Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מסע] ברלינגו 2017 XTR אוטומטית - שרשור קניה, אחזקה ויישור קו.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

@איציק נ. רק אתמול פירסמת שקנית את האוטו וכבר אתה מחליף מפתחות, בושינגים, תופר הגה ומתקין מזוזה יעודית לסיטרואן על המראה הפנימית... נשמע שעשית מחקר על כל התקלות האפשריות של הדגם, ועל 15 סוגי תקלות שקורות אחד למליון שלוש מאות שמונים ושניים רכבים, ושקנית את החלקים לכל התקלות האפשריות והבלתי אפשריות האלו עוד לפני שבכלל מצאת את הכלה.

 

מודה באשמה?

😄

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הגיע הזמן לעדכן את החתימה.

מזל טוב

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Fazer כתב:

@איציק נ. רק אתמול פירסמת שקנית את האוטו וכבר אתה מחליף מפתחות, בושינגים, תופר הגה ומתקין מזוזה יעודית לסיטרואן על המראה הפנימית... נשמע שעשית מחקר על כל התקלות האפשריות של הדגם, ועל 15 סוגי תקלות שקורות אחד למליון שלוש מאות שמונים ושניים רכבים, ושקנית את החלקים לכל התקלות האפשריות והבלתי אפשריות האלו עוד לפני שבכלל מצאת את הכלה.

 

מודה באשמה?

😄

מודה ועוזב ירוחם 🤣
 

לפני 6 דקות, מלטבשי כתב:

הגיע הזמן לעדכן את החתימה.

מזל טוב

תודה על התזכורת, בוצע ! :-) 

  • מצחיק 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחתי את הבוקר עם תקר בגלגל, בלי אויר בכלל. מצאתי סימן של בורג שכנראה נכנס לסוליה - ויצא.

שמתי את הרזרבי ויצאתי לדרך.

אחרי 2 דקות נסיעה נדלקה לי התראה של חוסר אויר בגלגלים עם כיתוב לבדוק ולאפס את המערכת על הצג.

 

לא ידעתי שיש בדגם הזה מערכת ניתור לחץ אויר מבוססת ESP - אבל טוב לדעת שיש.

 

איציק

20230518_071721.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

לא ידעתי שיש בדגם הזה מערכת ניתור לחץ אויר מבוססת ESP - אבל טוב לדעת שיש

עובדת די טוב בהתחשב במגבלות, לא פספסה אצלי ירידת לחץ אוויר אפילו פעם אחת. לחץ תקני 2.4BAR, בערך ב 1.9-1.8BAR המערכת מתריעה.

כבר שמעתי על מישהו שפירק את הרדיו המקורי, לא היה איכפת לו שהשעון בצג לא מכוון. אבל ללא הרדיו או ללא מתאם Can זה לא מאפשר לאפס את הנורה של לחץ אוויר ולמעשה מי שעושה את זה מוותר על המערכת...

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Obgel כתב:

נגד עין הרע…

מדובר בגיר רובוטי חד מצמדי?

כן. דגם ה 1.6hdi הגיע עם התיבה הזו. רק ב 1.5hdi לאחר מכן, עברו לפלנטרית.

 

זה גיר רגיל לכל דבר ועניין אבל שורה תחתונה "מגנטי-מרלי" עשו עבודה יפה עם המערכת האלקטרונית-הידראולית שלהם.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

הרכב נראה במצב מעולה. 

אצלי בC4 יש ככל הנראה את אותו הגיר - להפתעתי השד באמת לא כזה נורא, ואף מתאים לאופיו הרגוע של המנוע (הרכב שלי גם 1.6HDI)

הרכב שלי עם כ-170 אלף ק״מ ומצמד מקורי. אצלי גם יש מעיין קפיצות אבל בבוקר, כשהמצמד קר, כמעט כמו מישהו שזורק קלאץ׳… אך העניין מסתדר כעבור מספר דקות. 

 

סיקרנת אותי עם הנוזל ההידראולי של הרובוט, האם ההחלפה שלו מומלצת? תרמה במשהו לפעולתו?

עריכה אחרונה על ידי shakedi
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככלל--כל נוזל הידראולי/מכני כדאי להחליף. 

יש שבתדירות גבוהה, ויש שבתדירות נמוכה.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2023 בשעה 21:59, Fazer כתב:

ומתקין מזוזה יעודית לסיטרואן

 

שמע, זה רעיון. יש כזה גם לרנו? לדעתי עדיף לשים אפילו שתיים, להגברת האפקט.

 

בתאריך 17.5.2023 בשעה 22:33, איציק נ. כתב:

מודה ועוזב ירוחם

 

מקבל דירה בדימונה. 🙂

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • מצחיק 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.5.2023 בשעה 00:02, shakedi כתב:

תתחדש!

הרכב נראה במצב מעולה. 

