Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 830 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום.

ההורים שלי מעוניינים לרכוש רכב חדש אחרי שנים. יש לציין כי הם מבוגרים אז היופי והמראה פחות משנה להם. בהתחלה הם התעקשו רק על היברידי ולכן רצו את הטויוטה chr או קורולה קרוס אבל המחיר פשוט הזוי- הקורולה קרוס גם לא מאובזרת כמעט (חוץ מה adventure) וגם הביטוח מאוד יקר (גם דורשים איתוראן). טויוטה נחשבת אמינה אבל גם קראתי כל מני הערות שיש הרבה רעשים בנסיעה והמצבר נגמר מהר בגלל האיתוראן וכו'. הם מחפשים בגדול רכב אמין ושיהיה יחסית גבוה ולא קטן במימדים שאפשר גם להסיע משפחה נוספת שצריך וגם חסכוני בדלק. אישית חשבתי על suzuki s cross החדשה. הייתה לי סוזוקי 2012 sx4 שנים ארוכות והיה רכב אמין ללא תקלות בכלל . איך הסוזוקי החדשה ? יודע שהיא "חצי היברדית" אבל עדיין המחיר הרבה יותר טוב והיא מאובזרת ממש. יש מחלות ידועות עם הדגם החדש? אני זוכר הייתה בעיה עם הגיר של הקרוסאובר לפני כמה שנים. יש עוד אופציה שהיא קיה נירו פלוס היברידית. מה עדיף? יש המלצה כלשהי למשהו אחר? יש לציין שזה יהיה הרכב האחרון כנראה עד לפנסיה שלהם לכן חשוב משהו אמין ועם אביזרי בטיחות טובים. הסתכלתי גם על הסיאט ארונה ועל הסקודה kamiq ו karoq אבל הסוזוקי משכה לי את העין יותר באבזור ובמחיר (ויחסית חסכונית עם הסוללה). מה דעתכם?

עריכה אחרונה על ידי Carboy1
פורסם

הסוזוקי לא באמת היברידית, אלא 'היברידית-קלה'

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

הסוזוקי היא מה שנקרא ״mild hybrid”. חפש מה זה.

 

סיפור תיבת ההילוכים היה בדגמי 2013-2016 עם מנוע אטמוספירי 1,600 סמ״ק. מ-2017 מדובר במערכת הנעה שונה לחלוטין - מנוע טורבו 1,400 סמ״ק עם תיבת הילוכים פלנטרית, מערכת שלמיטב ידיעתי נחשבת אמינה.

 

לגבי אבזור - אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. למשל, לגבי בלימה אוטונומית, באיזה טווח מהירויות היא פעילה. או איך מערכת ACC מתנהגת בפקקים.

 

אגב, חוץ מהמילה ״מבוגרים״ (מה זה? בני 55 או בני 85?) לא כתבת דבר על צרכיהם של ההורים. כמה ק״מ יסעו בשנה? כמה אנשים יסעו ברכב? כמה מטען צריכים להוביל״ האם עיקרי הנסיעות בעיר פקוקה עם קושי במציאת חניה, או דווקא בעיקר בכבישים פתוחים וביישובים בלי קשיי חניה? האם צריכים להוביל נכדים, וכמה?

 

ודבר אחרון, אתה עושה קצת מישמש מרכבים עם תכונות שונות לחלוטין. לכן כל כך חשוב להגדיר צרכים. ותקציב לרכישה ולאחזקה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עבורי אישית - התחושה הפלסטיקית החלולה שמאפיינת את הסוזוקים למינהם,

"הורסת" לי את החוויה עם הרכב.

ולכן אישית הייתי מעדיף את הנירו - שמבחינתי איכות החומרים גבוהה יותר וגם נוחות נסיעה מצוקה יותר.

שהוא גם היברידי על מלא, ויש אפילו אופציה לגרסת פלאג-אין אם אתם בעניין.

מבחינת אמינות, מכאנית הייתי אומר שסוזוקי יותר אמין.

לפחות בתפיסה אישית שלי.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, sperial כתב:

הסוזוקי היא מה שנקרא ״mild hybrid”. חפש מה זה.

 

סיפור תיבת ההילוכים היה בדגמי 2013-2016 עם מנוע אטמוספירי 1,600 סמ״ק. מ-2017 מדובר במערכת הנעה שונה לחלוטין - מנוע טורבו 1,400 סמ״ק עם תיבת הילוכים פלנטרית, מערכת שלמיטב ידיעתי נחשבת אמינה.

