Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שחיקת רצועה התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA - עדכון


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, deltaHF כתב:

מעניין מה שונה במנוע 1.2 האטמוספרי שלא נכלל בריקול.

במנוע האטמוספרי אין משאבת ואקום ובגלל זה הם לא מחוייבים בריקול
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הגיע מזמן

 

 

עדיין חסרים חלפים / תורות / רצון במוסכים רבים ברשת, אבל הגיע

 

מאוד מוזר וכמעט בלתי מתקבל על הדעת שהריקול הזה לא החלטי - דהיינו במוסך קודם כל בודקים את מצב הרצועה ואז מחליטים אם להחליף ומה להחליף

 

החלק תקול בהגדרה, נכון?

מה רלוונטי מצבו *ברגע הבדיקה*?

ונניח שבאותו רגע הוא בסדר, מי ערב לכך שבעוד חצי שנה הרצועה לא תתפורר?

 

תמיהה נוספת, וסורי - ההסברים שעלו פה קודם לא מניחים את דעתי - מדוע הריקול לא כולל את האטמוספריים?

 

אותו מנוע ללא המניפה. אותה רצועה.

סתם קמצנות וניסיון לחסוך על אף ההודאה בתקלת הייצור.

 

 

כשאלפי לקוחות בעולם ובארץ חוו את התופעה, היבואן קרא לזה "דיסאינפורמציה"

 

אז הדיס הזה ממשיך

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, menir1 כתב:

בהנעה הראשונית של המנוע, הרצועה צריכה לעמוד בכח רב יותר. תחשוב על מחזורי start & stop....

לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון.

תפקיד רצועת התזמון במנוע המדובר הוא להניעה את גלי הזיזים.

מדוע לדעתך בגירסה הגודשת של אותו מנוע גלי הזיזים מפעילים משמעותית יותר התנגדות לתנועה מאשר בגירסה האטמוספרית?

 

 

לפני 8 שעות, lior134 כתב:

במנוע האטמוספרי אין משאבת ואקום ובגלל זה הם לא מחוייבים בריקול
 

בגדול אתה צודק. בקטן אבסולוטית כמעט ולא נתקלים בהתפוררות רצועה במנועים האטמוספרים, לפחות ממה שאנחנו שומעים פה בפורום.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Igalz כתב:

תפקיד רצועת התזמון במנוע המדובר הוא להניעה את גלי הזיזים.

מדוע לדעתך בגירסה הגודשת של אותו מנוע גלי הזיזים מפעילים משמעותית יותר התנגדות לתנועה מאשר בגירסה האטמוספרית

 

נכון, אך היא מונעת ע"י הגל ארכובה שמייצר עומס עליה. גל הארכובה מפעיל מומנט על הרצועה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
נכון, אך היא מונעת ע"י הגל ארכובה שמייצר עומס עליה. גל הארכובה מפעיל מומנט על הרצועה.
פיזיקאלית מה שאתה אומר לא עושה שכל..
גל ארכובה לא מייצר עומס, גל ארכובה הוא המניע. הרכיב המייצר עומס הוא הרכיב המונע, ועוצמת העומס היא מידת ההתנגדות של הרכיב המונע לתנועה. כך זה בכל מערכת תמסורת.
לכן השאלה האמיתית היא האם אתה חושב שבמנוע הגודש ישנו משמעותית יןתר עומס על גלי הזיזים ולמה?
אנחנו יודעים שבמנוע הגודש משאבת ההזרקה מופעלת על ידי אחד מגלי הזיזים, וכמובן שזה מוסיף לעומס. משמעותי או לא אני לא יודע לומר.
בעל אופן ההספק או המומנט שגל הארכובה של המנוע מעביר לגיר אינו קשור כלל לרצועת התזמון.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי היתה פיג'ו 208 1.2 אטמוסירית ידנית שעלתה לכביש בינואר 2015 ובהחלפת הרצועה היזומה כן ראינו שאריות של הרצועה המתפוררת,

אז לא מבין מי החליט שהבעיה היא רק מיולי 2015.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יולי 2015 מתייחס לתחילת השיווק של המנוע המוגדש ב-208. כאמור המנוע האטמוספרי לא נכלל בריקול.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

כאשר אתה מניע את המנוע (ממצב סטטי), יש כוחות מתיחה על הרצועה.

וכיצד המצב שונה בין המנוע האטמוספרי לגודש?

נתעלם רגע מהעובדה שברגע ההנעה שני המנועים עובדים במצב אטמוספרי לגמרי, כוחות המתיחה שאתה מדבר עליהם נגרמים מהתנגדות גלי הזיזים לסיבוב. כיצד ההתנגדות הזו מושפעת?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תשובה טובה, אבל המשותף ללא מעט מנועי טורבו הזרקה ישירה (עם ובלי תזמון שסתומים משתנה) הוא שחיקה של שרשרת תזמון (גם THP וגם TSI), אז אני יוצא מנקודת הנחה שהעומס על רצועה/שרשרת התזמון במנועים כאלה גבוה יותר ממנועים אטמוספריים מקבילים.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצרפתים האלה ממש מזוכיסטים. 

לזכותם היסטוריה של איכות חומרים והרכבה עלובים מזה עשורים, ואילו הפקות לקחים הם מאמצים לחיזוק אמון הלקוחות? 

חלילה נשפר את הטעון שיפור, אך

הבה ונתעלמנה מהפאשלות והלקוחות הנודניקים שמתלוננים. 

יותר משהמוצרים שלהם לא שווים את כספי, ההתנהגות שלהם לא מצדיקה את ההסתכלות לכיוונם. 

לי ה306 בזמנו הספיקה( וזו עוד היתה מהמוצלחות שבהן). 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, menir1 כתב:

יולי 2015 מתייחס לתחילת השיווק של המנוע המוגדש ב-208. כאמור המנוע האטמוספרי לא נכלל בריקול.

בכל מקרה זה עלה לי סביב ה2200 ש"ח אצל גבע שניצלתי מנזק במנוע בנס, כי התחילו להצתבר של שאיריות שגבע הראה לי וזה היה ברור כשמש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן מקרי או לא ה-208 שבבעלותי זה כמה חודשים כבר צברה זמן לא קטן במוסך, בהשוואה ליונדאי הקטנה שהייתה לי שנים לי וביקרה שם רק לטיפול שגרתי אחת לשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

ולאחרים ה208 היתה אמינה מאוד,

למה היא במוסך? מה הסיבה?

לפעמים יש כשלים לכל יצרן, כמו שרשור שרץ עוד היום לגבי יונדאי איוניק בת שנה, שמבקרת הרבה במוסך בגלל תקלה במערכת ההיברידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...