אצלי בC4 יש ככל הנראה את אותו הגיר - להפתעתי השד באמת לא כזה נורא, ואף מתאים לאופיו הרגוע של המנוע (הרכב שלי גם 1.6HDI)

הרכב שלי עם כ-170 אלף ק״מ ומצמד מקורי. אצלי גם יש מעיין קפיצות אבל בבוקר, כשהמצמד קר, כמעט כמו מישהו שזורק קלאץ׳… אך העניין מסתדר כעבור מספר דקות. 

 

סיקרנת אותי עם הנוזל ההידראולי של הרובוט, האם ההחלפה שלו מומלצת? תרמה במשהו לפעולתו?


תראה, ההחלפה של הנוזל ההידראולי זה סרט מהתחת. זה רכיב שלא מותאם להחלפות שמנים - ודורש אילתור לא קטן.
תכל'ס נראה לי שהכי קל זה לפרק את המיכל ולרוקן אותו, אבל בשירטוטים מצאתי שיש 2 ברגים שמחזיקים אותו (עם עוד איזה O-RING למטה שמתחבר למשאבה)  ולא מצאתי את הבורג השני לפי השירטוט, רק אחד מהם. פחדתי לגרום לנזק ל O RING או למיכל אז בהתחלה זנחתי את זה ורק אחכ הלכתי על שיטת האילתור.

פתח מילוי השמן לא פתוח לרווחה אחרי שמורידים את הפקק, אלא שיש שם מחסום עם 2 חורים קטנים אופקיים.

אם זה יעניין אותך, דבר איתי בפרטי ואנסה לכוון אותך.



--->
לרוב, אחרי שאני מחליף רכב - יש איזה תקופה שאני לומד אותו מבחינת מצבו ומקפיד לבצע בדיקות תחת מכסה המנוע על בסיס שבועי לפחות ולעיתים על בסיס יומי, תלוי במצב. בעברית זה נקרא - מחפש צרות לפני שהן מתפתחות לבלאגן, ואם יש משהו שדורש החלפה - מחליף במיידי ושוכח.

 

במסגרת בדיקה שיגרתית אתמול, גיליתי כתם שמן קטן ומוזר על תחתית המגן התחתון.

מחפש ומנסה להבין מה זה.

זה בוודאות לא היה כשקיבלתי את האוטו, לא היה כשעשיתי טיפול, המגן היה יבש ומאובק בחלק הפנימי ללא כתמים ולכן גם לא טרחתי לשטוף אותו. אבל עכשיו יש כתם.

מסתכל מעליו ורואה צינור גומי שחור (של המזגן), קטן יחסית (15 סמ בערך) ודק יחסית, נראה דיי רטוב.

מנסה להבין אם נשפך לי משהו שם - אבל לא. זה לא קרוב לכלום.

נוגע בצינור וגם בכתם שמן - ומבין שזה שמן מדחסים (לפי הריח של הגז מזגנים).
בודק אתמול וגם היום, המזגן עדיין עובד מצויין. קור חזק יוצא בכל ארבעת הפתחים.

האם תפסתי את הבעיה מוקדם ? כמה זמן הדליפה קיימת ? - יומיים או שבוע או שבועיים - לא יודע.

בכל מקרה, החלק יוחלף באחד חדש ברגע שאקבל תשובות אם יש או אין במלאי (ואם אין, כמה זמן יקח עד שיהיה).
אדווח בהמשך על ההתפתחויות ;-) 

 

לבינתיים ->
1. החלפתי אתמול את פקק מיכל האוריאה בפקק ה"חדש" עם הנשם הלבן באמצע.

2. הוחלפו הגומיות שמחזיקות את הקליפר צף (הרעש בצד שמאל פחת בצורה משמעותית ביותר אבל לא נעלם - לכן או שאחליף את הרפידות באחרות [מותג אחר] או שאנסה לבצע טיפול נקודתי ברפידות הללו על מנת להעלים את הרעש).

3. ביצעתי איתחול (איפוס) למחשב גיר (לימוד נקודת הנשיכה של המצמד ואיתחול המפעיל) על מנת שילמד את ההרגלים שלי וסגנון הנהיגה שלי.

 

אני אוהב שהדברים המקוריים נשארים מקוריים;
במקור - את המגן התחתון מחזיקים ברגים רגילים (משושה 10 מ"מ) ועוד 2 אומים (בחלק הפנימי ביותר שלו, ממש מתחת לתא הנוסעים) שם תקע היצרן 2 ברגים מיוחדים עם תושבת מרובעת שנכנסת בלחץ בגשר התחתון.

כמובן שעם השנים הברגים האלו נעלמו - וחכמים במוסך תקעו שם 2 ברגי "פח פח" שיחזיקו אותו.

הזמנתי מלובינסקי את הברגים המקוריים עם התושבת + 2 אומים, וגם לזה אגיע בקרוב ואפרד מברגי הפח-פח הארורים שאילתרו שם.


סה"כ אני מתקדם לא רע עם היישור קו.