 

לגבי אבזור - אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. למשל, לגבי בלימה אוטונומית, באיזה טווח מהירויות היא פעילה. או איך מערכת ACC מתנהגת בפקקים.

 

אגב, חוץ מהמילה ״מבוגרים״ (מה זה? בני 55 או בני 85?) לא כתבת דבר על צרכיהם של ההורים. כמה ק״מ יסעו בשנה? כמה אנשים יסעו ברכב? כמה מטען צריכים להוביל״ האם עיקרי הנסיעות בעיר פקוקה עם קושי במציאת חניה, או דווקא בעיקר בכבישים פתוחים וביישובים בלי קשיי חניה? האם צריכים להוביל נכדים, וכמה?

 

ודבר אחרון, אתה עושה קצת מישמש מרכבים עם תכונות שונות לחלוטין. לכן כל כך חשוב להגדיר צרכים. ותקציב לרכישה ולאחזקה.

שלום ותודה לך על התגובה.

רשמתי שהרכב יצטרך להחזיק להם עד לפנסיה אז 85 הם לא חח. הם בני 60. התקציב לרכב בעיקרון היה עד 185,000 אבל גם לא רוצים לזרוק כסף לחינם אם אפשר להביא רכב זול יותר ולא פחות טוב. המחיר של הסוזוקי הוא 156,000 עם אגרת רישוי והביטוח זול יותר ולא מחייבים להתקין איתוראן. 

הרכב בעיקר לאמא שלי לעבודה במרחק של 8 קילומטר כל כיוון מהבית הלוך חזור וקניות מדי פעם (אז בטוטאל נגיד עד 30 קילומטר ביום נסיעות בדרך כלל)  והם גרים בעיר בצפון- אין פקקים כמו במרכז אבל מדי פעם יש . וסופש''ים מדי פעם יוצאים לאטרקציות- הסעת משפחה מורחבת, ים המלח,אילת אבל זה לא משהו בקבוע כפי שאתם יודעים- כמה פעמים בשנה. רוב הנסיעות יהיו בעיר לעבודה הלוך חזור בשבילה וקניות ומדי פעם לבקר את ההורים שלה (סבתא וסבא שלי- להסיע אותם לרופאים וכאלה) . הם רצו רכב גדול כי זה יהיה רכב שני בבית והרכב הראשון קטן לכן רצו רכב גדול יותר. גם לא רצו משהו נמוך כי לאמא שלי קשה להכנס לרכבים נמוכים (בעיות גב וכו') וגם העדיפה רכב גבוה יותר לכבישים בארץ.  חשוב להם הצריכת דלק אבל בשקלול של עלות ביטוח והרכב עצמו הם חושבים לעזוב את הטויוטה כי החיסכון בדלק לא יכסה את זה בסוף. הם פשוט ממש רצו טויוטה היברידית כי חשבו שזאת ההיברידית הכי אמינה אבל המחיר לאבזור מלא הוא פשוט הזוי (192000 כולל אגרת רישוי). הם גם חשבו על רכב היברידי כי זו טכנולוגיה חדשה יותר אבל אני גם חושב על זה שאם נשארים ברכב היברידי אז צריכים להשאר כבולים למוסך מורשה בשביל האחריות על הסוללה ההיברידית. בדרך כלל אני אישית לרכבים שלי הייתי קונה חלקים בעצמי ומוסכניק שהוא חבר היה עושה לי טיפולים בזיל הזול ולכן גם הייתי מטפל ברכבים של ההורים אצלו.לדעתי המוסכים המורשים האלו גובים מחירים הזויים על טיפולים ומוסיפים דברים שלא צריך.  כמובן זה היה אמור לקרות אחרי שהאחריות של היבואן תגמר. 

בסופו של דבר יותר חשוב להם האבזור הבטיחותי מאשר איך שהרכב נראה מבחוץ ומבפנים ושיהיה אמין לכן חשבתי על הסוזוקי. כן אני יודע מה זה mild hybrid. השאלה כמה זה אמין. הייתה לי פורד פוקוס mild hybrid מנוע ליטר והיא הייתה חזקה- אולי לא אמין אבל זה היה מהעבודה אז לא משנה, הרכב היה מאוד חזק וחסכוני ביחד עם הסוללה. האם הסוללה הזאת יכולה לעשות בעיות בעתיד אחרי כמה שנים? איך דואגים להשאיר אחריות עליה? 

