Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ה-"ל" הכי מופרך שראיתם?


TheArcane
 שיתוף

פוסטים מומלצים

נתקלתי בזה לא מעט גם בחיפה.

 

האם אתה מכיר סעיף בחוק המונע זאת? 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

בית ספר לנהיגה זה עסק פרטי, אם הוא רוצה לעבוד בשבת מה הוא שונה מכל רכב אחר שנוסע ברחוב בשבת?

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע, בגלל זה שאלתי.

 

אני יודע שחנות פתוחה בשבת מקבלת קנס, ואלה שכן פותחים, פשוט משלמים את הקנס הזה מראש.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Ooga כתב:

היית בכפרים ערבים בישראל?

יש שם שיפועים מטורפים, דברים שאפילו ברגל קשה לעלות.

עשיתי חיפוש בפורום אופני כביש, שם הם אשכרה מודדים אחוזי שיפוע ב"קירות".

35-37% מופיע שם הרבה.

 

לרוב זה קורה בכפרים הדרוזים (גילוי נאות, אני דרוזי), זה מכיוון שבמהלך ההיסטוריה הדרוזים היו עם רדוף ולכן העדיפו להשתכן באזורים גבוהים כך שבמקרה של תקיפה נגדם יהיה להם את יתרון הגובה. 

 

וכן, השיפועים שיש בכפרים פשוט הזויים, הסרטון שפבל שלח הוא מחזה נפוץ ואף מגוחך לעומת השיפועים בכפרים. 

מנגד, אני יכול להעיד שראיתי לא מעט רכבים זקנים ותשושים שגם כאשר יצאו מהמפעל היו חלשים צולחים את העליות פעם אחר פעם ועם רכב מלא. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, חולה רכב#1 כתב:

הסרטון שפבל שלח הוא מחזה נפוץ ואף מגוחך לעומת השיפועים בכפרים. 

השיפוע בסרטון לא שונה מהשיפוע של ירידות מצפת לראש פינה.

 

אבל מניח שעבור אמריקאי טיפוסי גם זה יותר מדי.

לפני 32 דקות, חולה רכב#1 כתב:

זה מכיוון שבמהלך ההיסטוריה הדרוזים היו עם רדוף ולכן העדיפו להשתכן באזורים גבוהים כך שבמקרה של תקיפה נגדם יהיה להם את יתרון הגובה. 

אני שמעתי הסבר אחר - כפרים בנויים לרוב בעליה, מכיוון שאלה אדמות שפחות מתאימות לחקלאות, אז השדות והמטעים ממקמים למטה, ואת הבתים למעלה. פלוס יש נוף מהחלון על השדות, בונוס נחמד.

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא, העם הדרוזי תמיד היה רדוף, כך שלא יכל לקחת סיכון ולהיות במצב נחות בזמן מלחמה. 

מה שעניין אותנו זה להישאר בחיים, הנוף הפסטורלי לא שווה כלום. 

 

הערת צד, אני חושב שזה חלק מהותי בכך שהעם הדרוזי והעם היהודי מסתדרים טוב ביחד, כי לשנינו יש הרבה אויבים משותפים. 

  • אהבתי 2
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הסיבה שבכפרים יש שיפועים לא תקניים לכבישים היא פשוטה, הכפרים נבנו הרבה לפני שהיה תקן לשיפועים בכבישים, וגם בניגוד לערים שנבנו לפי תכניות של מתכנני ערים, בכפרים לכל אחד היתה חלקת האדמה שלו ואנשים סללו לעצמם דרך גישה לכביש הראשי איך שהסתדר להם.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, חולה רכב#1 כתב:

לרוב זה קורה בכפרים הדרוזים

דווקא השיפועים הכי חדים שנתקלתי בהם היו בכפרים ערביים, לא דרוזיים (ואני מכיר גם כאלה וגם כאלה).

בנצרת שזאת עיר בכלל, יש מקומות שבגשם אנשים מפרפרים בהם.

 

התיישבות על הרים זה משהו שתמיד מועדף על האדם, בישראל זה גם מספק מזג אוויר טוב יותר וגם הגנה מסויימת. מצד שני, מקורות המים למטה אז תמיד תדרש גישה גם לחלק התחתון של הכפר.

הסיבה העיקרית לדעתי שהמצב בכפרים כזה היא שפשוט לא הייתה שום רגולציה או תכנון לכפרים, בניגוד לישובים יהודיים, שאלה גם אם נבנו על הר - שוטחו כמו שצריך על מנת שיהיה מעבר סביר.

בכפרים כל אחד בנה איך שהוא רצה ואיפה שהוא רצה, ונוצר מצב שצפוף מדי מכדי לנסות לשפר את התשתיות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Ooga כתב:

היית בכפרים ערבים בישראל?

יש שם שיפועים מטורפים, דברים שאפילו ברגל קשה לעלות.

עשיתי חיפוש בפורום אופני כביש, שם הם אשכרה מודדים אחוזי שיפוע ב"קירות".

35-37% מופיע שם הרבה.

