Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשים לא יודעים לנהוג - המשך


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 1173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע למה אתה מתכוון, אבל כשאתה מתכוון להכנס לכיכר, אתה צריך לתת זכות קדימה לרכב שכבר נמצא בכיכר.
גם אם הוא לא מאותת שמאלה?
אי אפשר לדעת כאשר הוא מגיע מולי אם הוא מתכוון לצאת ולנסוע ישר או לפנות שמאלה ובעצם לחתוך אותי...

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שנכתב למעלה, אין תקנה לגבי איתות בכיכר. גם אם הייתה, לא כולם מקפידים לאותת היכן שכן צריך, וזה רק מוסיף לצורך להזהר (כי לא יודעים מה בכוונתו לעשות), ובוודאי בכניסה לכיכר, ששם זכות הקדימה לרכב שבפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאותת לפני הכניסה למעגל

אם ימינה אז ימינה ושמאלה לשמאל

 

הבעיה הבאמת גדולה זה בכיכרות עם 2 מסלולים.

אנשים לא יודעים להתנהל בתוכם.

המעגל הפנימי מיועד בעיקר לחצי סיבוב ומעלה

זכות קדימה למי שבנתיב החיצוני

מה שקורה הרבה פעמים זה שאתה יכול לחכות בפקק רק כי אנשים לא יודעים להשתלב 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.1.2021 בשעה 16:21, arik100 כתב:

לא בכל הרכבים יש אורות ערפל

בעיקר ברכבים הישנים

 

אור ערפל אחורי יש כבר שנים רבות, לרכבים רבים.

הייתה לי סובארו די אל  84 עם פנס ערפל אחורי.

ממה שכתבת משתמע שפנס ערפל אחורי זה דבר יחסית חדש, אז הוא לא.

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנס הערפל מוכר שנים רבות, האחורי הפך לחובה (עם החרגות) משנת 1988 (עם החרגות):

 

image.thumb.png.ec55140a9cacbbfb274dad70bd59ad55.png

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2021 בשעה 13:13, דניאל1983 כתב:

ש לי שאלה אליך בקשר לנהיגה בכיכר.
מי שנכנס לכיכר ומתכוון לצאת ביציאה הראשונה מחויב לאותת ימינה?
מי שמתכוון לצאת ביציאה ה3 צריך לאותת שמאלה? אם הוא לא אותת, ואני נכנס לכיכר ממולו מי צריך לתת זכות קדימה?
הרבה פעמים אני נכנס לכיכר ומגיע רכב מולי, הוא לא מאותת ולכן אני בטוח שהוא מתכוון לצאת ביציאה השניה, אבל הוא פונה שמאלה ויוצא ביציאה השלישית וחותך אותי.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk
 

 

קודם כל צריך להבדיל בין מעגל תנוע לכיכר. 

 

מעגל תנועה: מה שרוב האנשים קראים לו כיכר. בו אתה מחוייב לתת זכות קדימה למיד שבא משמאל  ושסומן כמעגל תמנוע ע''י תמרור

 

כיכר: דינו כצומת רגיל - זכות קדימה לרכב הבא מימין אלא אם סומן אחרת.

 

לשאלתך, רכב המגיע למגעל תנועה מחוייב לתת זכות קדימה לרכב הבא משמאלו או לרכב אשר נמצא במעגל. אז זה אומר, שע''פ החוק היבש, אם הגעת למעגל תנועה ויש רכב אשר נמצא במעגל וגם אם אתה בטוח ב - 99.9%  שהוא ממשיך ישר, בשביל הסיכוי הקטן הוא יבצע עבירה ויפנה שמלאה מבלי לאותת, עלייך לחכות ולוודא את כוונתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2021 בשעה 13:42, חן ג. כתב:

אם אתה מאותת ימינה - כן; וזו הכוונה.

אם אתה מאותת שמאלה - לא.

 

זה טכנית לא אפשרי לאותת שמאלה בכיכר, על כן שכיכר מבטלת פניות שמאלה, אלא יש בה רק יציאות ימינה.

