Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורך חיים של מצבר ברכב שנוסע מעט


shmulik88
שימו לב! השרשור הזה בן 1099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלפתי מצבר לפני שנה וחצי תוצרת ורטא.

הרכב נוסע מעט כ-1500 ק"מ בשנה.

האם יכול להיות שהמצבר יתקלקל בגלל חוסר בטעינה ולא בגלל שהוא לא טעון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה גורם לפריקה בצורה דיי קבועה עקב חוסר נסיעה - אתה בהחלט מקצר לו את החיים.

אם אתה חונה בחניה מקורה / מקום מוסדר רוב הזמן עם הרכב - יש לזה פיתרון זול ופשוט - Trickle charger (יש מותג שנקרא Battery tender שהוא דיי הסטנדרט).

מתחבר לשקע בצד אחד , למטען בצד השני - הבסיסיים נראים כמו שנאי חשמלי בינוני בגודל של פעם. זה זול ועושה אחלה עבודה.

 

הרכב שלי בשנה האחרונה גם נסע משהו דומה - ובחורף יוצא לסיבוב רק פעם בשבועיים שלושה (מיאטה , קור של צפון ארה״ב וכו) במשך 3-4 חודשים בשנה - אז זה מניסיון.

 

זה משאיר את המצבר קבוע על 80 אחוז ומעלה וטוען אותו לאט וזה מאוד עוזר מול פריקות של המצבר שגומרות את האורך חיים שלו.

  • רעיון טוב! 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצבר בן שנה וחצי תוצרת ורטא.

נוסע בו מעט כ-1500 ק"מ בשנה.

מתח ללא הפעלת הסוויץ 11.7 וולט.

מתח בשעת הפעלת הסוויץ הוא יורד ל-10.6 וולט.

לפעמים שומע את הקליק של הממסר אבל לא את המתנע.

האם זה המצבר לא טעון או שהמתנע נדפק?

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח של 11.7 וולט במדידה סטטית על הדקי המצבר = מצבר מרוקן לגמרי.

עם זאת לא ניתן לומר אם המצבר בר מינן או שטעינה שלו תחזיר אותו לתפקוד סביר.

באופן מעשי אתה יכול לבצע כך: הנע באמצעות כבלים או בוסטר וצא לנסיעה בריאה של 40 דקות לפחות בכביש מהיר. אם מחר בבוקר הרכב שוב לא מניע, תגיד קדיש על המצבר ותזמין חדש.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, קורן בן אשר כתב:

מתח של 11.7 וולט במדידה סטטית על הדקי המצבר = מצבר מרוקן לגמרי.

זה נשמע קצת דרסטי - תלוי כמה זמן הוא עמד. ב11.7 רוב המצברים עדיין יצליחו להניע רכב תקין.

השאלה היא מתי זה נמדד.

אחרי עמידה ממושכת (תלוי כמה ממושכת כדי להחליט אם תקין או לא) או אחרי נסיעה / בבוקר אחרי.

אם זו אופציה א. אז זה לא נורא אבל בהחלט אתה צריך משהו בסגנון מה שכתבתי כשהרכב עומד לתקופות ארוכות או אם הוא משמש לנסיעות קצרות מאוד.

אם זה אחרי נסיעה של נגיד חצי שעה או בטווח של שבוע אחרי - המצבר כנראה לא במצב טוב.

 

לפני 3 שעות, קורן בן אשר כתב:

באופן מעשי אתה יכול לבצע כך: הנע באמצעות כבלים או בוסטר וצא לנסיעה בריאה של 40 דקות לפחות בכביש מהיר. אם מחר בבוקר הרכב שוב לא מניע, תגיד קדיש על המצבר ותזמין חדש.

זו עיצה מעולה.

תמדוד אחרי נסיעה כזו ובוקר אחרי - אם המצבר לא מחזיק 12.5 ומעלה אז המצב לא להיט. או שיש לך משהו שאוכל את הסוללה בזמן שהאוטו עומד (לדוגמא אצל חבר - מסתבר שהיחידת שליטה בBluetooth מההגה בשנתונים מסוימים היתה משאירה את הBluetooth דולק בגלל תקלה חוזרת והיתה גומרת לו את המצבר אם הוא לא היה נוסע יום אחרי יום. גילה את זה בזמן הקורונה. לא זוכר אם ניתק או החליף אותה ומאז לרכב ולמצבר שלום)

 

כמו כן - תבדוק אחריות על המצבר - שנה וחצי - אמור להיות עדיין באחריות.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Liviur כתב:

זה נשמע קצת דרסטי - תלוי כמה זמן הוא עמד. ב11.7 רוב המצברים עדיין יצליחו להניע רכב תקין.

השאלה היא מתי זה נמדד.

אחרי עמידה ממושכת (תלוי כמה ממושכת כדי להחליט אם תקין או לא) או אחרי נסיעה / בבוקר אחרי.

אם זו אופציה א. אז זה לא נורא אבל בהחלט אתה צריך משהו בסגנון מה שכתבתי כשהרכב עומד לתקופות ארוכות או אם הוא משמש לנסיעות קצרות מאוד.

אם זה אחרי נסיעה של נגיד חצי שעה או בטווח של שבוע אחרי - המצבר כנראה לא במצב טוב.

 

אם המדידה נעשתה לאחר שהמצבר נח כשעה וכבל המינוס מנותק המצבר לא יוכל להניע את הרכב.

 

צירפתי לך תמונה מהספרות המקצועית של יונדאי. תוכל לראות גם את הקשר ביון הטמפ' החיצונית ויכולת ההתנעה של המצבר בתלות מתח הקטבים. כמובן מדובר על מצבר שאינו מחובר למערכת החשמל של הרכב.

