Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מסע] ברלינגו 2017 XTR אוטומטית - שרשור קניה, אחזקה ויישור קו.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 20.5.2023 בשעה 23:08, Buki כתב:

זה חדש לי, לא ידעתי שהיה מעבר לגז 1234YF במהלך ייצור של הדור הזה

ב-ServiceBox מופיעים לזוג צינורות 2 מספרים קטלוגיים.

הראשון מיועד לשימוש ברכבים עם גז ישן, השני לרכבים עם גז חדש 1234yf.

 

איציק - שים לב שאתה מקבל את הצנרת עם הפקקים האפורים. הצנרת הזו גם זולה יותר משמעותית

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מלטבשי כתב:

ב-ServiceBox מופיעים לזוג צינורות 2 מספרים קטלוגיים.

 כמובן שיהיו שני מספרים. בצנרת של הגז החדש יש קטע של צינור עם דופן כפולה בו קו קר וקו חם רצים זה בתוך זה, מה שמאפשר תחלופת חום ומשפר יעילות, כפיצוי על יעילות קירור נמוכה יותר בכמה אחוזים של הגז החדש.

פשוט לא ידעתי שבמודלים המאוחרים של  הדגם הזה עברו לגז חדש, חשבתי שזה רק מהדור הבא שהוצג ב 2018.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשבודקים לפי מספר שלדה, אני מצפה לראות מק"ט בודד. מה שמורכב באוטו. 

אם יש 2 אפשרויות, שתהיה הערה ליד.

 

פה, זה לא קרה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה:
בהמשך למה ש @מלטבשי אמר, המקט הראשון הוא 6477D5.
הנסיך הזה עולה (קחו כיסא ושבו) -  2680 ש"ח !-!-!

הוא מתאים לדגמי ה B9 מ 2008 ועד ל 2017.

תחתיו יש מק"ט נוסף.
שימו לב שמדובר באותו הרכב בדיוק רק עניין סוג הגז (והוונטילים) שונה.
המק"ט החדש יותר (10 תווים) עולה - 940 ש"ח, שליש מחיר !
יש לזה הסבר ויש סיכוי גבוה מאוד שהצינור שיגיע מחו"ל ויכנס במקומו למלאי יעלה הרבה יותר.

ההבדל הוא כמו שאמר @מלטבשי, סוג הגז.

באופן מפתיע להחריד, הזול יותר הוא המתאים לגז 1234YF.


לאחר קריאה מעמיקה ברחבי המשרתת הכיוון הוא ללכת לכיוון גז R134a. יש לי מתאם ללחץ נמוך בלבד ואני מאמין שאסתדר איתו (יש בדרך גם מתאם נוסף ללחץ גבוה). היצרן מבקש 35 דקות וואקום, אני אעשה 60 דקות בשביל לכסות גם את הצד השני.
במקביל, ברגע שאפתח את הצנרת אשים כיסוי כלשהו על הפתחים בשביל למנוע כניסה של לחות לצנרת (היצרן בעצמו מספק קיט מיוחד למוסכים עם פקקים ע"מ לסגור את הפתחים ברגע שאתה מחליף צנרת. מן הסתם אין לי אותם אבל אני יאלתר בקלות סגירה כלשהי).

כמות הגז הנדרשת עם 1234YF היא 425 גרם +\- 10 גרם.

כמות הגז עם R134a היא 450 גרם +\- 20 גרם.

 

בהתאם להוראות היצרן אני מתכנן הוספה של כ-20 מ"ל שמן.

היצרן אומר 5 מ"ל על כל צינור (לחץ גבוה \ לחץ נמוך) ואני מוסיף עוד 10 מ"ל על הדליפה עצמה.

נקנח עם תמונה של הכיסוי הגה שתפרתי היום (אומנם לא יצא לי מושלם, אבל יצא לי דיי טוב. בשביל פעם ראשונה שאני מתעסק עם השיט הזה - אני יחסית מרוצה).

 

איציק

steering wheel.jpg

  • אהבתי 7
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תתחדש 

כיף לראות עד כמה אתה יסודי

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
לפני 20 שעות, BigMak כתב:

היי איציק,

הרבה זמן שלא היה עדכון


אכן, אז ככה:

1. הורכב גגון (2 מוטות) של THULE שנרכש ב"אלכסנדר" בתל אביב. הרכבה עצמית לא מסובכת במיוחדת (לי לפחות).
מחו"ל הזמנתי (בשביל הכיף) 2 תופסנים עם מנעול עבור סולמות (EBAY UK, סדר גודל של 150-170 שח ל-2 יחידות כולל משלוח. לשם ההשוואה: בארץ כל יחידה עולה 300 שח).


