Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר 66 אמפר לעומת 55 אמפר לפורד פוקוס


מעבר לפיתרון נפתר ע"י chrono,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 898 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי פורד פוקוס 2013 והבוקר המכונית לא הניעה.  אחרי שהנעתי עם בוסטר נסעתי קצת ושוב לא הניעה. אז הבנתי שהלך המצבר.

מתוך עצלנות ורצון לסגור את העניין מהר התקשרתי לטלפון הראשון שעלה בגוגל, מישהו בשם "הלוחש למצברים" שזאת הפרנסה שלו: להסתובב עם האוטו ולהחליף מצבר לעצלנים כמוני שלא נוסעים למוסך.

המחיר שלו היה בסדר והרכב מניע אבל יש קאטץ' אחד: המצבר האופטימלי הוא 66 אמפר (נמוך) והוא שם לי 55 אמפר בטענה שזה מספיק טוב לאוטו (וכמובן, זה מה שהיה לו).

השאלה שלי: עד כמה ההבדל משמעותי ?

כאמור, האוטו הניע לי אחרי ההחלפה

אני מניח שהתרחיש הכי גרוע זה שהמצבר יחזיק פחות זמן מעמד. מדובר ב 650 ש"ח, אם יחזיק שנתיים אז לא קרה כלום.

תודה למשיבים

גיל

פורסם

בטח שזה משנה, המספר מעיד על הקיבולת של המצבר והקיבולת משפיעה גם כמה כוח הנעה, ולכמה זמן הוא יכול לשמר אותו.

 

כרגע בגלל שהמצבר חדש ובשיא שלו נוא עוד יכול לחפר על ההפרש אבל זה לא יחזיק לאורך זמן.

פורסם

מצטרף ל @Shab00

אבל כבר נרכש, לכן אין יותר מדי מה לעשות (אלא אם כן אפשר להחליף)

 

תשאר איתו עד שהוא ימות.

צפה שהוא לא יאריך ימים כמו מצבר מקורי

.

פורסם

אתה תמיד יכול לדבר איתו ולהתעקש שישים תואם למקורי.

אם ידרוש הוכחות: https://www.schnapp.co.il/?CategoryID=164&ManufacturerID=33&modelID=290&modelIDFull=310&YearID=2013&EngineID=2

אל תדאג לו, הוא כבר ימכור את המצבר שלך כחדש למישהו אחר.

לפעמים אין הפרשים במחירים בין 66 ל55 אז תבדוק לפני (לא אמרת מי היצרן) כדי שלא ינסה לסחוט ממך עוד.

 

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

תודה למשיבים, הייתה לי הרגשה שנפלתי על חאפר וקיבלתי החלטה לא נכונה במקום. 

העליתי את הנושא בשביל ללמוד לעתיד. 

 

לפי התשובות הבנתי שאין סימפטום אחר מלבד אורך חיים קצר יותר של המצבר. 

אז יש פה נזק כספי לא כ"כ גדול ואני לא אשקיע אנרגיה לבקש מצבר אחר. 

 

נניח שמצבר תקין היה מחזיק 3 שנים והמצבר הזה יחזיק שנה. אז הנזק יהיה שני-שלישים מהמחיר: 416.66 ש"ח.

זה לא כסף קטן אבל לא שווה לי להתכתש עם החאפר הזה בשביל זה. 

יש גם סיכוי שהוא עוטף בניילון מצברים משומשים ומוכר כחדשים. 

לא יודע מה עבר עליי אתמול, לא היה לי כוח להתעסק עם זה ורציתי שמישהו יבוא עכשיו ויחליף. 

שוב, תודה למשיבים 

גיל

פורסם
לפני 3 דקות, om2 כתב:

האם התאריך אחריות תואם לחודש?

לפי זה תדע חדש/ישן

הוא הראה לי שכתוב 2024 על המצבר, לא ראיתי חודש. 

גם השנה הייתה מסומנת בצורה שלא ברור לי אם זה הסימון יצרן. 

התעודת אחריות שלו זה פשוט משפט שהוא כתב על הקבלה אחריות לשנה. 

