Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מסע] ברלינגו 2017 XTR אוטומטית - שרשור קניה, אחזקה ויישור קו.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 57 דקות, איציק נ. כתב:

מחשב נוסף מדווח על ביצוע רגנרציה כל 1200 ק"מ בממוצע

 

נתון מצויין שמצביע על שימוש בינעירוני בתנועה זורמת. כמו כן  במהירות גבוהה ממש או בעומס גבוה הוא יודע לעשות "רגנרציה פסיבית" זאת אומרת חלק מהפיח ב DPF נשרף בלי שהמחשב מריץ רגנרציה יזומה. 

 

בנסיעה עירונית הממוצע יכול לרדת לאיזור  400-500 ק"מ בין רגנרציות. 

 

אגב אם בא לך, אפשר להתקין נורת חיווי לרגנרציה. לחבר אותה במקביל לחימום שמשה אחורית. בכל פעם שמתבצעת רגנרציה, מופעל חימום שמשה אחורית וחימום מראות אם קיים, בשביל להגדיל עומס על המנוע, שישרוף יותר סולר.

 

מעניין להסתכל על נתון נוסף, אחוז מילוי המסנן ב ash או cinder. אלו משקעים שהם תוצר של שריפת שמן (לא סולר) שמתיישבים קבוע במסנן ולא נשרפים ברגנרציה. אחרי שמגיע ל 100% הוא מתחיל לצעוק על הצורך בניקוי או החלפה של מסנן החלקיקים.

 

אצלי סתום במשקעים האלו ב 58% אחרי 260.000 ק"מ. 

לפני 57 דקות, איציק נ. כתב:

ובתוסף ה DPF נשארו עוד 41% של חומר (קרי: במקום למלא כל 150,000 קמ - זה אומר שלפי סגנון הנהיגה הרגוע של בעל הרכב הקודם, זה היה מחזיק כ 200,000 קמ).

 באותה צריכת דלק ממוצעת, התראה על תוסף DPF הופיעה אצלי  בערך ב 180.000 ק"מ.

 

רעידות בהרמת קלאץ' בהילוך ראשון אחרי שהקלאץ' מתחמם יש גם אצלי, בגלל זה החלפתי קלאץ' ב 100.000 ק"מ. עם הקלאץ' השני אותן רעידות בדיוק חזרו אחרי עוד 100.000 ק"מ אבל את הקלאץ' השני לא החלפתי, סוחב ככה. נראה לי שבמקרה שלי יהיה קצת קשה לעשות כיוון עם סורק 😁

 

 

תתחדש איציק! יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי תפקוד הגיר הרובוטי עד איזה 400.000 ק"מ...

 

אגב מה הסל"ד שלו בהילוך 6 ב 100 קמ"ש?

 

 

 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! נראית עסקה מעולה!

תוכל לצלם את הטאסות?

כמו"כ, מה זה ה-LV של נוזל הבלמים?

 

עריכה: מעניין אם הקלאצ' לא יחסר לך גם בהמשך.

אני כמעט שנה ו-30kkm בלי קלאצ', והוא חסר לי כל הזמן...

 

 

עריכה אחרונה על ידי TDI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Buki כתב:

רעידות בהרמת קלאץ' בהילוך ראשון אחרי שהקלאץ' מתחמם יש גם אצלי, בגלל זה החלפתי קלאץ' ב 100.000 ק"מ. עם הקלאץ' השני אותן רעידות בדיוק חזרו אחרי עוד 100.000 ק"מ אבל את הקלאץ' השני לא החלפתי, סוחב ככה. נראה לי שבמקרה שלי יהיה קצת קשה לעשות כיוון עם סורק 😁

 

לא רק אצלך. בכל גיר ידני ברגע שהקלאץ' חם מאוד מתחילות תופעות כאלה.  כשהוא חדש זה נכון שזה פחות קורה, אבל חלק לא נשאר חדש לנצח :-) 
אם אני זוכר במדוייק - 100 קמ"ש סביבות 2000 סל"ד (אבל תן לי עד מחר לבדוק לך את זה ולעדכן ;-) ).

