Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוזל בלמים ל C4 פיקאסו 2017 - איזה?


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי התייעצות עם כמה חברים (חלקם מהפורום) בוואטסאפ - יצאתי מבולבל ואני פונה לחוכמת ההמונים:

במסגרת הטיפול הדו-שנתי לפיקאסו שלי, צריך לרענן נוזל בלמים (מתכנן שטיפה מלאה ככתוב בספר).
כולנו מכירים את הסוגים המוכרים של נוזלי הבלמים : DOT3, DOT4, DOT5.1 וכד' (יש גם DOT5 למשל).

 

בין לבין מתחבא לו סוג, שעבורי הוא חדש,  של נוזל בלמים מסוג  DOT4, הנקרא DOT4 LV (בתרגום נורמלי: DOT4 Low Viscosity).
ה LV "מותאם במיוחד למכוניות עם ESP מהשנתונים האחרונים" כך קראתי אצל לא מעט יצרני נוזלי בלמים.
כמובן שהרכב שלי עונה על ההגדרה של ESP מהשנים האחרונות.

בספר הרכב כתוב DOT3 או DOT4 אבל עליך לפנות להמלצות היצרן.
מהפורומים יצאתי עוד יותר מבולבל.

מה עושים ?
האם יש נזק בשימוש ב DOT4 LV במקום שצריך "רק" DOT4 ?
והשאלה ההפוכה: יהיה נזק בשימוש ב DOT4 במקום שצריך DOT4 LV ?
ובואו נסבך את העניינים: יהיה נזק בשימוש ב DOT4 LV ברכב "רגיל" עם ABS בלבד ?

תודה מראש למגיבים ולמחכימים.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נוזל בלמים עם נקודת רתיחה בתקן של DOT 4 אבל תכונות צמיגות של 5.1, בטמפרטורה סופר נמוכה של איזה מינוס 30 הנוזל לא יהיה צמיגי מדי.

מה שלא כל כך רלוונטי בארץ.

 

בתכלס קח כבר 5.1 וזהו עדיף בגלל הנקודת רתיחה הגבוה יותר (הבדל לא גדול במחיר).

אם עוד פעם מישהו פה כותב בפעם השלישית ש5.1 סופח יותר מים מ4 בלי מקור או טיעון אחר מהאינטרנט זה כבר סתם יהיה מוזר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין בין 2 הדגמים הוא לא נקודת הרתיחה בהכרח...ואם כבר נגעת בנושא -  נקודת הרתיחה היא 155 מעלות ברטוב על DOT4 רגיל, ו 170 מעלות ב DOT4 LV, זה לא הסיבה שהיצרנים אומרים להשתמש ב LV (אלו לא מכוניות להתגרזנות).

להבנתי עניין הצמיגות משחק תפקיד יותר לכיוון ביצועי ה ESP (נוזל דליל יגיב יותר מהר לתנודות מהירות במערכת) ולכן בכל המקומות טורחים לציין שה-LV מיועד לרכבים מודרניים עם ESP ושלל מערכת ה-3-אותיות-באנגלית הקשורות אליו.

להלן דבריי BREMBO:
(שים לב שצמיגות ה LV עוד יותר נמוכה מזו של ה 5.1)

 

bermbo2.jpg

bermbo1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודת רתיחה של הנוזל שהוא רטוב קצת יותר נמוכה ב4 LV הם גם כתבו שהbase requirement ל5.1 הוא 180, וב4 LV היא 170.

 

מניח שזאת הסיבה העיקרית שחוקית הם לא יכולים לקרוא לזה 5.1.

 

השינוי בצמיגות לא מושפע ממזג אוויר כמו שלנו בכלל מדובר פה על קור קיצוני שאין סיכוי בעולם שתראה טמפרטורה קרובה אפילו בישראל.

 

מאמין שהצמיגות בטמפרטורה כמו שלנו בארץ ולא מינוס 40 היא בדיוק אותו הדבר בשני התקנים, תחפש באינטרנט על שני התקנים (4 ו5.1) לגבי צמיגות ב20 מעלות נגיד ותעדכן פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה הולך לכיוון "צמיגות הנוזל" כמו שנהוג לעשות בשמני מנוע, ולא נראה לי שכאן זה העניין.

אין פה המלצות לנוזל בלמים מסוג מסויים על בסיס אקלים איזורי.


אני, לפחות, רואה כאן המלצות של היצרנים בהתאם למאפייני המערכת (ESP), לכן שאלתי אם למכונית מודרנית עם ESP צריך באמת להיצמד לנוזל LV או לא.

