Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מסע] ברלינגו 2017 XTR אוטומטית - שרשור קניה, אחזקה ויישור קו.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

ממשיכים:

ניצלתי את שישי בבוקר לשטיפה יסודית + שיפצורים.
התקנתי, בשעה טובה, את המצלמת דרך של 70mai מהרכב הקודם.

בהמשך לשירשור הזה:
https://carsforum.co.il/topic/725982-המלצה-לצידניתמקרר-נייד/page/3/#comment-6584712 
החלטתי לשדרג את ה-12V SOCKET בתא המטען (ב XTR יש "שקע מצית" בתא המטען, מה שאין בגרסאות המסחריות\משולבות) ולהוסיף לו את האפשרות של 12V *קבוע*.
הוספתי מתג עם אפשרות ל: 12V מהסוויץ, כבוי לגמרי, 12V קבוע. כל זה, בבית פיוזים צמוד לנהג.

לצורך כך, הצטיידתי במתג פשוט 3 מצבים (סמכו על חוש האילתור שלי - מצאתי בתא המטען "מתג תריס" של בית 🤣), כבל 3 חוטים גמיש (גידים), בית פיוז (מיני) עם פיוז 15A, מלחם, איזולירבנד רגיל ו"איזו-בד" (איזולירבנד שהוא בד....).

ב BSI איתרתי את פין מספר 1 בתקע האפור 16פין - הוא מזין 2 שקעי מצית שיש ברכב, ממנו יוצאים 2 חוטים (שחור וירוק). הירוק לתא המטען.
את הירוק חתכתי באמצע וחיברתי למתג 3 מצבים, שלפתי מההזנה הקבועה של ה BSI 12V קבוע עם פיוז 15A, ובא לציון גואל.

עכשיו אני בסשן בדיקות במהלך השבוע, לראות אם המצבר יחזיק יום עבודה בלי התנעה במשך 8 שעות. לא לדאוג, שמתי בוסטר באוטו למקרה הצורך. היום עברנו בהצלחה ללא בעיות, אבל נסעתי באמצע היום עם האוטו לא מעט כך שהוא לא היה במנוחה כל היום.

*** ובלי קשר: חייב לציין שמקרר עם מדחס, באוטו, זה דבר ח-ו-ב-ה - במיוחד למי שנמצא מחוץ לבית וצמוד לאוטו בד"כ. זה פשוט מהיר, חזק ויעיל אנרגטית יותר מכל דבר אחר (אין צורך להשאיר מחובר בלילה).
 

 

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-13 בשעה 20.22.28.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-13 בשעה 20.22.29.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023308-13 בשעה 20.22.29.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-13 בשעה 20.22.30.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-08-13 בשעה 3444.jpg

  • אהבתי 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, איציק נ. כתב:

בהמשך לשירשור הזה:

לא יותר פשוט להעמיס מקרר מיני בר לדירה שאתה עובד בה, לחבר ל 220V, ולתקוע את הבירות שם?

😄

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Fazer כתב:

לא יותר פשוט להעמיס מקרר מיני בר לדירה שאתה עובד בה, לחבר ל 220V, ולתקוע את הבירות שם?

😄

זה מה שעשיתי בעשור האחרון. היה לי מקרר טרמואלקטרי שעבד יפה מאוד אבל אחרי עשור (והחלפה או שניים בדרך של הלוח פלטייר שלו) עכשיו חזרתי למקרר משרדי עם מדחס. הקודם היה נכנס בקלות במושב האחורי, זה לא (אני מנייד אותו בנגררת).

אבל חייב לציין שוב שהמקרר עם מדחס לרכב - טיל.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני גם אכלתי חצץ באחת הגולפים עם הקפיצים הקדמיים.

רכשתי קפיצים של SWAG. האוטו נהיה נמוך ב 3 ס"מ (מדדתי בהשוואה לאחיו התאום).
ומתאבד על כל באמפר.

