Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שחיקת רצועה התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA - עדכון


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 597 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 10 דקות, yoni2sh כתב:

ולתדלק דלק איכותי (98).

אין שום קשר בין מספר האוקטן של הדלק לאיכותו. הנושא נטחן עשרות אם לא מאות פעמים בפורום, חבל לחזור על אותם דברים.. 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה שונה במנוע 1.2 האטמוספרי שלא נכלל בריקול.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

אז שורה תחתונה, גם אחרי שמחליפים את הרצועה לזאת המעודכנת מ-2017, עדיין קיים חשש להתפוררות? 

 

עדיין קיימת האופציה לשחיקה של הרצועה, אם כי למיטב הבנתי הרצועה החדשה עמידה יותר מהמקורית. חידוד ההנחיות בקשר לתדירות החלפת הרצועה (קיצור מ-10 שנים או 180K ק"מ ל-6 שנים או 100K ק"מ) ולתדירות החלפת השמן אמורה למנוע צרות (יחד עם מחשב ניהול מנוע אשר תוכנה מעודכנת שלו אמורה לזהות חריגה מוקדם). 

לפני שעתיים, RedLabel כתב:

האם יש התייחסות כלשהי לדגמי אופל שבהם מותקן המנוע הזה?

 

דגמי אופל התחילו להשתמש במנוע הזה רק במהלך 2018, לכן הם לא כלולים בריקול.

לפני 12 דקות, deltaHF כתב:

מעניין מה שונה במנוע 1.2 האטמוספרי שלא נכלל בריקול.

 

מעריך שבגלל שהמומנט המופעל על הרצועה במנוע האטמוספרי נמוך משמעותית, השחיקה שלה הרבה יותר איטית במנוע זה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, menir1 כתב:

מעריך שבגלל שהמומנט המופעל על הרצועה במנוע האטמוספרי נמוך משמעותית, השחיקה שלה הרבה יותר איטית במנוע זה.

אני נוטה יותר לחשוב שזיהום השמן על ידי מזהמי דלק במנוע אטמוספרי משמעותית נמוך יותר. 

גם אני תהיתי לגבי ההבדלים בין המנועים ומדוע המנוע הגודש טוחן רצועות ולגבי האטמוספרי לא שומעים כמעט כלום. ברגע שאמרת שמקור כל הסיפור הוא זיהום השמן בדלק, כל הקצוות התחברו לי.

  • רעיון טוב! 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחשבה שנייה, יש מצב שאתה צודק. אני שכחתי שהגרסה האטמוספרית היא בעצם הזרקה עקיפה. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yoni2sh כתב:

בקיצור, להחליף שמן בתדירות גבוהה ,לא להוסיף תוסף דלק אשר יכול לפגוע עוד יותר ברצועה ,ולתדלק דלק איכותי (98).

 

 

 

 

בטיפול האחרון, מוסך מורשה שם תוסף דלק (לניקוי מערכת הדלק).

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, menir1 כתב:

במחשבה שנייה, יש מצב שאתה צודק. אני שכחתי שהגרסה האטמוספרית היא בעצם הזרקה עקיפה. 

אני לא חושב שסוג ההזרקה הוא הסיבה פה, אלא יותר הלחץ בצלינדר.

במנוע אטמוספריה לחץ האבסולוטי בצלינדר לרוב נמוך מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת.

במנוע גודש תחת עומס המצב הפוך, הלחץ בצלינדר גבוה מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת, לכן יש לך סבירות גבוהה יותר שדלק יעבור לשמן.

 

בשנים האחורונות ישנה מגמה בעולם הרכב להקטין באופן משמעותי את עובי טבעות האטימה של הצלינדר מטעמי הקטנת הפסדי חיכוך ושיפור צריכת הדלק. כתוצאה מזה אטימת הצלינדרים שלא בפעימת העבודה נפגעת ונוצרת אכילת שמן או ירידת דלק לשמן. ראינו כבר איך VW אכלו מזה קש עם מנועי ה1.8 (וגם האחרים אכלו שמן),

רואים היום איך הונדה אוכלים עם זה קש ומקטינים מרווחי החלפת שמן פי 2 ופי 3, ואני בטוח שגם אצל היצרנים האחרים התופעה קיימת במימדים כאלו ואחרים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל במנוע הזרקה ישירה, הדלק מוזרק רק קרוב לנמ"ע (דחיסת התערובת היא ללא דלק)

 

ד"א, לפי PSA זאת התפלגות הצפוייה של הריקול:

  1. החלפת רצועה והחלפת משאבת וואקום - כ-6% מהמכוניות (13,200)
  2. החלפת הסלונואיד של משאבת השמן - כ- 1% (2,200 מכוניות)
  3. החלפת הבורג בצינורית השימון של הטורבו - כ-1% (2,200 מכוניות)
  4. החלפת משאבת שמן  - כ-0.1% (220 מכוניות)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הגיוני.ש 92% מהמכוניות יסתדרו עם הרצועה המקורית?

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 597 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...