כן, ברור שמכיר. לא ידעתי שיש אנשים שאשכרה מודדים את זה.

יצא לי להיות בעספיא ודליית אל-כרמל איזה כמה עשרות פעמים, מעולם לא נתקלתי בעליה שאי אפשר לזנק בה. 

 

לפני 4 שעות, חולה רכב#1 כתב:

לרוב זה קורה בכפרים הדרוזים (גילוי נאות, אני דרוזי), זה מכיוון שבמהלך ההיסטוריה הדרוזים היו עם רדוף ולכן העדיפו להשתכן באזורים גבוהים כך שבמקרה של תקיפה נגדם יהיה להם את י

היו הרבה התיישבויות על הרים ומקומות גבוהים מאותן סיבות.

אפילו על ירושלים כתוב בתנ"ך ש"הרים סביב לה". 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין. 

אני חושב שמה שיגביל את השיפוע המקסימלי בו רכב כלשהו יכול לזנק זה לא כוח מנוע אלא אחיזת הצמיגים. 

 

החל משיפוע מסויים (רכב הנעה קידמית) הגלגלים יפרפרו ולא ניתן יהיה לזנק, כוח מנוע בכלל לא משחק תפקיד. גם למנוע הכי חלש שפועל בסל"ד גבוה תהית יכולת לסובב את הגלגלים בהילוך ראשון. השאלה אם סיבוב הגלגלים יוביל להתקדמות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמגביל באמת זו אחיזת הגלגלים. על אספלט יש אחיזה טובה, לכן אין בעיה לטפס, לזנק בשיפוע די גדול. שמאיצים משקל הרכב הולך אחורה, ויש פחות משקל על הגלגלים הקדמיים.

היה טריק שלמדתי בנורווגיה, איך לטפס בדרך גישה לאיפה שגרתי בחורף. דרך לא סלולה, בחורף זה לא משנה, בגלל השלג.

היה לי את הסינכרו, שם אין בעיה, לתת גז, לא לפחד, ומידי פעם שמרגישים החלקה של הגלגלים, להרים את הבלם יד לשנייה, "מדמה" נעילה.

היה לנו גם קיה שומה 1.6 ידנית, הנעה קדמית.

כדאי להשיג יותר אחיזה בעליה, היינו עולים ברוורס, ככה היה יותר משקל על הגלגלים הקדמיים.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התיחסתי לכך - אבל היה לי ארוע כזה בכביש עוקף נשר הישן (לפני שנבנה 705). מדובר בכביש שנבנה בסוף שנות ה-60 כחלק מהרמת המחצבות בנשר, וקישר את צומת שוודיה (הצומת העליון של שכונת דניה בחיפה, לפני האוניברסיטה) לכביש יגור-נשר. הכביש הצר והמפותל נסגר מספר שנים מועט אחרי שנפתח בגלל שיפועים לא תקניים, ונפתח שוב עם הקמת שכונת  סביוני דניה. 

 

עד כאן ההקדמה. מה שקרה לי היה שניסיתי לעלות בכביש הזה ביום הגשם הראשון של השנה, ברכב שרכשתי מספר ימים קודם וטרם הספקתי לטפל בו. הצמיגים החליקו ולא היתה לי ברירה אלא להסתובב (לא פשוט במזג האויר, הפקק ובכביש צר במיוחד) ולנסוע בדרך עוקפת. הבעיה נפתרה כעבור מספר ימים עם החלפת הצמיגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפוע הכי הזוי שנתקלתי בו היה ברודוס, הייתי עם פיאט 500 עגלה שבקושי סוחבת בהילוך ראשון. לא חשבתי על לעשות את זה עם בלם היד, האמת שאני גם לא יודע איך לעשות את זה, מורה הנהיגה לא לימד אותי ולא הזדקקתי לזה אף פעם בארץ אז לא חשבתי להבין איך לעשות את זה.

 

בכל אופן - בנוגע למורי נהיגה עם טסלה, אני זוכר שהלו"ז של מורה הנהיגה שלי היה מלא בכל יום, משיעור לשיעור, בלי מנוחה, מה קורה במידה וצריך להטעין את הרכב? המורה בעצם מפסיד כסף ותלמידים בזמן הזה - עדיין שווה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מורה נהיגה נוסע יותר מ300 ק"מ ביום? הוא עושה סיבובים בתוך העיר בדרך כלל, רובם בפקקים. בניגוד לרכב בנזין, הבנתי שטסלה דווקא יותר חסכונית בתנאים כאלה של תנועה עירונית ופקקים.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Ooga כתב:

דווקא השיפועים הכי חדים שנתקלתי בהם היו בכפרים ערביים, לא דרוזיים (ואני מכיר גם כאלה וגם כאלה).

בנצרת שזאת עיר בכלל, יש מקומות שבגשם אנשים מפרפרים בהם.

אחרי שהאמנתי לוויז והגעתי לאחסניית פקיעין דרך הסמטאות במקום מסביב אפילו רוורס כדי להצליח לקחת את הפניות בקושי הצלחתי לעשות.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...