אחרי הרבה יזע רכשתי קפיצים מקוריים לפי ETKA ובא לציון גואל.
בקפיצים המקוריים, יש לפחות 20 סוגים/מקטים. כתלות בייעוד האוטו, משקל המנוע ועוד פרמטרים.
בחליפיים יש סוג אחד אולי אחד או שניים. לכן אין מצב שהחליפי יתאים בול לדגם מסוים.

מבחינתי, זה היה שיעור. קפיצים - רק מקוריים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ., שמח שהסתדרת!

מעניין אם עכשיו יהיה לי שקט (בטוח שלא, תתקשר מתי שבא לך).

  • מצחיק 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

@איציק נ. - אתה לא נורמלי ! (מהצד החיובי כמובן) :-)

 

 

לפני 9 שעות, איציק נ. כתב:

זה פשוט בלתי מתקבל בעליל - כל נושא ההתאמה של היצרן לכל ייעוד ספציפי של דגם של ברלינגו. דגם קצר פרטי ? קפיץ X. יש דלתות צד ? קפיץ Y. ארוך מסחרי סגור ? קפיץ Z. ארוך מסחרי עד XXX ק"ג ? קפיץ T. קצר מסחרי עד YYY ק"ג ? קפיץ U. יש חלונות או גג פנורמי ? קפיץ R. וזה לא נגמר !!!!

 

לדעתך יש היגיון בשגעון או שפשוט הצרפתים לא יודעים לתכנן אחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

1. הקפיצים המקוריים בדגם המסחרי הקצר (2017 למשל) הם בקוטר 13.25 מ"מ ונחשבים ל ReInforced. לא 12.5ממ כמו שמצאתי במקורות כאלה ואחרים.

2. בולמי זעזועים. זה לא חלק פשוט שיש ממנו רק אחד. יש כמה, ולכל אחד דרגת התנגדות שונה ! וכמובן שחייבת להיות התאמה בין הקפיץ לבולם.

 

3. הקפיצים של LESJOFORS הגיעו בשלום, אך לא נחלתי הצלחה איתם.

אורך הקפיץ המקורי הוא 41 ס"מ (ואפילו כמה מילימטרים יותר) וזה שהגיע 38 ס"מ.
למרות היותו קצר יותר, האוטו שמר *כמעט* על אותו הגובה בדיוק כמו בקפיץ המקורי (קפיץ מקורי = כ 41+ ס"מ אורך על קוטר 12 מ"מ, קפיץ של LESJOFORS הגיע באורך 38 ס"מ וקוטר 12.75 מ"מ) הודות לזה שהוא חזק יותר (קוטר...).

 

הפוסט הזה נותן לי כל כך הרבה חומר להחזיר לך על "תנו ליוסי להתעסק רק בגוון הלכה", אבל החלטתי להיות מעל זה!

😄

 

עבודה יפהפיה, והיה ברור מהתחלה שלא תסתפק בפחות מ 100% - כל הכבוד! אוהב לקרוא את הפרויקטים שלך כי זה קצת "CF של פעם".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חביתה קולו? 

 

image.png.5997534e8656d811e20908da343249ec.png

 

קולו באיטלקית זה תחת - חביתה אני יודע מה זה. 

 

רק אומר. 

 

לחם, חביתה.

  • מצחיק 4

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, dani666 כתב:

@איציק נ. - אתה לא נורמלי ! (מהצד החיובי כמובן) :-)

 

 

 

לדעתך יש היגיון בשגעון או שפשוט הצרפתים לא יודעים לתכנן אחרת?

מבחינתם זה כמו כפפה שמתאימה לאצבעות ביד - לכל רכב יש את ה-Setup שלו.

הבעיה שפה בארץ, כשאומרים ברלינגו חושבים רכב עבודה. בעולם זה שונה.

 

הרכב של איציק לא מוגדר M1-N1 אלא כרכב משפחתי. לכן לא צויד במתלים של רכב עבודה מאחור. מלפנים לעומת זאת, יש מתלים HD (במקרה שלו זה חיסכון בהוצאה)

 

לפני 23 דקות, Fazer כתב:

תא נוסעים, בספרדית.

