Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוך כמה זמן לדעתכם לא יהיו עוד רכבי בנזין על הכביש?


טירון רכבים
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

כל מוצר שלא ניתן להשיג אותו יותר כחדש, ויש לו ביקוש, ערך היד שנייה שלו עולה.

חוקי כלכלה פשוטים.

מה שלא ידוע, אם יהיה ביקוש.

הרכב החשמלי הוא תחליף שיספק רק חלק מהאנשים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אם הכוונה שלך הייתה כאן בישראל, תנסה לנחש.  המדינה "מתפרנסת" יפה מאוד מהבנזין. זה כבר הפך להיות הפרה החולבת של ענף הרכב. מחיר הבנזין עצמו עולה פרוטות. היתר זה מיסים.   לכן מדי

לא. בניגוד לקריות, חיפה בנויה על הר הכרמל ולכן רוב הזיהום לא מגיע אליה. יש מתאם כמעט מושלם בין הגובה מפני הים למחירי הדירות בחיפה ולא במקרה.

טסלה כנראה כן מתכננת להציג מכונית קומפקטית שתיוצר בסין. אם המכונית הזו אכן תיוצר ותגיע לישראל, מה שהלך עם המודל 3 זה רק קדימון. https://www.teslarati.com/tesla-25k-car-size-range-rumors

תמונות שפורסמו בשרשור

אני פשוט מראש מניח שלא יהיה ביקוש לרכבי בנזין. שוב, לדעתי הנחה סבירה בהינתן התתקדמות המחקרית האקספוננציאלית בטכנולוגיה של סוללות.

 

אני לא יכול לדמיין לקוח מגיע לסוכנות רכב בשנת 2029 שמוכרת דגם חשמלי ושואל את המוכר: ״יש לך כזה על בנזין?״

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

אם אתה שוכר דירה בקיבוץ, בעל הבית לא מעוניין שתוסיף לו אפילו מדרגה ובטח לא עמדת טעינה, מה תעשה? תקנה רכב חשמלי .שתטעין מהעיר שרחוקה חצי שעה ממך כל יום?

 

אז תתפלא, ותפנים, רכב חשמלי לא יתאים לכולם, לפחות לא כרגע.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא כרגע, ב-2029 כן. עוד יתכנו תקנות בנייה שמחייבות התקנת עמדות טעינה בבניין משותף (כבר קיים בחו״ל), אישור התקנת עמדות טעינה בהסכמת של רק חלק מהדיירים וכו׳ (כמו שעשו עם גגות סולאריים).

 

ובכל זאת, הקיבוצים זו אוכלוסייה יחסית קטנה (אף על פי שראיתי שיש קיבוצים שכן פורסים עמדות טעינה, יגור למשל)

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, wildlands2019 כתב:

1. ישראל זה לא ארה"ב, אין כאן מספיק עמדות, פשוט אין, נקודה.

 

אם אין - אפשר להתקין. הרבב יותר קל ופשוט מלהקים תחנת דלק ולתמוך בה, במיוחד אחת בתוך שכונת מגורים.

 

עמדות טעינה אפשר לתקוע כמה שאתה רוצה. אפילו לא צריך מיכלית שתבוא ותמלא אותן.

לפני שעתיים, eladts כתב:

 

יש את המיראי של טויוטה. ביצועים של פריוס, מחיר של טסלה ועלות תדלוק של סילברדו (אם בכלל תמצא עמדת תדלוק).
 

 

 

וטויוטה גם מפסידים סכום של 5 ספרות על כל מיראי שהם מוכרים

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, טירון רכבים כתב:

מה שמעניין אותי לדעת או לדון עליו זה טווח זמן משוער, כמה זמן יקח לדעתכם שנגיע למצב ש:

1) 100 אחוז מהרכבים החדשים שעולים על הכביש יהיו חשמליים ולא תהיה שום אפשרות לרכוש עוד בנזין לכביש ציבורי (כולל רכבי ספורט)

2) שהמהפכה תושלם במלואה ולא יהיה שום כלי רכב מונע בנזין/דיזל על הכביש.

זה נכון שכל התעשיה הולכת לכיוון של חשמלי, אבל אם תשאל אותי - למרות כל הלמידה בעשור האחרון של חלק מהיצרניות - זה לא תמיד מספיק ועדיין אין ניסיון עם מגוון רחב של כלים בשביל להשלים את המעבר לכל כלי רכב שקיים על הכביש (ציינו פה משאיות, כלים צבאיים וכד') או באויר או בים.

