Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת חברת ביטוח עכשיו כשאני לא נהג צעיר, האם משתלם לעבור לחברה חדשה באמצע הביטוח?


שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים, אשמח לעזרתכם.

ניסיתי לפרט כמה שניתן, ואולי פירטתי קצת יותר מדי. אשמח לעזרת מי שיידע להבהיר לי את הבלבול שנוצר לי מול חברות הביטוח.

 

ממש עוד כמה ימים אני כבר לא נהג צעיר לפי ההגדרה (גיל 24), אז התחלתי לבדוק אופציה להצעות מחיר חדשות לביטוח הרכב במקום הביטוח הנוכחי שלי, וניראה כאילו אני מפספס משהו, לכן אשמח אם מישהו יוכל להפנות את תשומת לבי לאותה הנקודה.

 

נכון לרגע זה אני מבוטח ב-9,000,000 כבר חצי שנה ואחרי בדיוק 6 תשלומי ביטוח. הביטוח הוא מקיף+חובה: 2,250 חובה, 2,450 מקיף; סה"כ 4,700. ותק מעל 6, ללא שום עבר תאונות על העבר הביטוחי שלי, ביטוח לרכב על שמי בלבד, לא עובר 10K ק"מ בשנה, מאז הוצאת הרישיון היה עליי בטוח מקיף/ג' באופן רציף תמיד. בקיצור, החלום הרטוב של כל חברת ביטוח, רק משלם להם.

 

כשהתקשרתי לחברת הביטוח הנוכחית לברר להצעת מחיר שתתאים לתנאים החדשים שבהם אני כבר לא נהג צעיר, נאמר לי שהביטוח הנוכחי (4,700 שנתי) שוקלל בצורה כזו שמראש יודעים שלאחר חצי שנה אני כבר לא נהג צעיר, לכן אין אופציה בהצעה חדשה, כיוון שההצעה הזו היא הרלוונטית ביותר. היה לי מוזר שחברת ביטוח עושה פעולה כלשהיא מיוזמתה כדי להקל על הכיס שלי, במיוחד שבעבר כשביטחתי כבר את האופנוע שלי בביטוח צד ג' דרך אותה החברה זה לא היה המצב, והסוכן עצמו אמר לי שכדאי לי לעשות ביטוח קצר רק עד לגיל 21, ומשם לחדש למשך שנה כדי לקבל מחיר זול יותר, כי אין לו אופציה לתת שיקלול כללי. ניחא, יכול להיות.

 

המשכתי לברר הצעות מחברות ביטוח שונות כמו הפניקס ומנורה, כדי אולי פשוט לבטל את הביטוח הנוכחי שלי אחרי חצי שנה, ולעשות ביטוח שנתי חדש בחברה אחרת. ההצעות מחיר של ביטוח מקיף + חובה עמדו רובן על 3,500 ש"ח, מה שאומר 290 ש"ח באופן חודשי לעומת ה-390 ש"ח להיום. כששאלתי את החבר'ה ב-9 מליון למה לא כדאי לי פשוט לבטל אם ככה ולעבור לחברה אחרת, הרי אני אשלם פחות בכל חודש, ואחסוך בחצי שנה הקרובה 600 ש"ח בערך, הטענה הייתה שאני "לא מבין, כי אצלהם בשנה הבאה אני אהיה כבר בותק של שנה שלישית ואקבל הנחה נוספת!".

 

חשוב לציין שכשחידשתי אצלהם את הביטוח בפעם האחרונה לתוך השנה השנייה, אחרי כל ההנחות, בסופו של דבר קיבלתי הצעת מחיר שהייתה גבוהה ב-200 ש"ח, של סה"כ 5,100 ש"ח לעומת 4,900 ש"ח, כשהסוכן התרבב בהנחה שהוא סידר לי על הותק. רק מאוחר יותר כשקיבלתי הצעה מעניינת יותר מחברה מתחרה הם התקרבו אלייה אבל לא השוו לחלוטין, וכדי לחסוך כאב ראש של מעבר חברת ביטוח הסכמתי ל-4,700 ש"ח שנתי חובה+מקיף הנוכחי. זאת אומרת גם אחרי הצעה של ותק שנה שנייה הם לא היו ההצעה הכי מוצלחת.