2. במסגרת איתור רעש נקישות טורדני שמגיע מאיזור הקליפר השמאלי בזמן נסיעה על שיבושים בכביש ללא לחיצה על דוושת הבלם (בהודעות הראשונות שלי רשמתי על תותבים לקאליפר שהוזמנו), הוחלפו התותבים ועל הדרך החלפתי את הרפידות ל FERODO (היו HI-Q) וצלחות (ייתכן וגם היו HI Q) מקוריות PSA עם ציפוי אבץ נגד חלודה בטבור ובמניפות הקירור. זה לא פתר את הרעש אבל הברקסים זה פשוט ליגה אחרת.

3. הרעש נפתר ע"י החלפת הקפיצים שסוגרים בין הקליפר עצמו לתושבת שלו - ראה תמונה (החלפתי אותם ממש היום, הם עמדו אצלי איזה חודשיים לפחות עד שהתפניתי לזה) - כאשר ההבדל המוחשי ביותר הוא עוצמת ההצמדה של הקפיץ בין הקאליפר עצמו לתושבת שלו, וזה כנראה מה שביטל את החופש שהיה לרפידה (היא זו שהיתה נוקשת).

בתיכנון (במטרה לביצוע בהקדם האפשרי):

החלפת זוג קפיצים אחוריים מחוזקים קלות.


מסתבר שדגם ה XTR נולד כרכב פרטי לחלוטין, והוא "מתהדר" בהמון שינויים שבחיים לא תראו אותם אם תשימו אותם ליד ברלינגו מסחרית רגילה.
דווקא בכל מה שקשור לכריות בולם, משולשים, בולג'ויינטים - אין הבדל בין הדגמים.
אממה.... ->
קפיצים שונים בכל הפינות, בולמי זעזועים שונים בכל הפינות, מוט מייצב קדמי עבה יותר בדגם המסחרי, סרן אחורי שונה (מקט אחר) ואפילו בוקסות לסרן אחורי שונות (המק"ט - כמו גם המילוי הפנימי של הבוקסה). זה לא מנע ממני להיתקל בהפתעות מוזרות מאוד (דווקא באוטו שלי שהוא פרטי - המרה של המקט של הבולם האחורי למשל לדגם של חברה אחרת, חליפית, נותנת דווקא בולם אחורי חזק יותר משל מסחרית קלה, אבל בפועל הוא משודך לקפיץ דק יותר ורך יותר...מוזר).


הדבר שהכי מפריע לי, והוא קיים לא רק בדגם הזה אלא כמעט בכל ברלינגו, זה שהקפיצים האחוריים מתעייפים בנקודת זמן מסויימת - במיוחד אם הרכב "עובד" ובמיוחד בדגם הזה שהקפיצים בו רכים מלכתחילה, כך שגם העמסות קלות גורמות לתחת לאבד גובה דיי מהר.
כאשר הרכב עמוס - אתה צריך להיזהר מאוד בעיקר בפסי האטה ומקומות עם שיבושים קיצוניים בכביש, אחרת אתה סוגר מהלך מתלה בקלות. למרות זאת האוטו לא קופצני והוא לא מתנדנד - ונכון לעת עתה נשלל כל עניין עם הבולמים.

לא אבלבל לך את המוח עד שהגעתי לנתונים - אבל זה הולך ככה:
ברלינגו פרייבט -  לצורך הדוגמא XTR - הוא בעל קפיץ אחורי בקוטר 12 מ"מ.
ברלינגו B9 VAN (מסחרי) - קצר (הגרסה הכי פופולארית עם 75 כ"ס ופגושים שחורים) - קפיץ אחורי בקוטר 12.5 מ"מ. 
כנ"ל דגם "מקסי" - קפיץ אחורי בקוטר 13 מ"מ.

המחירים לקפיץ בודד בארץ (אצל היבואן) דיי משוגעים (סדר גודל של 1500-2000 שח ליחידה), ולקנות מפירוק זה סיכון (לך תדע מה מצב הרכב התורם).
המחירים בחו"ל - שיגעון. בין 30 ל 40 דולר לקפיץ של חברה מוכרת (KYB, SACHS וכד'), לפני משלוח.