לכן, כמו שאני רואה את הדברים (דיעה אישית), תמיד קיים סיכוי מסויים (גם אם הוא 1% או אפילו 0.0001%) שרכב חשמלי מלא ימשיך לחיות לצד בנזין (או בנזין הייבריד)  או דיזל (או דיזל הייבריד) עוד לא מעט שנים. גם אם יפסיקו למכור אותם ב 2030 כמו שהתחזיות אומרות (ואלו רק תחזיות או חוקים\תקנות שעוד יכולות להשתנות עם השנים), יש סיכוי שתראה אותן פה עד 2040 ואפילו 2050 (וכן, אפילו יותר מזה).


סתם השערה (דימיונית או לא): אם ימשיכו לשווק כלי רכב חשמליים, והצריכה של הנפט תרד, ויהיה מספיק נפט לעוד עשרות או מאות שנים קדימה - ולמחרת בבוקר ימציאו פטנט (בדומה לממיר קטליטי) שפותר ב 99.99% את נושא זיהום האויר במנועי בעירה פנימית - אתה בהחלט תראה את הבנזין והדיזל  ממשיכים לזרום גם הרבה אחרי זה.

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, איציק נ. כתב:

סתם השערה (דימיונית או לא): אם ימשיכו לשווק כלי רכב חשמליים, והצריכה של הנפט תרד, ויהיה מספיק נפט לעוד עשרות או מאות שנים קדימה - ולמחרת בבוקר ימציאו פטנט (בדומה לממיר קטליטי) שפותר ב 99.99% את נושא זיהום האויר במנועי בעירה פנימית - אתה בהחלט תראה את הבנזין והדיזל  ממשיכים לזרום גם הרבה אחרי זה.

 

לא ימציאו כזה פטנט כי זה סותר את עקרונות הכימיה הידועים לנו. לא ניתן לשרוף דלק מבוסס פחמן מבלי לשחרר תחמוצות פחמן לאוויר. הפחמן חייב ללכת לאנשהו.

 

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

כל מוצר שלא ניתן להשיג אותו יותר כחדש, ויש לו ביקוש, ערך היד שנייה שלו עולה.

חוקי כלכלה פשוטים.

מה שלא ידוע, אם יהיה ביקוש.

הרכב החשמלי הוא תחליף שיספק רק חלק מהאנשים.

 

אני בטוח שגם מוכרי הכרכרות חשבו כך בראשית ימיו של הרכב המנועי.

עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מימן אינו פתרון - הייצור יקר ומזהם, ההפצה מורכבת ביותר בגלל הצורך בקירור עמוק, וכמובן בעיית הבטיחות של החומר הנפיץ הזה. כמובן שמימן הוא בכלל לא אופציה ברכב צבאי (מישהו רוצה שיירה של משאיות שתושמד מכדור נותב אחד?), ברכב שצריך לחנות בחניון סגור (מה שמחסל אותו כמקור אנרגיה לרכב פרטי ומגביל אותו גם בצבורי). בקיצור - הרבה הייפ, אבל לא מעשי.

 

לגבי רכב חשמלי - לא מתאים לשום יישום שמצריך טעינה מהירה ותשתיות ניידות, למשל היישום הצבאי. גם לגבי תשתיות יציבות - יהיה צורך בהגדלת ייצור החשמל, קוי ההפצה וכמובן תשתיות הקצה. זה אפשרי, אבל לא יקרה מהיום להיום. אפילו מגרשי הטעינה יזקו לשטח יותר גדול מתחנות דלק, כיוון שבתחנת דלק פחמימני תוכל לתדלק, נניח, 50 מכוניות ל-500 ק"מ תוך שעה על 5 משאבות, כדי לטעון 50 מכוניות בחשמל ל-500 ק"מ כנראה תזקק למגרש של 50 מקומות ויותר. אז נכון שטעינה ביתית תפתור את הבעיה באופן חלקי, אבל תצריך הבאת עוד תשתיות חשמל עד לכל בית, עניין לא זול.

 

אישית אני רואה את שני סוגי הרכב חיים זה ליד זה עוד הרבה עשרות שנים 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי במוזיאון של ב. מ. וו במינכן היו שם מכוניות שיצרו לפני כעשור עם הנעת מימן בתצוגה. מצחיק לחשוב שמציגים כהיסטוריה משהו שמעולם לא היה בשימוש. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

סתם השערה (דימיונית או לא): אם ימשיכו לשווק כלי רכב חשמליים, והצריכה של הנפט תרד, ויהיה מספיק נפט לעוד עשרות או מאות שנים קדימה - ולמחרת בבוקר ימציאו פטנט (בדומה לממיר קטליטי) שפותר ב 99.99% את נושא זיהום האויר במנועי בעירה פנימית - אתה בהחלט תראה את הבנזין והדיזל  ממשיכים לזרום גם הרבה אחרי זה.

