Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיזו 3008 הלך ראש מנוע


locus

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, nadavd4 כתב:

 לא הוחלף שמן בזמן, במצב כזה ממה שהבנתי ממישהו שעבד בלובינסקי השרשרת היא הראשונה שתלך. הרכב עם מעל ל 21 אלף בשנה, אם משכו את הטיפולים קצת מעבר ל 20 אלף זה די מסתדר עם הק"מ של הרכב.

תשאל כל מי שמתעסק במנועי טורבו בנזין בעשור האחרון ותראה שכל 20k קמ זה התאבדות למנוע כזה, אין פלא שיש קריסה של חלקי מנוע. תכלס זה מנוע שצריך טיפול כל 10k קמ, גג 15k אם משכת.

 

סיבה נוספת נהדרת לא לקנות רכבים מליסינג, טיפולים כל 20k קמ....

  • אהבתי 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 35 דקות, איציק נ. כתב:

סיבה נוספת נהדרת לא לקנות רכבים מליסינג, טיפולים כל 20k קמ....

 

יצא לי לדבר קצת עם יוסי ממוסך גבע על ה3008 עם 165/180 שחיות בליסינג. הוא אמר שעם רמת הטיפולים שהן מקבלות + חיים לא קלים הן חוות לא מעט תקלות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע התפגר אחרי שנה ושבעה חודשים, אז ממוצע של קצת מתחת ל21K בשנה.

האוטו עבר 2 טיפולים בזמן במוסך מרכזי מורשה יבואן (אני מעדיף לא לחשוף, אבל מוסך ממש גדול וראשי והוזכר פה רבות בהקשר של צרפתיות). 

ולהלן הציטוט שהגיע מהמוסך לקצין הרכב:

"פירקנו את הראש, נדנדים ושסתומים שבורים"

 

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, nadavd4 כתב:

 

יצא לי לדבר קצת עם יוסי ממוסך גבע על ה3008 עם 165/180 שחיות בליסינג. הוא אמר שעם רמת הטיפולים שהן מקבלות + חיים לא קלים הן חוות לא מעט תקלות.

 

תחשוב על זה ככה: רכבו של פותח השרשור עבר 54 אלף קמ. עבר רק 2 החלפות שמן בחייו, באיזור 20 ובאיזור 40. בהתקרבו להחלפה השלישית הוא קרס.

 

רכב שמטופל כמו שצריך היה אמור לעבור בין 3 ל 5 החלפות שמן (10-20-30-40-50 או 15-30-45). מנועי טורבו בנזין מהסוג הזה מאוד לא סלחנים להזנחת טיפולים, לא בסיכה ולא במצתים.

 

קצין הרכב שחווה כל כך הרבה בעיות צריך להיות עירני ל 2 דברים:

א. ייתכן וצריך להחמיר בשגרת הטיפולים 

ב. לוודא שהמכוניות שלו לא עוברות טיפולי שמש.

 

ספציפית למנוע הזה - לאורך עשור,  אם לא יותר, לא נצפו בפורום או בשום מקום אחר מקרים שמדברים על שבר במנוע וחוסר התנעה (בכלל) ובטח שלא בגיל כך כך צעיר של הרכב, כך שאם קצין הרכב מעיד על עוד כשלים כאלה, זה אומר ששגרת הטיפולים כושלת או שהרכבים עוברים טיפולי שמש (או, גרוע עוד יותר, שימוש בשמן מאיכות נמוכה).

 

כשמדובר בליסינג אני לא אתפלא על שום דבר.

  • אהבתי 9

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק מה הכוונה מטופל כמו שצריך?

אתה יודע שרוב הגדול של בעלי הפיז׳ו לא חברים פה באתר ומטפלים ברכב לפי המלצות הייצרן.

והיצרן אומר טיפול כל 20k. 

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, locus כתב:

איציק מה הכוונה מטופל כמו שצריך?

אתה יודע שרוב הגדול של בעלי הפיז׳ו לא חברים פה באתר ומטפלים ברכב לפי המלצות הייצרן.

