Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1535 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 4 שעות, llaavvii כתב:

בגדול הקפיץ דורש גישה לקופסא (מה שהיא רוצה להימנע ממנו)

לא תמיד, תלוי איפה הסתימה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בתאריך 11.4.2022 בשעה 09:53, שביט כתב:

ממליץ לא להשתמש בסודה קאוסטית.

יש בפורום נטייה לכתוב "שפוך סודה קאוסטית" באותה קלות של לכתוב "שים קצת מלח פלפל".

 

לא רק בפורום, better life through chemistry זו גישה נפוצה היום אצל אנשים לא-טכניים באופן כללי. בהקשר המקורי של הביטוי - לוקחים תרופות נגד סימפטומים בלי לנסות להבין את המחלה, ובמקרה של אינסטלציה ביתית - מפציצים עם כימיקלים בלי לנסות להבין מהיכן נובעת הסתימה. (אני לא מתייחס כרגע לשרשור הנ"ל)

 

היו לי יותר מדי שיחות כאלה עם אנשים במשרד שבאו להתייעץ איתי איזה סנו-אינסטלטור עובד הכי טוב. כשהייתי קופץ אליהם הביתה ומראה איך לפרק את פתח הביוב במקלחת (עניין של חצי דקה ללא שום כלים במקלחונים מודרניים), הם היו נגעלים ומסרבים להוציא את השיערות והג'יפה שהצטברו שם, אפילו אם שאר הצנרת הייתה פתוחה לרווחה. מעניין שלאותם אנשים בד"כ לא הייתה שום בעיה לאסוף את הקקי של הכלב שלהם שלוש פעמים ביום, אבל לגעת בקצת שיער רטוב זה היה לעבור קו אדום...

 

לצערי ה'מבוגרים' של היום שלא ידעו רעב ומלחמה איבדו לגמרי את כישורי התחזוקה הבסיסית של הבית. הפורום הוא נווה מדבר בתחום הזה, אבל גם כאן יש יציאות דומות מדי פעם, ואנשים שאצבעם קלה מדי על ההדק.

 

  • אהבתי 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הזכרת לי את הבדיחה של סיינפלד.
אנחנו נוגעים חופשי בשיער של אחרים כשהוא מחובר לגוף שלהם, אפילו נותנים לזה נשיקה. אבל ברגע שזה מתנתק מהגוף? גועל נפש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 13 שעות, teyal כתב:

די עם הטהרנות.

סודה קאוסטית לא גורמת נזק לצנרת פלסטיק.

זו לא החומצה שוולטר וייט השתמש בה לסילוק גופות.

ולגבי נזקי גוף, ההמלצה הראשונה היתה להשתמש במשקפי מגן וכפפות.

דווקא כל הפרק הזה היה על איך שהחומצה שהוא משתמש בה לא מזיקה לפלסטיק

  • אהבתי 2

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם
לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

הזכרת לי את הבדיחה של סיינפלד.
אנחנו נוגעים חופשי בשיער של אחרים כשהוא מחובר לגוף שלהם, אפילו נותנים לזה נשיקה. אבל ברגע שזה מתנתק מהגוף? גועל נפש.

 

באופן כללי, יש לבני אדם גישה מוזרה בקבלת החלטות מסויימות.

 

image.thumb.png.f904a3f311d2ea37cc43ac0e9d7cf8e1.png

פורסם
לפני שעה, Derish כתב:

לא רק בפורום, better life through chemistry זו גישה נפוצה היום אצל אנשים לא-טכניים באופן כללי.

בתור זה שכתב ראשון "סודה קאוסטית" אני חש צורך להגיב לך.

אני מכונאי, עושה את כל תחזוקת הבית לבד, יש שני עסקים של אוכל באזור מגוריי שאני מתחזק להם את המקומות, אין לי שום בעיה לנקות ג'יפה מהביוב אם צריך, לא זוכר מתי פעם אחרונה (אם בכלל) הזמנתי איש מקצוע הביתה כדי לעשות משהו שאני לא יכול לבד, החל מסתימות, דרך תיקון מכשירי חשמל ועד לריתוך ובניית אבן.

ולמרות כל האמור לעיל, אני משתמש ואף המלצתי על סודה קאוסטית, אבל מה איש עם שתי ידיים שמאליות שכמוני מבין, אולי באמת עדיף שרק אנשים טכנים יגיבו.

 

תרדו מהעץ שלכם, יש סיבה למה מוכרים בכל טמבורייה סודה קאוסטית. והסיבה היא לא מזימה של איגוד האינסטלטורים הישראלי כדי להרוס צנרות. הסיבה היא שזה חומר מאכל שבמידה הנכונה ובעבודה זהירה פותח את רוב הסתימות הביתיות ללא מאמץ וללא נזק. 