 

אתה נמצא עכשיו בתקופה שבה הטכנולוגיה הישנה בשיאה, והחדשה רק מתחילה לתפוס תאוצה, כשעדיין יש מלא מחלות ילדות שצריך לפתור. זה בדיוק כמו עם מעבר מVHS לDVD ומשם לסטרימינג, או מעבר מקרבורטור להזרקה. או מעבר מסוס ועגלה לרכב מנועי.

 

אז ימציאו פתרון ל99.9% מהזיהום, נניח בצורת קסטה שמתמלאת וצריך להחליף או משהו (ניחוש פרוע - אחרי שתיגמר האחריות יצרן, היא תעוף וישימו מעקף לחיישן שמדווח על צורך בהחלפה). 

 

אבל זה כבר לא יהיה רלוונטי, כי הרכבים החשמליים יתפסו תאוצה, והיתרונות יגברו על החסרונות, אז מנוע ת"פ בזבזני, לא אמין ומסורבל לאחזקה (לעומת חשמלי) כבר לא יהיה רלוונטי, כמו שקרבורטורים, גם המשוכללים שבהם, אבד עליהם הכלח בתחילת שנות ה90, עם כניסת תקנות זיהום יורו 1. ואני גם די בטוח שבאיזשהו שלב תיכנס תקנת יורו 3456 (והמקבילות שלה מארה"ב ויפן) שאוסרת ייצור מנועי בנזין/דיזל כלל.

 

כן תהיה תקופה ארוכה שרכבי בנזין/דיזל וחשמל יחיו זה לצד זה, אבל גם היא תיגמר, ואז יהיו בודדים פה ושם. תראה אותם אצל אוכלוסיות קצה למיניהן, כמו חובבי אספנות, שאצלם הרכב ייצא לנסיעה בסופ"שים, ובשאר הימים הוא יחנה תחת כיסוי, כשהבעלים משתמש ברכב חשמלי מודרני ביום יום.

לפני 51 דקות, ch2856 כתב:

אז בטויוטה ויונדאי עובדים מטומטמים? 

 

טויוטה - לך תדע, אולי ייצא להם משזה משהו, ליפנים יש את הנטייה לקחת משהו שאחרים ויתרו עליו, ולהביא אותו לשלמות, אז אולי ייצא להם משהו מזה. כמו מזדה עם מנועים רוטוריים, שהמשיכו להשקיע ולפתח אותם למרות שבשאר העולם כבר שכחו מזה, ועצרו רק כשאצל מזדה עצמם כבר היו מנועי SKYACTIVE שלא נופלים מהרוטורי בשום פרמטר, אבל פי כמה יותר חסכוניים ואמינים.

 

יונדאי זה מקרה מיוחד - הם יורים לכל הכיוונים כדי לראות מה יתפוס, פשוט כי זה תאגיד ענק שיש לו את המשאבים לזה.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים מה תופס זה מה השלישיה הגרמנית מייצרת. אם הן הלכו חזק על החשמל כנראה זה הכיוון ולא מימן. מימן פשוט מסוכן מדי כרגע , גם מבחינת תאונה עם רכב כזה וגם הובלה. אבל מעבר לחשמל יקח עוד הרבה הרבה זמן. זה לא יקרה בקרוב בהודו ולא דרום אמריקה ואלו שווקים עצומים כך שעדיין יהיה ביקוש אדיר לדלק מה שכן בטוח לא נראה לעוד הרבה זמן v8.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, eladts כתב:

אני בטוח שגם מוכרי הכרכרות חשבו כך בראשית ימיו של הרכב המנועי.

 

דווקא הגיוני - להחזיק היום סוס עולה הרבה יותר מלהחזיק רכב, ומכלי תחבורה בסיסי זה הפך לתחביב לעשירים, לפחות במדינות מפותחות.

 

זה מה שיהיה עם רכבי ת"פ לדעתי - זה יחזור להיות תחביב לעשירים, כמו שזה התחיל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרכבי בנזין ממש הרבה יותר טובים מרכבים חשמליים, אני חושב שרכבים חשמליים יכולים לגרום עם קרינה לסרטן, בתור אחד שכל היום נוסע נסיעות במשאית סבל בחברת השכרת ציוד לאירועים, אני יכול לומר שהיה מרגיש לי יותר בנח לדעת שאני לא חוטף קרינה בכל נסיעה שאני נוסע כמה מאות קילומטרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...