Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשים לא יודעים לנהוג - המשך


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 1200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התאורה בארץ היא אסימטרית, מוטה לימין על מנת להאיר גם את השוליים. (תאורה אמריקאית היא בקו ישר) . אור גבוה בזמן פניה ימינה עשוי סייע לנראות מול רכב המגיע ממול. 

ברכבים מן השנים האחרונות נוספו "עוקבי פניה" שמערבים את פנסי הערפל תחת הפגוש על מנת לתגבר את עצמת התאורה בזמן פניה. זה מסייע לנהד אבל לא מועיל לרכב המגיע ממול.

 

לפני 12 שעות, shachar187 כתב:

נתקלתי לא מעט בנהגים שמפעילים  פנסי ערפל בלילה ומעולם זה לא סנוור אותי.

לא מצליח להבין את התלונות הרבות על זה...

 

תלוי מאד בגובה הרכב שמפעיל אורגן אורות מולך. 

אני נתקל לעיתים קרובות בשכונת מגורי בנהגות ניסן ג'וק המפעילות כל פנס אפשרי , אני בספק שהן מודעות לכפתורי ההפעלה ומסובבות את כל הכפתורים האפשריים :) 

הג'וק לא גבוה במיוחד אבל מעצבן כשהוא מגיח מול רכב נמוך ממנו. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בכל הרכבים יש אורות ערפל

בעיקר ברכבים הישנים.

גם ברכבים מ2010 לא קיימים אורות ערפל קדמיים אלא בעיקר אחוריים.

 

ולגבי החוסר שימוש, מה לעשות שבלימוד נהיגה בעיקר מלמדים איך לעבור טסט ולא בוחנים ידע על הרכב אלא רק על חוקי ההתנהגות בכביש.... וממש עצוב שגם ברענון נהיגה אף אחד לא מדבר על מקצועיות ומיומנות אלא רק לסמן וי

קרה לי באיטליה לנסוע בערפל סמיך ביותר בכביש מהיר על מהירויות מטורפות, ואף אחד לא התשגע במיוחד

אני לא אגיד את המספר אבל זה היה מעל 100 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, arik100 כתב:

לא בכל הרכבים יש אורות ערפל

בעיקר ברכבים הישנים.

גם ברכבים מ2010 לא קיימים אורות ערפל קדמיים אלא בעיקר אחוריים.

 

אממ, זה לא נכון.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, arik100 כתב:

קרה לי באיטליה לנסוע בערפל סמיך ביותר בכביש מהיר על מהירויות מטורפות, ואף אחד לא התשגע במיוחד

אני לא אגיד את המספר אבל זה היה מעל 100 

 

 

אני לא בטוח שזו דוגמה לנהיגה טובה מאוד.

 

מהירות הנסיעה צריכה להיות כזו שבה יתקיים: שדה ראיה פנוי > מרחק עצירה בטוח.

 

לא נשמע שזה המצב בתרחיש שבו אתה מתאר.

 

ומעבר לכך, לקחת דוגמאות מהאיטלקים לגבי איך לנהוג זה שלב אחד מעל לקחת דוגמאות לנהיגה טובה מהסעודים או מהסינים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.1.2021 בשעה 07:41, davemustaine87 כתב:

בהקשר הזה אני דווקא מאשים את מורי הנהיגה/תיאוריה שלא טורחים בכלל ללמד מה זה. 

 

 

 

כמורה נהיגה, אני לעצרי חייב להסכים איתך. הגיעו אלי מספר תלמידים אשר התחילו ללמוד עם מורים אחרים וכולם לא ידעו לתפעל את פנסי הערפל. היו כאלה גם שלא ידעו לקשר בין השם שלהם לתפקיד שלהם... 

מה שכן, ע''פ החוק היבש, המורה מחויב ללמד את התלמיד על מערכות הרכב ובניהן גם על תפעול מערכת התאורה שלו. הבעייה היא שיש לנו זמן מאד קצוב להכין את התלמיד לטסט וכמעט תמיד מתקבל לחץ אטומי מהלמיד/ הוריי התלמיד להגיש אותו לטסט אחרי שסיים את מכסת השיעורים שהוא מחוייב אלייה (28) שבמזגרתה לא באמת ניתן ללמד לעומק על תפעול רכב ומערכותיו. אני למשל מסביר לעומק בשיעור הראשון על כל המערכות שניתנות לפעול ע''י הנהג ועושה שוב ריענון לקראת הטסט.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי וינקרים "אורות חירום".

