Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 914 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

רכשתי תנור אוגר חום ישן, יש עליו כמה עשורים אך הוא עובד מצוין,

עשיתי לו ניקיון יסודי (לא עם מים) כי הוא היה מכוסה בשכבה עבה של אבק בכל פינה וחורר,

כפי שציינתי בכותרת, רק כאשר אני מכבה את התנור, הוא מקצר את כל הבית,

יש לציין שבכדי לכבות, אני מסובב את הכפתור קודם לרמה חלשה יותר ורק אז לכיבוי שמיד מקצר.

עוד נקודה קטנה, זה לא תמיד קורה כאשר מכבים את התנור, אבל אם זה קורה, רק בכיבוי.

בתודה מראש על העזרה

כבר חתמתי...

פורסם

מהמר על בעיית מגעים במפסק, כנראה שבזמן הניתוק הוא בכל זאת יוצר מגע רגעי שמקפיץ את הפחת.

(מהמר שהוא מכני, ובגלל זה זה גם לא קורה כל הזמן, כי לפעמים המגע לא נוצר).

 

פורסם

יש לך ידע בסיסי בחשמל?

פתח את המכסה ותגיע לכפתור.

תראה איך הוא נראה מאחורה.

אני מהמר על חוט רופף/בידוד של חוט שנחשף.

 

ומה זה תנור אוגר חום?

רדיאטור?

.

פורסם

תלוי איך אתה מגדיר בסיסי,

אני די הדיוט בחשמל, מה שלא אינטואטיבי לא תופס,

להגיע לחלקו האחורי של הכפתור יש עוד קצת פירוק, אחרי הסופה של סוף השבוע אנסה לפרק ולבדוק.

 

אוגר חום הוא די דומה לרדיאטור, רק שבמקום שמן, יש שני לבנים ענקיות, אמצא תמונה באינטרנט:

image.png.29c036678bb9295d0edae9542d498be3.pngimage.thumb.png.bde7b540dec7937ed4c6ab827083fac8.png

לפני 13 שעות, XVSTI כתב:

מהמר שהוא מכני, ובגלל זה זה גם לא קורה כל הזמן, כי לפעמים המגע לא נוצר

 

בוודאות מכני, אם אני חייב לנחש, התנור משנות 80+-

כבר חתמתי...

פורסם

"כמה עשורים"... ;-) 
בחיי שעד היום אני זוכר שלבן-דוד של אמא שלי היה אחד כזה.
אם אני צריך לציין זמן - סדר גודל של 38-40 שנים אחורה (איזור 1985-1988 להערכתי).

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

חיפשתי את ספר ההוראות - מצאתי אותו אם כי לא מצאתי בו את תאריך ההוצאה לאור. מה שכן - היתה שם כתובת אינטרנט, כך שסביר שהדגם יוצר לתוך העשור הראשון של המאה הנוכחית.

 

במראה הסבר הזה די מזכיר לי את הקונבקטור שהיה לי בשנות ה-90.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 7 שעות, yairw כתב:

אוגר חום הוא די דומה לרדיאטור

בצורה, אולי.  וגם זה בקושי.

 

היה לאמי.

 

העסק מלא בלבני שמוט שמיועדות לאגור את החום כדי לפזרו אח'כ.  אתה מפעיל את ה"טעינה" בשעות של תעריף חשמל זול והלבנים מתחממות ואוגרות את החום.  בשעות שהתעריף גבוה אתה מכבה את גוף החימום ורק נהנה מהחום שהצטבר (יש מאורר שמפזר אותו).

 

היה נפוץ בארץ אי אז בסוף שנות ה 60 כשתעריפי החשמל היו באמת מנוהלים לפי שעות לכולם.

 

חסרון עיקרי - הוא מפזר את החום רק בסביבתו הקרובה, ובניגוד לרדיאטור - הוא לחלוטין לא נייד כך שלא ניתן לחמם אזורים אחרים.

פורסם

אני הכרתי לבני שמוט דווקא בתנור גז שהיה לנו בשנות ה-70 או ה-80.

 

הסיפור של תעריפי חשמל לפי שעות זכור לי אחרת (מהילדות) - היו שני מונים: אחד רגיל שפעל 24 שעות, והאחר "תעריף גג" שהיה מיועד למחמם המים, והופעל רק בשעות הלילה על ידי "שעון שבת". אני בספק האם בשנות ה-60 היו מוני חשמל "חכמים" כמשמעם כיום, שידעו לפצל תעריפים על פני היממה. זה היה קיים במרכזיות הטלפון שפעלו לפי "פעימות מונה". מכל מקום, כעברנו לדירה אחרת ב-1968 זה לא היה קיים  בדירה החדשה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, dani666 כתב:

חסרון עיקרי - הוא מפזר את החום רק בסביבתו הקרובה, ובניגוד לרדיאטור - הוא לחלוטין לא נייד כך שלא ניתן לחמם אזורים אחרים.

הוא מחמם את כל הבית והוא על גלגלים, מתנייד בקלות, אם כי אני משאיר אותו בחדר אחד

 

לפני שעתיים, dani666 כתב:

בשעות שהתעריף גבוה אתה מכבה את גוף החימום ורק נהנה מהחום שהצטבר (יש מאורר שמפזר אותו)

זה לא הסיפור אצלי, יש שלוש עוצמות כאשר החלשה ביותר היא נגד קיפאון, כאשר הטמפרטורה יורדת ל5 מעלות הוא מתחיל לעבוד עד ל7 מעלות ומכבה את עצמו.

אין מאוורר, יש מפזר חום שניתן להדליק בשילוב עם עוצמה חלשה בהתחלה, לחימום מהיר של החדר ואז להעביר לעוצמות גבוהות יותר אשר מבטלות את מפזר החום

כבר חתמתי...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 9 שעות, yairw כתב:

הוא מחמם את כל הבית והוא על גלגלים, מתנייד בקלות

אז זה לא אוגר חום.  זה שילוב של רדיאטור עם מפזר חום כנראה.

פורסם

הבחור שמכר לי את זה פירסם אותו כאוגר חום,

התמונה שפירסמתי למעלה של מכשיר דומה לשלי (LS2000 שלי זה LC3, דגם ישן יותר) כתוב לידה Storage therme

יש בו 2 לבנים מלבניות ענקיות שאוגרות חום, כאשר אני מכבה את התנור, הם ממשיכות לשחרר חום כי הן רותחות, אין מאוורר שעוזר להם כאשר המכשיר כבוי.

אז אולי אתה טועה, כנראה לא לכולם היה מכשיר כמו של אמך, גם אפשרות?

בכל מקרה, הסיבה שפתחתי את הנושא היא לא להתווכח על כלום, אלא לתאר את הבעיה ולראות אם למישהו שמבין זה ישר מקפיץ את הסיבה ואכן XVSTI ישר העלה תאוריה שאבדוק כאשר התנור לא יהיה בשימוש

תודה לכל מי שעזר, אעדכן אם אצליח לתקן, אתמול פשוט הוצאתי את התקע במקום לכבות

כבר חתמתי...

פורסם
לפני 7 שעות, o_prime כתב:

קנה מפצל עם מפסק ושלום על ישראל. אוהד

 

https://ksp.co.il/mob/item/250751

 

לדוגמא 

 

אני הייתי נמנע ממפצל למכשיר בהספק גבוה, שיש לו פוטנציאל לעבוד הרבה זמן ברציפות.

  • מעניין 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

×
×
  • תוכן חדש...