מצאתי טונות של מידע על הנושא הזה (קפיצים אחוריים זה נושא דיי חם ב B9 בכל העולם, ובפורומים הרוסיים מצאתי תובנות נהדרות).

בסופו של יום מצאתי חברה שבדית שהרוסים מתים עליה, ויש לה קפיץ לברלינגו קצר מסחרי אבל לא בקוטר 12.5 ממ אלא 12.75ממ - ולכן זה הכיוון שלי. אצל הרוסים הוא ידוע כי הוא מלכתחילה מעט חזק יותר מהסטנדרטי שמגיע עם הרכב וזה למה הם מתים עליו.
לקפיץ הזה יש דרגת עומס של בין מסחרית רגילה לבין "מקסי" בתקווה שלא אתאכזב (סיכוי נמוך) - וזה עוד הדגם ה"רגיל" שלהם. יש גם מחוזק....

המטרה שלי היא לנסות להביא מחו"ל - ובמידה ולא ילך, ללכת על האופציה הכי הגיונית כאן בארץ (פירוק, בניסיון כלשהו לנסות לברר אם עברו של הרכב התורם).

בבדיקה שעשיתי מול הרכב שלי והרכב של אחי [קצר-מסחרי הגרסה הפופולארית ביותר] במצב סטטי הרכב שלו גבוה יותר. יש הבדל של 3 ס"מ בגלגל האחורי (רצפה עד לכנף) וכ-4 ס"מ בין הרצפה לדלת האחורית. כל זה במצב שהאוטו עמוס באופן קל (!) בשני הרכבים.
 

תמונה של WhatsדApp‏ 2023-08-11 בשעה 16.50.51.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-11 בשעה 16.50.51.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-048-11 בשעה 16.50.52.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-11 בשעה 16.50.52.jpg

ת2מונה של WhatsApp‏ 2023-08-11 בשעה 16.50.52.jpg

  • אהבתי 6

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סתם שאלה, למה לא גגון עריסה? 
ראיתי שיש לא מעט גגוני עריסה מעוצבים שלא בולטים מקו ההמסילה בגג. גם אסטטי וגם מאפש קשירת ציוד על הגג. 

image.png.20434a12d2051561f8c146b395e58158.png

אפשר קצר יותר כמובן.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגגון עריסה הוא סופר פרקטי, אבל גם סופר מכוער.

אני מאוד אוהב את המראה ה"פרייבטי" של האוטו - ומנסה לשמור עליו כמה שיותר "נקי".

בסופו של יום אני שם על הגג 2 סולמות.

 

בעבר היו מקרים שהייתי משתמש בגגון גם להובלה מזדמנת של פלטות גבס ו/או קונסטרוקציה, אבל קונסטרוקציה אני יכול עדיין לקשור על 2 מוטות - ועם גבס יש לי 2 פתרונות אחרים: האחד הוא להוביל עם הנגררת שלי, השני הוא להזמין משלוח ישירות לאתר שאני עובד בו. בינתיים אני מסתדר עם זה מעולה.

 

במידה ולא אסתדר - אחליף.
שני הגגונים שהוזכרו כאן עכשיו (עריסה ו-2 מוטות של THULE) עולים אותו המחיר, כך שלא היה פה עניין של חיסכון בכסף (סדר גודל של 1350 שח לעריסה או 2 מוטות של THULE עם מתאם למוטות אורך כולל מנעולים).

איציק

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. יתרון נוסף לשני מוטות הוא צריכת דלק (וכנראה גם רעש רוח) - הברלינגו גם ככה קוביה לא קטנה, אם אתה לא צריך את שטח האיחסון של גגון עריסה, חבל בעיני לשלם את הקנס בצריכה ורעש.

 

(לא יודע למה הוא מכניס קישור ל"צריכת דלק" - לא משהו שאני רציתי לקשר אליו)

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הסיבה שגם לקחתי את הדגם של המוטות השטוחים ולא הרגיל (נקרא: THULE WINGBAR EVO ברוחב 135ס"מ). הם דקים יותר ושקטים יותר. יש חיקויים למוטות הרגילים (לא השטוחים) באיזור 300-600 שח (סין וכאלה). ויתרתי מראש כי לא בא לי לקחת סיכונים על איזה סולם שיחליט לעוף בדרך.

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...