מבחינתי מי שמאותת שמאלה עושה 360 אינסופי בכיכר. 

  • מצחיק 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בכיכר - לפני הכניסה לכיכר.

 

לרוב הנהגים הכוונה באיתות שכזה תהיה ברורה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2021 בשעה 13:30, sperial כתב:

שאלה חשובה שאין לה תשובה.

 

בשיטה הגרמנית אתה מאותת רק ביציאה מהמעגל.

 

בשיטה האנגלו-סקסית אתה מאותת גם בכניסה וגם ביציאה, לפי הכיוון אליו אתה מתכוון לצאת מהמעגל.

 

בשיטה הישראלית אתה לא יודע מה לעשות, זה לא מוגדר בתקנות.

 

בשיטה הישראלית אין התייחסות ספציפית, אבל כן ניתן להסיק.

מעגל תנועה הוא כביש מעגלי, ככזה אין בו פניות שמאלה, אלא רצף של פניות ימינה.

מכאן ומהדרישה לאותת לפני סטייה מנתיב הנסיעה, יוצא שאתה חייב לאותת רק לפני היציאה מהמעגל (ולא ביציאה עצמה, כי אחרת אתה מחטיא את כל מטרת האיתות).

 

מעבר לזה אף אחד לא יעשה לך כלום אם תאותת גם לפני הכניסה למעגל, למרות שזה לא מחויב.

 

בסופו של דבר צריך לזכור שמטרת האיתות היא שהפעולות שלך יהיו צפויות לבאי הדרך מסביב, אם לאותת שמאלה לפני הכניסה למעגל לדעתך משיג את המטרה הזו - תפאדל. רק אל תשכח את החובה החוקית, והיא לאותת לפני היציאה.

 

לפני 21 שעות, Fraysa כתב:

זה טכנית לא אפשרי לאותת שמאלה בכיכר, על כן שכיכר מבטלת פניות שמאלה, אלא יש בה רק יציאות ימינה.

מבחינתי מי שמאותת שמאלה עושה 360 אינסופי בכיכר. 

 

הבנתי את הכוונה שלך, אבל טכנית כן אפשרי לאותת שמאל לפני הכניסה למעגל תנועה (רב נתיבי בלבד!) וזה מצביע על כוונה להיכנס לנתיב הפנימי במעגל.

 

במעגל תנועה חד נתיבי (שזה הרוב המוחלט) אין לזה משמעות חוקית.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאותת לפני היציאה זה ממש מגוחך

יש מצבים שאתה ממש כמה שניות בתוך הכיכר, מי כבר יספיק לראות את האיתות?

וגם מתי תאותת? מטר לפני הפנייה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, arik100 כתב:

לאותת לפני היציאה זה ממש מגוחך

יש מצבים שאתה ממש כמה שניות בתוך הכיכר, מי כבר יספיק לראות את האיתות?

וגם מתי תאותת? מטר לפני הפנייה?

 

מי שרלוונטי אליו - זה שנמצא בכניסה של אותה זרוע, ולכן יכול "להרוויח" - הוא יוכל להיכנס למעגל לפני שאתה יוצא כי הוא יודע שאתה יוצא.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@m3x7r3m3 אן ויכוח לגבי האיתות ביציאה מהמעגל. לעומת זאת יש בעיה עם האיתות בכניסה למעגל - וכאן יש שתי אסכולות (הגרמנית והאנגו-סכסית) שהזכרתי. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחליט מה נדרש בה. ובאותה הזדמנות - שתקבע כיצד יש להתנהל במעגל תנועה ב נתיבי, לאיזה נתיב יש להכנס וכיצד יש לצאת. גם כאן יש אסכולות שונות וצריך להגדיר את בחירת המדינה אחת ולתמיד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בהיעדר חקיקה ספציפית, ניתן להסיק.

ההיסקים אומרים שאין חובה חוקית לאותת בכניסה, ההתנהגות במעגל תנועה רב נתיבי בהתאם לתמרור 801 על הכביש.

 

אי החלטה שקולה לאסכולה הגרמנית למעשה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...