Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מסע] ברלינגו 2017 XTR אוטומטית - שרשור קניה, אחזקה ויישור קו.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני 26 דקות, teyal כתב:

זול בטירוף בפרט שמדובר על חלקים מאוד כבדים. אתה לא מחליף את ברגי גלגל התנופה? זו חובה לדעתי.

ברגים היו אמורים להגיע ולא הגיעו, זה חלק מהסט. אפנה לאמאזון על כך.

 

במקביל הזמנתי (כאן בארץ) 6 ברגים חדשים מקוריים לגלגל תנופה + 6 ברגים חדשים מקוריים  לקלאץ עצמו. לא סיפור יקר (כל בורג עולה בסביבות 7.5 שח לפני מעמ ולפני הנחה). לא מתכוון לחסוך 100 שקל ולגלות שאיזה בורג התעייף פתאום.

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 17 שעות, איציק נ. כתב:

סה"כ חלקים בארץ - כמעט 11,000 ש"ח.
סה"כ חלקים מחול - כמעט 2,550 ש"ח.

לא הבנתי - רק החלקים להחלפת קלאץ', שצריכה לקרות בסביבות 100K ק"מ, בלובינסקי עולים 11 אלף ש"ח? 😲 ועוד אומרים שקרסו יקרים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שאני לא מבין איך אנשים שהם לא איציק שליטא או חברים של מלאכים כמוהו אמורים איכשהו לתחזק את המכוניות שלהם בעלויות סבירות

 

קנה חדש? ירידת ערך אכזרית

קנה משומש? יאללה, שפוך 15K על קלאץ', עוד 4 על בולמ"ז, פה ושם תושבות ומשולשים

 

וכל זה רק בלאי, לא דיברנו מילה על תקלות

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, avargel כתב:

בחיי שאני לא מבין איך אנשים שהם לא איציק שליטא או חברים של מלאכים כמוהו אמורים איכשהו לתחזק את המכוניות שלהם בעלויות סבירות

 

זה בדיוק הנקודה, אי אפשר.

 

אחרי מספר שנים ו 200-250 אלף ק"מ הרכב הופך להיות פח זבל שהכל בו שבור, בלוי, רועד ומקרקש, ולתקן את זה עולה יותר מהרכב. 

 

אז פשוט מחליפים לרכב חדש יותר.

 

 

לתקן משהו גדול בצורה נורמלית, במיוחד אם זה כמה דברים ואתה רוצה ליישר קו מבחינת חלקי בלאי - אם אתה לא איציק - הוצאה כבדה מאוד שרוב האנשים מעדיפים לא להוציא. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת אני מלא הערכה (וקנאה חיובית) לאיציק ואנשים שכמותו שמצליחים לתחזק את הרכב לבד (עד כמה שאני מצליח לקרוא את "המערכת" אצל איציק זה כבר תחביב) ומוצאים את הזמן והאנרגיה לחפש את החלקים (משימה בפני עצמה) ואח"כ להתקין.
אומרים שלי יש "ידים טובות", אבל אני לא מוצא את הזמן (השאלה היא עד כמה אני מחפש אותו) וכפועל יוצא משלם הון למוסכים (ראו שרשור המגאן שלי) ובוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Fazer כתב:

לא הבנתי - רק החלקים להחלפת קלאץ', שצריכה לקרות בסביבות 100K ק"מ, בלובינסקי עולים 11 אלף ש"ח? 😲 ועוד אומרים שקרסו יקרים...

 

הם עושים תחרות מי מזיין יותר את הלקוחות שלו בעלויות החלפים.

 

ספויילר: נראה שקונצרן סטלנטיס מתכוון לשים סוף לשחצנות הצרפתית והשירות הקלוקל.

לפני ימים בודדים הודיע הקונצרן באחד האתרים הצרפתיים שהוא מרחיב את האחריות למנועי ה 1200 עם הרצועה הדפוקה ל 10 שנים או 175000 קמ. 

בנוגע למה יקרה עם כל אלו שכבר הושחלו ? טענו שעובדים על תוכנית ויפרסמו כנראה במהלך אפריל תוכנית מסודרת.

 

כולי תקווה שסטלנטיס תיקח גם צעד אחד קדימה את כל מה שקשור לנושא עלויות החלפים ותתחיל להתאים את המחירים לרמה הגיונית בכל מדינה ומדינה.

 

לא יכול להיות שחלק שעולה באירופה 300 יורו יעלה בישראל 3000 יורו. 

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מחזיקים לך אצבעות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. את כל  זה עשית בבית עם axle stands או במוסך עם ליפט נורמאלי?

אם עשית את זה בבית, אתה אוטומאטית מועלה אצלי לדרגת אליל 😄 (אם במוסך על ליפט, רק 7/8 אליל). בכל מקרה, נשמע לי שאלו מסוג הדברים שבלי ידע עמוק מאוד בלתי אפשרי לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 22 שעות, Fazer כתב:

@איציק נ. את כל  זה עשית בבית עם axle stands או במוסך עם ליפט נורמאלי?

אם עשית את זה בבית, אתה אוטומאטית מועלה אצלי לדרגת אליל 😄 (אם במוסך על ליפט, רק 7/8 אליל). בכל מקרה, נשמע לי שאלו מסוג הדברים שבלי ידע עמוק מאוד בלתי אפשרי לעשות.

חס וחלילה בבית.

מי שעושה את זה בבית מטורף (או שסתם יש לו כמה ימים אחר כך לשכב במיטה עם כאבי גב).

זה פרוייקט שמצריך פירוק גשר תחתון ורוב העבודה מלמטה. סיוט לעשות את זה עם בוקים - למרות שלא אתפלא כי כבר ראיתי ביוטיוב טכניקות שרק פתחו את הגיר (על הגשר) ובצעדים קטנים פירקו את הברגים של הקלאץ' והחליפו אותו.