בנוגע לגיר, ביצעתי מעקב אחרי כמה וכמה אקסמפלרים מיד-2 באיזור 200,000 קמ ומעלה - ולא מצאתי שום תקלות.

יוסי מגבע אומר שזה לא מה שהיה פעם ויש מעט מאוד בעיות עם הגירים האלו. למיטב ידיעתי הגיר אמור להיות זהה ל C3 פיקאסו דיזל, שגם שם לא נתקלתי בשום מקרה סיסטמטי של בעיות (גם לא יוסי). 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. סקירה מצויינת.

ועכשיו שיש לך זמן, תענה לי בווצאפ ואולי תפנק גם את הפיקאסו שלי (סתם צוחק אני יודע שאתה לא נושם)

 

מקווה שתהנה מהרכב לפחות כמו שנהנית מהקודם. מה שבטוח - הוא יהנה ממך.

  • אהבתי 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, TDI כתב:

תתחדש! נראית עסקה מעולה!

תוכל לצלם את הטאסות?

כמו"כ, מה זה ה-LV של נוזל הבלמים?

 

עריכה: מעניין אם הקלאצ' לא יחסר לך גם בהמשך.

אני כמעט שנה ו-30kkm בלי קלאצ', והוא חסר לי כל הזמן...

 

LV זה LOW VISCOSITY. צמיגות נמוכה (לטענת היצרנים - נדרשת לכל רכב עם ESP).

ל PSA יש נוזל כזה (עם מקט שלהם) שכמובן לא מיובא לארץ (מהפעם האחרונה שבדקתי).
 

בארץ מחפפים ושמים DOT4 רגיל. לא שמעתי על בעיות אבל אני מעדיף ללכת תמיד BY THE BOOK.

אצל אבי חלפים מרחובות יש מבחר גדול ולברלינגו 2017 של אחי קניתי בעבר גם את הנוזל המקורי של רנו (גם הוא צמיגות נמוכה  - נקרא "DOT4+" שהוא גם CLASS 6 צמיגות נמוכה למערכות ESP) וגם ליקווי מולי (אריזה של ליטר מסוג SL6) לרכבים אחרים שלי - שגם הוא מצויין. בפעם אחרונה היה מוטול DOT4LV אז לקחתי כי מבחינתי זה שווה ערך מבחינת איכות למותגים טובים אחרים.


אני רציתי להיפרד מהקלאץ' כבר מזמן (לטובת ג'אמפי קצרה 2.0HDI אוטומטית-פלנטרית 160 כ"ס) אבל לצערי השוק לא מאפשר קניה הגיונית של רכב כזה וירדתי מזה (בראיה שלי, לא הגיוני לשלם 80 אלף שח על מסחרית שבמחירון לוי יצחק היא 50 אלף שח).
תיכננתי ללכת שוב על ידנית עד הסיבוב הבא שאחליף לאוטומטית. לאוטו הזה הגעתי במקרה כי רציתי ללכת לראות איך זה - וכשראיתי שהשד רחוק מלהיות קרוב בכלל למה שאומרים על גירים רובוטיים (זה ממש לא קורולה 2008 או C3 סנסודרייב 2003) וזה נוסע סבבה לגמרי, קפצתי על זה. אני מודע לחסרונות של גיר כזה אבל היתרונות מבחינתי גוברים על החסרונות ובענק.


לדעתי האישית הטכנולוגיה כיום הגיעה לרמה מספיק טובה בשביל שעבור 99% מהנהגים התיבה האוטומטית צריכה להיות הברירת מחדל.

התנועה במיוחד באיזור גוש דן היא סיזיפית להחריד - והמצוקה הקשה ביותר לדעתי היא החזרה הביתה בצהריים. דווקא עם הבוקר, רוב האנשים שיוצאים מוקדם - מסתדרים סבבה לגמרי. אבל בחזור ? אם אתה בטעות עובד בגבעתיים או בני ברק אתה יכול להתייבש בקלות חצי שעה עד שאתה יוצא לאיילון או לכביש 4. אחרי שיצאת - אתה בדרך לפקק הבא. גם ממקומות דרומיים יותר (רחובות למשל) אתה עומד בפקקי ענק בכביש 6 כבר מההשתלבות עם כביש 1.
אין אף בן אדם הגיוני שיבוא ויגיד לי ששם הוא חייב גיר ידני ומתגעגע לקלאץ'. אחד כזה אני שולח ישר לאברבנל.
 

