Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשים לא יודעים לנהוג - המשך


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 1193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

עד שמישהו בא מולך בסיבוב ואתה מסנוור לו את החיים.

 

בשביל זה מעמעמים.

 

תתפלא כמה אפשר להשתמש באור "גבוה" בסיבובים. תחשוב סיבוב חד ימינה: חלק גדול מאלומת האור שלך תשתפך אל עבר שולי הכביש, והלאה מהעיניים של נהג המגיע מנגד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, 4Real כתב:

מה החוק אומר לגבי שתי נתיבים שהשמאלי "שבור" והימיני בסדר? לדוגמה כדי לא לפגוע ברכב.

חוק לא חוק (למען הסר ספק - החוק אומר לשמור על הימין) - ההגיון הבריא אומר, שאם אתה לא מעכב אף אחד - סע בשמאלי ותשמור על האוטו, ברגע שמגיע מאחוריך מישהו מהיר יותר, זוז ימינה ותן לו לעבור.

לפני 4 שעות, shachar187 כתב:

נתקלתי לא מעט בנהגים שמפעילים  פנסי ערפל בלילה ומעולם זה לא סנוור אותי.

לא מצליח להבין את התלונות הרבות על זה...

 

אתה נוסע באיזורים מוארים, בכבישים ללא תאורה זה מסנוור.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה אנשים נוסעים בערפל או גשם כבד עם אורות חירום (כל המאותתים מהבהבים) במקום להשתמש בפנסי ערפל.

הפעלת אורות החירום מסוכנת גם בגלל שכאשר אותם אנשים פונים או עוברים נתיב, אין להם אפשרות לאותת והם מפתיעים את הנהגים שנוסעים לידם.

 

ברכבי קונצרן vag גם כאשר אורות החירום מהבהבים, בזמן איתות - רק האורות בצד אליו מאותת הנהג מהבהבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר שבמכוניות עם תקינה אמריקאית אין פנסי ערפל... מה באמריקה אף פעם אין ערפל?
לגבי פנסי ערפל קדמים, באמת לא מבין איך אפשר לסנור משהו איתם...
אני חושב שהחוק מתיחס לאחורים, שהם באמת מסנוורים.
כשמשהו נצמד אלי מאחורה, אני מדליק אותו, ואז הוא נבהל שאני בולם ובולם גם חחח

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכוונה היא לפנסי ערפל של צעירים עם ״מאזדה 3 ״ספיריט״״ שמתקינים נורות לד חזקות מאוד. אור ערפל מקורי לא אמור לסנוור, גם לא בכביש חשוך. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, SlowRide כתב:

עד שמישהו בא מולך בסיבוב ואתה מסנוור לו את החיים.

 

נהג טוב, כזה שמחובר לאוטו ולכביש משך כל זמן הנהיגה, מעביר לאורות מעבר כשמגיע מולו רכב, וושב מחזיר לאור דרך כשהכביש חשוך לגמרי. 

בכביש חשוך, כמו למשל הכביש שבין ערד לצומת (בקרוב מחלף, הידד!) שוקת, אפשר לזהות שנייה- שתיים לפני שמגיע רכב ולהימנע מלסנוור אותו.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נכון, אבל לא כולם נהגים טובים. אם נחזור להודעה הראשונה בשרשור על אנשים שלא יודעים לנהוג, אלה שנוסעים עם אור גבוה ולא מורידים כשיש לידם רכבים אחרים (או שבכלל לא מודעים לזה) יותר גרועים ממי שמדליק אורות ערפל קדמיים בלי סיבה כי זה הרבה יותר מסנוור.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, שביט כתב:

נהג טוב, כזה שמחובר לאוטו ולכביש משך כל זמן הנהיגה, מעביר לאורות מעבר כשמגיע מולו רכב, וושב מחזיר לאור דרך כשהכביש חשוך לגמרי. 

 

גם בהרבה מקומות שהכביש מואר שווה להדליק אור דרך אם אין את מי לסנוור. תאורת הכביש לעתים קרובות יחסית מעומעמת, וכמובן אינה אחידה. בסך הכל, יש רווח בשדה ראיה ובבהירות הראיה על ידי שימוש באור דרך גם באזורים מוארים.