פורסם

נשמע שיש לך מספיק נסיון בתחום כדי לדעת מתי כדאי להפעיל כימיקלים ומתי עדיף להתחיל מאמצעים מכניים. לפיכך, לא הייתי משייך אותך לקטגוריה המדוברת או נעלב בשמם.

 

פורסם
לפני כשעה, אורח לרגע כתב:

ש סיבה למה מוכרים בכל טמבורייה סודה קאוסטית. והסיבה היא לא מזימה של איגוד האינסטלטורים הישראלי כדי להרוס צנרות. הסיבה היא שזה חומר מאכל שבמידה הנכונה ובעבודה זהירה פותח את רוב הסתימות הביתיות ללא מאמץ וללא נזק

הסיבה היא כי מרויחים על זה טוב. נראה לך שלטמבוריה אכפת מהצנרת שלך?

ולעניין הנזק, בצנרת פלסטית אין בעיה פרט לגושי חומר שלפעמים נוצרים ומחליפים את מה שבאת לנקות. הבעיה היא בבתים ישנים עם צנרת מתכת או בטון ששם כן נגרם נזק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אגב, מניסיון של חבר שאשתו נהגה לשפוך מים רותחים ישר מהקומקום לפתח הניקוז באמבטיה ובכיורים - צנרת הביוב הפלסטית גם לא מיועדת לעמוד בטמפרטורות כאלו (נגמר בנזילה מתחת לאמבטיה ובתקרה של השכנים). 

  • אהבתי 1
:turn-l:
פורסם (נערך)

צנרת ביוב אמורה להיות עמידה לחום של 60 מעלות .

אצלי בבית שאני כל מוצאי שבת שופך את המיחם שנשאר לכיור.

מעולם לא קרתה שום נזילה ומעולם לא היתה סתימה

עריכה אחרונה על ידי om2

.

פורסם

המים במיחם לא רותחים, והמעבר בסיפון מאפשר צינון כלשהו לפני המעבר לצינור שבקיר.

 

אישית, כאשר אני שופך לכיור מים חמים, אני פותח גם את ברז המים הקרים. לא מתיחס למים החמים כאמצעי לפתיחת הצינור..

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 שעות, Night Driver כתב:

הסיבה היא כי מרויחים על זה טוב. נראה לך שלטמבוריה אכפת מהצנרת שלך?

לא. אני ממש לא חושב ככה.

אבל אני חושב שמוצר שנמצא בכל מקום זה מוצר שיש לו ביקוש- אם לא היה אז לא היה נמצא בכל חנות. אם יש לו ביקוש כנראה שהוא עושה משהו מועיל. 

 

מסכים שלזרוק לאויר "סודה קאוסטית" סתם ככה זה לא חכם. צריך קצת שכל הגיון וגישה כדי להשתמש בזה, למעשה צריך קצת הגיון שכל וגישה להתעסק עם כל דבר, גם עם מברג שטוח. 

שאלה הגברת על פתרונות- הוצעו לה שלל פתרונות, בין אם לפתרון ובין אם למניעה עתידית. מפה והלאה זו אחריות שלה להפעיל את השכל ובמידה ובחרה להשתמש בכימיכל הזה אז לפעול בהגיון ובמידה לא מוגזמת. קצת סודה עם מים חמים לא יעשו שום נזק. בטח לא משימוש חד פעמי. 

לעניות דעתי מדובר באדם עם גישה טכנית ושכל. האם אני נותן קרדיט יתר על המידה לאדם שלא פגשתיו מעולם? יכול להיות. יש לי נטייה כזו בחיים, לתת לאנשים קרדיט לחוש טכני שלא נמצא ברשותם- אמרו לי את זה לא פעם.

השורה התחתונה היא שמישהו שאל(ה) על פתרונות. הובאו בפניו הפתרונות, ברבים- כי יש יותר מפתרון אחד. מכאן מאחלים בהצלחה.

אני, אישית, הייתי בוחר בפתרון הנוח והמהיר של סודה קאוסטית בקופסאת הביקורת לאחר שהייתי מזהה בתוך הקופסא מאיפה מגיעים המים ולאיזה כיוון הם מתקשים לזרום. עשיתי בעבר ואעשה בעתיד במידת הצורך. מצידי פותחת שירשור יכולה גם להרים מרצפות ולהחליף צנרת בכל הבית- כל אחד שיעשה מה שנראה לו לנכון.

תמה החפירה. בברכת יום מוצלח וחג שמח.

×
×
  • תוכן חדש...