Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ה-"ל" הכי מופרך שראיתם?


TheArcane
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 47 דקות, sperial כתב:

אחד הדברים שהפריעו לי. עד עכשיו אני לא יודע האם הבנים שלי, שלמדו על דיזלים בעלי מומנט בריא, יודעים לזנק בעליה שקצת יותר ממתונה בלי להדרדר או לדומם. ואני כמעט בטוח שלא יודעים לזנק ען בלם יד.

למה זה אמור להפריע?

למדתי נהיגה על אוקטביה דור ראשון, TDI 1.9 ידנית, לרכב הידני הראשון שהיה לי (קליאו III) היה כנראה בערך חצי מהמומנט שיש לאוקטביה והסתדרתי בסדר גמור. לא הייתה לה מערכת עזר לזינוק בעליה.

לפיאט גם היה מומנט דומה (רק הגיע יותר מוקדם מאשר בקליאו) ולא הייתה לי בעיה.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, omar87 כתב:

זהוא , הרכב הראשון שלי היה איביזה 2012 1.4 ידנית! אתה לא מבין כמה פעמים הרכב נכבה ברמזורים ועליות למרכז הכרמל, אבל מה שכן, ללמוד על ידני פתח לי הרבה אופציות קניה, כך שרוב רובו של העשור הזה נהגתי על ידני!

Tell me about it.

 

אני חיפאי, למדתי לנהוג בשנות ה-70, אז אתה יכול להבין באיזה טכנולוגיה מדובר. 

 

גם לגבי הבנים שלי - אני לא מוטרד מזינוקים קלים. הבעה היא כשיש איזה זינוק בעליה חדה במיוחד, מהסוג שאפילו מצריך להוציא את הנוסעים מהרכב. לא משהו שקורה הרבה, אבל בטיולים בחו"ל (מה זה?) נתקלתי בו מפעם לפעם. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זינוק שצריך להוציא נוסעים מהרכב? איזה רכב זה, האיזטה של סטיב ארקל?

  • מצחיק 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה מנחם אותכם, אני למדתי נהיגה על אימפרזה 1.6 גפ"מ עם מומנט חולה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, sperial כתב:

הבעה היא כשיש איזה זינוק בעליה חדה במיוחד, מהסוג שאפילו מצריך להוציא את הנוסעים מהרכב.

מה?? מאיפה הבאת את זה? 

השיפוע החריג המרבי המותר בארץ הוא 14% (עמוד 113-114 כאן)
בסרטון פה למטה אפשר לראות איך נראה שיפוע של 16% (ירידה של עוד שני מטרים לכל 100 מטר של דרך). לא משהו שיגרום לך להוריד את הנוסעים מהרכב אם אתה קצת יודע מה אתה עושה.

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SlowRide כתב:

זינוק שצריך להוציא נוסעים מהרכב? איזה רכב זה, האיזטה של סטיב ארקל?

מזכרון ישיר:

 

רנו קליאו 3 מנוע 1.2 אטמוספרי בסלובניה.

 

פיאט פונטו ביוון.

 

באיזה מצב הזוי אפילו פורד מונדאו. אבל זה היה באמת ארוע חריג, לא משהו שמצדיק שיפוט של רכב.

 

בדרך כלל מדובר באיזה קטע קצר של יציאה מחניון (או כניסה אליו) לא יותר ממטריל בודדים.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

הבעה היא כשיש איזה זינוק בעליה חדה במיוחד, מהסוג שאפילו מצריך להוציא את הנוסעים מהרכב

זהלא הזינוק. סתם חיפשו תירוץ להוציא אותך מהרכב.

  • מצחיק 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, sperial כתב:

רנו קליאו 3 מנוע 1.2 אטמוספרי בסלובניה.

למה היית צריך להוציא נוסעים מהרכב בשביל זה?

הרכב חלש (מאוד) בייחוד בעליות, אבל אפילו בזינוק בעליה הכי קשה שנתקלתי בו, בלם היד הספיק וזה היה מאוד חריג (יציאה מחניה בשיפוע של איזה 10-12 מעלות לדעתי).

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר מהביקורים באירופה שכול המורים לנהיגה שם לימדו על מכוניות סופר מיני.

