Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב עד 65 אלף – זוג+תינוק - אימפרזה\יונדאי\פורטה\308\2008\ראפיד


blacklabel
שימו לב! השרשור הזה בן 1185 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כמה זמן פתחתי הודעה להתייעצות, עשיתי שיעור בית, גיבשתי יותר נתונים ומה אנחנו מחפשים.

תקציב עד 65 אלף. בשנים האחרונות נוהג על 308 שנת 2009 (מרוצה מהכוח והנוחות, בסה"כ שירתה אותנו יפה אבל בשנתיים האחרונות בילתה הרבה במוסך).

שימוש: זוג+תינוק בדרך. נוסעים כ10 אלף בשנה. נסיעה משולבת.

דרישות: בטיחות, אמינות, נוחות מושב אחורי עם כיסא תינוק (ותא מטען סביר לעגלה).חיישני\מצלמת חנייה דיי חיוני (חנייה צפופה באזור המגורים). המטרה להחזיק את הרכב 4-5 שנים. נוטה לבחירה עם הראש.

לא רלוונטי: עיצוב, צריכת דלק, כוח (ה308 מרגישה סבבה להשוואה)

 

התלבטויות:

1.      סובארו אימפרזה 2017 מנוע 1.6 סדאן- נראת מודרנית, ביקורות משבחות נוחות נסיעה, קראתי על בעיות צריכת שמן מוגזמת ושאלה לגבי אמינות הגיר הרציף לאורך זמן שאני לא יודע עליו מספיק

2.      יונדאי I25 1.6 \I30\I35 2016-2017 – הI25 נראת פשוטה ואיכות חומרים פחות טובה, אבל כל השלושה נשמעות אמינות, בטוחות ומרווחות

3.      קיה פורטה 2017- התאומה של הI35 אבל זולה ופשוטה יותר, על פניו נראת הבחירה האידיאלית אבל קיבלתי את הרושם שאיכות החומרים ירודה בהשוואה ליונדאי המקבילה, האם אני טועה?

4.      פיגו' 308\2008 2017- מנוע 1.2 טורבו, נשמע כמו VFM אבל חששות מאמינות ככל שהרכב יזדקן כמו עם ה308 הנוכחית, גורם לי לחשוב פעמיים

5.      סקודה ראפיד 2017 1.0\1.4- רכב מאוד מרווח, בטוח ועונה על הדרישות, החששות הן מהגירDSG ואחזקה יקרה

 

לא ננעלתי עדיין על דגם ספציפי, מבחינת רמת בטיחות אני חושב שהרכבים דיי זהים, על פניו אני מקבל את הרושם שכל אחד מהדגמים ישרת אותנו כמו שאני מצפה אבל מצד שני כל דגם מעלה שאלות לגבי אמינות ואיכות לאורך השנים,

אשמח להתייחסות, תודה

עריכה אחרונה על ידי blacklabel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע במיניוואן עירוני ומשפחתי זה בדיוק מה שאתם צריכים. טויוטה ספייס ורסו או הונדה גאז או ניסאן נוט ימלאו את הצרכים שרשמת בצורה טובה.
 בדיוק בתקציב בג'אז לדעתי יש בלימה אוטונומית מאוד מרווחים למשפחה אמינים בעלי ירידת ערך נמוכה ובזכות מרכב ההאצ'בק והאורך הקצר יחסית יהיו יותר קלות ונוחות לחניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אז לא חלשה אבל נדרש הרבה רעש בכדי להזיז אותה, הספייס וורסו אכן מרווחת לנפליא (יותר מהג'אז) וחסכונית להפליא, אבל גם כאן בכדי להזיז את הרכב מהר נדרש הרבה רעש (ללחוץ חזק על דוושת הגז).

