Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה גם בנסיעה מהירה מאד הזמן בוויז לא יורד?


הייתי נהג חדש
שימו לב! השרשור הזה בן 1506 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון, בדרך כלל כלפי מעלה, כאשר הוא מזהה עומסים. נתקלתי גם בתיקונים מטה, בדרך כלל צנועים מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה ארוכה, נניח מעל שעתיים, אני מכניס את היעד ומקבל זמן הגעה מסויים.

אני זוכר אותו.

בפועל אני נוסע מהר, ויכול להגיע בזמן יותר מוקדם מהזמן שהוצג בהתחלה.

יכול להיות 10-15 דקות פחות.

התוכנה מעדכנת את זמן ההגעה הצפוי תוך כדי נסיעה ומציגה אותו. לכן אתה מגיע בזמן שעודכן תוך כדי הנסיעה. אבל זה יותר מוקדם מזמן ההגעה המקורי שחושב בהתחלת המסיעה.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון שלי, הווייז פחות מדייק כשיש עומסי תנועה כבדים ונוטה להיות פחות אופטימי כשיש פקקים. כנראה ענין של כיולים של אלגוריתם "הערכת זמנים" שלו. יכול להיות שלא רצו לתת לו להיות אופטימי מידי ואז לבאס? :p

בכבישים פתוחים הוא (שוב, מנסיוני) די מדוייק ומקצר את הזמן באופן שדי תואם את זמן ההגעה האמיתי. למשל כיום על נסיעה של כ 40 דקות לעבודה שמתוכן בערך 25-27 דקות בינעירוני נטו, אני בד"כ מקצר 2-3 דקות בגלל שיוט קבוע על 120 שזה כנאה קצת מהיר יותר לכביש הנ"ל.

כשהייתי נוסע עם רכב ליסינג על 150 כמעט קבוע בכביש המהיר (מניח שהמהירות השיוט הממוצעת של רוב המכוניות הייתה באזור ה 110 באותו הכביש), על 33-35 דקות זמן הגעה, הייתי בד"כ מקצר 5-6 דקות.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכתבו כאן, יש זמן נסיעה ממוצע לכל קטע נסיעה מסויים שתואם לזמן מסויים ביממה שנובע ממהירות נסיעה ממוצעת לאותו קטע נסיעה באותו זמן מסוים ביממה.

 

רכב ספיציפי ויהיה זה רכב מהיר במיוחד עם נהג מירוצים מוכשר במיוחד לא "ינצח" את מהירות הנסיעה הממוצעת לאותו קטע וכפועל יוצא מכך לא יקטין את זמן הנסיעה לאותו קטע נסיעה.

 

לכן אם נסטה מהדיון בוויז ונעבור לדיון על פרמטר של ביצועים כשיקול ברכישת רכב, נגלה שמבחינה מעשית מדובר בפרמטר חסר משמעות לחלוטין. אין גם צורך מעשי בביצועים טובים לצורך בטיחות אקטיבית כמו שבוודאי יגידו, שכן אין טעם לבצע עקיפות אם הן בפועל לא יקדמו אותך ליעדך מהר יותר (למרות שהעמך דווקא כן מבין את זה, אם נסתכל על דירוג הרכבים הנמכרים בישראל נגלה שבחלק המכריע שלהם הביצועים ממוצעים לכל היותר).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאופנוען, נסיעה של שעתיים מסתיימת ב1:10. (אל תשאל) 

הוייז מתחיל בשעתיים, ולאט לאט מוריד זמן הגעה צפוי, ככה שתמיד אני מגיע ליעד בזמן הצפוי. 

 

ברכב זה אשליה, ואתה לא באמת כזה מהיר יותר. פער של דקות בודדות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, green כתב:

לכן אם נסטה מהדיון בוויז ונעבור לדיון על פרמטר של ביצועים כשיקול ברכישת רכב, נגלה שמבחינה מעשית מדובר בפרמטר חסר משמעות לחלוטין. אין גם צורך מעשי בביצועים טובים לצורך בטיחות אקטיבית כמו שבוודאי יגידו, שכן אין טעם לבצע עקיפות אם הן בפועל לא יקדמו אותך ליעדך מהר יותר (למרות שהעמך דווקא כן מבין את זה, אם נסתכל על דירוג הרכבים הנמכרים בישראל נגלה שבחלק המכריע שלהם הביצועים ממוצעים לכל היותר).

 

יש מקרים שבהם הביצועים כן משמעותיים כמו עקיפת רכב איטי בכביש חד מסלולי או השתלבות בתנועה מנתיב האצה שאינו ארוך דיו. המקרה השני די נפוץ איפה שאני חי.

