Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 6 vs טסלה מודל 3


Jerusalem100
שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, סתם קונה כתב:

בפורום הזה חשוב שכולם יכירו שבנוסף לעלויות האלה של המדינה יהיה לך לפחות 15% רווח של הייבואן

יש לך סימוכין לזה או שזה רק נראה לך הגיוני? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 25 דקות, davemustaine87 כתב:

 

אתה מתעלם ולא קורא תגובות של אחרים אז אתה לא מבין. רק ממחזר את אותה מנטרה שהמצאת לעצמך. 

אתה זה שמחלק ציונים בפורום?

יש מועד ב'?

תעשה טובה ותחסוך ממני את ססמאות וקלישאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איצו כתב:

אני ממש אוביקטיבי. רק לא מבין את הזעקה של חסידי טסלה על החוצפה של חלק ממבחני הרכב (בכל העולם) המעדיפים את רכבי יונדאי על פני טסלות

אבל אין צעקה ואף אחד לא חולק על חוות דעתו על הרכבים, אף אחד לא טוען שהטסלה יותר נוחה מהאיוניק. אנשים מביעים את דעתם על איזה תכונות הכתב  בחר כפחות חשובות, הם הרבה יותר קריטיות מבחינתם. סה"כ לפי המבחן הפער שעורך המבחן נתן למכוניות הוא חצי נקודה, כלומר גם לדעתו אין פערים גדולים. אני העלתי 3 נקודות טכניות , שלא קשורות לחוות דעת כזו או אחרת, שלא נלקחו בשיקולי התוצאה ואפילו גרועה הלכו לרכב הלא נכון. למה זה לא הגיוני שאנשים יחשבו שאותם נקודות, מסופרצ'רג'רים ועד נפח מטען או מחיר אמורים לשנות את התוצאה? וגם אם לא, זה בסדר  ורצוי שיהיו חילוקי דעות. מותר לא להסכים עם כתבה בעיתון,  זו לא תורה מסיני.

 

הבעיה שלי עם המבחן היא אחרת, עידן הסדאן מת. טסלה הצליחה במודל 3 להחזיר את המגניבות לסדאן, זה מגיע עם המון כח, הגה מהיר ומדוייק והתנהגות כביש שג'יפונים פשוט לא יכולים לתת בלי לחרב את הנוחות ויחד עם תא מטען גדול ותמחור אגרסיבי היא יצרה סדאן שיכולה להחליף ג'יפון ולקבל תמורה עבור זה בדמות הנאה מנהיגה ועדיין במכירות היא מפסידה למודל y היקרה יותר. רוב בעלי מודל 3 שאני מכיר, כולל אני, הם אנשים שעברו מג'יפונים. יונדאי לא עושה את זה, היא לא מרגשת לנהיגה היא יעילה ותא המטען שלה קטן. אם יעילה אתה לא יכול לנצח ג'יפון עם גובה, תא מטען גדול,דלת חמישית ומחיר יותר זול. במבחן הזה ניצח רכב שאף אחד לא רוצה ,וזו הבעיה העיקרית של המבחן.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, discoTD5 כתב:

יש לך סימוכין לזה או שזה רק נראה לך הגיוני? 

לשאלתך , אין לי אסמכתא משפטית או נייר מתועד.

בעידן האינטרנטי הכל פתוח בפניך ואתה יכול לראות את המחירים בכל עולם.

תרשום איזה רכב שאתה רוצה בשוק המקור שלו (המדינה בה הוא מיוצר , זה חשוב , כי לכל שאר המדינות יש עלויות שינוע וייבואנים כמובן)

תכפיל את זה בשיעור המע''מ 

ושיעור המס (כרגע 20% לרכב חשמלי ו83% ללא חשמלי) , ועל ידי כך תוכל להגיע לשווי הרכב.

ב99% מהמקרים האבזור הוא זהה

יש באירופה מספר בדיקות שלא נדרשים לעשות בסין אבל אלה דברים שאמורים להסתכם בהפרשים של 5-10 אלף ולא יותר

 

 

אני לא ''דוקטור'' בשוק הרכב ואני מכבד אנשים ותיקים ומנוסים ממני , כל מה שאני רושם ואומר מתבסס על בדיקה פתוחה למדי שכל אחד יכול לעשות היום כי האינטרנט מאוד נגיש

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, סתם קונה כתב:

לשאלתך , אין לי אסמכתא משפטית או נייר מתועד.