אני הייתי הולך רק על 5 דלתות (נוחות בהכנסת עגלה לתא מטען), I30\קיה סייד יעשו עבודה מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, llaavvii כתב:

הג'אז לא חלשה אבל נדרש הרבה רעש בכדי להזיז אותה, הספייס וורסו אכן מרווחת לנפליא (יותר מהג'אז) וחסכונית להפליא, אבל גם כאן בכדי להזיז את הרכב מהר נדרש הרבה רעש (ללחוץ חזק על דוושת הגז).

אני הייתי הולך רק על 5 דלתות (נוחות בהכנסת עגלה לתא מטען), I30\קיה סייד יעשו עבודה מצויינת.

תודה לגבי הגאז, אני אברר עליה יותר,

לגבי הסייד, אופציה מעניינת שלא שקלתי אותה,

שאלה: התיבה היא כפולת מצמדים, ידוע על בעיות מיוחדות? כמו שידוע על הDSG

 

לפני 45 דקות, ronrcz כתב:

אני אתן לך טיפ מנצח,כל רכב שהוא מזדקן הוא דורש החלפת חלקים/תקלות.

ידוע שכל רכב מזדקן דורש החלפות חלקים ותקלות, מי כמוני יודע,

השאלות הן בשביל לא להכניס גוף בריא לרכב חולה

עריכה אחרונה על ידי blacklabel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו אימפרזה מרגישה דיי מיושנת, אלא אם תצליח לדחוס לתקציב את הדגם החדש שמוצע במחירים דיי אטרקטיביים בתור יוצא ליסינג. היא מרווחת ונוחה מאוד אבל לא נוחה במיוחד לתמרונים צפופים. הביצועים הם עקב האכילס, אני לא מכיר בעיות הנוגעות לגיר, לגבי צריכת השמן אני - לא ברור אם הבעיה רלוונטית גם לדור הנוכחי אבל שווה בדיקה. ביחס למתחרות שלה מאותה התקופה היא לא הציעה מערכות בטיחות והסתפקה במובילאיי אבל בתור משומשת היא נמכרת במחיר נמוך משמעותית כך שקשה לבצע את אותה ההשוואה.

יונדאי I25 קומפקטית אבל צפופה ומציעה איכות נסיעה נחותה ביחס לאחיות הגדולות. ליונדאי I30 בשנתונים הרלוונטיים גיר רובוטי כפול מצמדים שפחות נעים בתנועה עירונית וגם מזדקן פחות טוב. I35 מכונית מוצלחת ואמינה, יש שפע של רכבים בלוחות ולא קשה לאתר רכב במצב טוב ששווה רכישה.

לגבי קיה פורטה, אני לא הרגשתי נחיתות בחומרי הדיפון ביחס ליונדאי I35. הפורטה פחות מבוקשת ולכן מציגה יתרון בשורת המחיר ולדעתי היא משתלמת יותר לרכישה מהיונדאי. גם כאן יש שפע של רכבים ולא מסובך לאתר רכב שמור ומטופל. לקיה סיד שהוצעה כאן יש גיר רובוטי כפול מצמדים כמו ל-I30.

בפיג'ו נקודת התורפה היא רצועת הטיימינג, אם תרצה לרכוש אותה צריך לבדוק שהנושא טופל ברכב הספציפי. הסטיישן מאוד מרווחת וגם זולה אבל היא גדולה יותר מההאצ'בק לכן לא בטוח שתתאים לכם מבחינת חניה.

סקודה ראפיד היא מיני משפחתית ומתחרה ביונדאי I25. המרווח פחות נדיב מאימפרזה/פורטה/I35, אבל תא המטען ענקי וסופר שימושי. הגיר באמת פחות מחבב שימוש עירוני. עלויות אחזקה תלויות במוסך בו תבחר לטפל, יש לא מעט מוסכים שמתמחים בתוצרת VAG ויודעים לטפל היטב, גם עלות הטיפולים במוסכים לא כזאת נוראית בניגוד למה שנהוג לחשוב. אם אין צורך בתא המטען הגדול ראפיד ספייסבק מרווחת באותה מידה, מאובזרת יותר ולדעתי גם נראית יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה,

שאלה לגבי גיר רובוטי כפול מצמדים, של יונדאי-קיה מול סקודה, אני מבין שהתיבה אצל יונדאי-קיה פחות אמינה\מומלצת לעומת התיבה של סקודה,

האם נהיגה "נכונה" יותר יכולה לשפר את חיי הגיר? והאם יש שנתונים בסקודה שגיר נחשב לאמין יותר?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את התיבה של יונדאי קיה מבחינת אמינות ואחזקה, אני יכולה להגיד שכשהיא תקינה היא פחות זריזה ופחות נעימה לעומת זו של קבוצת פולקסווגן.