והיצרן אומר טיפול כל 20k. 


נכון, אומנם אין לי את המידע המדוייק לדקה זו - אבל על סמך בדיקות שעשיתי בעבר הוא אכן המליץ על כל 20K ק"מ טיפול.
מבלי להיכנס למה מומלץ ומה לא - עדיין לא נתקלתי (בשום קנה מידה שהוא, קטן או גדול או בכלל - ואני חבר גם בקבוצות פייסבוק כאלה ואחרות ששם באים להתלונן על תקלה שהיא) במקרה של מנועים שנשברים בין הטיפול השני לשלישי - כפי שקורה בצי רכב שלכם.

בפורום הזה יש גם אנשים שהם בעלי תפקידים בציי רכב, אנשי מוסך ובעלי מוסכים שרואים את כל הזוועות האפשריות ובשום סנריו המקרים שעלו בצי רכב שלכם לא עלו כאן עד היום.

עם "אצבע באויר" אני חושב ש: או שיש כאן טיפול כושל של המוסך או שהמנועים עוברים הרעבת שמן אצלכם בחברה (בטווח של 20K ק"מ בין טיפול לטיפול קיים חשש יותר מסביר שהמנוע יצרוך שמן ואם לא בודקים שמן על בסיס קבוע ומשלימים - הדרך להרעבת שמן ושבירת המנוע היא מאוד קצרה. היצרן לא יכול להוכיח את זה וגם לא היבואן).

עקרונית אני מבין שהעלאת את הפוסט במטרה לחלוק את הניסיון שלך עם חברי הפורום, כי בסופו לא הצלחתי למצוא שום שאלה או תהיה שאפשר לענות עליה באופן נקודתי... לכן חשוב להסביר שהמקרה אצלכם בצי רכב הוא, לדעתי האישית, לא מקרה מייצג לתקלה הספציפית שחוזרת אצלכם בצי.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי הבעיה בגלגלות של השרשרת טיימינג הם לא מאובטחות ,הם תפוסות רק ע"י הבורג ,

הגלגלות יכולות להחליק ולהרוס את המנוע , אני אישית לא  אסע על מנוע שמתוכנן בצורה כזאת

אלה אם כן יש נתונים שאני לא מודע להם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, איציק נ. כתב:

נכון, אומנם אין לי את המידע המדוייק לדקה זו - אבל על סמך בדיקות שעשיתי בעבר הוא אכן המליץ על כל 20K ק"מ טיפול.
מבלי להיכנס למה מומלץ ומה לא - עדיין לא נתקלתי (בשום קנה מידה שהוא, קטן או גדול או בכלל - ואני חבר גם בקבוצות פייסבוק כאלה ואחרות ששם באים להתלונן על תקלה שהיא) במקרה של מנועים שנשברים בין הטיפול השני לשלישי - כפי שקורה בצי רכב שלכם.

בפורום הזה יש גם אנשים שהם בעלי תפקידים בציי רכב, אנשי מוסך ובעלי מוסכים שרואים את כל הזוועות האפשריות ובשום סנריו המקרים שעלו בצי רכב שלכם לא עלו כאן עד היום.

עם "אצבע באויר" אני חושב ש: או שיש כאן טיפול כושל של המוסך או שהמנועים עוברים הרעבת שמן אצלכם בחברה (בטווח של 20K ק"מ בין טיפול לטיפול קיים חשש יותר מסביר שהמנוע יצרוך שמן ואם לא בודקים שמן על בסיס קבוע ומשלימים - הדרך להרעבת שמן ושבירת המנוע היא מאוד קצרה. היצרן לא יכול להוכיח את זה וגם לא היבואן).

עקרונית אני מבין שהעלאת את הפוסט במטרה לחלוק את הניסיון שלך עם חברי הפורום, כי בסופו לא הצלחתי למצוא שום שאלה או תהיה שאפשר לענות עליה באופן נקודתי... לכן חשוב להסביר שהמקרה אצלכם בצי רכב הוא, לדעתי האישית, לא מקרה מייצג לתקלה הספציפית שחוזרת אצלכם בצי.