הבעיה כאן היא לא בקלאץ' אלא הגלגל תנופה, לכן מלכתחילה אם אתה רוצה לעבוד בנוחות ובדיוק - אתה חייב לפרק הכל.

כמו כן החלפת הגלגל תנופה בוצעה לפני הוראות היצרן ב-4 שלבים:
1. הידוק ראשון ל 20NM~
2. שיחרור והידוק מחדש ל 8NM~
3. הידוק נוסף ל 30NM
4. הידוק 90 מעלות נוסף.

כמו שאתה מבין, לא פסחנו על שום שלב. הכל לפי הספר.

עדכון מהיום:

אנחנו בכיוון הנכון 👌

בלובינסקי אין קלאץ' במלאי.

בג'אן יש.

בחנות החלפים מצאתי סט של LUK (מקורי) זמין על המדף במחיר יותר טוב משני הנ"ל.
הסט נקנה וכבר אצלי בבית - והוא זהה למה שפורק מהרכב.

תמונות:
1. הקלאץ' של LUK ו SACHS (מק"טים). 
2. הפלטות לחץ; זו של LUK (משמאל) גבוהה יותר (משמע: כנראה לחץ גבוה יותר)

3. מבט על של הפלטות לחץ; LUK משמאל. רואים את ההבדלים ב"שמש" במרכז. בלי מיקרוסקופ אפשר לשים לב להבדלים; גם "מגביל לחיצה" (מעין עיגול עם קרניים קבועות) וגם קרניים בולטות מעלה.
4. תמונת פרופיל של הפלטות לחץ; זו של LUK משמאל עם שיניים\קרניים בולטות כלפי מעלה. SACHS שטוחה יותר.
5. מבט על של הדיסקים (זהים לדעתי).
6. תמונת פרופיל של הדיסקים (זהים לדעתי).

7. המרת המק"ט המקורי של PSA ל LUK. במבחן המציאות - התוצאה מדוייקת.
8. תמונה של הפלטת לחץ ("שמש") שירדה מהאוטו.

איציק

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.23_f1db8266.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.24_31276c6f.jpg

 

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.25_edd1c214.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.44.16_632a188e.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.23_3e581579.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.23_25709114.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.24_dadc6099.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.40.22_a584fc21.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 19.48.57_360aa1b0.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

כמו שאתה מבין, לא פסחנו על שום שלב. הכל לפי הספר.

לרגע לא היה לי ספק... האמת? עם מחירי החלפים שהבאת מחו"ל, וכשאתה עושה את העבודה בחינם בעזרת "החבר עם הליפט", להחזיק צרפתיה זה לא מאוד יקר, והטיפולים השוטפים שלך "לפי הספר" גם יהפכו אותה ללא "לא אמינה" (עם צרפתיות זה המקסימום האפשרי, אין דבר כזה "כן אמינה" אצלהם) 😄

 

אני טוען שרכבים היום - בגדול - אמינים, ובעיני הדבר שמונע מרכב עשרות שנים זה שבשלב כלשהו עלויות הטיפולים (עבודה + חלפים) הופכות להיות יקרות מאוד, ואז אנשים מוכרים כי הם לא ישקיעו 20 אלף ש"ח על מצמדים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אתה לא כבול ליבואן, המצב שלך תותים.

 

אני הלכתי all-in להחליף הכל.

בן אדם מהשורה היה מסתפק ב:

סט קלאץ של לוק (לא מהיבואן, כמו שאני קניתי, שזה למעשה מקורי לחלוטין)  ב 1800-1900₪ ועם הנחה יש סיכוי להגיע לאיזור ה 1500-1600. 

גלגל תנופה - ב"סביון חלפים" באינטרנט מצאתי לפי חיפוש מקט את החלק בכמה שקלים פחות מ 2000 שקל. בוא נגזים ונגיד שהוא עולה בין 2000 ל 3500, ככה סתם.

 

זה אומר שאפשר לסיים את האירוע מבחינת חלקים באיזור ה 5000.

מפעיל הידראולי לא יודע אם הייתי מחליף. הוא חי הרבה ולדעתי ההחלפה נובעת אך ורק מפחד (או כמו שנהוג אצלנו לומר: פתחת כבר  לא תחליף ?) אבל אין לזה סוף. אולי לא כל פעם שפותחים חלק מסויים חייבים להחליף הכל.

 

מודה שבמקרה הזה  הייחודיות המסויימת שיש לרכב הזה גרמה לי לחשוב להיצמד ליבואן או חליפי מחו"ל מבלי לבדוק מספיק לעומק את האופציות שלי כאן. בסופו של דבר למדתי מהעניין 2 דברים: א. גם לחפור בארץ. ב. (דבר שכבר ידעתי לפני המקרה הזה) כשמזמינים חלק שקבור בתוך חלק אחר ואי אפשר לפרק בקלות או לבדוק בעיניים, קיים סיכון שאתה מזמין מחו"ל וזה לא יתאים. למזלי 2 מתוך 4 פריטים שהזמנתי כן התאימו, אז בסופו של דבר יצאתי break even.

 

ברור שאם היית אומר לי להזמין עכשיו חלק כזה מחו"ל, אחרי שהוא כבר בידיים שלי, זה היה בול פגיעה עם חיסכון משמעותי יותר.

 

אתמול הייתי מאוד מופתע שהחלק שחיפשתי היה בחנות על המדף, בלי להזמין מראש בכלל.

אולי אני סתם נתתי קרדיט מיותר לייחודיות של הדגם וכנראה שיש מספיק על הכביש בשביל שזה עדיין יהיה כאן על המדף ובמחיר הגיוני.

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...