אני גר בצפון, ויש תקופות בחורף שאני יוצא קבוע בבוקר בערפל. יש ימים שהערפל כבד ברמות מטורפות, ופשוט לא רואים כלום מעבר ל5~7 מטרים.

בימים כאלה אני שם לב לרכבים אחרים שדווקא את הוינקרים רואים, ואת אורות הערפל פחות.

אישית מדליק רק אורות ערפל, אבל כבר היו מקרים שהייתי חייב להדליק אורות חירום כי אחרת לא יראו אותי.

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נהיגה בערפל.

ברכבי קבוצת ואג מותקנת מערכת front asist (לא יודע איך היא מכונה אצל יצרנים אחרים), מערכת זו מצויידת ב"רדאר" המשמש את מערכת הבלימה האוטונומית ואת בקרת השיוט האדפטיבית.

מסתבר שהיא גם עוזרת בזמן נהיגה בערפל (כשהיא מופעלת), היא מזהה רכב מלפנים, הרבה לפני שהעין של הנהג מבחינה בו.

 

20210107_233419.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
כמורה נהיגה, אני לעצרי חייב להסכים איתך. הגיעו אלי מספר תלמידים אשר התחילו ללמוד עם מורים אחרים וכולם לא ידעו לתפעל את פנסי הערפל. היו כאלה גם שלא ידעו לקשר בין השם שלהם לתפקיד שלהם... 
מה שכן, ע''פ החוק היבש, המורה מחויב ללמד את התלמיד על מערכות הרכב ובניהן גם על תפעול מערכת התאורה שלו. הבעייה היא שיש לנו זמן מאד קצוב להכין את התלמיד לטסט וכמעט תמיד מתקבל לחץ אטומי מהלמיד/ הוריי התלמיד להגיש אותו לטסט אחרי שסיים את מכסת השיעורים שהוא מחוייב אלייה (28) שבמזגרתה לא באמת ניתן ללמד לעומק על תפעול רכב ומערכותיו. אני למשל מסביר לעומק בשיעור הראשון על כל המערכות שניתנות לפעול ע''י הנהג ועושה שוב ריענון לקראת הטסט.
יש לי שאלה אליך בקשר לנהיגה בכיכר.
מי שנכנס לכיכר ומתכוון לצאת ביציאה הראשונה מחויב לאותת ימינה?
מי שמתכוון לצאת ביציאה ה3 צריך לאותת שמאלה? אם הוא לא אותת, ואני נכנס לכיכר ממולו מי צריך לתת זכות קדימה?
הרבה פעמים אני נכנס לכיכר ומגיע רכב מולי, הוא לא מאותת ולכן אני בטוח שהוא מתכוון לצאת ביציאה השניה, אבל הוא פונה שמאלה ויוצא ביציאה השלישית וחותך אותי.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה חשובה שאין לה תשובה.

 

בשיטה הגרמנית אתה מאותת רק ביציאה מהמעגל.

 

בשיטה האנגלו-סקסית אתה מאותת גם בכניסה וגם ביציאה, לפי הכיוון אליו אתה מתכוון לצאת מהמעגל.

 

בשיטה הישראלית אתה לא יודע מה לעשות, זה לא מוגדר בתקנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג כך:

 

במעגל תנועה קטן: מאותת בכניסה למעגל כאילו מדובר בצומת - לא חושב שיש חיוב בחוק בנדון.

במעגל תנועה גדול: מאותת ימינה לפני היציאה שבה אני רוצה לצאת.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, sperial כתב:

בשיטה הגרמנית אתה מאותת רק ביציאה מהמעגל.

 

אני פועל ככה.

 

אם מאותתים בכניסה למעגל, לדעתי זה נותן לנהגים אחרים הרגשה שהולכים לצאת ביציאה הראשונה(הקרובה).

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מאותת ימינה - כן; וזו הכוונה.

אם אתה מאותת שמאלה - לא.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, דניאל1983 כתב:

אני נכנס לכיכר ומגיע רכב מולי, הוא לא מאותת ולכן אני בטוח שהוא מתכוון לצאת ביציאה השניה,

לא יודע למה אתה מתכוון, אבל כשאתה מתכוון להכנס לכיכר, אתה צריך לתת זכות קדימה לרכב שכבר נמצא בכיכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיכר אני מאותת רק בפניה ימינה ולפעמים בגלל ההרגל גם שמאלה אבל אני חושב שזה מיותר במיוחד בכיכרות בלי שדה ראייה שאין לך מושג איפה הנהג השני יוצא.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...