איציק

WhatsApp Image 2023-05-16 at 22.51.45.jpg

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני חושב שבעבר הרחוק פתחת שרשור בנושא שבו ביקשת ללבן את הנקודה הזאת, אני לא מותע לגלות שמאז הגעת למסקנות גם בזה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב! תתחדש על הרכישה, נראה שנפלת טוב!

 

בעיני הטנדרונים הם רכב מעולה למשפחה, ולא שאני מתכנן למכור את הסניק, אבל לאור הפסקת היצור של ה MPV למיניהם וחוסר הסימפטיה שיש לי ל SUV, יש מצב שהרכב הבא שלי יהיה טנדרון-נוסעים.

 

מבין שעכשיו צריך להזמין אותך לעבודה כדי לראות את הרכש החדש 😄

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, avargel כתב:

איציק אני חושב שבעבר הרחוק פתחת שרשור בנושא שבו ביקשת ללבן את הנקודה הזאת, אני לא מותע לגלות שמאז הגעת למסקנות גם בזה

 

אכן.

הדיון - כאן:

https://carsforum.co.il/topic/687692-נוזל-בלמים-ל-c4-פיקאסו-2017-איזה/#comment-6165635

 

לפני 9 שעות, teyal כתב:

הערת את השריטה, בגללך עכשיו אני אחליף לגולפים לנוזל LV הזה.
אחרי שלפני חודשיים החלפתי בשלושתן DOT4 רגיל של LM.

 

בהצלחה :)

 

לפני 11 שעות, Buki כתב:

אגב מה הסל"ד שלו בהילוך 6 ב 100 קמ"ש?

כ 2050 סלד.

 

עוד 2 דברים שעשיתי ואהבתי ברכב;

 

1. הוזמן והוחלף הקייס של המפתח עם השלט. כמה שקלים מאליאקספרס ובא לציון גואל. 

 

2. אהבתי שיש את האופציה ללחיצה על ידית האיתות, והוא מאותת 3 פעמים ומפסיק לבד, כמו שצריך להיות במכונית מודרנית.

 

איציק

 

20230507_140050.jpg

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב, נהניתי ממנו 3 שנים

אני לא יודע אם פנסי הערפל שיש שם נקראים ״עוקבי פניה״ כי הם לא מתכווננים לזווית הפניה, רק נדלקים בהתאם (ימין או שמאל)

 

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

כ 2050 סלד.

מעניין, זה אפילו קצת גבוה יותר בהשוואה לדגם ידני 5 הילוכים (1950 סל"ד) מה שאומר שששת ההילוכים פרוסים קרוב יותר עם פחות בורות בינהים ולא רק הוסיפו הילוך נוסף מלמעלה.

 

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

אהבתי שיש את האופציה ללחיצה על ידית האיתות, והוא מאותת 3 פעמים ומפסיק לבד, כמו שצריך להיות במכונית מודרני

נדמה לי שאפשר עם לקסיה לשנות את זה ל 5 הבהובים.

 

עוד פיצ'ר נחמד שלא היה בדור הקודם זה שהוא מכבה אורות עם סגירת סוויץ', אי אפשר לשכוח אורות דלוקים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, לפי האלזה הנוזל המקורי זה VW50114, אשר לפי התמונה הוא DOT4 רגיל.


Just Motor - מבית אבי חלקי חילוף | נוזל בלמים DOT 4 מקורי VW 50114

עריכה אחרונה על ידי teyal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Mech Morphix כתב:

אחלה רכב, נהניתי ממנו 3 שנים

אני לא יודע אם פנסי הערפל שיש שם נקראים ״עוקבי פניה״ כי הם לא מתכווננים לזווית הפניה, רק נדלקים בהתאם (ימין או שמאל)

 

במודלים האלו זה נקרא Direction lights והם אומנם לא מכוונים ישירות לתוך הפניה אבל המטרה שלהם זה להאיר צד אחד מעט יותר.
 

