוחד בשנתונים האחרונים, נחשב מנוע מוצלח. 

תקפיד לקבל היסטוריית טיפולים ולוודא שהמכונית המועמדת לרכישה טופלה במוסכים מורשי יבואן בצורה תקינה.

 

העדף מכוניות מיד פרטית, המנוע הזה רגיש להזנחה ולכן כדאי לוותר על מכוניות מציי רכב.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעיד מניסיון שאני מחזיק כזאת 2019 שהמנוע 180 כ"ס מאוד מוצלח ואמין. הרכב שלי עם ק"מ גבוה מאוד ובלי תקלות רציניות עד כה. רק טיפולים שגרתיים כל 15K במורשה יבואן.

מה שכן כמו שנרשם הממיר הקטליטי קרוב לסיים את חייו ב140K בטסט האחרון הוא כבר עבר בקושי את המבדק זיהום אוויר על הקשקש (כולל חימום רציני לפני + גולד לייבל וכל הטריקים המוכרים). נראה מה יהיה בטסט בהמשך השנה.

הייתה לי בעיה בצינור סיליקון של הטורבו שהחלפתי בעלות נמוכה אחרי שמצאתי חלק מפירוק. בנוסף הבולמים מתחילים להראות סימני עייפות ויתכן שתדרש החלפה בקרוב כי הנסיעה פחות נעימה ויותר קופצנית אבל זה בלאי טבעי ולא משהו מיוחד.

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, TZR84 כתב:

מעיד מניסיון שאני מחזיק כזאת 2019 שהמנוע 180 כ"ס מאוד מוצלח ואמין. הרכב שלי עם ק"מ גבוה מאוד ובלי תקלות רציניות עד כה. רק טיפולים שגרתיים כל 15K במורשה יבואן.

מה שכן כמו שנרשם הממיר הקטליטי קרוב לסיים את חייו ב140K בטסט האחרון הוא כבר עבר בקושי את המבדק זיהום אוויר על הקשקש (כולל חימום רציני לפני + גולד לייבל וכל הטריקים המוכרים). נראה מה יהיה בטסט בהמשך השנה.

הייתה לי בעיה בצינור סיליקון של הטורבו שהחלפתי בעלות נמוכה אחרי שמצאתי חלק מפירוק. בנוסף הבולמים מתחילים להראות סימני עייפות ויתכן שתדרש החלפה בקרוב כי הנסיעה פחות נעימה ויותר קופצנית אבל זה בלאי טבעי ולא משהו מיוחד.

הרכב של החבר עם פחות מ30k ואני נוסע פחות מעשר בשנה, מאמין שאמכור את הרכב לפני שנגיע ל100k, שמח לשמוע על האמינות!

איך גילת על הבעיה של הצינור סיליקון בטורבו? 

בולמים כמובן זה לא קריטי ובעיה של בלאי.

 

דרך אגב, למרות שזה מחבר, אקח לבדיקה בקומפיוטסט, מומלץ לסוג הרכב הזה? הם ישקיעו בבדיקת מכלולי הטורבו וכו׳?

עריכה אחרונה על ידי MZN
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, MZN כתב:

איך גילת על הבעיה של הצינור סיליקון בטורבו? 

התחילה אצלי שריקה בסלד גבוה בלי תקלה או משהו מיוחד הרכב נסע רגיל אבל בגלל שאני שומר מאוד על הרכב אז החלפתי את החלק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

 

תקפיד לקבל היסטוריית טיפולים ולוודא שהמכונית המועמדת לרכישה טופלה במוסכים מורשי יבואן בצורה תקינה.

 

 

מלבד מוסכים מורשי יבואן, 
טיפול תקין במוסכים המתמחים ברכבי פיג'ו, סיטרואן כגון - גבע, אורן.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, MZN כתב:

 

מצד שני, שמעתי שקשה למכור פיזו

 

 

רכב שקשה למכור הוא רכב שקל לקנות (כמשומש). אז החסרון של הקושי למכור פחות מהיתרון ברכישה שלו כעת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...