הצינור מזגן זה בלת"מ מהסרטים, אבל קורה. נחליף אותו ונראה מה נעשה עם הגז (ייתכן ואעבור ל R134a כי את כל הציוד כולל גז, יש לי - כולל מתאמים להתחבר ל r1234yf).
השבוע קבעתי תור להתקנה של וו-גרירה אצל "ציקי" בפתח-תקווה (הוא מחזיק את הסחורה הכי טובה והעבודה שלו לא מאכזבת). הוא יקר בכ-10-15% מהמתחרים אבל בפעם באף פעם שאני מחליף אוטו, אני מעדיף לשים את הטוב ביותר.

נשאר לי לקבל החלטה מה לעשות עם גגון (איזה להתקין) ואז אתפנה קצת לרמקולים וסאבוופר.

אם חשבתם שאני נח בין לבין, אתם טועים.

בין לבין (כמו ירוסלב של מרגול שדופק שנ"צ במעברונים) עוד החלפתי אתמול ברקסים קדמיים ב 3008 (צלחות חדשות מקורית של PSA ורפידות חדשות של פרודו) בעקבות רעידות בבלימה במהירות בין-עירונית שכבר שיגעו אותי (חרטתי את הצלחות שנה שעברה אבל זה לא ממש החזיק).
מעניין שבצלחות המקוריות התחילו לצבוע את מרכז הצלחת מ-2 הצדדים שלה (כולל גם בחריצי-איוורור בהיקף הצלחת) בצבע מונע חלודה (אני מניח שזה סוג של גילוון קר או "תרסיס אבץ מונע חלודה") על מנת שהצלחת לא תידבק לטבור של הנאבה ולא תפתח חלודה אפילו בהיקף הצלחת איפה שצלעות הקירור. מעניין אם זה יחזיק מעמד ויוכיח את עצמו לאורך זמן.
מעניין אם אפשר להשתמש בספריי גילוון קר  "רגיל" (ליעקובי את תרסיס של DUPLI COLOR ב-40 שח - עמיד עד 600 מעלות צלזסיוס) גם על צלחות רגילות שמגיעות ללא ההגנה הזו, והאם היא באמת תורמת למשהו (לאורך זמן)  מעבר למניעת הידבקות לטבור הנאבה (רוצה להאמין שאם יצרו הגנה גם על איזור המניפות קירור בין הפלטות של הצלחת, אמורה להיות לזה סיבה - אחרת לא היו עושים את זה סתם בשביל הכיף).

איציק

  • אהבתי 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, איציק נ. כתב:

 

כמובן שעם השנים הברגים האלו נעלמו - וחכמים במוסך תקעו שם 2 ברגי "פח פח" שיחזיקו אותו.

הזמנתי מלובינסקי את הברגים המקוריים עם התושבת + 2 אומים, וגם לזה אגיע בקרוב ואפרד מברגי הפח-פח הארורים שאילתרו שם.

אני נותן ליטוף עדין ומרגיע לברגים האלו בכל טיפול והם עדיין תקינים ושלמים אצלי...

 

לפני 44 דקות, איציק נ. כתב:

ונראה מה נעשה עם הגז (ייתכן ואעבור ל R134a כי את כל הציוד כולל גז, יש לי - כולל מתאמים להתחבר ל r1234yf).

זה חדש לי, לא ידעתי שהיה מעבר לגז 1234YF במהלך ייצור של הדור הזה. 

אצלי מודל 2016 עדיין עם גז ישן R134a במקור מהייצור. הייתי בטוח שכך זה המשיך עד 2019 , אז הוחלף הדגם לחדש.

 

בטח ב 2017 הסתיימה תקופת מעבר מגז ישן לחדש ולא ניתן היה להמשיך למכור מכוניות עם גז ישן במערכת, אז מי שעדיין ייצר דגם שעלה על פס הייצור לפני כניסת הגז החדש לשימוש, נאלץ לבצע התאמות בדגם קיים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי על כזאת כמה שנים בצבא אבל ידנית, רכב פשוט מהמם, חזק, נעים, שימושי ונוח. 

אני מסתכל על השירשור ולא מצליח להבין האם מדובר פה באמינות רעועה או שאתה לוקח הכל צעד קדימה ובצורה יסודית קיצונית… בסוף מדובר ברכב יחסית טרי, לא עשה המון, לא נקרע ע״י כמה נהגים אבל עדיין המון המון התעסקות.

בכל אופן סע בדרכים טובות!

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, GABIUBOGI כתב:

אתה לוקח הכל צעד קדימה ובצורה יסודית קיצונית

איפה השאלה - זה איציק...

 

לפני 8 שעות, איציק נ. כתב:

ייתכן ואעבור ל R134a כי את כל הציוד כולל גז, יש לי - כולל מתאמים להתחבר ל r1234yf

יש הבדל פראקטי בין הגז החדש לישן? אני מנחש שהוא יותר ידידותי לסביבה, השאלה היא מעבר לזה אם יש טעם להחליף.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...