לפני 46 דקות, teyal כתב:

מעניין, לפי האלזה הנוזל המקורי זה VW50114, אשר לפי התמונה הוא DOT4 רגיל.


Just Motor - מבית אבי חלקי חילוף | נוזל בלמים DOT 4 מקורי VW 50114

לפי מה שאמר @מרק10 זה תלוי במאפיינים שקבע היצרן של ה ESP אבל בלי לדעת את המפרט המדוייק של הנוזל קשה לדעת את זה "DOT4" שהוא "רגיל" או DOT4 שהוא בצמיגות נמוכה. דווקא בכמה פורומי חובבים של VW מדברים על זה שב VW דווקא כן משתמשים בנוזל DOT4 שהוא LV לכן ייתכן והנוזל המקורי הוא LV אבל רשום כ "DOT4".

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים:

 

קיבלתי היום מקבץ חבילות עם:
 

1. כיסוי הגה לתפירה (סוג של דמוי עור כזה) מאליאקספרס.
    ההגה באוטו במצב נדיר (לטובה) ויש שחיקה קלה בחלק התחתון (בקטע שנכנסים לשבת במושב הנהג והרגל נוגעת מעט בהגה). 
    בניגוד לרוב הרכבים האלו, בהם ההגה אכול לחלוטין דווקא בחלק העליון, כאן הוא עוד חדש לגמרי.
    על מנת לשמור על הקיים, הזמנתי את הכיסוי הנ"ל עם תיפורים אדומים (חוט אדום) לקבלת מראה קצת יותר מעניין.


2. קייסים נוספים למפתחות הקפיציים (אחד לברלינגו ועוד אחד רזרבי ל C4 המזדקנת  ;-) ). למרות שהחלפתי בשני הרכבים לפני שבוע, כבר קניתי לפעם הבאה.
 

3. התותבים של ATE לקאליפר - הגיעו גם כן. (בתמונות המצורפות מדובר בחלק מספר 11 בתרשים).
    הודות למשתמש בפורום הרוסי שחרש את האינטרנט ומצא שיש מק"ט מחליף (ספציפית לרכב שלו הוא מספר שזה היה יומיים לפני שהרכב שלו עלה לכביש) הוא פרסם את המקט החלופי ולאחר חיפושים מצא אותו (לא ב PSA, אלא ב VOLVO בכלל....).
המקט של PSA הוא 443937.

 

זוג תותבים כאלה בלובינסקי לפי המקט הנ"ל (אין לי מושג אם זה התותב המשופר או ה"רגיל") : 510 ש"ח נכון לחודש אפריל 2023.

דרך אתר מחו"ל - חלק מקורי של ATE - המחיר ליחידה בודדת לפני משלוח: 1.2$ למקט המשופר כמובן (זה עם טבעת טפלון לבנה בפנים). הזמנתי 8 יחידות בפחות מ 10$ והוספתי עוד כמה דולרים למשלוח.
למרות שכרגע רעש הנקישות מצד שמאל הוא מהרפידות, אני עדיין בדיעה של להחליף את התותבים מהסיבה הפשוטה ש:
בצד ימין אין את הרעש ובצד שמאל יש, לכן עוד יש בי תקווה שאולי החלפת התותבים תפתור את הבעיה בצד שמאל (אלא אם אגלה איזה משהו מפתיע במהלך הפירוק של צד ימין שיכול לתת הסבר הגיוני למה הרעש מהרפידות קיים רק בצד אחד).
 

איציק
 

תמונה של WhatsApp‏ 2023-05-17 בשעה 19.46.03.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-05-17 בשעה 19.46.17.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 555-05-17 בשעה 19.46.17.jpg

00072284.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2023-05-17 בשעה 21.02.17.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...