Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שחיקת רצועה התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA - עדכון


menir1
 שיתוף
עוקבים 26

פוסטים מומלצים

 

לפני כשעה, ליפיגו כתב:

זה הגיוני.ש 92% מהמכוניות יסתדרו עם הרצועה המקורית?

 

או שהם מתכוונים שב-92% יחליפו מנוע, ואת זה הבוס לא אישר לרשום.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • מצחיק 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שוב המגזין הצרפתי L'argus עוזר לפזר את הערפל סביב הבעייה הידועה ברצועת התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA. מאז דצמבר 2020, שלושת המותגים של PSA (פיג'ו, סיטרואן ו-DS) יצאו ב"ריקול" ל-220,000 מכוניו

אני נוטה יותר לחשוב שזיהום השמן על ידי מזהמי דלק במנוע אטמוספרי משמעותית נמוך יותר.  גם אני תהיתי לגבי ההבדלים בין המנועים ומדוע המנוע הגודש טוחן רצועות ולגבי האטמוספרי לא שומעים כמעט כלום. ברגע

בקיצור, להחליף שמן בתדירות גבוהה ,לא להוסיף תוסף דלק אשר יכול לפגוע עוד יותר ברצועה ,ולתדלק דלק איכותי (98).        

להחליף שמן פעם בשנתיים? איום ונורא גם לאחר שנה הוא שחור כמו פיח בנסועה ממוצעת, בקבוצה שאני חבר בה בפייסבוק של בעלי פיז'ו לא פעם ציינו שהם מחליפים שמן כל חצי שנה.. 

עריכה אחרונה על ידי Mikelt89
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה הנתון של כמה רכבים כבר החליפו רצועה עד שיצא הריקול?

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, menir1 כתב:

לפעם ב-6 שנים או 100K ק"מ (בדומה לרצועות תזמון במנועי NFU)

אגב ובאמת שבלי קשר,

ב-307 שלי, מנוע NFU מדברים על החלפה של פעם ב-10 שנים או 80,000 ק"מ. נבדק במחשבי היצרן, תנאים קשים

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן משאפט מטפל ב-C4 של אשתי והוא נצמד לפעם ב-6 שנים. 

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Igalz כתב:

במנוע אטמוספריה לחץ האבסולוטי בצלינדר לרוב נמוך מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת.

במנוע גודש תחת עומס המצב הפוך, הלחץ בצלינדר גבוה מלחץ העוקה תרום הצתת התערובת, לכן יש לך סבירות גבוהה יותר שדלק יעבור לשמ

 

לדעתי במנוע אטמוספרי (בנקודה שהיא טרום הצתת התערובת) הלחץ בצילינדר גבוה יותר מלחץ העוקה. 

 

נקודה שהיא טרום הצתת התערובת:

בתהליך הדחיסה, הבוכנה עולה לכיוון נ.מ.ע,

הלחץ בחלל הצילינדר גבוה יותר מהלחץ בעוקה.

גם אם מדובר במנוע אטמוספרי

לפני 5 שעות, menir1 כתב:

מעריך שבגלל שהמומנט המופעל על הרצועה במנוע האטמוספרי נמוך משמעותית, השחיקה שלה הרבה יותר איטית במנוע זה.

מדוע יש שינוי במומנט?

הרצועה במנוע מוגדש מפעילה יותר רכיבים? יותר שסתומים?

 

-

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, menir1 כתב:

אבל במנוע הזרקה ישירה, הדלק מוזרק רק קרוב לנמ"ע (דחיסת התערובת היא ללא דלק)

 

סליחה על הבורות, מה זה אומר נמ"ע?

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, BEEKER כתב:

נקודה שהיא טרום הצתת התערובת:

בתהליך הדחיסה, הבוכנה עולה לכיוון נ.מ.ע,

הלחץ בחלל הצילינדר גבוה יותר מהלחץ בעוקה.

גם אם מדובר במנוע אטמוספרי

אתה כמובן צודק, 

מה שכתבתי רלוונטי לפעימת היניקה בלבד, ושם במנוע הזרקה ישירה אין דלק. 

אם כך, לא ברור למה יותר דלק מגיע לשמן ביחס לאטמוספרי

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם הרצועה המתפוררת היא התופעה היחידה של ערבוב דלק בשמן?

 

מצב של דלק שלא נשרף בחלל הבעירה, הוא מצב בעייתי (אני מכיר ממנועי דיזל)

רסיסי הדלק עלולים גם להוריד את ציפוי השמן מהצילינדרים וטבעות הבוכנה (חיכוך ושחיקה מוגברים),

וכן להוריד צמיגות של שמן 

-

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, BEEKER כתב:

מדוע יש שינוי במומנט?

 

כי המנוע יותר חזק... (11.8 קג"מ באטמוספרי מול כ-21 -23.4 קג"מ בטורבו). 

לפני 16 דקות, BEEKER כתב:

השאלה היא אם הרצועה המתפוררת היא התופעה היחידה של ערבוב דלק בשמן?

 

היא לא התופעה היחידה - השמן מאבד מתכונותיו כתוצאה מהדילול. 

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, menir1 כתב:

המנוע יותר חזק... (11.8 קג"מ באטמוספרי מול כ-21 -23.4 קג"מ בטורבו). 

כיצד זה משפיע על העומס על רצועת התיזמון? 

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהנעה הראשונית של המנוע, הרצועה צריכה לעמוד בכח רב יותר. תחשוב על מחזורי start & stop....

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Mikelt89 כתב:

להחליף שמן פעם בשנתיים? איום ונורא גם לאחר שנה הוא שחור כמו פיח בנסועה ממוצעת, בקבוצה שאני חבר בה בפייסבוק של בעלי פיז'ו לא פעם ציינו שהם מחליפים שמן כל חצי שנה.. 

ההנחייה למנועי 1.2 טורבו מאז ומתמיד הייתה 15 אלף או פעם בשנה.

בפעם האחרונה שהייתה המלצה של היצרן לפעם בשנתיים(בישראל) הייתה לפני יותר מ10 שנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...