פורסם (נערך)

תפסיק לייסר את עצמך.

מצבר (ואני יודע שאני קצת מגזים כאן) זה לא חלק היי-טק ברכב, זה חלק פשוט שלא השתנה עקרונית מאה שנה.

נכון שהוא מפעיל הרבהחלקים הייטק ברכב, וכדאי מאוד שהוא יהיה פרפקט לפי המפרט .

אבל, וזה אבל גדול, כמעט ואין חשיבות  ל 55 AH מול 66 AH , פשוט אין.

יחזיק לך בדיוק כמו שהיה מחזיק השני, בטח לא שני שליש פחות.

אתה לא חי ב 10- מינוס מתחת לאפס בחורף. ואני מקווה שלא ב 50 מעלות בקיץ.

נסיעה טובה , דווח עוד שלוש שנים מה יצא עם המצבר בסוף.

 

(*) לאחר עריכה, אבל אי אפשר בלי לבאס, קבעת שהמתקין חאפר, האם הוא בדק (עם מד מתח) טעינה לפני / אחרי החלפת המצבר.

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם
לפני 10 שעות, IsraCar כתב:

תפסיק לייסר את עצמך.

מצבר (ואני יודע שאני קצת מגזים כאן) זה לא חלק היי-טק ברכב, זה חלק פשוט שלא השתנה עקרונית מאה שנה.

נכון שהוא מפעיל הרבהחלקים הייטק ברכב, וכדאי מאוד שהוא יהיה פרפקט לפי המפרט .

אבל, וזה אבל גדול, כמעט ואין חשיבות  ל 55 AH מול 66 AH , פשוט אין.

יחזיק לך בדיוק כמו שהיה מחזיק השני, בטח לא שני שליש פחות.

אתה לא חי ב 10- מינוס מתחת לאפס בחורף. ואני מקווה שלא ב 50 מעלות בקיץ.

נסיעה טובה , דווח עוד שלוש שנים מה יצא עם המצבר בסוף.

 

(*) לאחר עריכה, אבל אי אפשר בלי לבאס, קבעת שהמתקין חאפר, האם הוא בדק (עם מד מתח) טעינה לפני / אחרי החלפת המצבר.

המתקין חיבר מכשיר שנכתב בו bad וצריך להחליף מצבר. 

אגב, התיוג כחאפר אולי עושה לו עוול. מהתשובה שלך אני מבין שהוא לא נורא. 

מקווה שהעדכון הבא שלי יהיה רק עוד 3 שנים. 

נראה לי שמיצינו את הדיון. 

תודה לכל המשיבים. 

גיל 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

על כל התשובות אני אוסיף - ישנן מכוניות שלפי הגדרה מגיעות עם מצבר קטן יותר (משיקולי משקל, וכו') - וזה מה יש. אצלי במאזדה, עם מנוע 2.0 ליטר זהה לפורד, יש מצבר 45Ah. ואי אפשר לשים יותר מ-48Ah. אז לך עם מנוע 1.6 (אני מניח) 55Ah יספיק מעל ומעבר (מתוך הנחה שמי שזולל בעיקר את המצבר כשהרכב עומד זה האזעקה, ואין סיבה שהן יהיו שונות בין הרכבים, ובטח שלא לפי זה נקבעת הקיבולת הנדרשת של המצבר).

 

בכל מקרה - מה שבאמת משנה (וקריטי) בבחירת המצבר, זה לא הקיבולת שלו, אלא יכולת ההתנעה שלו, הנקראת CCA. זה הנתון שאמור לעניין אותך (אם הוא נמוך מדי, למצבר יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתניע את המנוע). אז אם המצבר שלך תואם מהבחינה הזו (וכנראה שהוא כן, אם האוטו כעת מותנע בקלות), אז אין לך מה לדאוג. והקיבולת בעיקר תשפיע על הזמן שתוכל להשאיר את הרכב עומד ללא התנעות, ההשפעה על אורך החיים של המצבר תהיה זניחה. אם אתה נוסע ברכב ביום יום, לא תרגיש בהבדל בין מצבר 55Ah ומצבר 66Ah.