מעניין אם יש שם חקיקה בנושא או שזה פשוט יותר נוח לתלמידים?

אני גם חושב שככול שהרכב קטן יותר ככה יותר קל ללמוד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

הבעה היא כשיש איזה זינוק בעליה חדה במיוחד, מהסוג שאפילו מצריך להוציא את הנוסעים מהרכב. לא משהו שקורה הרבה, אבל בטיולים בחו"ל (מה זה?) נתקלתי בו מפעם לפעם. 

או.קי.הם ירדו מהרכב ואז:

1. עלית את העליה, הסתובבת וחזרת לקחת אותם? 

2. הם עלו ברגל? 

3. הם עדיין ממתינים לך שם בתחתית העליה? 

  • מצחיק 3
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, להוציא נוסעים מהרכב זה לא בגלל שהשיפוע גדול, זה בגלל שאתה ספריאל.
הייתי עם רכבים שכורים בכל מיני חורים ביוון, אלפים, צרפת, צ'כיה בעיקר בהרים (מגולף 2.0TDI ועד פאביה סטיישן 1.0 אטמוספרי שהייתה הרכב השני הכי איטי שנהגתי בו בחיי אחרי הרכב שלמדתי עליו נהיגה - גולף 4 SDI), נתקלים מדי פעם בשיפועים הזויים, ביציאה מהחניון של בעלי הדירה שלי שאני מבקר בו מדי פעם השיפוע הוא 20%, מדדתי.
בחיים לא הייתי צריך יותר מקצת עזרה עם בלם היד, בין אם מדובר ברכב עם 160 כ"ס וטורבו ובין אם מדובר ברכב עם 60 כ"ס(ברור שקרה ויקרה שהמנוע נכבה, בכ"ז מדובר ברכב שכור שאתה לא מכיר לעומק).
בדיוק חזרתי מטיול בשטח עם @Caveman, אמנם לרכב יש הילוך כח, אבל הוא הסתדר די סבבה עם זינוק בעליה שהשיפוע שלה הוא איזה 30% תוך כדי שהסרנים בהצלבה (ואנחנו מדברים על פודרה וחול של המדבר, לא אספלט כן?)
בקיצור, חלאס עם השטויות, מישהו עוד יחשוב שלרכב ידני יש בעיה להתחיל נסיעה מעל שיפוע מסויים:screwy::loco:

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Night Driver כתב:

אם יש כאן מורה נהיגה אז שאלה קטנה ולא קשורה.

 

איך מלמדים לנבוג נכון כשברכבים היום יש תיקון סטיה מנתיב, מצלמת רוורס, התראה על רכבים בשטח מת וכו'?

כמובן שסטיה מנתיב היא חלק מסויים רק במכלול הזה שנקרה נהיגה. יש עוד דברים שיחסית נגרעים מתלמידים כמו מערכת הייל-הולד למשל. כל המשמעות של לימוד זינוק בעליה הופך להרבה פחות קריטי כאשר המערכת עושה עבור הנהג את רוק העבודה. אני למשל גם חוויתי את זה על בשרי כתלמיד בזמנו. ברכב שלמדתי עליו נהיגה היה הייתה מערכת abs. אולם בזמן השיערים לא זוכר לי שהגעתי למצב שהיא נכנסה לפעולה, אבל ברכב הראשון שקניתי כמה ימים אחרי הטסט לא הייתה את המערכת הזו וזה היה בחורף, אז הרגשתי על בשרי מזה נעילת גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה הפתרון? ללמד נהיגה על סובארו DL 1.3, כי התלמיד עלול להיתקל בגרוטאה בת 40?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, דניאל1983 כתב:

מעניין אם יש שם חקיקה בנושא או שזה פשוט יותר נוח לתלמידים?

בארץ רכב לימוד נהיגה חייב להיות מעל 3.8 מטר, מה שאומר שאי אפשר ללמד על מכוניות כמו אלטו, פיקנטו, פיז'ו 107 וכו'. 

 

ניסאן מיקרה זה הרכב הכי קטן (3.82 מטר) שראיתי בלימוד נהיגה. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...