 

למה כתוב בספרדית ברכב צרפתי? לאלוהי ספקי המשנה הפתרון.

הרכבים לא מיוצרים כולם בצרפת. כנראה כדי להקל על המרכיבים

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, teyal כתב:

אני גם אכלתי חצץ באחת הגולפים עם הקפיצים הקדמיים.

רכשתי קפיצים של SWAG. האוטו נהיה נמוך ב 3 ס"מ (מדדתי בהשוואה לאחיו התאום). ומתאבד על כל באמפר.

אחרי הרבה יזע רכשתי קפיצים מקוריים לפי ETKA ובא לציון גואל.
בקפיצים המקוריים, יש לפחות 20 סוגים/מקטים. כתלות בייעוד האוטו, משקל המנוע ועוד פרמטרים.
בחליפיים יש סוג אחד אולי אחד או שניים. לכן אין מצב שהחליפי יתאים בול לדגם מסוים.

מבחינתי, זה היה שיעור. קפיצים - רק מקוריים.

לא הייתי רץ להגיד "רק מקוריים" כי יש המון מותגים טובים בחוץ. SACHS למשל שהוא היצרן של הבולמים במקרה שלי, יש לו גם קפיץ מעולה (במקרה שלי: 40 סמ אורך, 13ממ עובי) שיכולתי לקנות כ AFTER MARKET ב 40 דולר + משלוח + עמלת שקר של הדואר (בערך 300 שקל בבית) וזה היה פותר לי את הבעיה (לולה האופציה של לקנות בארץ במחיר סביר, זה מה שהייתי עושה).
אני לא יודע אם SWAG זה יצרן OEM אבל לזכרוני זה חליפי ויחסית פשוט. עדיין, במקרה שלי, ל KYB ו SACHS יש מה להציע.

אבל יש לי 2 עיצות זהב למי שרוצה להחליף קפיצים:

1. הראשונה היא מאוד פשוטה: פרק את הקפיץ שלך. מדוד את האורך + קוטר הסליל (קוטר אפשר גם כשהוא מורכב). משם - תתקדם. לך רק על מותג שיש לך נתונים מלאים עליו או שיצא לך למדוד אותו בפועל.
2. בהתאם לדרישות שלך, בחר את הקפיץ הבא; מחפש כושר נשיאה משופר בלי שהרכב ישקע ? תעלה בקוטר הסליל, אבל תישאר על אותו האורך של הקפיץ המקורי - ובכל מקרה אל תרד באורך אם אתה מחפש שהרכב ישמור על גובה נורמלי.
קח בחשבון שברגע שתשמור על אורך קפיץ זהה *ורק תעלה בקוטר הסליל*, הרכב באופן אוטומטי יעלה מעט בגובה שלו (קשיחות הקפיץ תימנע ממנו לשקוע כמו שהיה קודם לכן).
כמובן שאני ממליץ גם על בולם זעזועים מחוזק.

באופן תיאורטי, אם היית רוצה לשמור על נוחות זהה לקיימת ורק להגביהה מעט את הרכב, זה או שאתה מחפש קפיץ בעובי סליל זהה אבל מעט יותר ארוך (לא ראיתי אופציות כאלה בכלל, אגב, לכן לדעתי זה תיאורטי לחלוטין) , או שאתה מגביהה את התושבת של הקפיץ (במקרה שלי מצאתי הגבהה של עוד 1 ס"מ, אבל יש עוד מק"טים לדגם כמו שלי שמעלים את הרכב ביותר...).
 

לפני 12 שעות, מלטבשי כתב:

@איציק נ., שמח שהסתדרת!

מעניין אם עכשיו יהיה לי שקט (בטוח שלא, תתקשר מתי שבא לך).