פורסם
לפני 29 דקות, chrono כתב:

על כל התשובות אני אוסיף - ישנן מכוניות שלפי הגדרה מגיעות עם מצבר קטן יותר (משיקולי משקל, וכו') - וזה מה יש. אצלי במאזדה, עם מנוע 2.0 ליטר זהה לפורד, יש מצבר 45Ah. ואי אפשר לשים יותר מ-48Ah. אז לך עם מנוע 1.6 (אני מניח) 55Ah יספיק מעל ומעבר (מתוך הנחה שמי שזולל בעיקר את המצבר כשהרכב עומד זה האזעקה, ואין סיבה שהן יהיו שונות בין הרכבים, ובטח שלא לפי זה נקבעת הקיבולת הנדרשת של המצבר).

 

בכל מקרה - מה שבאמת משנה (וקריטי) בבחירת המצבר, זה לא הקיבולת שלו, אלא יכולת ההתנעה שלו, הנקראת CCA. זה הנתון שאמור לעניין אותך (אם הוא נמוך מדי, למצבר יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתניע את המנוע). אז אם המצבר שלך תואם מהבחינה הזו (וכנראה שהוא כן, אם האוטו כעת מותנע בקלות), אז אין לך מה לדאוג. והקיבולת בעיקר תשפיע על הזמן שתוכל להשאיר את הרכב עומד ללא התנעות, ההשפעה על אורך החיים של המצבר תהיה זניחה. אם אתה נוסע ברכב ביום יום, לא תרגיש בהבדל בין מצבר 55Ah ומצבר 66Ah.

תודה על ההסבר המעניין. 

לרכב שלי אין אזעקה מצד אחד. 

מצד שני, הילדים שלי כבר קנו רכב משלהם ואני נוסע לעבודה באוטובוס. 

אז הרכב עומד כל השבוע ונמצא בשימוש רק בסופ"ש.  כדאי להניע באמצע שבוע ולעשות סיבוב כמה דקות? 

פורסם

חצי שעה בשבוע זה ממש מעט מדי. על אחת כמה וכמה אם זה מתפרס על פני כמה התנעות.

 

להתניע לכמה דקות באמצע השבוע לא ייתן כלום - במקרה הטוב, בדקות האלה תחזיר את החשמל שבזבזת בהתנעה. אם בסופ"ש הרכב נוסע הרבה (בפרט נסיעות בינעירוניות), אז הסר דאגה מליבך. כן, המצבר כנראה יתיישן נהר יותר, כי יעבור יותר מחזורי פריקה - אבל האלטרנטיבה לא שווה את ההשקעה. הזמן והדלק שתחסוך מלא להתניע את הרכב לשווא אחת לשבוע, בוודאי יגיע ויעבור את עלות המצבר אחרי שנתיים-שלוש.

פורסם
לפני 8 שעות, chrono כתב:

חצי שעה בשבוע זה ממש מעט מדי. על אחת כמה וכמה אם זה מתפרס על פני כמה התנעות.

 

להתניע לכמה דקות באמצע השבוע לא ייתן כלום - במקרה הטוב, בדקות האלה תחזיר את החשמל שבזבזת בהתנעה. אם בסופ"ש הרכב נוסע הרבה (בפרט נסיעות בינעירוניות), אז הסר דאגה מליבך. כן, המצבר כנראה יתיישן נהר יותר, כי יעבור יותר מחזורי פריקה - אבל האלטרנטיבה לא שווה את ההשקעה. הזמן והדלק שתחסוך מלא להתניע את הרכב לשווא אחת לשבוע, בוודאי יגיע ויעבור את עלות המצבר אחרי שנתיים-שלוש.

אני נוסע 8,000 ק"מ בשנה. 

גם בסופ"ש נסיעות מאוד קצרות. 

פעמיים שלוש בשנה מהמרכז לאילת או הצפון לטיול - דברים כאלה. 

מההסבר שלך אני מבין שכדאי להמשיך ללא שינוי ולא להוסיף איזו פעולה

גיל

×
×
  • תוכן חדש...