מכמה דיונים שהגעתי אליהם בפורומים בעולם (שלא קשורים לסיטרואן), אומרים שאין בעיה לשים נוזל DOT4 LV במערכת של DOT4 רגילה, אבל לא להפך (וגם לא להוסיף נוזל DOT4 רגיל למערכת שהיא עם נוזל LV). מנסה למצוא לזה עוד סימוכין ולקבל החלטה - וכמובן להעזר בחוכמת ההמונים לראות אם נתקלתם בנושא ו/או למישהו יש ידע לתרום.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין של להתאים לאקלים הוא מאוד רלוונטי כי מדובר על צמיגות בטמפרטורה מאוד קיצונית.

כמו שבשמן יש לך xW שמשפיע רק בקור ככה זה יהיה גם בנוזל הזה, ובטמפטורה נורמלית הצמיגות תהיה אותו הדבר (מסכים איתי שב100 מעלות 0w-30 ו10w-30 בעלי אותה הצמיגות אבל בקור לא)

 

כמו שאמרתי, ממליץ לך לבדוק את הצמיגות ב20 מעלות או טמפרטורה שאפשרית בארץ כדי לוודא אם יש פואנטה לחשוב על זה בכלל.

לי יש ESP ABS וEBD וכתוב לי dot4 ואני חושב שזה לרוב הרכבים שראיתי ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בהשוואת נתונים עסניקנן:

נוזל DOT4:

https://eurol.com/ie/products/eurol-brake-fluid-dot-4/

 

נוזל DOT 4 LV:

https://eurol.com/it/prodotti/eurol-brake-fluid-dot-4-lv/

 

נוזל DOT5.1:

https://eurol.com/en/products/eurol-brake-fluid-dot-5-1/

 

בלי יותר מידי חיפושים כבר רואים שיש הבדלים בין 40 ל 100מעלות בין שני הנוזלים.

 

מעבר לתכונות של נקודת הרתיחה המהוללת של הנוזלים יש כאן פרמטר חשוב והוא צמיגות הנוזל והשפעתו על מערכות הבלימה כמו למשל ESP, ABS וכו, ששם צמיגות הנוזל עלולה להשפיע לרעה בתפקוד המהיר של המערכות האלו, כידוע למשל בעת בלימת חירום משאבת הABS נכסת לעבודה, ויוצרת פעימות מאוד מהירות וכל שינוי בתכונות הנוזל כאן הן קריטיות.

 

היצרן כבר דאג לבעלי הרכבים ולמוסכים שלו כדי שלא יפתחו מעבדות פרטיות או יבצעו ניסיונות כאלה ואחרים, יצר את ההנחיות הטכניות שכתובות בספר הרכב, כל שינוי אחר עלול לגרום להשלכות בילתי רצויות במיוחד כאשר מדובר במערכות בטיחות שאיתם לא כדאי לשחק.

נוזל הבלמים מוחלף גם ככה בשלב כלשהו שקבע היצרן, מדוע לא להשתמש בתקן שהומלץ ע"י היצרן? זה ממש מעניין אותי למה לחפש חלופות, האם מדובר בתנאי מסלול? או האם גילית בעיה שיוצר הנוזל בלמים שקבע היצרן ואתה מעוניין לשפר?

אילו היצרן היה מתייחס לצמיגות הנוזל ולטמפ' הרתיחה הנתונים כתובים של מהו הטווח המתאים אז הייתי מסכים שניתן לחפש חלופות טובות, אבל לא נתקלתי בדרישה כזו מעולם ולא נתקלתי בדף טכני של יצרן שהתייחס לנוזל הבלמים מעבר לתקן, וכל עוד אין נתונים נדרשים שהיצרן סיפק, לא אקח סיכון ואשתמש בתקן המצויין בהוראות.

 

לגבי הטענה של צמיגות 0W30 ו 10W30 שזהות ב 100 מעלות- טעות.

רק אניח  את זה פה:

10W30:

https://eurol.com/en/products/eurol-turbocat-10w-30/

0W30:

https://eurol.com/en/products/eurol-ultrance-psa-0w-30/

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דיונים קודמים בנושא.. 
 