 

ושוב, יש כל כך הרבה מצבים שניתן להשתמש בהם באור הדרך הרבה יותר ממה שחושבים, מבלי לסנוור אף אחד:

  1. בחליפה על פני רכב (מנגד או בנתיב סמוך), אפשר לחזור לאור דרך לפני החליפה על פני הרכב השני, ובלבד שהנהג (או המראה שלו, אם נוסעים באותו כיוון) קרוב מספיק שעיקר האלומה תשתפך ממנו והלאה:  בערך כשהוא באלכסון לפנס אין שום סנוור. למעשה, רצוי לעשות זאת כדי לשפוך אור לתוך האזור ה"חשוך" שנוצר ברגע שחולפים על פני האזור שמואר על ידי פנסיו של הרכב השני. מיקום הרכב בנתיב רחוק ככל הניתן מהרכב השני תאפשר לחזור לאור הדרך מוקדם עוד יותר, ובכביש מרובה נתיבים בכלל ניתן לחזור לאור דרך מאוד מוקדם.
  2. באותו אופן, כאשר רכב אחר עוקף אותך, רצוי להישאר על אור דרך כמה שרק אפשר, כדי לספק תאורה נוספת שתסייע לו לעקוף. כל עוד עיקר האלומת משתפכת מעבר למראת הצד שלו, אין בעיית סנוור.
  3. בפניה חדה שמאלה כאמור אפשר לפעמים להישאר עם אור דרך דלוק כל הזמן: זווית הפניה מובילה לכך שעיקר האלומה משתפכת אל עבר שולי הכביש ולא לעבר העיניים של נהגים אחרים. בחירה נכונה של קו הפניה מסייעת להישאר עם אור דרך למשך יותר זמן, גם כן.
  4. בפניה חדה ימינה אפשר לפעמים להישאר עם אור הדרך דולק לאורך רוב הפניה ולעמעם רק רגעית בזמן חליפה על פני רכב אחר. יתרון מוסף בפניות עיוורות הוא שאלומת האור שלך מאותת לנהג המגיע מנגד על קיומך.
  5. בגישה או זינוק מעמידה בצומת, ניתן לעתים להדליק אור דרך בכניסה לצומת (רצוי לפני הזינוק) מבלי לסנוור נהג הממתין בכביש הניצב.

 

גם בנוכחות של רכבים אחרים, שווה לפעמים לתת "הבהוב" קצר באור הדרך כדי לקבל "הצצה" רחוק יותר לפנים. ניתן גם לשחק עם מיקום הרכב בנתיב כדי לשפוך אור לעבר שולי הכביש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, bjlb כתב:

מה מעצבן אתכם בנהגים שנוסעים עם פנסי ערפל?
אם הם מקוריים הם לא מסנוורים בכלל.
אני למשל, נוסע איתם קבוע. הם שולחים אלומה רחבה לחלק התחתון, ולי זה עוזר בלילה.
מה גם שבהרבה רכבים הם נדלקים בפניה, עוקבי פניה, אז גם היצרנים חושבים שהם עוזרים, שאין ערפל.
אין בזה כל פסול.
כמובן שאני מדבר על החזית, ולא אחוריים, שאם אתם מדברים עליהם, אכן הם מעצבנים ומסנוורים.
ליאור.

 

עוקבי פניה הם בד"כ נורות אחרות באותו בית מנורה, אלו בד"כ לא פנסי הערפל (וייתכן שמבחינת תקינה בכלל אסור שיהיו פנסי הערפל).

 

לפני 9 שעות, חן ג. כתב:

בשביל זה מעמעמים.

 

תתפלא כמה אפשר להשתמש באור "גבוה" בסיבובים. תחשוב סיבוב חד ימינה: חלק גדול מאלומת האור שלך תשתפך אל עבר שולי הכביש, והלאה מהעיניים של נהג המגיע מנגד.

 

סיבוב חד שמאלה, ואז אלומת האור שלך (שאתה נוסע בצידו הימני של הכביש) נשפכת החוצה מהכביש.

בסיבוב ימינה יש חפיפה מסוימת בין אלומת האור שלך לרכב שבא ממול.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, התהפכו לי הכיוונים שם לשניה...

 

למרות שאלומת האור שלך נשפכת ברובה אל מחוץ לכביש, עדיין יש רווח בשדה הראיה, ואם הפניה עיוורת אתה גם "מכריז" על נוכחותך לנהג המגיע מנגד. שווה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בפניות ימינה כדאי להשאיר את אור הדרך דלוק, ממש עד שקצה אלומת האור שלך נפגשת עם קצה אלומת האור של הרכב שמגיע מאחורי פנייה עיוורת. ככה אתה גם מוודא שהוא ראה את אלומת האור שלך ומבין שמגיע רכב מעבר לפנייה.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, כתבתי את זה לעיל. בנוסף, אתה עוזר להאיר יותר מהכביש עבור הנהג המגיע מנגד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...