Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1230 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז עברה שנה שקטה ורגועה עם היאריס ועכשיו הגיע הזמן לטיפול ראשון. 

 

אשמח לעזרה בשני נושאים שעלו מהבירורים שלי לקראת הטיפול אצל כמה סוכניות של טויוטה. 

 

שמן מנוע

על פי ספר הרכב בייצור הוכנס שמן מסוג SAE 0W-8. 
דבר ראשון, כשקיבלתי הצעות מחיר לטיפול כמעט כל הסוכניות הציעו שמן לא מקורי של טויוטה. נשמע לי תמוה מעט. (ניתן היה לשדרג בתוספת מחיר משמעותית). 

בנוסף סוג השמן שהוצע הוא דווקא 5W-30. לפי ספר הרכב ניתן להשתמש בסוג זה אך כמוצא כמעט אחרון כפי שניתן לראות כאן

האם כדאי שאתעקש על 0W-8 או 0W-16? 

 

מסיר פיח למערכת הדלק

בחלק מהסוכנויות הוכנסה להצעה שורה על מסיר פיח. 
לא ראיתי איזכור של זה בתוכנית הטיפולים שמצורפת כאן. אשמח להסבר במה בדיוק מדובר, האם הכרחי בכל טיפול של 15,000? העלות אגב כמאה שקלים. 

 

שעשעה אותי גם העובדה שמראש החליטו שיש להחליף מסנן למתיזי מים (עלות של כ 15 שקלים).

 

תודה לעוזרים 

 

פורסם

בעניין השמן, מהיכרותי עם מנועים היברידים אכן מומלץ על שמנים דקים יחסית - 8/16/20, עקב ריבוי התנעות.

לוודא שעומד בתקנים הנוספים שרשומים לאחר הצמיגות: אם 0W16 - תקן SN ומעלה (SN+ / SP).

 

הייתי פועל על פי המלצת היצרן במקרה הזה. 

האם מדובר במוסך היבואן? אם כן, מוזר כי אינם פועלים על פי הוראות היצרן.

אם מדובר במוסך מורשה - הייתי רוכש ומספק למוסך את השמן באופן עצמאי כדי למנוע טעויות.

 

לגבי יצרן השמן - כל יצרן שעומד בצמיגות ובתקנים יתאים. ראיתי שמוטול היחידים שיש להם שמן 0W8 זמין לרכישה בארץ.

 

לגבי מסיר פיח לדעתי ניתן לוותר. מטרתו בעיקר להסיר כסף מהכיס שלך.

 

פורסם

במורשים יש מקורי אמיתי ושמן תואם.

5W30 מתאים ולא נתקלתי בשום בעיה איתו.

תוסף לדלק היתי מוותר .

אבל תוסף טוב לשמן זה רעין טוב למשל של JUSTICE BROTHERS.

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם

התקשרתי שוב למוקד הארצי של טויוטה ושאלתי לגבי עניין השמנים. 

הקריאו לי מאיזה מסמך שברשותם שגם

5w30 וגם 0w20 מאושרים לשימוש ומתאימים. 

קצת מרגיע מצד אחד אך מצד שני קצת מוזר שכן יש הבדלים בינהם ובטח בין מה שלטענת ספר הרכב הגיע עם הרכב. 

לא יודע איך לאכול את זה

פורסם

מוסך יבואן - מורשה מטעם יצרן הרכב ומשרד התחבורה.

מוסך מורשה - מוסך כללי שמאושר ע״י משרד התחבורה בלבד.

ע״פ החוק, מותר לטפל בכל אחד מהם.

כדי לשמור על מסגרת האחריות, חייבים להשתמש במוצרים שאושרו ע״י יצרן הרכב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 4 דקות, שאלתיאל קוואק כתב:

התקשרתי שוב למוקד הארצי של טויוטה ושאלתי לגבי עניין השמנים. 

הקריאו לי מאיזה מסמך שברשותם שגם

5w30 וגם 0w20 מאושרים לשימוש ומתאימים. 

קצת מרגיע מצד אחד אך מצד שני קצת מוזר שכן יש הבדלים בינהם ובטח בין מה שלטענת ספר הרכב הגיע עם הרכב. 

לא יודע איך לאכול את זה

אצלי בספר של פורד יש רשימה קצרה של שמנים והתקנים שלהם, אפשר גם 5w30 מתקן אחד או 5w20 מתקן אחר. גם שם לא מוסבר האם זה יש איזה קשר לאקלים/סביבה. קח מה שמתאים לתקן.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הכוונה שלי היתה מורשה יבואן-אני במקרה עובד באחד כזה

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

×
×
  • תוכן חדש...