עם זו של פולקסווגן יש לי ניסיון דיי ארוך, אני יכול להגיד שהשד כבר לא כל כך נורא ולא הייתי פוסל בלי בדיקה רכבים עם הגיר הזה. עם זאת כדאי לבחון את תוואי השימוש שלך על מנת להחליט.

בשנים האחרונות כמות התקלות ירדה משמעותית, וכן גם רכבים מהתקופות "הבעייתיות" כבר טופלו ככל הנראה. יש מוסכים שמתמחים בתוצרת פולקסווגן ויודעים לטפל היום בגיר במקצועיות ובעלות סבירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיבה הקוריאנית אמינה יותר ,אבל גם היא לא חפה מבעיות ,בעיקר שחיקה מהירה של המצמדים.

 

מעבר לכך שתיהן לא נעימות לנהיגה/נסיעה בנסיעה איטית/פקקים.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האימפרזה מיושנת וצפופה יותר, לא הבחירה הראשונה שהייתי לוקח. 

יונדאי I35\ קיה פורטה הן למעשה אותו רכב, מבין שתיהן עדיפה זו שתמצא עם כמה שפחות קילומטרים. מדובר בקניה סולידית ולא רעה, קח בחשבון שהפתח של הבגאז צפוף ופחות נוח מרכב עם מרכב האצבק ועגלה של תינוק תמצא את עצמה מתקשה ביציאה והכנסה.

אופציה אחרת היא יונדאי I30\ קיה סיד. לסיד גיר רובוטי דו מצמדי, ללא בעיות מיוחדות אבל פחות נעים מהגיר של פולקסווגן, מצמדים כן תצטרך להחליף בשלב מסויים אז עדיף רכב שכבר עבר החלפה לאחרונה. ליונדאי היתה תיבה פלנטרית עד ל2016 ואז גם היא קיבלה את התיבה שמורכבת על הסיד. מדובר ברכב אמין ומרכב סטיישן פחות מאובזר אבל הבגאז תענוג במיוחד כשיוצאים לחופשה ולפיקניקים ואני יכול להעיד ממקור ראשון שנוח להחליף חיתולים בבגאז עם סף הטענה שטוח.

אישית עסרתי על 2 יונדאי כאלה (2013 גיר פלנטרי) קילוטראז מצטבר של מעל 300000 קילומטר ואפס תקלות, מצד שני מדובר ברכב סולידי שנועד לקחת אותך מא- לב בלי דרמה. 

לא הייתי ממהר לוותר על האופציה הצרפתית, כיוון שאני לא מבין גדול פג'ו וסיטרואן אני מעדיף לתת לאחרים לחוות דעה על אמינות המנועים שלהם, היה סיפור של רצועת טיימינג אבל אני לא באמת סגור על השנתונים שבהם נפתרה הבעיה ודגמי הרכבים שהיא היתה קיימת אצלהם ולכן מעדיף שלא לתת תשובה לא מדוייקת.

נשארת הבחירה האחרונה- סקודה ראפיד- כאן מדובר ברכב הכי נחמד לשהייה ולנהיגה, יהיה חסכוני בהרבה מהקוריאניות וזריז פי כמה וכמה למרות שעל הנייר אולי תחת הסעיף "הספק" הוא יראה נחות. במציאות הרפיד הרבה יותר זריזה. 