עריכה אחרונה על ידי Carboy1
פורסם

טוב, אם בני 60 הם "מבוגרים" אז אני נעלב, גם בשם עוד כמה חברי פורום. צריך להתיחס אליהם כאנשים פעילים , והרכב הזה ממש לא יהיה האחרון שלהם.

מבחינת שימושים:

1. לזוג בגילים אלה רצוי בדרך כלל לפחות רכב אחד בגודל משפחתי. עדיין מסיעים את הילדים, מעבירים רהיטים, צריך מושבי בטיחות לנכדים (ואם עדיין אין הם צפויים בתוך טווח חיי הרכב). לכן הייתי מסיר מהרשימה את הסופרמיני כמו הארונה והקאמיק.

2. אני מבין שהנסועה הצפויה לא גבוהה. ספק אם הפרש המחיר מול רכב דלק בלבד יוחזר על ידי החסכון של ההיברידי.

3. בנסועה שלהם העלויות העיקריות יהיו ירידת הערך והביטוח, כאשר צריך להביא בחשבון שהביטוח של הטויוטה יקר במיוחד. כך גם מאזדה, יונדאי ועוד כמה מותגים.

4. בימים אלה נפוצים מאוד רכבים עם גיר רובוטי דו מצמד. דוגמאות הן הסיאט והסקודה. הנהיגה בהן טיפה שונה מגיר פלנטרי או רציף. מדובר בשינוי הרגלים קל, אבל חשוב למניעת שחיקה מוגזמת.

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 5 דקות, sperial כתב:

טוב, אם בני 60 הם "מבוגרים" אז אני נעלב, גם בשם עוד כמה חברי פורום. צריך להתיחס אליהם כאנשים פעילים , והרכב הזה ממש לא יהיה האחרון שלהם.

מבחינת שימושים:

1. לזוג בגילים אלה רצוי בדרך כלל לפחות רכב אחד בגודל משפחתי. עדיין מסיעים את הילדים, מעבירים רהיטים, צריך מושבי בטיחות לנכדים (ואם עדיין אין הם צפויים בתוך טווח חיי הרכב). לכן הייתי מסיר מהרשימה את הסופרמיני כמו הארונה והקאמיק.

2. אני מבין שהנסועה הצפויה לא גבוהה. ספק אם הפרש המחיר מול רכב דלק בלבד יוחזר על ידי החסכון של ההיברידי.

3. בנסועה שלהם העלויות העיקריות יהיו ירידת הערך והביטוח, כאשר צריך להביא בחשבון שהביטוח של הטויוטה יקר במיוחד. כך גם מאזדה, יונדאי ועוד כמה מותגים.

4. בימים אלה נפוצים מאוד רכבים עם גיר רובוטי דו מצמד. דוגמאות הן הסיאט והסקודה. הנהיגה בהן טיפה שונה מגיר פלנטרי או רציף. מדובר בשינוי הרגלים קל, אבל חשוב למניעת שחיקה מוגזמת.

סליחה אם העלבתי {: 

כן ההורים שלי עוד פעילים וזה לא יהיה הרכב האחרון שלהם אבל בהחלט הרכב האחרון עד לפנסיה של שניהם (ככה הם טוענים). רוצים רכב שישמור על ערך, שיהיה גדול למקרה שיהיו נכדים בשנים הקרובות- עוד לא מתוכנן אבל מי יודע. בגלל זה חשבתי על הסוזוקי, היא גבוהה, די חסכונית, מאובזרת קומפלט (חיישנים קדמיים אחוריים,גלגל רזרבי,התראת שטח מת ורכב חוצה לאחור,בלימה אוטונומית וכו') . הביטוח גם במחיר נורמאלי וידוע לי כל השנים שהסוזוקי הייתה רכב אמין (חוץ מנפילה עם כמה דגמים עם הגיר) אז בגלל זה שואל איך נחשבת ה s cross החדשה ואם רכב מספיק אמין לקנייה?  אני פשוט לא יודע איך להתייחס מבחינת אמינות לסוללה המותקנת ולטכנולוגיה של ה MILD HYBRID כי אין לי מספיק נסיון עם זה. 

