Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי i25 שנת 2012 - שרשור אחזקה מתמשך


Obgel
שימו לב! השרשור הזה בן 394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה לכל חברי הפורום.

 

לאחר קריאה של עשרות שרשורים בפורום מהם למדתי רבות, החלטתי לשתף אתכם לטובת העשרת הידע והשיח המשותף את קורות חייו של רכבנו הראשון - יונדאי i25 שנת 2012 שרכשנו לאחרונה.

 

פרטים טכניים:

הרכב נרכש עם 88,567 קילומטרים. יד שנייה - הראשונה ליסינג מאלדן והשנייה פרטית של רחוק משפחה.

 

הרכב הנסועה כדלהלן - ממועד העלייה לכביש 1/2012 עד מועד המכירה 8/2014 - כ61,000 ק״מ.

ממועד המכירה עד מועד הקנייה שלנו - 7/2020 - עוד כ27,000 ק״מ - כ4,500 ק״מ בממוצע לשנה.

 

פירוט הטיפולים שהרכב עבר באלדן היה כללי ביותר ואף נעשה באיחור באחד מהמקרים.

בבעלות רחוק המשפחה הרכב עבר טיפולים בזמן (לא נמצא פירוט), ובינואר 17 עבר שיפוץ מסרק הגה. כמו כן, בינואר 19 עבר הרכב טיפול קטן ובנוסף החלפת כריות בולם, והחלפת נוזל בלמים (לדעתי חלקי )..

כשבוע ימים לפני הקנייה הרכב עבר טיפול קטן ובנוסף החלפת מצבר ורצועת מנוע (לא טיימינג!).

 

ביום הקנייה התעקשתי לקחת את הרכב לבדיקה ולנסיעת מבחן למרות הקרבה המשפחתית, ע״מ למנוע אי נעימויות וכל מיני ירקות, הבוחן אמר שהרכב במצב מעולה סה״כ ל8 שנות חייו על כבישי ישראל.

מה שכן הוא אמר שיש בעיה עם החלונות, צמיג יבש ובולמים אחוריים חלשים.

 

יום לאחר הקנייה התייצבתי אצל מוסכניק בעירי שקיבלתי עליו המלצה מאדם קרוב - והתפלאתי לפגוש אדם ישר, הגון ובלי קשר פשוט נחמד...

ביקשתי ממנו לבצע החלפת נוזל קירור ושמן גיר שלא ידעתי האם הוחלפו אי פעם, וכפי הרשום בספר הרכב יש צורך לעשות את זה. במהלך העבודה על הרכב במוסך - שאגב נעשתה בנוכחתי תוך הסברים מפורטים של המוסכניק מה נעשה בכל שלב וכו׳ - הוא האיר את תשומת ליבי שהצמיגים ה״יבש״ לכאורה הוא משנת 2011!!! וששאר הצמיגים אמנם משנת 2017 אך כולם יבשים ולא תואמים - ולכן הוחלפו לרביעיית דנלופ טריים מפברואר 2020. 

לסיכום הטיפול - שמן גיר מקורי + פילטר שמן גיר. החלפת נוזל קירור מקורי + החלפת פקק רדיאטור (מקורי, לאחר שכ5 פקקים תחליפיים שונים לא החזיקו לחץ וזרקו את כל המים למיכל עודפים) שהיה עם גומיות גמורות - 1125 ש״ח סהכ. רביעיית דנלופ עוד 1200 שח. כיוון פרונט 150 שח.

 

בעיית החלונות התבררה כמתג תקול (שאגב המוסכניק אמר לי שאולי אפשר לתקן את המתג אבל הוא לא רוצה לגעת בדברים שהוא לא מבין בהם) - הלכתי לבעל מקצוע אחר שפתח את המתגים הבעייתיים, ניקה אותם היטב והם כמו חדשים..!

 

אני חושש שמה שהבוחן רכב ציין לגבי בולמים אחוריים חלשים נכון ושאאלץ להחליף אותם - כאשר אני נשען על הרכב מאחור ואז מרפה, הוא קופץ יפה יפה.

קיבלתי הצעה מהמוסכניק ע״ס 920 שח סהכ להחלפתם - ביקשתי ממנו שיבדוק אותם בשישי הקרוב לוודא שאכן הם זקוקים להחלפה, מבטיח לעדכן.

 

סה״כ הרכב נחמד מאוד, נוסע מעולה וחלק ומערכת הסטריאו המקורית עושה עבודה לא רעה בכלל עם כבל AUX - לא ציפיתי. אם כי צריכת דלק ממוצעת בינתיים של כ12 קמ״ל קצת מעיבה על הסיפור - אבל ידעתי מראש שזה החסרון המרכזי ברכב זה.

 

תודה חברים, כיף להיות זה שמשתף...