בעידן האינטרנטי הכל פתוח בפניך ואתה יכול לראות את המחירים בכל עולם.

תרשום איזה רכב שאתה רוצה בשוק המקור שלו (המדינה בה הוא מיוצר , זה חשוב , כי לכל שאר המדינות יש עלויות שינוע וייבואנים כמובן)

תכפיל את זה בשיעור המע''מ 

ושיעור המס (כרגע 20% לרכב חשמלי ו83% ללא חשמלי) , ועל ידי כך תוכל להגיע לשווי הרכב.

ב99% מהמקרים האבזור הוא זהה

יש באירופה מספר בדיקות שלא נדרשים לעשות בסין אבל אלה דברים שאמורים להסתכם בהפרשים של 5-10 אלף ולא יותר

 

 

אני לא ''דוקטור'' בשוק הרכב ואני מכבד אנשים ותיקים ומנוסים ממני , כל מה שאני רושם ואומר מתבסס על בדיקה פתוחה למדי שכל אחד יכול לעשות היום כי האינטרנט מאוד נגיש

אם אין לך עובדות(דבר שלא מונע ממך קביעות ), איך אתה מסביר שטסלה Y עולה בארץ יותר מ 10% מאיוניק 5 (ראה הודעתי כאן) ?

https://carsforum.co.il/topic/722681-איוניק-6-vs-טסלה-מודל-3/?do=findComment&comment=6553323

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, איצו כתב:

אם אין לך עובדות(דבר שלא מונע ממך קביעות ), איך אתה מסביר שטסלה Y עולה בארץ יותר מ 10% מאיוניק 5 (ראה הודעתי כאן) ?

https://carsforum.co.il/topic/722681-איוניק-6-vs-טסלה-מודל-3/?do=findComment&comment=6553323

 

שמע חבר , אני לא בא להתווכח איתך והרצון הזה שלך להצטדק קצת מצחיק.

 

גרסת הבסיס (ללא גג פנורמי בלי חימום הגה , בלי מצלמות הקפיות ובלי מושבי עור (להמשיך?)) של איוניק 5 עולה היום 214 אלף שקלים

מודל Y SR עם כל אלה בערך עולה 224 אלף שקלים

 

כלומר אתה מקבל הרבה פחות בפרסטיז'

אם אתה הולך על הדגם היקר ביותר כבר הגעת ל265 שזה כבר אותו המחיר של הלונג ריינג' שמציעה 100 ק''מ יותר בטווח (דרך אגב היום כבר אין elite בסוכנות , רק luxury , האם אתה בטוח שזה אותו הגימור?)

 

אין מה להשוות לפרפורמנס כי הביצועים של המנוע של הפרפורמנס שונים בתכלית ממה שהאיוניק מציעה מבחינת מנוע...

בנוסף כבר הסברתי לך למה הטענה שאמרת על ארה''ב לא יכולה להיות הגיונית

 

אז בבקשה לפחות תעשה את ההשוואה הנכונה והבדיקות בשוק ואל תנסה להקטין בדיקות שאחרים עשו...

עריכה אחרונה על ידי סתם קונה
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איצו כתב:

אתה זה שמחלק ציונים בפורום?

יש מועד ב'?

תעשה טובה ותחסוך ממני את ססמאות וקלישאות.

 

חס וחלילה ציונים. ניכר שלמסקנות שלך כבר הגעת.

רק מזהיר את מי שרוצה להשקיע ולכתוב לך תגובה מנומקת ומושקעת שלא יעשה את זה, כי אתה תעשה טרנספורטר לתגובה שלו.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, סתם קונה כתב:

שמע חבר , אני לא בא להתווכח איתך והרצון הזה שלך להצטדק קצת מצחיק.