 

בשיחה עם הנציגה של 9 מליון היא הסבירה לי כי זו טעות לעזוב אותם, כיוון שהמחיר כבר משוקלל, אז אמנם לטווח הקצר אני אשלם יותר, אבל טענה שבטווח הארוך אשלם פחות, כשאקבל הנחות נוספות. היא נתנה לדוגמא את ההנחה שקיבלתי בחידוש שנה שנייה, על סכום "500 ש"ח לביטוח החובה שהורדנו לך". כששאלתי אותה איך זה הגיוני שביטוח החובה ירד ב-500 ש"ח אבל בסה"כ השנתי המחיר ירד רק ב-200 (מה, המקיף פתאום עלה ב-300 כדי לקזז?), לא קיבלתי שום תשובה מובנת.

 

מתנצל על הטקסט הארוך והמבולגן, אני פשוט באמת לא מבין - היא דיברה בכזו להיטות כאילו אני טיפש ומפספס משהו, אבל כשניסיתי להבין ממנה תשובה תכלס על מספרים ואיך להישאר אצלהם יותר זול, היא עברה לדבר על דברים אחרים, ובמקום להקל עליי, רק עשתה לי יותר בלאגן. האם ההנחה על ותק שנה שלישית יכול להיות מספיק זול כדי לקזז על העובדה שאם כרגע אני מחליף חברת ביטוח אז בטווח החצי שנה הקרובה אני חוסך בערך 600 ש"ח? כמה כבר ירדו איתי עוד ממחיר של 3,500 מקיף+חובה? זה לא התחום שלי מן הסתם, ואני לא מבין ביטוח עד רמת הפרטים כמו סוכני ביטוח, וגם ברור לי שלא באמת מעניין אותם שאני אבין, רק ללחוץ עליי להישאר, אז אני ניגש לעזרתכם.

 

שוב, מקווה שתסלחו לי על הטקסט הארוך, אבל ככה זה רוסי שדואג ש"עוקצים" אותו 😅. בתור בחור צעיר כל הכסף שלי מופנה ללימודים, ומבחינתי 100 ש"ח חיסכון בחודש הם סכום לא מבוטל, בטח בתקופה כמו התקופה הנוכחית.

 

תודה רבה.

עריכה אחרונה על ידי NatiMordechai
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שלגמרי הבנתי אבל אנסה לשחק עם המספרים שכתבת.

אם הבנתי נכון, אתה משלם את הביטוח ב12 תשלומים,  (390*12 = 4680)

עד עכשיו שילמתי מחצית מהסכום, 2340.

ההצעה החדשה שקיבלת היא ביטוח לשנה ב3500 ש"ח (1200 ש"ח פחות)

כלומר, לחצי שנה 1750 לעומת 2340. חסכון של כ-590 ש"ח בחצי שנה.

אם בעוד חצי שנה כשהפוליסה הנוכחית תיגמר ההצעה שלהם לא תרד ל3500 לפחות, אז החסכון גדול עוד יותר.

 

אם הכל נכון, תוודא שאין דמי ביטול לביטוח הנוכחי, אם אין - לא רואה סיבה לא לעשות את הצעד.

אגב באופן כללי,  "לחסוך כאב ראש של מעבר חברת ביטוח" - אין כאב ראש, זה לא דורש כמעט שום דבר למעט מסירת פרטים אישיים וכרטיס אשראי לחיוב. כל חברות הביטוח היום שולחות במייל את הפוליסה ונגמר כל הסיפור.

 

האמת, פעם ראשונה שאני שומע שחברת ביטוח משכללת מחיר ומתחשבת בשינוי סטטוס נהג צעיר/חדש באמצע התקופה, נשמע מוזר.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו ההפחתה עבור ביטוח החובה והמקיף

 

(2)  בעד תקופה העולה על שבעה ימים שבהם היתה הפוליסה בתוקף – 5% מדמי הביטוח השנתיים בצירוף 0.3% מדמי הביטוח השנתיים בעד כל יום ביטוח, החל ביום השמיני.

 

ודוגמה מספרית  5000 ש"ח עלות שני הביטוחים , היית מבוטח 188 יום

 

ההפחתה  5% מ 5000 = 250 ש"ח 

                 180X0.3%X5000= 2700 

סה"כ הפחתה 2,950 ש"ח 

לכן מגיע לך חזרה 2,050 ש"ח ותנאי נוסף עליך להחזיר את תעודת ביטוח החובה המקורית לחברת הביטוח.

 

בחברת הביטח השניה אתה משלם 3,500 לשנה כלומר 1,750 ש"ח לחצי שנה  "הרווח" מההעברה הוא 300 ש"ח

 

 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...