אשמח לכל עצה או הדרכה - בכל זאת רכב ראשון.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוקר טוב.
הבולמים נבדקו ונמצאו תקינים. המוסכניק אמר שמדובר בעייפות במחברי שלדה שחבל להחליף, ובמקום זה הורכבו גומיות על הקפיצים - עלות של 120₪.
בנוסף בוצע טיפול קטן - החלפת שמן לשמן Valvoline ופילטר שמן מקורי. פילטר אוויר נמצא תקין ונקי סהכ - עבר ניקוי קליל עם לחץ אוויר ליתר בטחון.
עלות הטיפול 365₪ סהכ.

שבת שלום!


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

צהריים טובים.
בשבועיים האחרונים חוויתי חריקות שמבירור באינטרנט ובפורום נשמעו כמו רצועת מזגן/אלטרנטור. מכיוון שהרצועה הוחלפה לחדשה לפני רכישת הרכב, חשבתי שואלי היא נמתחה מעט כפי שרשום במס׳ מקומות ברשת.

פניתי למוסכניק שמתח אותה בשמחה - לא הזכים לקבל כסף למרות שהתעקשתי.
בינתיים כשבוע לאחר המתיחה יש שקט כרגיל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט. החלק האחורי של הרכב הרבה יותר נוקשה עכשיו.

המתיחה בוצעה כך:
שחרור ברגי המתיחה, שחרור ברגי האלטרנטור, מתיחת הרצועה ע״י ברגע המתיחה והידוק האלטרנטור חזרה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

טוב אז עברו להם מס׳ חודשים - ואמרתי לעצמי אולי יעזור למישהו שאסכם את החלק של 2020 בו הרכב היה ברשותנו. 

אז ככה:

הרכב נרכש עם 88,484 ק״מ ב20 ביולי, כיום עומד על 94,820 סהכ 6336 קילומטרים שנסענו בו. צריכת דלק ממוצעת עומדת על 11.5 קמ״ל מדוד ע״י משאבה ומעקב באקסל לאחר כל תדלוק.

הרכב מציג ב״ה אמינות טובה - למעט התקנת הגומיות על הקפיצים (120שח) כפי שציינתי פה בעבר, ולפני החורף החלפת מגן בוץ אכול (250שח) אין משהו חריג תודה לאל.

עבר טסט כמו נינג׳ה. סהכ מפתיע אותי לטובה בשביל רכב מ2012 - ואני רגיל לc4 ספייסטורר 2019 של ההורים..

מקווה שהעדכון הבא יהיה ביולי, כשנחגוג שנה יחד.

 

סופ״ש נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אהלן לכולם.

בעקבות הקיץ הקרב ובא וקושי מסויים של הרכב להתקרר כמו שצריך בימים חמים, אני רוצה לעשות וואקום ומילוי גז מחדש למערכת המיזוג.

אודה להדרכה מה עליי לבקש מהמזגניסט - וואקום ואז מילוי? כמה גרם של גז אני צריך ברכב הזה?

האם צריך גם לשמן את המדחס? זכור לי משהו בעניין..

 

תודה חברים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

בס״ד
אהלן לכולם.
הבוקר ביצעתי טיפול 100,000 ק״מ. מד ק״מ עומד על 99,675 - לא בדיוק מאה אלף, אבל בשאר השבוע לא יהיה זמן ואני מעדיף להקדים מלאחר.

הוחלף:

1. שמן מנוע - Valvoline SynPower 5W30 MST C4

2. פילטר שמן מקורי יונדאי

3. פילטר אוויר מקורי יונדאי

4. פלאגים NGK

5. פילטר מזגן תחליפי

סהכ 600 שח. חלקים 420 ועבודה 180. ביקשתי בנוסף בדיקה מקיפה של כל הרכב בדגש על בלמים - ונאמר לי שהכל תקין. למעט כרית בולם שמאלי קדמי שיש צורך להחליף, אבל שיש סיכוי שזה בולם דפוק ואז צריך להחליף זוג + כריות, וכיוון פרונט. בגלל שיקולי זמן זה יחכה להמשך השבוע. אעדכן. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן - הבולם הקדמי שמאלי פורק ונבדק, ונמצא תקין. לכן הוחלפה רק הכרית בולם עצמה לאחת מקורית חדשה. 250₪ כולל עבודה. לאחר מכן כיוון פרונט עוד 150₪.

בעז״ה מקווה לעדכן בטיפול הבא.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה על הסיכום.

המוסכניק שלך נשמע אדם אמין מקצועי וישר. תוכל לפרסם את שמו ומיקומו?

 

תהנה מהאוטו ושמור עליו. כיף לקרוא שיש אנשים שמטפלים כמו שצריך ברכב גם אם הוא "כבר ישן 😲" או "לא נוסע הרבה" (הכל בציניות אם לא הובן). 

 

 

  • אהבתי 3

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...