 

גרסת הבסיס (ללא גג פנורמי בלי חימום הגה , בלי מצלמות הקפיות ובלי מושבי עור (להמשיך?)) של איוניק 5 עולה היום 214 אלף שקלים

מודל Y SR עם כל אלה בערך עולה 224 אלף שקלים

 

כלומר אתה מקבל הרבה פחות בפרסטיז'

אם אתה הולך על הדגם היקר ביותר כבר הגעת ל265 שזה כבר אותו המחיר של הלונג ריינג' שמציעה 100 ק''מ יותר בטווח (דרך אגב היום כבר אין elite בסוכנות , רק luxury , האם אתה בטוח שזה אותו הגימור?)

 

אין מה להשוות לפרפורמנס כי הביצועים של המנוע של הפרפורמנס שונים בתכלית ממה שהאיוניק מציעה מבחינת מנוע...

בנוסף כבר הסברתי לך למה הטענה שאמרת על ארה''ב לא יכולה להיות הגיונית

 

אז בבקשה לפחות תעשה את ההשוואה הנכונה והבדיקות בשוק ואל תנסה להקטין בדיקות שאחרים עשו...

הרצון שלי להצטדק….

 

עשיתי השוואה טובה מאוד והבאתי עובדות. 

העובדות לא גורמות לך להמשיך בסיפורים. 

לפני 12 דקות, davemustaine87 כתב:

 

חס וחלילה ציונים. ניכר שלמסקנות שלך כבר הגעת.

רק מזהיר את מי שרוצה להשקיע ולכתוב לך תגובה מנומקת ומושקעת שלא יעשה את זה, כי אתה תעשה טרנספורטר לתגובה שלו.

 

יצאת צדיק 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, סתם קונה כתב:

לשאלתך , אין לי אסמכתא משפטית או נייר מתועד.

בעידן האינטרנטי הכל פתוח בפניך ואתה יכול לראות את המחירים בכל עולם.

תרשום איזה רכב שאתה רוצה בשוק המקור שלו (המדינה בה הוא מיוצר , זה חשוב , כי לכל שאר המדינות יש עלויות שינוע וייבואנים כמובן)

תכפיל את זה בשיעור המע''מ 

ושיעור המס (כרגע 20% לרכב חשמלי ו83% ללא חשמלי) , ועל ידי כך תוכל להגיע לשווי הרכב.

ב99% מהמקרים האבזור הוא זהה

יש באירופה מספר בדיקות שלא נדרשים לעשות בסין אבל אלה דברים שאמורים להסתכם בהפרשים של 5-10 אלף ולא יותר

 

 

אני לא ''דוקטור'' בשוק הרכב ואני מכבד אנשים ותיקים ומנוסים ממני , כל מה שאני רושם ואומר מתבסס על בדיקה פתוחה למדי שכל אחד יכול לעשות היום כי האינטרנט מאוד נגיש

אז אתה טועה. בענק.

אבל זה לא פופולרי לומר את זה כאן. 

אני לא יודע מה הרווחיות הישירה ממכירה של רכב, אבל משיחות עם כמה שחקנים גדולים בענף, הרווחיות הישירה ממכירת רכב היא מאוד נמוכה, יחסית. אבל כשאתה מכפיל האלפי מכוניות שיבואן מוכר, או עשרות אלפי מכוניות, המספרים המתקבלים גדולים. 

 

בפועל, רשמת מלא, ולא רשמת כלום, כי אין לך מושג עת התמחור של היבואן מול היצרן, הכוחות הפועלים בין היצרן ליבואן (ויש הרבה כוחות והם לא בהכרח באותו כיוון), המחיר של הקונפיגורציה שהיבואן בוחר מהאפשרויות שהיצרן מציע, ובקיצור - אתה לא יכול לעשות עם האחוזים שלך שום דבר. 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, discoTD5 כתב:

אז אתה טועה. בענק.

אבל זה לא פופולרי לומר את זה כאן. 

אני לא יודע מה הרווחיות הישירה ממכירה של רכב, אבל משיחות עם כמה שחקנים גדולים בענף, הרווחיות הישירה ממכירת רכב היא מאוד נמוכה, יחסית. אבל כשאתה מכפיל האלפי מכוניות שיבואן מוכר, או עשרות אלפי מכוניות, המספרים המתקבלים גדולים. 