בתחילה - לאלפא, מאזדה - ועוד יצרנים -

יש להקפיד על נוזל הבלמים Class 6 סופר DOT4 - סינטטי ובעל צמיגות נמוכה, כגון

 

22-2-600x600.jpgimgf000003_0001.png

 

https://www.autostore.co.il/product/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-castrol-react-preformance-dot4/

 

א -  מחפש מק"ט לרפידות בלם ותושבת מנוע (ג'ולייטה)

ב -  Abs במאזדה 2009 

ג - 

 

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי איציק,

השימוש בנוזל בלם בעל צמיגות נמוכה יותר ברכבים מודרנים הוא לטובת מודולציה טובה יותר של עוצמת הפעלת הבלם על ידי מערכת הESP.

בחלק מהרכבים היצרנים מצאו לנכון לציין במפורש שדרוש dot4 LV או class6  או type6 ושאר שמות מסחריים.

בחלק מהרכבים המודרניים זה לא מצויין כלל כמו אצלך ואצלי.

אני מניח שההבדל נובע מיצרן מערכת הABS והESP ומימוש מערכות אלו.

עד כמה שידוע לי אין שום מניעה ואין שום רע בשימוש בנוזלי class6/LV גם במערכות בלימה שאינן מחייבות זאת, וכך אני נוהג ברכבים שלי. ההבדל במחיר מינורי, שקלים בודדים.

  • רעיון טוב! 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ba323f כתב:

 

נוזל הבלמים מוחלף גם ככה בשלב כלשהו שקבע היצרן, מדוע לא להשתמש בתקן שהומלץ ע"י היצרן? זה ממש מעניין אותי למה לחפש חלופות, האם מדובר בתנאי מסלול? או האם גילית בעיה שיוצר הנוזל בלמים שקבע היצרן ואתה מעוניין לשפר?

לא יודע אם הגבת לי או ל shab00, אבל אני לא מחפש לשפר אלא מנסה להבין מה הרכב צריך בדיוק והאם מישהו נתקל בסוגיה. לא הולך לעבור ל 5.1.

חוזר ומדגיש שעניין נקודת הרתיחה לא רלוונטי, גם לא הצמיגות במינוס 40, אלא תפקוד המערכת. 

אם למישהו יש גישה למערכת היצרן לבירור הנושא, אין לי בעיה לשלוח מספר שלדה בפרטי. 

 

תודה:) 

 

לפני 22 דקות, Igalz כתב:

השימוש בנוזל בלם בעל צמיגות נמוכה יותר ברכבים מודרנים הוא לטובת מודולציה טובה יותר של עוצמת הפעלת הבלם על ידי מערכת הESP.

בחלק מהרכבים היצרנים מצאו לנכון לציין במפורש שדרוש dot4 LV או class6  או type6 ושאר שמות מסחריים.

בחלק מהרכבים המודרניים זה לא מצויין כלל כמו אצלך ואצלי.

אני מניח שההבדל נובע מיצרן מערכת הABS והESP ומימוש מערכות 

עד כמה שידוע לי אין שום מניעה ואין שום רע בשימוש בנוזלי class6/LV גם במערכות בלימה שאינן מחייבות זאת, וכך אני נוהג ברכבים שלי. ההבדל במחיר מינורי, שקלים בודדים.

 תודה יגאל! 

אז אני מבין ש: 

1. אין חובה להשתמש ב LV בדגמים שלנו

2. אצלך ברכב שמת נוזל LV למרות הכל, והמערכת מתפקדת בצורה תקינה. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ba323f כתב:

אם בהשוואת נתונים עסניקנן:

נוזל DOT4:

https://eurol.com/ie/products/eurol-brake-fluid-dot-4/

 

נוזל DOT 4 LV:

https://eurol.com/it/prodotti/eurol-brake-fluid-dot-4-lv/

 

נוזל DOT5.1:

https://eurol.com/en/products/eurol-brake-fluid-dot-5-1/

 

בלי יותר מידי חיפושים כבר רואים שיש הבדלים בין 40 ל 100מעלות בין שני הנוזלים.

 

מעבר לתכונות של נקודת הרתיחה המהוללת של הנוזלים יש כאן פרמטר חשוב והוא צמיגות הנוזל והשפעתו על מערכות הבלימה כמו למשל ESP, ABS וכו, ששם צמיגות הנוזל עלולה להשפיע לרעה בתפקוד המהיר של המערכות האלו, כידוע למשל בעת בלימת חירום משאבת הABS נכסת לעבודה, ויוצרת פעימות מאוד מהירות וכל שינוי בתכונות הנוזל כאן הן קריטיות.

