Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוך כמה זמן לדעתכם לא יהיו עוד רכבי בנזין על הכביש?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@sperial

 

אני בכוונה לא לוקח את זה בחשבון כי גם בהובלת דלק יש הפסדים (כמה? בזה אני פחות בקיא אבל אני מנחש שיותר מהולכת חשמל ברשת). החישוב הפרקטי הוא מהטעינה ועד לנסיעה.

 

בנוסף, דובר פה בעבר על ייצור החשמל בארץ והוזכר שלרוב יש הספק מבוזבז בתחנות הכח שלא ניתן לאגור, אז המעבר לרכב חשמלי דווקא יכול לעזור בניצול ההספק.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הנצילות של תחנת כוח פחמית 33%, זו של גז 50-60%. קשה לי לדבר על הפסדי הובלת הדלק מול הפסדי רשת החשמל. מכל מקום, ההפרשים מול רכב חשמלי הרבה יותר קטנים ממה שנדמה לך. כריית פחם ושאיבת נפט והובלתם בני השוואה גם למנוע בערה פנימית וגם לרכב החשמלי שניזון מתחנת כוח שמוסקת בדלק מאובנים.

 

מתי יש יתרון עצום לרכב חשמלי? כאשר מדובר באנרגיות מתחדשת, אבל בישראל חלקן בייצור החשמל קטן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, sperial כתב:

@eitanuchבחישוב הנצילות האנרגטית אתה של הרכב החשמלי אתה צריך להביא בחשבון גם את נצילות תחנות הכוח שמספקות את החשמן, את ההפסדים בהולכה ברשת ואת ההפסדים בטעינת הרכב. כל אלה יצמצמו מאד את יתרון הנצילות של הרכב החשמלי.

 

אם אתה עושה את זה אתה גם צריך להחשיב את האנרגיה שמתבזבזת על שאיבת נפט, זיקוקו והובלתו לתחנות הדלק. זיקוק נפט הוא תהליך עתיר אנרגיה וזיהום, אם אתה חושב אחרת אתה מוזמן לגור בקריות. פחם או גז טבעי לא צריך לזקק.

 

באוסטרליה יש באזורים מרוחקים עמדות טעינה שמחוברות לגנרטור דיזל, כי זה המקור היחיד לחשמל באמצע שום מקום. תסכים איתי שזה המקרה הגרוע ביותר לנצילות של רכב חשמלי. מסתבר שאפילו בתנאים אלו "צריכת הדלק" של BMW i3 שווה בערך לזו של BMW סידרה 3 עם מנוע דיזל.

IMG-0738.jpg

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכנתי את ההודעה הקודמת שלי לפי הערתך.

 

לטעון רכב חשמלי מגנרטור דיזל? הזוי לגמרי. היתרון היחיד הוא אם מרחיקים אותו מאזור מגורים, כך שתוצרי הדיזל לא יתרכזו בריאות התושבים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, sperial כתב:

לטעון רכב חשמלי מגנרטור דיזל? הזוי לגמרי. היתרון היחיד הוא אם מרחיקים אותו מאזור מגורים, כך שתוצרי הדיזל לא יתרכזו בריאות התושבים.

 

ברור שזה הזוי, אבל זה מה שיש כרגע באוסטרוליה במקומות שהחיבור הקרוב לרשת החשמל מרוחק מהם מאות קילומטרים. עדיין, זה לא יותר גרוע מרכב שמונע ישירות ממנוע דיזל. בכתבה שקישרתי אליה מצויין שזה כרגע פתרון זמני והמטרה היא לעבור ליצור מקומי של חשמל מאנרגיות מתחדשות במקומות האלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, eladts כתב:

באוסטרליה יש באזורים מרוחקים עמדות טעינה שמחוברות לגנרטור דיזל, כי זה המקור היחיד לחשמל באמצע שום מקום. תסכים איתי שזה המקרה הגרוע ביותר לנצילות של רכב חשמלי. מסתבר שאפילו בתנאים אלו "צריכת הדלק" של BMW i3 שווה בערך לזו של BMW סידרה 3 עם מנוע דיזל.

