Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2090 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 13 דקות, Potato כתב:

המון דברים נופלים בין הכסאות בתקופה הזו.

מי שראיין אותך נכנס ישר אחרי הראיון לישיבה ולא הפסיק לשלוח מייל,הזו ממשאבי אנוש מניחה שהמנהל עדיין לא החליט ולא עדכן אותה

ואחרי 3-4 ימים כולם ביחד שוכחים.

 

ואין שיחות מסדרון של "ראיתי את ציפי ממשאבי אנוש ונזכרתי שאני צריך להחזיר לה תשובה"....

גם לפני הקורנה זה היה

פורסם
לפני 40 דקות, ניקו פ. כתב:

זה שרשור מעניין לאיחוד עם השרשור על איך לייעל את המערכת הציבורית.

לפני שאתם תוקפים אותי, אני אתוודא שאני די חזיר קפיטליסטי, למעט נקודות מסוימות כמו בריאות, ביטחון ואולי עוד אחת או שתיים.

אבל אולי זה קצת מלמד שחוסר יעילות היא תוצר של אנשים לפני שהוא תוצר של מערכת לא יעילה, כי בסוף מערכת נבנית על ידי אנשים.

אולי זה גם קצת מלמד שאותם האנשים הפחות טובים מגיעים גם היום לצורה שבה הם בונים מערכת, פשוט כשזה בשירות הםרטי "מעט" קל יותר לשנות את זה.

 

כמובן שביורוקרטיה היא תוצר של אנשים, לא של שום דבר אחר.

בכל חברה פרטית אפילו נוצרים תהליכים ביורוקרטיים כי ככה אנשים קובעים, רק שבחברה הפרטית זה מעין מעגל שבו בשלב מסוים מישהו בכיר מספיק מבין שהתהליך הביורוקרטי הזה פוגע בו ולכן משנה אותו.

בשירות הציבורי זה לא קורה, אין מעגל, יש פירמידה של ביורוקרטיה, שבה כל אחד מוסיף עוד ביורוקרטיה לקודמו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 6 שעות, Potato כתב:

ואין שיחות מסדרון של "ראיתי את ציפי ממשאבי אנוש ונזכרתי שאני צריך להחזיר לה תשובה"....

 

וציפי בכלל בבידוד.

  • אהבתי 1

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

פעם הייתי שותף לתהליך גיוס עובדים... תמיד הקפדתי להחזיר תשובה אבל הרבה פעמים זה לקח המון זמן: נניח שהיו לי 3 מועמדים לתפקיד, עם רווח של שבוע בין ראיון לראיון. עד שראיינתי את השלישי עברו שבועיים מאז שראיינתי את הראשון. ונניח שהחלטתי ששניים מהם טובים אבל אחד טוב קצת יותר - ניסיתי לסגור עם הטוב יותר, אבל לא נתתי תשובה שלילית לשני כי אולי לא אצליח לסגור עם הראשון וארצה ללכת אל השני... היו לי ייסורי מצפון על זה לפעמים אבל נאלצתי להשאיר מועמדים תלויים באוויר תקופה מסוימת.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

בתאריך 1.4.20 הייתי בראיון עבודה

התקבלתי, סיכמנו על התנאים.

לאחר חודש צלצלתי ונמסר שהמשאבי אנוש צריכות לחזור לעבודה.

לאחר חודשיים צלצלתי ונמסר שזה יקח קצת זמן בגלל שרת התחבורה החדשה ופרויקטים שהיא עוצרת.

לאחר מכן הפסיקו לענות לטלפון. 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

קרה לי גם,הייתי בראיון שלח לי מבחן בית לסופ"ש.

בראשון החזרתי לו אותו, התקשר אלי מתי אני יכול לבוא לחתום על חוזה ולהתחיל לעבוד.

ומאז לא דיברו איתי,שלחתי מייל וסיננו.

 

קורה לכולם,אין מנוס.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

הכי עצוב שזה קורה גם בחברות הגדולות והמסודרות יותר.

שהשתחררתי מהצבא הלכתי לראיון בחברה של טלפונים בתפקיד שהוא די משמעותי ועד היום אני לא יודע אם התקבלתי ועברו כמה שנים טובות

  • מעניין 1
פורסם

יצא לי לראיין כמה עשרות מועמדים. אצלנו, לאחר הראיון, ממלאים טופס סיכום ובסופו שלוש אפשרויות - להתקדם, להמתין, לדחות. הטופס עובר לhr. מי שנדחה אמור לקבל תשובה מיידית. מי שסומן "להתקדם" אמור לקבל זימון להמשך תהליך. "להמתין" מסמנים את מי שהיה ככה-ככה... כלומר, הוא לא היה גרוע, אבל היית רוצה מישהו טוב יותר... אבל אתה יודע שלא בהכרח יהיה כזה. אחד כזה יתכן שיזומן להמשך תהליך רק אחרי שנעבור על כל המועמדים שהחלטנו ששווה לזמן לראיון בכלל. ויתכן, כמובן, שידחה. עכשיו נגיד שבחרנו 10-15 קו"ח מתוך ה500 שקיבלנו. ונגיד שבין הראשונים שהגיעו לראיון היו כאלו של "להמתין". אתם מבינים לבד שיקח זמן עד שיחזרו אליהם, כי אי אפשר להודיע להם "שמע, לא נפלת אבל גם לא עברת. נעדכן אותך בהמשך."
אם המצב דומה במקומות אחרים, אז אתם יכולים להתעודד שלא נפלתם בראיון. פשוט גם לא הברקתם ורצו לבדוק מועמדים אחרים, מה שלעיתים לוקח גם חודשיים. ואז, אחרי חודשיים, אני בטוח שקורה שהhr מפשלים ולא חוזרים. זה כמובן לא תקין ואני מקווה שלא קורה הרבה.