Untitled.jpg

  • רעיון טוב! 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר גרפים קצת אחרים והניסיון שלי קצת שונה אבל אנחנו יורדים לקטנות כבר.

לזכרוני בספרות המקצועית של Acura מציינים 11.5 כפרוק ולא יכול להניע

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.4.2021 בשעה 17:16, Liviur כתב:

יש לזה פיתרון זול ופשוט - Trickle charger (יש מותג שנקרא Battery tender שהוא דיי הסטנדרט).

מתחבר לשקע בצד אחד , למטען בצד השני - הבסיסיים נראים כמו שנאי חשמלי בינוני בגודל של פעם. זה זול ועושה אחלה עבודה.

מוצר כזה לא מתאים רק למצברים קטנים? ראה כאן, למשל, עד 32AH.

אני מניח שבטעינה צריך לנתק את המצבר מהרכב. אני צודק או שאפשר להשאיר את המצבר מחובר?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, mcaspi כתב:

מוצר כזה לא מתאים רק למצברים קטנים? ראה כאן, למשל, עד 32AH.

אני מניח שבטעינה צריך לנתק את המצבר מהרכב. אני צודק או שאפשר להשאיר את המצבר מחובר?

יש מוצרים כאלו לפי הגודל של המצבר ואין שום צורך לנתק את המטען מהרכב.

שלי לדוגמא לא מיועד להטעין מצבר פרוק אלא לשמור על המצב של מצבר קיים שלא יפרק:

https://smile.amazon.com/gp/product/B000CITK8S/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1

זה בערך הכי קטן בליין שמתאין למכוניות (מחזיק מצבר קטן יחסית של מיאטה)

 

הדגם הזה לדוגמא - יטעין גם מצבר פרוק:

https://smile.amazon.com/dp/B00068XCQU/ref=emc_b_5_t

 

יש לציין - אלו מטענים איטיים (בכוונה)

אלו לא בוסטרים להתנעה שצריך לנתק וכו או סוללות ניידות למיניהן.

המטרה היא לשמור על רמת הטעינה הנוכחית בלי לטעון בצורה רציפה או לתת למטען להיפרק. זה המצב הכי בריא למצבר.

 

מניסיון של 3 חורפים - עובד מעולה. ויש לי הרבה חברים שמשתמשים בכאלו לרכבי מירוץ ומכוניות אקזוטיות שעומדות יותר משהן נוסעות.

את המוצר שאתה שמת אני לא מכיר. הייתי נצמד לחברות הגדולות.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Liviur כתב:

זה בערך הכי קטן בליין שמתאין למכוניות (מחזיק מצבר קטן יחסית של מיאטה)

ראיתי כמה מוצרים זהים ובכולם היצרן מצהיר על התאמה למצברים עד 32AH. לא ראיתי הצהרה כזו אצל היצרן הזה. לכן אני לא רואה איך המוצרים הללו מתאימים לרכבים.

https://www.ctek.com/uk/products/car/xs-0-8-uk

"The XS 0.8 uses state of the art technology for charging smaller batteries on motorbikes, jet skis, ATVs and lawnmowers."

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז המוצר של ctek פחות טוב. אני לא מדבר עליו.

 

http://www.midstatebattery.com/files/Products/Battery Tender/BT-StepUp-Chart.pdf

https://www.batterytender.com/Battery-Tender-Junior-12V-0-75A

וגם בדף ששמתי באמזון בפירוט למטה מצוין שהוא מיועד לmaintanance לרכבים.

 

כמו שציינתי גם - אני משתמש בו במשך ה3 שנים האחרונות על 2 רכבים שהיו לי (המיאטה והBRZ כלומר עד מנועי 2 ליטר ואני מדבר על חורף עם טמפ׳ נמוכות מאוד שמשמעותית קשה יותר למצבר להניע).

הוא לא יטען מצבר פרוק (לא לזה הוא מיועד. הכוונה פרוק לחלוטין - מתחת ל10V) - אבל הוא בהחלט ישאיר מצבר של רכב רענן בלי בעיה.

 

עם אותו דגם בדיוק חבר משאיר גם את הM3 שלו לאורך החורף. 0 בעיות.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה ctek מוצר מצוין.המטען ש @mcaspi התייחס אליו מיועד למצברים קטנים ולמצברי אופנועים.

https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk  למשל מטען שמתאים למצברי רכב.ויש להם מגוון מטענים באתר הבית https://www.ctek.com/uk/products/car.

גם ל noco יש מגוון רחב של מטענים https://no.co/brands/noco-genius.

שני החברות האלה מומלצות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הmxs-5.0 אכן מעולה. עולה כפול ממה ששמתי אם לא פי 3 (אבל גם חזק יותר , הוא מקביל לבערך 2 דגמים למעלה ממה ששמתי לזכרוני)

https://www.batterytender.com/Battery-TenderR-5A-Power-Tender-Series-High-Efficiency

לגבי נוקו - בעיקר ברנדינג ותשלומים לפרזנטורים ממה שאני נתקלתי. הבוסטרים שלהם אחלה - המטעני מצברים פחות (לפחות מניסיון של חבר שהחליף אותם אחרי אי אילו בעיות עם כמה מהם)

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סוג של מצבר מתאים לאוטו שנוסע מעט מאוד כדי שיחזיק הכי הרבה זמן?

האם מתאים יותר מצבר יבש או רטוב?

האם יש יצרן של מצברים שמתאים למצב הזה יותר משאר היצרנים?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...