 

היצרן כבר דאג לבעלי הרכבים ולמוסכים שלו כדי שלא יפתחו מעבדות פרטיות או יבצעו ניסיונות כאלה ואחרים, יצר את ההנחיות הטכניות שכתובות בספר הרכב, כל שינוי אחר עלול לגרום להשלכות בילתי רצויות במיוחד כאשר מדובר במערכות בטיחות שאיתם לא כדאי לשחק.

נוזל הבלמים מוחלף גם ככה בשלב כלשהו שקבע היצרן, מדוע לא להשתמש בתקן שהומלץ ע"י היצרן? זה ממש מעניין אותי למה לחפש חלופות, האם מדובר בתנאי מסלול? או האם גילית בעיה שיוצר הנוזל בלמים שקבע היצרן ואתה מעוניין לשפר?

אילו היצרן היה מתייחס לצמיגות הנוזל ולטמפ' הרתיחה הנתונים כתובים של מהו הטווח המתאים אז הייתי מסכים שניתן לחפש חלופות טובות, אבל לא נתקלתי בדרישה כזו מעולם ולא נתקלתי בדף טכני של יצרן שהתייחס לנוזל הבלמים מעבר לתקן, וכל עוד אין נתונים נדרשים שהיצרן סיפק, לא אקח סיכון ואשתמש בתקן המצויין בהוראות.

 

לגבי הטענה של צמיגות 0W30 ו 10W30 שזהות ב 100 מעלות- טעות.

רק אניח  את זה פה:

10W30:

https://eurol.com/en/products/eurol-turbocat-10w-30/

0W30:

https://eurol.com/en/products/eurol-ultrance-psa-0w-30/

 

אתה מבין בכלל כמה נמוך זה הבדל 0.1cst? זה 200% בגלל תרכובת שטיפ טיפה שונה ולא כי הם רצו להפחית/להגדיל כת הצמיגות ב0.1...

זה כלום ושום דבר.

 

גם לגבי השמן 2cst זה נראה לך משהו לדבר עליו בכלל? יש וריאציות יותר גדולות אפילו בין יצרני שמנים בבדיוק אותה הצמיגות.

זה נטו מבחירה של תוספים ושמן בסיס מאשר מטרה מדויקת. יש טווח מסוים שהם צריכים להגיע אליו לא מספר מדויק.

 

 

לפני 5 דקות, איציק נ. כתב:

לא יודע אם הגבת לי או ל shab00, אבל אני לא מחפש לשפר אלא מנסה להבין מה הרכב צריך בדיוק והאם מישהו נתקל בסוגיה. לא הולך לעבור ל 5.1.

חוזר ומדגיש שעניין נקודת הרתיחה לא רלוונטי, גם לא הצמיגות במינוס 40, אלא תפקוד המערכת. 

אם למישהו יש גישה למערכת היצרן לבירור הנושא, אין לי בעיה לשלוח מספר שלדה בפרטי. 

 

תודה:) 

 

 תודה יגאל! 

אז אני מבין ש: 

1. אין חובה להשתמש ב LV בדגמים שלנו

2. אצלך ברכב שמת נוזל LV למרות הכל, והמערכת מתפקדת בצורה תקינה. 

המסקנה היא שאין הבדל בצמיגות בטמפרטורות כמו שלנו בארץ

אני לא יכול לתאר לך בכלל כמה מינורי זה 0.1cst...

אם אתה מחפש נטו את מה שהאוטו צריך אז כנראה סתם dot 4 רגיל אלא אם כן ספר הרכב טען אחרת. אם אתה מחפש קצת יותר איכות אז קנה 5.1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איציק נ. כתב:

לא יודע אם הגבת לי או ל shab00, אבל אני לא מחפש לשפר אלא מנסה להבין מה הרכב צריך בדיוק והאם מישהו נתקל בסוגיה. לא הולך לעבור ל 5.1.

חוזר ומדגיש שעניין נקודת הרתיחה לא רלוונטי, גם לא הצמיגות במינוס 40, אלא תפקוד המערכת. 

אם למישהו יש גישה למערכת היצרן לבירור הנושא, אין לי בעיה לשלוח מספר שלדה בפרטי. 

 

תודה:) 

 

 תודה יגאל! 

אז אני מבין ש: 

1. אין חובה להשתמש ב LV בדגמים שלנו

2. אצלך ברכב שמת נוזל LV למרות הכל, והמערכת מתפקדת בצורה תקינה. 

אמת.. 