 

בפועל, רשמת מלא, ולא רשמת כלום, כי אין לך מושג עת התמחור של היבואן מול היצרן, הכוחות הפועלים בין היצרן ליבואן (ויש הרבה כוחות והם לא בהכרח באותו כיוון), המחיר של הקונפיגורציה שהיבואן בוחר מהאפשרויות שהיצרן מציע, ובקיצור - אתה לא יכול לעשות עם האחוזים שלך שום דבר. 

אשמח ואני שמח לדעת שאני טועה.

אם זה המצב אני מאושר!

אבל אתן לך מקרה שקרה לי.

רכשתי כבר 4 רכבים מהחברה , ואם יבואן יכל להוריד לי 40 אלף ש''ח במחיר להוסיף לי את כל התוספות , כשבשולחן לידי מישהו שלא התווכח ולא בדק שילם את המחיר המלא + 20 אלף על התוספות.

היבואן הזה הוא אחד החזקים בארץ וכדרך אגב הרכב זה רכב שנמכר מעל המחירון (מכרתי אותו ב35 אלף מעל המחירון אחרי 5 שנים).

אותו מנהל אמר לי במפורש ''אם כולם היו צרכנים כמוך , היינו מורידים את המחיר בישראל.

המצב בישראל לא כזה"

לכן הלוואי ואתוודה שאני טועה , כרגע זו ההיכרות שלי והחוויה שלי עם השוק.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איצו כתב:

בזה אתה צודק, בהחלט שניים שלא מבינים.הם שעה מסתובבים סביב הרכב כאילו זו ביקורת על דירת חדר בתל אביב.ראיתה אותם נוהגים ברכב מעבר לפקק בדרך למוסך? זה רכב או נדלן?איך אתה מצליח בכלל לראות את הביקורות שלהם? ועוד להגיע לשעה וחמש דקות. הרבה סיבולת יש לך.

 

קרא את הביקורת הזאת ותגיד לי אם אתה חושב שהרכב שווה 260 אלף שח:

https://www.auto.co.il/article/roadcartest/136198-road-tests-hyundai-ioniq-6

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Uri-G כתב:

בזה אתה צודק, בהחלט שניים שלא מבינים.הם שעה מסתובבים סביב הרכב כאילו זו ביקורת על דירת חדר בתל אביב.ראיתה אותם נוהגים ברכב מעבר לפקק בדרך למוסך? זה רכב או נדלן?איך אתה מצליח בכלל לראות את הביקורות שלהם? ועוד להגיע לשעה וחמש דקות. הרבה סיבולת יש לך.

 

קרא את הביקורת הזאת ותגיד לי אם אתה חושב שהרכב שווה 260 אלף שח:

https://www.auto.co.il/article/roadcartest/136198-road-tests-hyundai-ioniq-6

 

יש דבר כזה שנקרא FAST FORWARD.

נראה לי שראית יותר ממני :)

התימחור של ה 6 (לפי מחירי חו"ל)  כנראה צריך להיות  גבוה בכ 5% מהאיוניק 5.

(לפי דעתי ה 6 מאובזר טוב מה 5 בדברים שלי חשובים יותר  כמו מערכת שמע משודרגת, תצוגה עילית, שקע מתח,  סוללה גדולה יותר) 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איצו כתב:

דבר כזה שנקרא FAST FORWARD.

נראה לי שראית יותר ממני

אז מה הטעם שנגיב לביקורת שגם אתה תופס אותה כטרחנית ולא רלוונטית. רק כי לשני המשועממים האלה יש סלולרי עם מצלמת סלפי? וכדרך אגב, הם צודקים בדבר אחד, היא אכן מתחרה בbyd האן יותר מבטסלה ולכן גם המכירות שלה והאטקטיביות עבור הלקוח יהיו דומות ל byd האן ולא לטסלה.

 

לגבי תמחור, ברוב העולם האיוניק 5 ו 6 עולות אותו דבר לאותה רמת איבזור, והאמת שגם אז היא צפוייה לא להמכר (אולי בארה"ב ,שם עדיין קונים קצת סדאנים) בגלל שהיא לא שונה מספיק מהאיוניק 5 והאיוניק 5 תשמש משפחה בקלות רבה יותר בפער משמעותי. בגלל זה אמרתי בהתחלה שלדעתי יכולות הייצור של האיוניק 6 כנראה נמוכות ויונדאי מראש לא מתכוונת למכור ממנו הרבה. בארץ עוד פחות בגלל תמחור היבואן.