 

לא בטוח. בגנרטור הדיזל עובד בתנאים של נצילות אופטימלית, ולרכב חשמלי נצילות הרבה יותר גבוהה ממנוע בנזין מלכתחילה.

 

איבוד אנרגיה במוליכים יהיה זניח במרחק כזה, אז אני לא חושב שהצריכת דלק תהייה דומה לזאת של סדרה 3 דיזל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@sperial

 

קיבלתי.

 

ובכל זאת, רכב חשמלי לפחות משאיר לנו את האופציה. ברכב בנזין אין לך ברירה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, eladts כתב:

אם אתה חושב אחרת אתה מוזמן לגור בקריות.

 

המשתמש @sperial הוא תושב חיפה, תמשיכו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, vadim6385 כתב:

 

לא בטוח. בגנרטור הדיזל עובד בתנאים של נצילות אופטימלית, ולרכב חשמלי נצילות הרבה יותר גבוהה ממנוע בנזין מלכתחילה.

 

איבוד אנרגיה במוליכים יהיה זניח במרחק כזה, אז אני לא חושב שהצריכת דלק תהייה דומה לזאת של סדרה 3 דיזל.

 

בכתבה שקישרתי כימתו את זה במספרים ומדדו את "צריכת הדלק" של הרכב החשמלי בתנאים האלו.

 

לפני 6 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

המשתמש @sperial הוא תושב חיפה, תמשיכו

 

אני מודע לזה ובדיוק בגלל זה כתבתי את זה. כמעט כל אלו ששירתו איתי בצבא וגרו בקריות היו מעשנים, כי מה זה הזיהום בסיגריות לעומת הזיהום באוויר של הקריות?

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו אז הוא חושב אחרת וגם פעל לפי זה וגר בחיפה, יותר גרוע מהקריות לא? 🤣

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, m3x7r3m3 כתב:

נו אז הוא חושב אחרת וגם פעל לפי זה וגר בחיפה, יותר גרוע מהקריות לא? 🤣

 
לא. בניגוד לקריות, חיפה בנויה על הר הכרמל ולכן רוב הזיהום לא מגיע אליה. יש מתאם כמעט מושלם בין הגובה מפני הים למחירי הדירות בחיפה ולא במקרה.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בצד הנכון של חיפה. 

 

דרך אגב, לא בדקתי את המספרים לאחרונה, אבל בזכות הזיהום התחבורתי האויר בת"א מזוהם יותר מזה של חיפה. ובחיפה פועל "איזור אויר נקי" המגביל כניסר רכבי דיזל מיושנים, בדומה למקובל בהרבה ערים באירופה. אולי הרכב החשמלי, אם יקלט במספרים יפים, ישפר את המצב (בת"א יותר מאשר בחיפה, כי בחיפה יותר מקורות לא תחבורתיים לזיהום האויר. גם אלה בתהליך איטי של חיסול).

 

אלעד  הסיפור של הקשר בין גובה הבניין על ההר לבין מחירי הדירות לא קשור לזיהום האויר אלה לכל מיני תהליכים היסטוריים. אכן הקשר הזה הפוך לעומת כמעט כל עיר בעלת טופוגרפיה דומה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, eladts כתב:

 

אני אומר לך שאפשר להסתדר מנסיון אישי.

"אפשר להסתדר" זה לא קרוב אפילו להיות טוב מספיק כדי שאשקול רכב חשמלי. אני לא רוצה בכלל להתעסק עם השיט הזה. השאלה "האם הסוללה תספיק לי להגיע ליעד, ואם לא אז איפה ואיך אני מטעין אותה" לא צריכה בכלל לעניין אותי.

 

במקרה של מנוע בנזין, התשובה מאוד פשוטה: לקפוץ לתחנת הדלק הקרובה, תוך דקה (אם אין תור) אני מתודלק למשך השבוע-שבועיים הקרובים. אין סיכוי שמנועי החשמל של הדור הנוכחי יכולים להתחרות עם זה. פשוט אין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...