גם אצלי בc4 דור שני, וגם אצל בת הזוג בc4 דור ראשון שמתי נוזל dot4 class 6 והמערכת מתפקדת היטב. 

אני קונה נוזל מקורי של רנו שנמכר בבקבוק חצי ליטר במחיר הוגן מאוד (לעומת המתחרים)

https://www.justmotor.co.il/product/נוזל-בלמים-מקורי-של-רנו-dot4-class-6

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי -  חברות השמנים רושמות לרכב , דרישה ל  CLASSES  6  DOT 4 LV - ואפשר גם   DOT 5.1
(תקנים עם בסיס שמנים/נוזל בלמים סינטטי + צמיגות נמוכה , ועמידה במאמצי חום גבוהים)

לכן - לא הייתי משתמש ב DOT 4 הרגיל

בנוסף - חברות השמנים רושמות כי תקן DOT 4 LV מכסה את התקנים הקודמים DOT 4 ו DOT 3 ואפשר לערבב בניהם - 


https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/84738/DOT_4_LV_Brake_Fluid_(GB).pdf?1597846831 

 

PERFORMANCES STANDARDS

FMVSS 116 DOT 4, DOT 3 SAE J 1703, SAE J 1704 ISO 4925  - Classes 3, 4 & 6

RECOMMENDATIONS ALPINE, AUDI, BMW, CITROËN, DACIA, DS, FORD, JAGUAR, LAND ROVER, MINI, MERCEDES, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLVO, VW …

RECOMMENDATIONS

Mixable with DOT 3, DOT 4 and DOT 5.1 NON-SILICONE BASE products. Do not mix with silicone (DOT 5 silicone base) or mineral base fluids (LHM). Store brake fluid in its original container, tightly closed to avoid absorption of moisture. Aggressive chemical product if contact with hands, paint or varnish. If skin contact, rinse thoroughly with water. Drain Interval: 12 to 24 months as per manufacturers’ recommendations.

 

ראה תוצאות מ liqui-moly   ו גם מ motul 
1liqui-moly : Citroën Model C4 Picasso, B78 (2013-2018) Type C4 Picasso 1.6 THP 165 5GY (2014 - 2018 

https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html#oww:/api/v1/oww/101/ISR/ENG/1/4b784c160f68dae2/8524c2ecf507daac/12870a2161162ac9691355d77360bcc8/ 

 


2Motul: Citroën Model: C4 Picasso, B78 (2013-2018) Type: C4 Picasso 1.6 THP 165 5GY  2014 - 2018 

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/12870a2161162ac9691355d77360bcc8?model_id=8524c2ecf507daac&type_name=C4+Picasso+1.6+THP+165%2C+5GY+(2014-2018) 

 

 

אייל.

  • אהבתי 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, ba323f כתב:

אילו היצרן היה מתייחס לצמיגות הנוזל ולטמפ' הרתיחה הנתונים כתובים של מהו הטווח המתאים אז הייתי מסכים שניתן לחפש חלופות טובות, אבל לא נתקלתי בדרישה כזו מעולם ולא נתקלתי בדף טכני של יצרן שהתייחס לנוזל הבלמים מעבר לתקן, וכל עוד אין נתונים נדרשים שהיצרן סיפק, לא אקח סיכון ואשתמש בתקן המצויין בהוראות.

 

בהחלט קיים תקן ומפרט דרישות איכות ושרשרת האספקה של נוזל בלמים המתאים לתקן של ייצרן הרכב שבו מפורטים צמיגות הנוזל, טמפ' רתיחה, התאמה של הנוזל לסוגי הגומי ועוד...

 

לדוגמא:

 

לייצרן VAG יש תקן שמספרו VW 501 14 שעובר מעת לעת עידכונים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על האינפורמציה  (וגם לאייל @ליין מן על הלינקים המדוייקים לחברות הנוזלים  וגם ליגאל @Igalz על הקישור לנוזל בלמים).
בדקתי גם בקטלוג של EUROL [בלינק הזה] ומצאתי שגם שם ההמלצה היא חד משמעית ל DOT4 LV (או class 6).

קיבלתי את ההמלצה של @Igalz וקניתי היום אצל אבי מרחובות 2 בקבוקי נוזל בלמים (1/2 ליטר כל אחד)  class 6 מקורי של רנו ב 53 שח ליחידה.
לברלינגו (עם ABS בלבד) קניתי עוד 2 בקבוקי 1/2 ל' כל אחד של נוזל DOT4 רגיל של BREMBO ב 30 שח ליחידה.

תודה 👍

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...