השידוך לגיר רובוטי ידוע לשמצה אכן צריך להטריד, היו פה כמה דיונים ארוכים בפורום על אמינותה של תיבת הDSG של הגרמניה ובסופו של דבר נראה שאכן יש שינוי לטובה באמינות התיבה הזו אבל מדובר על שנתוני 2018 והלאה, לא בטוח שהרכב בטווח המחיר שלך יכנס לשם ולכן בגלל שאנו לא יודעים מה עבר על התיבה שתמצא ומי טיפל בה אז תלוי באופי הנהיגה שלך אבל אולי שווה לוותר אם אתה מתכוון לנסוע בעיקר נסיעות פקוקות או עירוניות.

אופציה נוספת- הונדה סיוויק 1.8 ליטר במרכב האצבק, רכב סחיר ואמין מאוד, הבגאז גדול מספיק ועם דלת חמישית נוח יהיה להתנהל עם עגלה, במחיר הזה תתפשר מעט על שנתון אבל הרכב אמין מאוד, הוא נראה ספורטיבי אבל אל תתבלבל הוא לא רכב ספורט.

השידוך של מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי (נשלט על ידי מנופים מאחורי ההגה) יחד עם היגוי מהיר ומדוייק עושה אותה נעימה לנהיגה מצד אחד ואמינה מאוד מאידך, היא נוקשה יותר מהצרפתיות אבל לא מטלטלת עצמות וסודקת שיניים. כן שווה לשבת בתוך אחת כזו ולראות אם היא מתאימה לך כיוון שלא כולם אוהבים את תנוחת הנהיגה הנמוכה ולוח השעונים המחולק והקצת מצועצע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה על התשובות של כולכם,

 

1. לפי לוח יד2, אימפרזה שנת 2017 (צורה חדשה) נמכרת בסביבות 65K, היא עדיין נחשבת לפחות מודרנית?

2. גיר דו מצמדי- אני חושב שדיי קשה להגדיר סוג נסיעה קבוע, כי אי אפשר להמנע בימנו מנסיעה בפקקים, גם אם נוסעים בדרך בינעירונית. מה סדר גודל מחיר של החלפת מצמדים בגירים? יונדאי-קיה וסקודה

3. סיוויק 1.8 האצבק כן נשקלה- גודל, אבזור ותא מטען באמת מתאימים וגם כן השידוך של מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי נשמע כמו מתכון אמינות טוב אבל נוחות הכניסה למושב האחורי בעייתי, אני מתכוון לידיות שהן בצד ולא במקום הנפוץ, לא היה כל כך נוח עבורנו בבדיקה שעשינו, אולי עם הזמן מתרגלים ומשלימים עם זה אבל זה סיכון לקנות רכב רק על סמך התרגלות למשהו שהפריע בבדיקות קדם קנייה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי לך לגבי האימפרזה החדשה, השוק שלה דיי חלש ויש מציאות. היא מאוד נוחה לנסיעה, יש לה מושבים מעולים, בידוד רעשים מצויין ואם אני זוכר נכון אז היא קיבלה ציוני ריסוק גבוהים בארצות הברית. החסרון שלה הוא שאין מערכות בטיחות מקוריות, אבל גם לשאר האופציות בתקציב הזה אין, והביצועים החלשים יחסית. מכל שאר הבחינות זאת יופי של משפחתית.

בגירים של פולקסווגן עלות מצמדים היא בסביבות 3,500 ש"ח במוסכים מתמחים. אני לא יודע מה המחיר אצל היבואן.

בסיוויק - אולי כדאי לשקול את הסטיישן. היא גם זולה יותר מההאצ'בק בדרך כלל בגלל שהיא פחות מבוקשת. אני לא יודע אם קיימים בין ההאצ'בק לסטיישן בסעיפים שמפריעים לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לתשבחות על האימפרזה.

קבלתי אותו לכמה ימים כרכב חליפי מהליסינג ונהניתי מהנוחות , מהכסאות ומבידוד הרעש.

הרכב שתה סביב 1 ל11 וזו אכן חולשתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1185 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...