 

לפני שעה, איצו כתב:

לפי דעתי ה 6 מאובזר טוב מה 5 בדברים שלי חשובים יותר  כמו מערכת שמע משודרגת, תצוגה עילית, שקע מתח,  סוללה גדולה יותר

אני מנחש שהכל קיים גם עבור ה 5, זה פשוט זילזול של היבואן בלקוח הישראלי. הקטע של המערכת הוא דיל ברייקר בעיניי. המערכת של 5 מתחת לכל ביקורת לרכב במחיר כזה(מנחש שגם של ה 6 חוץ מבלימיטד)  ואין דרך לשדרג את המערכת אפילו לא בתשלום, אפילו שיש מערכת משודרגת בחו"ל. אפילו ב mg4 אירגנו שידרוג בהתקנה מקומית.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Uri-G כתב:

אז מה הטעם שנגיב לביקורת שגם אתה תופס אותה כטרחנית ולא רלוונטית. רק כי לשני המשועממים האלה יש סלולרי עם מצלמת סלפי? וכדרך אגב, הם צודקים בדבר אחד, היא אכן מתחרה בbyd האן יותר מבטסלה ולכן גם המכירות שלה והאטקטיביות עבור הלקוח יהיו דומות ל byd האן ולא לטסלה.

 

לגבי תמחור, ברוב העולם האיוניק 5 ו 6 עולות אותו דבר לאותה רמת איבזור, והאמת שגם אז היא צפוייה לא להמכר (אולי בארה"ב ,שם עדיין קונים קצת סדאנים) בגלל שהיא לא שונה מספיק מהאיוניק 5 והאיוניק 5 תשמש משפחה בקלות רבה יותר בפער משמעותי. בגלל זה אמרתי בהתחלה שלדעתי יכולות הייצור של האיוניק 6 כנראה נמוכות ויונדאי מראש לא מתכוונת למכור ממנו הרבה. בארץ עוד פחות בגלל תמחור היבואן.

 

אני מנחש שהכל קיים גם עבור ה 5, זה פשוט זילזול של היבואן בלקוח הישראלי. הקטע של המערכת הוא דיל ברייקר בעיניי. המערכת של 5 מתחת לכל ביקורת לרכב במחיר כזה(מנחש שגם של ה 6 חוץ מבלימיטד)  ואין דרך לשדרג את המערכת אפילו לא בתשלום, אפילו שיש מערכת משודרגת בחו"ל. אפילו ב mg4 אירגנו שידרוג בהתקנה מקומית.

אני לא יודע במי היא מתחרה, אבל לדעתם האיוניק 6 הרבה יותר טובה מהטסלה 3 ולכן אין תחרות בינהם.  אתה מוזמן לא להסכים לדעתם.

 

דבר אחד אתה לא לוקח בחשבון.

האיוניק 5 בארץ היא עם סוללה 72.6 ק"ו לעומת רוב העולם המערבי שבו התימחור הדומה של האיוניק 5 לאיוניק 6 הוא לסוללה של 77 ק"ו.

באירופה, המעבר בין 2 הסוללות באיוניק 5 הקפיץ מחיר בכ 5%.

 

(הרבה שידרגו בארץ את המערכת בעלות של כמה אלפים)

ד"א, גם המערכת המשודרגת של BOSE זה לא שיא השמע.

 

כל אחד והדיל ברייקר שלו....

הדיל ברייקר שלי זה משחק במחיר הרכב תוך כדי זילזול באילו שקנו אותו אתמול ב 50 אל"ש יותר.

 

וואללה, כשאני חושב על זה, הטסלאים בשירשור הזה מתלוננים על תימחור יתר של 10 עד 15 אל"ש של האיוניק 6 (נגיד שזה נכון, לדעתי לא).

אבל אין להם בעיה שחתכו להם את ערך הרכב ב 50 אל"ש.

כבר אמרתי - "כת".

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...