עריכה אחרונה על ידי Carboy1
פורסם

אני נוהג כבר 8 שנים בקרוסאובר בגרסתו הראשונה. מבחינת תכונותיו מתאים בדיוק לצרכים שתיארת. בדוק האם ממדי הגרסה החדשה דומים, כי אם כן, וכמובן אם האבזור (בטיחות וכללי) מספק, הוא אמור להתאים לכם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 18 שעות, Carboy1 כתב:

יש לציין כי הם מבוגרים אז היופי והמראה פחות משנה להם.

אני מקווה בשבילך שהם לא קוראים כאן...

לפני 8 שעות, Carboy1 כתב:

הם בני 60

מצטרף למחאה של ספריאל!  60 זה ה-40 החדש...!

זה בדיוק הגיל להפסיק לעשות חשבון לגרוש, ולהתפנק בדיוק עם מה שרוצים,

במסגרת היכולות כמובן, אבל גם מבלי לחשבן לירושה...

 

רק בשביל הפרופורציה: אמי רכשה רכב חדש בגיל 84, לפני 5 שנים,

ומתלבטת כעת אם הרכב הבא שלה בעוד 5 שנים יהיה חשמלי או רגיל, והעיצוב הוא בהחלט פקטור.

אני עצמי לקראת גיל 60 התפנקתי באופנוע הכי יפה שהיה לי אבר, פשוט כי נורא בא לי עליו ויכולתי להרשות לעצמי.

פורסם

אבא שלי נהג עד גל 91 (פלוס), והפסיק כיוון ששבר רגל.

עקרונות בחירת הרכב לא משתנים עם הגיל. הצרכים - כן. סתם, ישבתי היום בקורולה של אחד הבנים. הנומך של הרכב יחדהעם דחיפת המושב לפנים לטובת מושב,הבטיחות מאחור גרם לישיבה להיות בלתי נסבלת, מחק את הקורולה מרכישה פוטנציאלית. למעשה ברור לי שהרכב הבא שלי יהיה C-SUV (או, אם אתקמצן, B-SUV). והבן שלי, שבדיוק היום מסע לחיפוש רכב, השביע אותי שהרכב,הבא שלי לא יהיה s-cross ממגוון סיבות, שהראשונה בהן היא אבזור בטיחות לא מספק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני שעה, sperial כתב:

אבא שלי נהג עד גל 91 (פלוס), והפסיק כיוון ששבר רגל.

עקרונות בחירת הרכב לא משתנים עם הגיל. הצרכים - כן. סתם, ישבתי היום בקורולה של אחד הבנים. הנומך של הרכב יחדהעם דחיפת המושב לפנים לטובת מושב,הבטיחות מאחור גרם לישיבה להיות בלתי נסבלת, מחק את הקורולה מרכישה פוטנציאלית. למעשה ברור לי שהרכב הבא שלי יהיה C-SUV (או, אם אתקמצן, B-SUV). והבן שלי, שבדיוק היום מסע לחיפוש רכב, השביע אותי שהרכב,הבא שלי לא יהיה s-cross ממגוון סיבות, שהראשונה בהן היא אבזור בטיחות לא מספק.

למה אבזור בטיחות לא מספק? ואיזה עוד סיבות למשל

עריכה אחרונה על ידי Carboy1
פורסם

אני חושב שניתן למצוא היום רכב יד 2 מודל 2023 ללא בעיה עם נסועה נמוכה שיכול לחסוך להורים אלפי שקלים אם הם אינם מקובעים על רכב חדש מהיבואן.

יש גם את מסלולי יד 2 0 ק"מ אשר מציעים רכבים חדשים בהנחות יפות , לדוגמא:

CarClick - מאזדה CX-30 | מאזדה CX-30 החדש | מאזדה CX-30 2024

CarClick - סובארו קרוסטרק 2024 במבצע | סובארו קרוסטרק 2024 

CarClick - ג'ילי גאומטרי C 2024 אפס קילומטר מליסינג עכשיו באתר במבצע

CarClick - טויוטה יאריס קרוס 2024 ייבוא מקביל בהנחה

 

וגם ביד 2 לא חסר רכבים:

סוזוקי SX4 קרוסאובר שנת 2023 יד ראשונה 4,500 ק״מ | יד2 (yad2.co.il)

סוזוקי SX4 קרוסאובר שנת 2023 יד ראשונה 9,000 ק״מ | יד2 (yad2.co.il)

 

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

×
×
  • תוכן חדש...