 

https://goo.gl/maps/vPrz2WfWXaQG1QSo9

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה יש רק רכב איטי אחד בקטע נסיעה מסוים? מה יעזור לעקוף רכב איטי כשלאחריו תתקע מאחורי רכב איטי אחר ותגלה שהרכב "האיטי" שזה אתה עקפת נמצא דבוק מאחוריך?

 

וזה בדיוק מה שכתבתי, המהירות הממוצעת בקטע כביש חד מסלולי תקבע על פי מהירות הרכבים האיטיים שבה והמהירות הממוצעת של הרכבים האיטיים תהיה אף היא מוגבלת למהירות ממוצעת נמוכה יותר מפוטנציאל המהירות המקסימלי שלהם בכביש פתוח לגמרי ללא כל תנועה והפרעות והנובעת מתוואי הכביש: צמתים, רמזורים, הולכי רגל, רוכבי אופניים, מעברי חציה, ניידות משטרה וכיוצ"ב

 

גם בתוואי כביש דו מסלולי לכל כיוון, המהירות הממוצעת של כל קטע הנסיעה תהיה בפועל נמוכה בהרבה מהמהירות המקסימלית שבה תוכל לנהוג בקטעים מסויימים באותו קטע ונהג שפשוט ייסע במהירות הממוצעת יסיים את הקטע באותו הזמן. זאת מאחר והמהירות המקסימלית תהיה מוגבלת בקטעים אחרים, בהם הרכבים האיטיים יותר שעקפת יצמצמו את המרחק ולכל היותר יהיו כמה מכוניות מאחוריך. כך שנהג שייסע במהירות הממוצעת יסע את אותו קטע כביש בנחת ואילו אתה תזגזג הלוך ושוב, תאיץ ותבלום ושניכם תסיימו את אותו קטע נסיעה באותו הזמן, או במקרה הטוב בהפרש זניח לחלוטין (בטסלה יש בזה לפחות כיף אבל זה לא יקדם אותך מהר יותר ליעדך).

 

גם לגבי השתלבות בנתיבים, אני לא נתקל בכל בעיה עם רכב עם 122 כ"ס ולא רואה צורך בעוד 300 כ"ס בשביל זה :) (שוב מלבד ההנאה שזה גורם בקטעי כביש מסויימים מוגבלים).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מי שמעניין אותו לדעת איך וויז עובד - האלגוריתם הוא בן דוד רחוק של האלגוריתם הזה:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA%D7%9D_%D7%93%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%94

 

מלבד הסיבות שגם ציינו, אם אני זוכר נכון מהרצאה של מנכ"ל גוגל, הוא אומר שיש עדיפות בתור החישובים לאנשים שעוד לא בתנועה, לכן יכול להיות מצב שבו אתה נוסע, ותאורטית יש דרך קצרה יותר מהדרך שוויז נתן לך קודם, אבל הוא לא יתפנה לחשב לך כל עוד הוא עסוק עם משתמשים אחרים.
 

בכל מקרה, יש פה עוד מידע על הדרך שבה וויז מנווטת אותנו אל היעד, מעניין מאוד:

https://wiki.waze.com/wiki/Routing_server

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, green כתב:

מה שכתבו כאן, יש זמן נסיעה ממוצע לכל קטע נסיעה מסויים שתואם לזמן מסויים ביממה שנובע ממהירות נסיעה ממוצעת לאות

לכן אם נסטה מהדיון בוויז ונעבור לדיון על פרמטר של ביצועים כשיקול ברכישת רכב, נגלה שמבחינה מעשית מדובר בפרמטר חסר משמעות לחלוטין. אין גם צורך מעשי בביצועים טובים לצורך בטיחות אקטיבית כמו שבוודאי יגידו, שכן אין טעם לבצע עקיפות אם הן בפועל לא יקדמו אותך ליעדך מהר יותר (למרות שהעמך דווקא כן מבין את זה, אם נסתכל על דירוג הרכבים הנמכרים בישראל נגלה שבחלק המכריע שלהם הביצועים ממוצעים לכל היותר).

באמת סטייה לחלוטין מהדיון, 

אבל עוד לא שמעתי שטות כזו. רכב עם ביצועים טובים הרבה יותר חשוב ממערכות כגון מובילאיי למיניהן.

עקיפה והשתלבות בתנועה בצורה חלקה ומהירה ככל האפשר הן חלק בלתי נפרד מנהיגה, ולא עניין לנהגים "מהירים".

אבל כנראה החשיבה הזו מגיעה מהנהגים שלא מבינים גם את השימוש הנכון בנתיבי האצה, שנדון כאן כבר בדיונים אחרים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, TDI כתב:

^

הגדרת "אופנוע" בהגדרות רכב בוויז?

כן, אבל זה עדיין לא מחשב את מהירות הנסיעה האמיתית. 

 

זה סהכ לוקח אותך במסלול הקצר ביותר בקילומטר בלי התחשבות בפקקים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1506 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...