Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שחיקת רצועה התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA - עדכון


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

לפני כשעה, ליפיגו כתב:

זה הגיוני.ש 92% מהמכוניות יסתדרו עם הרצועה המקורית?

 

או שהם מתכוונים שב-92% יחליפו מנוע, ואת זה הבוס לא אישר לרשום.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

להחליף שמן פעם בשנתיים? איום ונורא גם לאחר שנה הוא שחור כמו פיח בנסועה ממוצעת, בקבוצה שאני חבר בה בפייסבוק של בעלי פיז'ו לא פעם ציינו שהם מחליפים שמן כל חצי שנה.. 

עריכה אחרונה על ידי Mikelt89
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה הנתון של כמה רכבים כבר החליפו רצועה עד שיצא הריקול?

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, menir1 כתב:

לפעם ב-6 שנים או 100K ק"מ (בדומה לרצועות תזמון במנועי NFU)

אגב ובאמת שבלי קשר,

ב-307 שלי, מנוע NFU מדברים על החלפה של פעם ב-10 שנים או 80,000 ק"מ. נבדק במחשבי היצרן, תנאים קשים

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Igalz כתב:

במנוע אטמוספריה לחץ האבסולוטי בצלינדר לרוב נמוך מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת.

במנוע גודש תחת עומס המצב הפוך, הלחץ בצלינדר גבוה מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת, לכן יש לך סבירות גבוהה יותר שדלק יעבור לשמ

 

לדעתי במנוע אטמוספרי (בנקודה שהיא טרום הצתת התערובת) הלחץ בצילינדר גבוה יותר מלחץ העוקה. 

 

נקודה שהיא טרום הצתת התערובת:

בתהליך הדחיסה, הבוכנה עולה לכיוון נ.מ.ע,

הלחץ בחלל הצילינדר גבוה יותר מהלחץ בעוקה.

גם אם מדובר במנוע אטמוספרי

לפני 5 שעות, menir1 כתב:

מעריך שבגלל שהמומנט המופעל על הרצועה במנוע האטמוספרי נמוך משמעותית, השחיקה שלה הרבה יותר איטית במנוע זה.

מדוע יש שינוי במומנט?

הרצועה במנוע מוגדש מפעילה יותר רכיבים? יותר שסתומים?

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, menir1 כתב:

אבל במנוע הזרקה ישירה, הדלק מוזרק רק קרוב לנמ"ע (דחיסת התערובת היא ללא דלק)

 

סליחה על הבורות, מה זה אומר נמ"ע?

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, BEEKER כתב:

נקודה שהיא טרום הצתת התערובת:

בתהליך הדחיסה, הבוכנה עולה לכיוון נ.מ.ע,

הלחץ בחלל הצילינדר גבוה יותר מהלחץ בעוקה.

גם אם מדובר במנוע אטמוספרי

אתה כמובן צודק, 

מה שכתבתי רלוונטי לפעימת היניקה בלבד, ושם במנוע הזרקה ישירה אין דלק. 

אם כך, לא ברור למה יותר דלק מגיע לשמן ביחס לאטמוספרי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם הרצועה המתפוררת היא התופעה היחידה של ערבוב דלק בשמן?

 

מצב של דלק שלא נשרף בחלל הבעירה, הוא מצב בעייתי (אני מכיר ממנועי דיזל)

רסיסי הדלק עלולים גם להוריד את ציפוי השמן מהצילינדרים וטבעות הבוכנה (חיכוך ושחיקה מוגברים),

וכן להוריד צמיגות של שמן 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, BEEKER כתב:

מדוע יש שינוי במומנט?

 

כי המנוע יותר חזק... (11.8 קג"מ באטמוספרי מול כ-21 -23.4 קג"מ בטורבו). 

לפני 16 דקות, BEEKER כתב:

השאלה היא אם הרצועה המתפוררת היא התופעה היחידה של ערבוב דלק בשמן?

 

היא לא התופעה היחידה - השמן מאבד מתכונותיו כתוצאה מהדילול. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, menir1 כתב:

המנוע יותר חזק... (11.8 קג"מ באטמוספרי מול כ-21 -23.4 קג"מ בטורבו). 

כיצד זה משפיע על העומס על רצועת התיזמון? 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנעה הראשונית של המנוע, הרצועה צריכה לעמוד בכח רב יותר. תחשוב על מחזורי start & stop....

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Mikelt89 כתב:

להחליף שמן פעם בשנתיים? איום ונורא גם לאחר שנה הוא שחור כמו פיח בנסועה ממוצעת, בקבוצה שאני חבר בה בפייסבוק של בעלי פיז'ו לא פעם ציינו שהם מחליפים שמן כל חצי שנה.. 

ההנחייה למנועי 1.2 טורבו מאז ומתמיד הייתה 15 אלף או פעם בשנה.

בפעם האחרונה שהייתה המלצה של היצרן לפעם בשנתיים(בישראל) הייתה לפני יותר מ10 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...