המפרט המעודכן של היבואן מבקש כל 20K או 10K תחת תנאים קשים.

גם הרכב עצמו מכויל להתריע בלוח שעונים כל 20K או שנה. אכן עדיף להקדים טיפולים אני אישית מקפיד כל 15K .

בכל מקרה אני גם לא נתקלתי מעולם בתקלה כזאת במנוע ה180 כ"ס בנזין בשום קבוצה או מועדון של הרכב במשך השנים שהרכב בבעלותי.

זה כנראה מקרה נדיר בסטטיסטיקה או הזנחה, דווקא המנוע הזה ספציפית 180כ"ס אמין מאוד בלי בעיות מיוחדות ואני מתקרב ל145K איתו באמינות מופתית ובלי שום כוונה להחליף אותו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, ronrobin כתב:

לפי דעתי הבעיה בגלגלות של השרשרת טיימינג הם לא מאובטחות ,הם תפוסות רק ע"י הבורג ,

הגלגלות יכולות להחליק ולהרוס את המנוע , אני אישית לא  אסע על מנוע שמתוכנן בצורה כזאת

אלה אם כן יש נתונים שאני לא מודע להם.

 

 

גם לא על מאזדות מהעשור הראשון של שנות ה 2000? עד כמה שאני יודע, גם שם הגלגלות תפוסות על ידי בורג בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי 5008 שעשתה בסביבות 50K בשנה.

מאחר וזה היה רכב שנרכש ע"י החברה ולא ליסינג, ההנחיה שקיבלתי היתה טיפול כל 15 בגלל הטורבו וההספק הגבוה יחסית של הרכב.

לא היתה ולו תקלה אחת במנוע/גיר או מכלולים אחרים, למעט החלפת 4 צלחות בילום שהגיעו פגומות מהמפעל. (הבנתי שזאת היתה תקלה סדרתית)

 

הניחוש שלי, או שהרכב לא עבר שום טיפול בחברת הליסינג, או שהחליפו שמן שלא מתאים לרכב (חצי סינטטי או זבל אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, ceyal כתב:

הניחוש שלי, או שהרכב לא עבר שום טיפול בחברת הליסינג, או שהחליפו שמן שלא מתאים לרכב (חצי סינטטי או זבל אחר).

 

אם הרכב טופל במוסך מרכזי כמו שפות"ש סיפר כאן, כנראה ששמו את השמן הנכון. ב"תנאים קשים" החלפה ב 20 אלף נשמעת כמו מתכון לצרות, אבל אני לא יודע באילו תנאים הרכב ננהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה ליבואן חשד כלשהו שהרכב לא טופל לפי הוראות היצרן הוא היה מתנער מהאחריות.

 

יש סיבה שנתונים אחריות Shit Happens

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, zvit כתב:

אם היה ליבואן חשד כלשהו שהרכב לא טופל לפי הוראות היצרן הוא היה מתנער מהאחריות.

 

יש סיבה שנתונים אחריות Shit Happens

 

בין מה שכתוב בפועל במחשב היבואן לבין מה שקורה בפועל - יש לעיתים הבדלים תהומיים.

היבואן הוא שחקן ראשי במשחק ומוסך מורשה הוא חלק מהחיילים בשח-מט הזה.

הם יודעים לשחק את המשחק בצורה כזו שהיצרן יאשר את התביעות ללא בעיה. היבואן גם לא מחליט פה כלום; המוסך פונה ישירות ליצרן עם תיאור הכשל (זה רכב באחריות) והיצרן אומר מה לבדוק ומה לעשות. אם הוא מחליט על החלפת מנוע - זה נגמר. המוסך מגיש את התביעה עם כל הנתונים, היבואן מאשר שהרכב טופל בזמן וזהו. תכלס הרכב טופל בזמן, כל 20k.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...