יחפור all day long ;-) 
 

לפני 5 שעות, dani666 כתב:

@איציק נ. - אתה לא נורמלי ! (מהצד החיובי כמובן) :-)

לדעתך יש היגיון בשגעון או שפשוט הצרפתים לא יודעים לתכנן אחרת?

OVER פדנטיות.
חפרתי את כל הטבלאות קטלוגים של KYB ו SACHS.
ליצרני OEM כמו SACHS ו KYB יש 2-3 דגמים של קפיצים - וזהו.
תאמין לי שזה מספיק.

 

לפני 3 שעות, Fazer כתב:

עבודה יפהפיה, והיה ברור מהתחלה שלא תסתפק בפחות מ 100% - כל הכבוד! אוהב לקרוא את הפרויקטים שלך כי זה קצת "CF של פעם".

תודה :) 
 

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

חביתה קולו? 

קולו באיטלקית זה תחת - חביתה אני יודע מה זה. 

רק אומר. 

לחם, חביתה.

שוב פעם השתחרר לך הצינור נשם במנוע ושאפת אדי שמן רעילים ? :-P 
 

לפני כשעה, Fazer כתב:

למה כתוב בספרדית ברכב צרפתי? לאלוהי ספקי המשנה הפתרון.

חלק גדול מהן מיוצר בספרד, וספציפית הרכב הזה רשום ברישיון כ"תוצרת ספרד". גם הברלינגו הקודמת היתה תוצרת ספרד. יכול להיות ששם קו הייצור העיקרי של הדגם.
 

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, איציק נ. כתב:

יכול להיות ששם קו הייצור העיקרי של הדגם.

ברלינגו תוצרת צרפת לא ראיתי עדיין.

 

מודל 1997 M49 שהיה לי - ספרד.

מודל 2009 (M59) - תורכיה. 

מודל 2016 (B9) - ספרד.

 

 

חייב לציין בהקשר זה, הייתה לי הזדמנות פה להשוות בין שתי מכוניות דומות מאוד וזהות בחלק גדול מהמכלולים ( M49 ו M59) - במקרה זה הרכבה תורכית לא פחות טובה מהרכבה בספרד, די דומה. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, dani666 כתב:

יש היגיון בשגעון או שפשוט הצרפתים לא יודעים לתכנן אחרת?

יש ועוד איך. 

מכיוון שיש קשת דגמים, התכנון לוקי בחשבון את כלל המשתנים על מנת לשמור על הנוחות המקסימלית האפשרית. בכל מצב אחר זו תהייה פשרה.

אמנם אפשר לתכלל הכל ל 3 סוגים  עבור שלל הדגמים, אבל גם אז זו תהיה פשרה.

 

הברלינגו מגיע אלינו כרכב עבודה ובמקרים לא מעים מוסב לנוסעים, מכאן הנטיה שלנו לראות את הכל באותו אופן. אבל רכב עבודה שמסיע נוסעים בשגרה לא נמצא על הצד הנוח של הסקאלה.

כך גם עם הטרנספורטר/קרוול או המרצדס ויטו למינהם למשל.

 

כאשר גישת היצרן בראש ובראשונה היא חיסכון בעלויות הבניה של הרכב, נוחות היא הפרמטר הפחות נחשב. 

הפתרון במקרים רבים הוא מתלים מתכווננים או כריות אוויר אבל זה כבר מעלה את ה bom באופן משמעותי יותר.

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, zaf כתב:

כך גם עם הטרנספורטר/קרוול או המרצדס ויטו למינהם

מי ששכר פעם באירופה אחד מאלו והתפלא על נוחות הנסיעה המעולה שלהם בהשוואה לאלו שנמכרות בארץ, זה בדיוק ההבדל - גרסאות הנוסעים שם יצאו מהמפעל כגרסאות נוסעים, עם מערכת מתלים תואמת, וכמו שאמרת אלינו הם אכן מגיעים כואן מטען סגור ובארץ מוסיפים חלונות, מושבים וכל מה שצריך בשביל להסב אותו לנוסעים - רק שאת המתלים לא ממש משנים בהתאם.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...