Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות כלליות בנוגע ליציאה לפנסיה


Nakamichi

פוסטים מומלצים

עזרתי קצת לקרוב משפחה בכל התהליך של יציאה לגמלאות.

כמובן שהוא נעזר ביועץ פנסיוני מורשה שגם זמין עכשיו לכל שאלה. 

השאלות שלי הן סתם תהיות שלי.

האמת שכרגע יש לי רק 2 אבל אני בטוח שיצטרפו עוד ואשמח לדעת האם ידוע לכם התשובה.

 

1. נניח פרשתם בחודש דצמבר. עם זאת תקבלו ממקום העבודה עוד לפחות עוד תלוש משכורת אחד לפחות שכולל הפרשים, תוספות וכו׳ וכו׳. אז בגלל זה לא מגיע לכם לקבל קצבת גמלה או פניסה לאותו החודש/חודשים? 

2. אם אתם ממשיכים לעבוד בעבודה אחרת אז יש תקרה שממנה אתם לא זכאים לקצבה.

עכשיו אם השכר משתנה במהלך הזמן ולפעמים עובר את התקרה ולפעמים לא. מה עושים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע הקצבה היא כסף שלך ואתה מקבל הכנסה משני מקורות ומשלם מיסים בהתאם. צריך לשבת עם רו״ח/יועץ מס או יועץ פנסיוני כדי לחשב את ההכנסות והמיסים. כמובן תיאום מס. שים לב שהקיצבה קבועה כך שאם ההכנסה מעבודה היא המשנית, מס יחושב לפי ההכנסה והוראת תיאום המס. יתכן שתדרש גם לדו״ח שנתי.

 

לגבי בט״ל - תשלום קצבת הזקנה תלוי ב״מבחן הכנסה״, כך שאם תהיה הכנסה מעבודה מעל סכום נתון (כ-9000 ש״ח בחודש) לא תשולם (או שתשולם חלקית) ״קצבת אזרח ותיק״ עד גיל 70. מגיל 70 הזכאות לקצבת אזרח ותיק אינה תלויה במבחן ההכנסות.

 

מדרגות המס בפנסיה שונות מאלה שלפני הפרישה ונקבעות בהליך ״קיבוע הזכויות״ שיערוך כרואה החשבון או יועץ הפנסיה, ושביצוע נכון שלו קריטי כי אין אפשרות לתקן אותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מסובך, ולכן עניין לבעל מקצוע.

 

הרעיון הבסיסי הוא שכאשר אתה פורש עומד לרשותך סכום מסויים שלגביו אתה זכאי לפטור ממס הכנסה ומס רווחי הון, כיום סדר גודל של מיליון ש״ח. אתה מפרט למס הכנסה (באמצעות המייצג) את סכום חסכונותיך וסכומים שאתה מקבל מהמעסיק בפרישה, ומקבל עליהם פטור ממס. את היתרה מס הכנסה נותן לך בצורת העלאת סף המס על תשלומי הפנסיה (הרי לא שילמת עליהם מס כאשר חסכת - המס הזה נדחה עד הפרישה) ועל הכנסותיך בהמשך. המסמכים הנדרשים קרויים ״טופס 161״ - כוללים את טפסי השחרור שנותן המעסיק ואת הטפסים המשמשים לקיבוע הזכויות. כיוון שמדובר בסכומים גדולים של מאות אלפי ש״ח והתהליך בלתי הפיך חשוב שיבוצע על ידי מי שמצוי בחוקים באופן מעמיק.

 

חשוב שאותו קרוב משפחה יפנה למדור השכר מספר חודשים לפני הפרישה כדי לקבל הדרכה ואומדן ראשוני של הסכומים. אני צפוי לפרוש בעוד מספר חודשים, כבר קיבלתי את האומדן ואני צפוי להיות מוזמן ל״קורס הכנה לפרישה״ - מספר מפגשים שבהם נדונות, בין השאר, סוגיות אלה. גם לאשתי היה נוהל דומה לפני 5 שנים, לקראת פרישתה.

 

אגב, חלק מסיפור של פגיעה בפנסיה במשיכת פיצויי פיטורין הוא ניצול מוקדם של אותן זכויות, סכומים שיורדים מסכום הפטור ממיסים בפרישה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...