דרך אגב הטפסים נשמרים ויצא לי לזמן לראיון מישהו שלא התקבל למחלקה אחרת, לאחר שקראתי את הסיכום ודיברתי עם מי שראיין אותו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

תת רמה של תהליכים.

מה שמתואר בשאר הפוסטים זה שככה זה כשהיחידי ש״אכפת״ לו / אחראי על הראיון הוא הכח אדם - וגם לו לא כ״כ אכפת.

 

דוגמא לאיך עושים את זה כמו שצריך כשבאמת רוצים לגייס?

אחרי ראיון סינון טלפוני? חוזרים תוך יומיים.

אחרי סבב ראיונות on site חוזרים תוך 5 ימים.

מחויבים לחזור והחברה בפנים מחויבת שלפחות 90% מהתהליכים קורים בתוך המסגרת הזו (כלומר כל יציאה מהתווך זמנים הזה - דרוש הסבר ללמה התהליך לא קרה בזמן המיועד).

כל הסיכומי ראיון נכנסים ישירות למערכת אחרי הראיון ואחרי האונסייט יש מיני ועידה (ביום אחרי או לפחות פעמיים בשבוע) כדי לעבור על כל אחד מהמועמדים שהיו ובו במרוכז נמצאים כל מי שראיין את האדם.

יש אכן 3 קטגוריות ברוב המקרים - לא , כן חלש וכן חזק.

אם למשהו יש ברוב הדברים כן חזק -> מעסיקים.

אם למשהו יש ברוב הדברים כן חלש -> לא מעסיקים

אם יש משהו מעורב -> או שמורידים רמה אחת מתחת מבחינת התפקיד או שמבקשים ראיון יחיד נוסף כדי להחליט על הרמה.

ותמיד הראיון אונסייט מורכב מעוד גורם מראיין אחד מחוץ למחלקה (לרוב טכני ברמה גבוהה יותר - נקרא bar raiser).

זה פלוס מינוס התהליך באמזון אבל הוא דומה מאוד לתהליך בעוד כמה חברות גדולות.

וזה נכון לכל תפקיד (ויש מאות אלפים כאלו באמזון לדוגמא , אבל עשרות אלפים בחברות אחרות)

 

זה עניין פשוט של זלזול ו״יהיה בסדר״ במקומות אחרים.

גם כשראיינתי בחברות קטנות הייתי מוודא שאחרי הראיון ישירות הפידבק יכתב ויועבר לHR להשלמת התהליך והייתי עוקב אחרי זה לוודא שזה לא נתקע (לטוב ולרע)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בארץ(אולי גם בעוד מקומות, לא יודע) מנצלים את הביקוש העצום והתחרות על כל משרה. כשהייתי סטודנט ניגשתי לראיון באיזו חברת סטארט-אפ ביו כלשהי ונתנו לי משימת בית, די גדולה(לפחות במונחים של סטודנט שנה ב'). בניית מערכת מתפקדת, עם DB והכל ואחרי יומיים שלושה החזרתי להם תוצר שעובד טיפ טופ, ומאז נעלמו.. לא טלפון, לא מייל - כלום.

זה לא שבאתי, עשיתי ראיון של חצי שעה ופה נפרדו דרכנו. אלא כבר עברתי את הסינון הראשוני, נתנו לי משימה של ימים ועדיין לא חזרו - זה מסכם את הזלזול שקיים פה.

יש חוק שמחייב מעסיקים להחזיר תשובה, אבל כנראה שאין מערכת משומנת שקונסת חברות במהירות וביעילות על הדברים האלה ומעט מאוד תובעים על זה

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 16 שעות, A_lex כתב:

כלומר, הוא לא היה גרוע, אבל היית רוצה מישהו טוב יותר

הייתי מחליף את המילה טוב במילה מתאים.

 

יש אנשים שהם תותחים אבל לא מתאימים לתפקיד הספציפי ויש דבילים כמעט מוחלטים שמתאימים בול לנישה שצריך למלא.

  • רעיון טוב! 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

שני הדברים הכי חשובים מהנסיון שלי כמראיין והן כמרואיין-

א. אמינות.

ב. גישה-attitude 

 

א. די ברור מעליו, כל מה שרשום בקו"ח צריך לשקף את מה שעשית בפועל, לא לעגל עם חצי אמיתות או דברים שלא באמת עשית.

הדבר הגרוע ביותר שיכול זה מראיין ששואל אותך על, לדוגמה מעולם שלי, שפת תכנות א' ואתה מתחיל לגמגם לו כי אתה לא מבאמת מכיר/יודע את זה.

 

ב. יותר קשור לפן הפסיכולוגי, גישה זה משהו מדבק, אנשים ירצו תמיד להקשר לאנשים בעלי גישה חיוביית שבטוחים בעצמם.

כשאתה מספר על עצמך והדברים שעשית תראה התלהבות ,תראה אכפתיות לעשייה שלך , תדליק את המראיין בבטחון של הדברים שעשית כאילו זה בין הדברים המעניינים שעשית.

מהנסיון שליכמראיין הגישה שבה המראיין מספר את הסיפור והvibes והבטחון שהוא משדר חשובים במידה שווה אם לא יותר מהעשייה בפועל.

 

עריכה אחרונה על ידי TheOne23
  • רעיון טוב! 1

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם (נערך)
בתאריך 5.10.2020 בשעה 12:57, Derish כתב:

היום שולחים דיק-פיק ואם אתה מוכשר מספיק זה עושה את העבודה.

נכנסתי לשרשור רק כדי להמליץ ללמוד מרפי קזאילה, אבל דיקפיק זה יותר טוב.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...